Extreme CD-verbetering: discussie over effect Nespa #1?

Gestart door LittleNinja, januari 21, 2012, 09:48:08

Vorige topic - Volgende topic

pieter post

Pieter Post Pieter Post met z'n poes verdient ide kost
in z'n rode wagen zon of regen vlagen
brieven pakjes brengt hij door het land..

AbZ

Citaat van: pieter post op februari 19, 2012, 23:08:53En dat een eigenaar van speakers deze in een blinde test niet meer wist te herkennen heeft mij ook bijzonder verbaasd, maar zo werd daar wel verslag van gedaan.
Wat is hiervan het probleem?  Dat de eigenaar zijn speaker niet herkende?  Dat de 'negatieve' uitslag jou heeft verbaasd?  Dat een test die uitslag kan geven?  Of dat er verslag van werd gedaan?

Audiofiel

Citaat van: dekkersj op februari 19, 2012, 22:13:16
Misschien moet je eerst wennen aan het idee dat een digitale schijf uitlezen niet hetzelfde is als een draaitafel. Bij digitale media is het juist onderdeel van het systeem dat fouten in de uitlezing gecorrigeerd worden en dat je dus een 100% correcte informatiestroom hebt. Briljante uitvinding, is het niet?

Nee, dat is het niet. En dat heb jij kennelijk ook niet begrepen tijdens je Eindhovense stage.

De Audio-CD is voornamelijk een digitale opslag die op een analoge manier wordt verwerkt. En daarin zit meteen de grootste makke van dit medium.

Citaat van: dekkersj op februari 19, 2012, 22:15:59
Ah, aan dit heerschap zou ik het wel kunnen uitleggen. Die begrijpt het waarschijnlijk wel (en is hoogstwaarschijnlijk reeds op de hoogte).

Grappig om te lezen dat je nog steeds aan 9 van de 9 kenmerken van NPS voldoet.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

pieter post

Citaat van: AbZ op februari 19, 2012, 23:16:20
Wat is hiervan het probleem?  Dat de eigenaar zijn speaker niet herkende?  Dat de 'negatieve' uitslag jou heeft verbaasd?  Dat kan een test die uitslag kan geven?  Of dat er verslag van werd gedaan?

Goh, wat vraag je dat grappig.. :tongue2:

Geen probleem hoor, maar is voor mij een indicatie dat de dubbelblindtestmethodiek (3Xwoordwaarde) niet erg betrouwbaar is..  :nowink:

dekkersj

Citaat van: Audiofiel op februari 19, 2012, 23:16:55
Nee, dat is het niet. En dat heb jij kennelijk ook niet begrepen tijdens je Eindhovense stage.

De Audio-CD is voornamelijk een digitale opslag die op een analoge manier wordt verwerkt. En daarin zit meteen de grootste makke van dit medium.
;D Wat heb jij gedronken? En hoeveel?

Een audio cd is een digitale opslag en tot aan de DAC is het mooi digitaal wat de klok slaat. Het medium is daarmee 1 van de meest briljante uitvindingen van de vorige eeuw.

Grappig om te lezen dat je nog steeds aan 9 van de 9 kenmerken van NPS voldoet.
Grappig om te lezen dat ad hominem hier nog steeds gewaardeerd wordt. Wat 9 out of 9 NPS dan ook moge betekene. Ik denk dat ik het als slogan onder mijn kenteken ga laten plaatsen. Geen hond die begrijpt waar het over gaat.

Groet,
Jacco
"De introductie van digitale audio heeft getoond dat acceptatie van deze technische verbetering een zaak van emoties is." E. Stikvoort

AbZ

Citaat van: pieter post op februari 19, 2012, 23:20:08
Goh, wat vraag je dat grappig.. :tongue2:

Geen probleem hoor, maar is voor mij een indicatie dat de dubbelblindtestmethodiek (3Xwoordwaarde) niet erg betrouwbaar is..  :nowink:
Je kunt er idd niet altijd op vertrouwen dat een dubbelblinde test aan al je verwachtingen voldoet.

Citaat van: dekkersj op februari 19, 2012, 23:23:07Grappig om te lezen dat ad hominem hier nog steeds gewaardeerd wordt. Wat 9 out of 9 NPS dan ook moge betekene. Ik denk dat ik het als slogan onder mijn kenteken ga laten plaatsen. Geen hond die begrijpt waar het over gaat.
Hij bedoelt dat je gestoord bent
en zegt dat heel omzichtig omdat ie doodsbenauwd is dat ie anders een regeltje overtreedt.

pieter post

Citaat van: AbZ op februari 19, 2012, 23:28:19
Je kunt er idd niet altijd op vertrouwen dat een dubbelblinde test aan al je verwachtingen voldoet.

Pardon? Moeite met begrijpend lezen?  :sleepy:

Audiofiel

Citaat van: dekkersj op februari 19, 2012, 23:23:07
Een audio cd is een digitale opslag en tot aan de DAC is het mooi digitaal wat de klok slaat. Het medium is daarmee 1 van de meest briljante uitvindingen van de vorige eeuw.

Interessant dat jij overal een tegenstelling in ziet:

De Audio-CD is voornamelijk een digitale opslag

CiteerGrappig om te lezen dat ad hominem hier nog steeds gewaardeerd wordt.

Waarschijnlijk bedoel je dat jouw eigen persoonlijke aanvallen gewaardeerd worden (door de trouwe schare). ;)

CiteerWat 9 out of 9 NPS dan ook moge betekene. Ik denk dat ik het als slogan onder mijn kenteken ga laten plaatsen. Geen hond die begrijpt waar het over gaat.

Net als al je andere beweringen weet geen hond waar het over gaat, dus voel je vrij om het onder je kenteken te plaatsen. Misschien dat je bij één van de 25 vestigingen nog aansluiting vindt. Dat zou het begin van een oplossing kunnen zijn.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

dekkersj

Citaat van: AbZ op februari 19, 2012, 23:28:19
Hij bedoelt dat je gestoord bent
en zegt dat heel omzichtig omdat ie doodsbenauwd is dat ie anders een regeltje overtreedt.
Dan heeft ie toch dat regeltje overtreden en zou er actie moeten komen vanuit het beheer. Mocht het zo zijn natuurlijk, want dat weet ik verder niet. Ik ben slechts een eenvoudige elektronicus met gevoel voor logica en ratio.

Groet,
Jacco
"De introductie van digitale audio heeft getoond dat acceptatie van deze technische verbetering een zaak van emoties is." E. Stikvoort

dekkersj

Citaat van: Audiofiel op februari 19, 2012, 23:34:03
Interessant dat jij overal een tegenstelling in ziet:

Waarschijnlijk bedoel je dat jouw eigen persoonlijke aanvallen gewaardeerd worden (door de trouwe schare). ;)
Waarschijnlijk niet. Ik heb in ieder geval geen idee wat je bedoelt of waar je me naartoe probeert te trekken. Laten we het voorlopig houden op jouw eigen projectie en/of veronderstelling.

Citaat van: Audiofiel op februari 19, 2012, 23:34:03
Net als al je andere beweringen weet geen hond waar het over gaat, dus voel je vrij om het onder je kenteken te plaatsen. Misschien dat je bij één van de 25 vestigingen nog aansluiting vindt. Dat zou het begin van een oplossing kunnen zijn.
Wat bedoel je precies? De mist die je optrekt maakt het wel erg onduidelijk. Welke 25 vestigingen bedoel je precies?

Groet,
Jacco

qinq

Als je dubbelblind amper je eigen speaker amper kan herkennen waar komt dan bij normaal testen de extra dimensie vandaan dat zelfs een kabeltje enorme verschillen geeft?

AbZ

Citaat van: pieter post op februari 19, 2012, 23:32:15
Pardon? Moeite met begrijpend lezen?  :sleepy:
Nee, dat is niet het geval.  Ik vraag uw begrip hiervoor.

Audiofiel

Citaat van: dekkersj op februari 19, 2012, 23:39:30
Waarschijnlijk niet. Ik heb in ieder geval geen idee wat je bedoelt of waar je me naartoe probeert te trekken. Laten we het voorlopig houden op jouw eigen projectie en/of veronderstelling.

Er zijn maar weinig mensen die spreken met koninklijk meervoud. :ph34r:

Ik krijg sterk de indruk dat je je erg verveeld. Het laatste jaar had je geen enkele interesse in dit forum en nu wil je graag als Don Quichot je zelf weer manifesteren. Wat is er gebeurd met je andere interessegebieden en virtuele hangplekken? ::)

pieter post

Citaat van: qinq op februari 19, 2012, 23:41:31
Als je dubbelblind amper je eigen speaker amper kan herkennen waar komt dan bij normaal testen de extra dimensie vandaan dat zelfs een kabeltje enorme verschillen geeft?

Wat een geweldige vraag!

Aan wie stel je 'm eigenlijk?  :eh:  

Martijn M

Audiofiel, ik vind je constante persoonlijke aanvallen t.a.v. dekkersj nogal storend. Het zijn bovendien lege beschuldigingen, want vooralsnog heb je ze niet weten te staven door bijvoorbeeld te verwijzen naar specifieke uitspraken van hem. Ik stel voor dat je er mee ophoudt  :) .

EDIT: voor de duidelijkheid, in mijn optiek post dekkersj bijna uitsluitend inhoudelijk. Uiteraard lees ik niet al zijn posts, maar ik kan me niet herinneren hem ooit direct op de man te hebben zien spelen - afgezien wellicht van een enkele opbuiging van een directe aanval op zijn eigen persoon. Dat dekkersj' boodschap niet bij iedereen blij ontvangen wordt, kan ik begrijpen. Dat is echter geen reden om te vervallen in ad hominem reacties.
Dutch & Dutch

dekkersj

Citaat van: Audiofiel op februari 19, 2012, 23:42:48
Ik krijg sterk de indruk dat je je erg verveeld. Het laatste jaar had je geen enkele interesse in dit forum en nu wil je graag als Don Quichot je zelf weer manifesteren. Wat is er gebeurd met je andere interessegebieden en virtuele hangplekken? ::)
Persoonlijke interesse  :clapping: Dat kan ik natuurlijk alleen maar waarderen. Hoe gaat het eigenlijk met jou? (dat is dan even sociaal gewenst gedrag tentoon spreiden, maar dat had je natuurlijk al verwacht vanuit mijn 9/9 NPS score)

Anyway, it's pretty boring  :yawnee: Jij reageert nog steeds zoals verwacht etc etc.

Groet,
Jacco

pieter post

Citaat van: AbZ op februari 19, 2012, 23:42:26
Nee, dat is niet het geval.  Ik vraag uw begrip hiervoor.

Dan begrijp ik dat wij elkaar blijkbaar niet begrijpen..  :bigsmile:

Erik van Voorst (in memoriam)

Citaat van: dekkersj op februari 19, 2012, 22:20:28
Het is al geschreven: je kunt met verschillende loopwerken dezelfde 100% bitperfecte score halen dus dat hele Nespa geneuzel is een oplossing voor een probleem dat niet eens bestaat.

In afwachting van uw excuses en dooddoeners, verblijf ik,
Jacco

Waar blijft uw studie documentatie.....

Tot nu toe heeft u geen enkele bijdrage geleverd aan dit topic, sterker nog u ziet kans om beide partijen te frustreren.....ik zal het u uitleggen.

De believers.....
Waar blijft uw technische rapportje dat we fout zitten.

De non believers
Waar blijft uw rapportje dat we goed zitten.

Ik kan niet anders concluderen dat u moedwillig het topic wilt frustreren, dat is erg jammer en maakt u verder zeer ongeloofwaardig zowel als luisteraar als " wetenschapper".
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Audiofiel

Citaat van: keyser op februari 19, 2012, 23:46:21
voor de duidelijkheid, in mijn optiek post dekkersj bijna uitsluitend inhoudelijk.

Ik denk eerlijk gezegd dat je dan niet zo erg goed leest. ::)

dekkersj

Citaat van: Erik van Voorst op februari 19, 2012, 23:50:07
Waar blijft uw studie documentatie.....

Tot nu toe heeft u geen enkele bijdrage geleverd aan dit topic, sterker nog u ziet kans om beide partijen te frustreren.....ik zal het u uitleggen.

De believers.....
Waar blijft uw technische rapportje dat we fout zitten.

De non believers
Waar blijft uw rapportje dat we goed zitten.

Ik kan niet anders concluderen dat u moedwillig het topic wilt frustreren, dat is erg jammer en maakt u verder zeer ongeloofwaardig zowel als luisteraar als " wetenschapper".
Welk gedeelte van 100% bitperfect begrijpt u niet?

Groet,
Jacco

AbZ

Citaat van: pieter post op februari 19, 2012, 23:47:36
Dan begrijp ik dat wij elkaar blijkbaar niet begrijpen..  :bigsmile:
Dat heb je iig voor de helft goed begrepen  :D

dekkersj

Citaat van: Audiofiel op februari 19, 2012, 23:52:33
Ik denk eerlijk gezegd dat je dan niet zo erg goed leest. ::)
Een voorbeeld zou het erg duidelijk maken...

Groet,
Jacco

Audiofiel

Als wij nou mee gaan betalen aan jullie hififorum-server, beloven jullie dan dat je bij ons wegblijft? :-*

AbZ

@ErikvV, het hele CIRC gebeuren kan je gewoon uitgelegd vinden op Wikipedia en zo  :google:

Audiofiel

Citaat van: dekkersj op februari 19, 2012, 23:55:00
Een voorbeeld zou het erg duidelijk maken...

Je reageert nu ook al op reacties die niet op jou waren gericht. :-X