Epson TW9000

Gestart door J.A.F._Doorhof, december 7, 2011, 20:01:12

Vorige topic - Volgende topic

Matthieu

Wij hebben het hier toch niet over een gecalibreert model, toch?
Zo niet,... waarom zou je dat willen?
Tenzij je hem zelf kunt calibreren natuurlijk.
Uiteindelijk is het dan wel een ander product.

McVirusS

Nee, gewoon over goedkoopste dozenschuiver op internet. Calibreren door ITC laten doen is denk ik dan alsnog goedkoper als direct bij ITC bestellen.

Nu dus niet meer omdat de NL prijs inmiddels ook alweer op €28000 ligt (in Duitsland zelfs €3000). Denk ik dan, weet niet wat hij bij ITC kost inclusief calibraties.

RonG

Op de webshop Van itc nu € 2899,- incl 3 of 4 kalibraties dacht ik.
Een losse kalibratie kost dacht ik iets van € 130,-

Via kieskeurig goedkoopste webshop nu € 2599,-.

Ik wist het wel hoor :D

Midcall

Citaat van: RonG op juli  1, 2012, 17:55:38
Op de webshop Van itc nu € 2899,- incl 3 of 4 kalibraties dacht ik.
Een losse kalibratie kost dacht ik iets van € 130,-

Via kieskeurig goedkoopste webshop nu € 2599,-.

Ik wist het wel hoor :D
Laat ie het lekker zelf uitzoeken zou ik zeggen na zijn vorige antwoord.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

J.A.F._Doorhof

Service, advies, gratis calibraties, garantie ook op dingen die normaal niet onder garantie vallen, korting op eventuele andere aankopen...... Ach zo duur zijn we toch niet ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

eelco74

Ik zou zelf nooit meer een ongecalibeerde beamer kopen, ik heb nu gezien wat een verschil maakt voor de 9000.
Rotel RB991THX/Marantz UD8004 & AV8802A & MM8077/Dune Base 3D/JMLab Electra 1027S/SW1000S/Chorus 705/ElectraCC905
Epson EH-TW8100/Kingpin Ces-180/Philips 48OLED935

blue-eyes

Citaat van: eelco74 op juli  1, 2012, 21:57:28
Ik zou zelf nooit meer een ongecalibeerde beamer kopen, ik heb nu gezien wat een verschil maakt voor de 9000.

kopen kan wel, maar dan zsm laten caliberen ;)
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

J.A.F._Doorhof

En dan ben je duurder uit achteraf ;)
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

McVirusS

Citaat van: Midcall op juli  1, 2012, 18:12:58
Laat ie het lekker zelf uitzoeken zou ik zeggen na zijn vorige antwoord.

Kwam mijn bericht zo verkeerd over?

Ik geloof wel in toegevoegde waarde van calibreren en wil ook gewoon betalen voor die dienst. Als het prijsverschil op het product echter te groot is dan bestel ik 'm gewoon bij de goedkoopste en laat ik het calibreren door een expert (ITC) doen.

Zou het anders vinden als ik bij ITC langs was geweest, daar een uitgebreid advies had gekregen en dan alsnog ergens anders de beamer zou kopen. Nu doe ik echter zelf het uitzoekwerk en bereid ik me gedegen voor.

Als ITC niet genoeg zou verdienen aan alleen calibreren dan moeten ze de tarieven verhogen ;). Gun niche-experts heus hun brood wel :).

Ik was overigens heus wel van plan om als ik daadwerkelijk tot aanschaf zou overgaan een offerte aan te vragen bij ITC.

Wil best zaken steunen die goede service leveren, maar daar zit uiteraard wel een grens aan. De bedragen die RonG noemt lijken mij wel fair, maar paar weken geleden was het prijsverschil behoorlijk groter (>500 euro), dat kan ik niet verantwoorden richting mijzelf.

J.A.F._Doorhof

Prijsverschillen moet je altijd met een grote korrel zout nemen.
We weten wat we verdienen aan een TW9000 en geloof me ik heb onmogelijk de speling om 500.00 minder te vragen, zelfs zonder korting.
Dus ergens zit iets fout. Kan zijn dat er een grote partij uit het buitenland is gekomen (problemen met garantie in Nederland), kan zijn dat het B-stock is (doos licht beschadigt of in reparatie geweest), of het is een dozen schuiver die met 1% marge (of soms minder) gewoon omzet wil halen.

Probleem is dat als je ergens anders koopt en wij vinden een probleem je vaak letterlijk aan je lot word overgelaten.
Projectoren zijn niet allemaal perfect uit de doos, soms is er een multilens probleem, soms verkleuringen etc. wat bij 99% van de dealers onder de "marge" valt is bij ons een reden voor omruil, en die deal hebben we ook met veel fabrikanten, ken genoeg verhalen van mensen met verkleuringen die 3-4x gepoogd hebben een unit om te ruilen en hem elke keer terug krijgen met "geen klacht gevonden" en uiteindelijk het ding maar op marktplaats hebben gezet.

Daarnaast zijn ook de verhalen legio van mensen die simpelweg helemaal geen support krijgen omdat er geen telefoon nummer te vinden is en op mails niet gereageerd word en ga zo maar door.

Voor dit soort bedragen kan ik me bijna niet indenken dat je gewoon de gok neemt en niet bij een vertrouwde dealer koopt, we praten toch over bijna 3000.00 euro, daarnaast als je 2x de calibratie komt doen (bij 0 en bij 200 uur) is vaak het prijsverschil terug gebracht naar 100.00-200.00 op zijn hoogst en heb je nog recht op 2 extra calibraties.

:D
Aan de andere kant, en dat is heel eerlijk. Met de marge die wij op projectoren maken heb ik veel liever dat je hem ergens anders koopt en bij ons komt laten calibreren (vooral de TW3200 en consorten) we hebben dan geen nazorg, geen garantie en verdienen gewoon aan de calibraties. Bij de TW9000 en hoger zit wat meer marge maar ook daar hebben we liever 2 calibraties los dan een nieuwe projector in de verkoop.

Je kan dan zeggen, verhoog de prijzen maar dat doen we niet. We willen een goed product leveren tegen een lage prijs, realiteit is echter wel dat ook wij moeten eten en een pand moeten verwarmen, personeel moeten betalen, afschrijvingen hebben, VEEL investeringen doen etc. en last but not least goede service en nazorg geven :D

Als je alles op een rijtje zet zijn we denk ik qua prijzen niet de allergoedkoopste maar zodra je de calibraties en service en aanspreekpunt erbij telt denk ik dat er geen dealer is die goedkoper is.
Custom installer

McVirusS

Duidelijk verhaal.

Zeker met dingen als verkleuringen of bij andere apparaten bijvoorbeeld dode pixels of iets dergelijks kan je wel in lastig traject terecht komen inderdaad.

Die units die jullie afkeuren komen dan zeker bij die dozenschuivers terecht? ;) /ff-extra-promo-voor-itc ;)

J.A.F._Doorhof

Dat kan ik niet zeggen, maar het lijkt me stug dat alles weggegooid word wat afgekeurd word......
Custom installer

Haspel

Zijn er kleinere 3D brillen verkrijgbaar voor de TW9000 ?
De meegeleverde brillen zijn zo mega groot..

Spollie

Citaat van: Haspel op augustus  3, 2012, 10:26:22
Zijn er kleinere 3D brillen verkrijgbaar voor de TW9000 ?
De meegeleverde brillen zijn zo mega groot..

De Panasonic TY-EW3D3ME schijnt ook te werken, maar ik weet niet hoe groot die zijn. Ik ben zelf ook nog op zoek naar een paar extra betaalbare 3D brillen.

Matthieu

Dan moet je de TY-EW3D3SE nemen, die zijn kleiner.
SE staat voor small, ME voor middel en LE voor Large.

Volgens mij zijn de Epson brillen hetzelfde in voormaat als de TY-EW3D3ME.
Ik weet wel dat de Epson brillen op mijn Panasonic TV werken, dus had ik mijn oudere 1e model Panasonic brillen weggedaan.
Die waren nog groter.

Laat even weten of de TY-EW3D3SE brillen werken aub.
Ik verwacht het voor 98% wel.

Spollie

Een paar quotes van AVForums:

Citeer
I find the Panasonic ty-ew3d3me are excellent 3d glasses. They are much lighter than the epsons and much more comfortable to wear. They are also rechargeable.

Citeer
From comparing them to the much heavier epson...yes they are lighter which makes a HUGE differece ...BUT....I felt the 3d was slightly reduced....my wife and mate also agreed.

Matthieu

Oké.

Ik heb die brillen op de ISE (Vorig jaar) opgehad.
Ik zou het niet meer weten.

Ik heb zelf 7 Epson brillen.
Ik vind het voor 2 uur heel goed te doen.
2 3D films achter elkaar vind ik gaan iriteren op mijn neus.

Vergeleken met mijn oudere Panasonic brillen, zijn deze Epson brillen wel veel helderder scherper kijken.
Ik kan het niet precies definieren omdat het natuurlijk geen brillen op sterkte zijn.
Maar het glas dat gebruikt word is qualitatief gewoon beter.

Toch kwam de Panasonic bril toen juist erg goed uit de testen.
Dat wil wel wat zeggen ovcer de qualliteit van deze Epson brillen.

Vergeleken met mijn YouNiversal brillen (Heb ik er ook 5 van SHIT) Zijn de Epson brillen Superieur.
Het enige voordeel van de Xpand 4 YouNiversal brillen is dat ze enorm licht zijn (RealD achtog), maar de dubbele glazen spiegelen intern en komen niet scherp over.

mgmcube

Weet iemand of de TW8000 ook nog leverbaar zal worden in NL?

Het lijkt er op dat dit een iets lager model is dan de TW9000, dus misschien voor rond de 2000,- te krijgen dan?
Het lijkt er alleen op dat dit model alleen in Australie te krijgen is.

Ik kan er dit over vinden:

"...the TW8000 is easily the most popular home theatre projector in Epson's current range, and definitely worth the upgrade from the TW6000..."

Recreate the experience of a 3D cinema in your own home.

Basically a TW9000 without the following features: [THX Certification / ISF Calibration – The option to add an Anamorphic Lens - WirelessHD™]

While you use the Split Screen feature, other projector features may not be available and some settings may be automatically applied to both images.

Key Features

In 2D mode there is a new Split Screen function.
Brightest 3D projectors available in this price range.
16:9 Aspect ratio.
2 X 3D colour modes.
2 X  3D shutter glasses.
2.1 optical zoom.
2 X HDMI inputs.
Frame interpolation and 2D to 3D conversion. (Simulate 3D)
High Brightness 3D – Full HD, 480Hz active shutter technology allows you to enjoy thrilling 3D adventures in the comfort of your own home
Lens Shift
200,000:1 Contrast Ratio

bmateijsen

Het is IFA eind van deze week, daarna zal alles wel wat duidelijker worden omtrent nieuwe modellen ;)

mgmcube

Citaat van: bmateijsen op augustus 28, 2012, 15:42:13
Het is IFA eind van deze week, daarna zal alles wel wat duidelijker worden omtrent nieuwe modellen ;)

Ok top. tnx.

THX-UltraII

Citaat van: J.A.F._Doorhof op juli  4, 2012, 07:58:51
Kan zijn dat er een grote partij uit het buitenland is gekomen (problemen met garantie in Nederland)
Ik heb het hier al meerdere malen op het forum herhaald maar Epson Nederland is verplicht mee te werken aan garantie, ook al koop je de projector op Hawaii. Epson Nederland (en menig andere fabrikant*) zal zeggen dat je terug moet naar Hawaii met je projector voor garantie maar start maar een zaak tegen Epson Nederland en wedden dat ze dan meewerken aan garantie ;)

* Een noemenswaardige uitzondering hierin is JVC. Ook al koop je je JVC in de UK, DL of de USA, ze werken gewoon mee aan problemen tijdens garantietermijn.

LittleNinja

Citaat van: bmateijsen op augustus 28, 2012, 15:42:13

Goede hint Björn. :)

2 en nog wat dagen te gaan...

Ollem

(Nog?) niet helemaal waar ik op gehoopt had:  wel een 8100 die dus net onder de 9000/9100 gepositioneerd lijkt, maar ik zie geen melding van 8100W  :-\

http://www.whathifi.com/news/ifa-2012-epson-launches-three-new-full-hd-3d-projectors

"Epson today announced three new full HD 3D projectors at the top of its range, led by the wireless HD projector, the EH-TW9100W.
Joined by the EH-TW9100 and EH-TW8100, the three new projectors are set to be available from November.
As yet, it hasn't been confirmed how long the EH-TW9000W projector will continue.
All three models offer full HD 1080p pictures using Epson's 3LCD technology, with a claimed contrast ratio of 320,000:1.
2D-to-3D conversion is present on all three models, plus 2.1 zoom and a wide lens shift range for flexible installation.

The 9100W and 9100 projectors come with two pairs of rechargeable 3D glasses, ISF certified colour management and the option of anarmorphic aspect ratio for 2D and 3D pictures.

The EH-TW9100W, EH-TW9100 and EH-TW8100 3D projectors will be available from November and are priced at £2,899, £2,599 and £2,249 respectively"

Het goede nieuws is:

Kally Kanda, product manager, Epson UK, says: "This is Epson's high-end range of home cinema projectors, perfect for anyone with a dedicated movie room.
Not only do they deliver high-quality cinematic images, they're also really easy to install because of their wide lens shift, and centred lens with a powerful zoom.
This gives users the flexibility to set the projector up wherever they want, without worrying about blurring or distortion."

bmateijsen

TW9100 gisteren op de IFA gezien en vooral in 3D een flinke verbetering in met name lightoutput. Ben benieuwd als de projector bij ons binnen valt ;)

LittleNinja

Zoals in het andere topic gemeld ben ik benieuwd naar alle verschillen tussen de 8100 en de 9100(W)... Niet alleen ISF en wireless?