Set van cz79

Gestart door CZ79, januari 6, 2012, 20:49:55

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

John Wx

Citaat van: cz79 op juli 13, 2012, 08:18:05
Ze bevallen ook meer dan uitstekend, het lijkt alsof er een paar dimensies bij komen met luisteren.
IK heb nog wel eesn gehoord dat ze niet muzikaal zijn maar dt ervaar ik in ieder gevl niet zo, veel detail maar niet te analytisch

Dimensies ? nee joh dat is de kwaliteit van de sound engineer
Versterking: Kenwood /  Bron: Pro-Ject - PC - Nokia 8000 - Kenwood CD
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster / StraightWire
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

CZ79

Gisteren is mijn nieuwe meubel gebracht en heb ik samen met mijn schoonpa deze geplaatst.
Kabeldoorvoeren gemaakt en de laatste puntjes op de i gezet, TV hoger opgehangen en het meubel geheel ingericht.

Ik ben wat dat betreft echt een pietlut, want ik ben best lang bezig geweest met kabelmanagement, er loopt nu geen enkele kabel parallel meer, alles kruist elkaar haaks of ligt ver weg van elkaar, ik had nu mooi de kans om het in één keer goed te doen dus dan maar wat tijd kwijt :-D

Ik heb ook gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om een nieuwe kabel vanuit de Audiogroep naar het meubel te trekken en direct af te monteren op een stekkerblok, welke ik vast heb gemonteerd, geen overgangen daar whatsoever. van het restand kabel wat ik overhield heb ik gelijk een ander stekkerblok (op een andere groep) gemonteerd waar de TV, STB en de PCH-C200 op aangezloten zijn.

Naar de PopcornHour C-200 ligt een Shielded Netwerkkabel (ik had nog een meter of 100 over) naar de meterkast (modem/router/swicth).

Kortom een dag bezig (inclusief het hele huis schoonmaken daarna) maar dan heb je ook wat, zie foto's;
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

En nog een paar foto's de binnenkant van de rechterkaast waarin ik het stekkerblok heb geplaatst (en de AKG hoofdtelefoon), en de op mijn verzoek gemaakte lade voor mijn CD's
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Oude situatie met PMC en oud meubel en nieuwe situatie met Avalon en neiuwe meubel
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Dirk

Citaat van: cz79 op augustus 12, 2012, 08:01:00
Ik ben wat dat betreft echt een pietlut
valt wel mee hoor, er zitten immers ook nog 2 gigantische gaten in je muur  :D  just kidding

ziet er erg goed uit zo, congratz  :thumbs-up:
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Robiwan

Citaat van: cz79 op augustus 12, 2012, 08:01:00
Gisteren is mijn nieuwe meubel gebracht en heb ik samen met mijn schoonpa deze geplaatst.
Kabeldoorvoeren gemaakt en de laatste puntjes op de i gezet, TV hoger opgehangen en het meubel geheel ingericht.

Ik ben wat dat betreft echt een pietlut, want ik ben best lang bezig geweest met kabelmanagement, er loopt nu geen enkele kabel parallel meer, alles kruist elkaar haaks of ligt ver weg van elkaar, ik had nu mooi de kans om het in één keer goed te doen dus dan maar wat tijd kwijt :-D

Ik heb ook gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om een nieuwe kabel vanuit de Audiogroep naar het meubel te trekken en direct af te monteren op een stekkerblok, welke ik vast heb gemonteerd, geen overgangen daar whatsoever. van het restand kabel wat ik overhield heb ik gelijk een ander stekkerblok (op een andere groep) gemonteerd waar de TV, STB en de PCH-C200 op aangezloten zijn.

Naar de PopcornHour C-200 ligt een Shielded Netwerkkabel (ik had nog een meter of 100 over) naar de meterkast (modem/router/swicth).

Kortom een dag bezig (inclusief het hele huis schoonmaken daarna) maar dan heb je ook wat, zie foto's;

Mooie set :inlove:
Als stroomkabels en signaalkabels (interlinks, speakerkabels) maar niet langs elkaar liggen of kruisen dan is het oke. Met andere kabels (internet, CAI enz) maakt het geen zak uit of deze naast elkaar of elkaar kruisen.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Jumping Jack

Een grote verbetering  :clapping:
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

CZ79

#108
Citaat van: Dynky op augustus 12, 2012, 08:14:13
valt wel mee hoor, er zitten immers ook nog 2 gigantische gaten in je muur  :D  just kidding

ziet er erg goed uit zo, congratz  :thumbs-up:

haha klopt, maar de hele woonkamer wordt binnenkort ook opnieuw geschilderd en dan pakken we dat soort dingen gelijk mee, in dit geval 6mm gaten  :D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

John Wx

Citaat van: Jumping Jack op augustus 12, 2012, 08:55:17
Een grote verbetering  :clapping:

zullen we even het oordeel van de jonge kleine spruit afwachten  :smile:
Versterking: Kenwood /  Bron: Pro-Ject - PC - Nokia 8000 - Kenwood CD
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster / StraightWire
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

CZ79

Zichtbaar een grote verbetering, maar welk jong spruit heb jij het over, John?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Xander32

Zoals reeds aangegeven bij de buren; prachtig Chris :thumbs-up:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

CZ79

Nogmaals bedankt! :D

Voor het gezicht ben ik er in ieder geval erg content mee :clapping:
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Xander32

... alleen; het tv-tje oogt nu wat ieletjes, allicht dat vast in de week leggen bij vriendin-lief 8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

CZ79

#114
De TV IS ook ieletjes, slechts 94 cm, maar goed ik kijk niet veel TV.
Wellicht voor in de toekomst een mooie LCD/LED van 42" of groter, tweedehands wordt het dan wel anders geef ik het geld liever uit aan audio/muziek
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Xander32

#115
Citaat van: cz79 op augustus 12, 2012, 09:38:11
De TV IS ook ieletjes, slecht 94 cm, maar goed ik kijk niet veel TV.
Wellicht voor in de toekomst een mooie LCD/LED van 42" of groter, tweedehands wordt het dan wel anders geef ik het geld liever uit aan audio/muziek
Helder, `n bewuste keuze.

De wat grotere formaten schermen zijn tegenwoordigs relatief betaalbaar, dat maakt dat ik aan het eind van dit jaar weer voor een verse ga en waarschijnlijk een paar inchjes meer (de huidige gaat dan als gift naar m`n broertje die het wat minder breed heeft, zowel betreft de euris als tv). Echter heb ook ik vaker de set aan staan dan de tv, erg herkenbaar dus.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

CZ79

Ik heb misschien iemand die mijn TV wil kopen, als dat voor een redelijke prijs is dan kijk ik wel naar een grotere, tot die tijd lekker zo laten
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

chansig

Ziet er keurig uit... :clapping:

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

W.Otter

ziet er fris uit! erg netjes zo  :pompom:
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Alex Groningen

#120
Ziet er inderdaad erg netjes en mooi uit zo. Doet een stuk rustiger en netter aan dan de vorige situatie.

CZ79

Woonkamer lijkt ook een stuk groter op deze manier :pompom:
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

mikekiwi

Zéér fraai! Heeft meneer Iwan mooi gemaakt (en jij goed ontworpen) !

YamahaRXV

Ziet er netjes uit zo hoor  :clapping:  Zeker een flinke verbetering t.o.v. de oude situatie  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

CZ79

Citaat van: mikekiwi op augustus 12, 2012, 12:03:38
Zéér fraai! Heeft meneer Iwan mooi gemaakt (en jij goed ontworpen) !

Ik ben ook heel erg benieuwd hoe je jouw meubel gaat ervaren, ik vindt het in ieder geval erg goed werk (bij mijn meubel) wat Iwan heeft geleverd.
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika