Epson TW9000

Gestart door J.A.F._Doorhof, december 7, 2011, 20:01:12

Vorige topic - Volgende topic

Matthieu

Welk firmware nummer heb je dan?
Ik merk namelijk verschil tussen mijn 100 en 104.
De Iris is subtieler en stiller nu

DAHT

Goedendag,

Ik heb voor een paar week terug de 9000 ontvangen (hij is ook al weer stuk en terug gezonden, maar dit terzijde), nu viel mij op in de manual staat dat afhankelijk van het type, dat hij THX gecertificeerd is en er verschillende THX Modes op zitten, ik zou graag willen weten hoe dit zit, op de beamer die ik geleverd heb gekregen is dit niet het geval, maar zou dit misschien met een firmware upgrade in de toekomst mogelijk zijn, of kan het zo zijn dat latere geleverde 9000 beamers dit wel krijgen?
Ik hoor graag als iemand hier meer duidelijkheid over kan geven.

Alvast Bedankt!

Mvg,

Dick

J.A.F._Doorhof

Die modes kloppen van geen kant inderdaad, enige optie om hem echt goed te krijgen is hem te laten calibreren, dat kan BV bij ons en kost je voor de 9000 135,00 inclusief btw.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

DAHT

Als de lamp is ingedraaid kom ik zeker die kant op!

Springbank

Vraag over de lensshift: de verticale lensshift functie van de TW9000: als  deze op 0 staat is dan het beeld gecentreerd in het midden van het scherm? Of aan de onderkant?

bmateijsen

Citaat van: Springbank op juni  7, 2012, 19:46:48
Vraag over de lensshift: de verticale lensshift functie van de TW9000: als  deze op 0 staat is dan het beeld gecentreerd in het midden van het scherm? Of aan de onderkant?

Midden van het scherm.

Springbank

Bedankt voor de reactie.

eelco74

Ik heb inmiddels vrijdag bij ITC de 9000 gezien. Prima demo er werd goed de tijd voor genomen. Hulde hier voor de goede service van ITC !

Ik heb gelijk ook even kunnen constateren dat de 9000 na calibratie er een stuk beter uitziet dan ongecalibreerd zoal hij bij Hobo Hifi staat. Dat is echt een verschil van dag en nacht. Tov van mijn huidige Themescene valt vooral op dat de lichtopbrengst heel hoog is bij veel beter zwartwaarden. Vooral bij Wall-E is dat goed zichtbaar.

Nogmaals ook eens gelet op het geluidsniveau. De koeling is echt super stil. Wel hoor je de iris een beetje, maar de beamer stond zo ongeveer naast me en het geluid van de film stond laag. In een normale setting kan dit geen probleem zijn. Hij is in iedergeval veel stiller dan mijn HD-80.

Verder nog wat 3D gezien, wat er op zich goed uitzag. Maar persoonlijk blijf ik het gimmick vinden. Ieder zijn ding natuurlijk.
Rotel RB991THX/Marantz UD8004 & AV8802A & MM8077/Dune Base 3D/JMLab Electra 1027S/SW1000S/Chorus 705/ElectraCC905
Epson EH-TW8100/Kingpin Ces-180/Philips 48OLED935

cinemaestro

In dit draadje maar (weer) eens een pleidooi om geen dozenschuiver te gebruiken. Allereerst hebben nl. BB & G een nieuw exemplaar wat ze voor mij aan het calibreren waren moeten terugsturen. Dat alleen  is al een goede reden om via een goede dealer te kopen.
Dit gaf de nodige vertraging en aangezien ik mijn oude TW2000 net had verkocht dreigde ik een beamerloos EK in te gaan (achteraf niet zo heel rampzalig), maar Bjorn en Garmt zijn me tegemoet gekomen door hun TW9000W gewoon maar voor een periode uit te lenen.
Dan heb ik het niet eens over de installatie en alle post-sale adviezen mbt kleine AVR400 firmware issues en diverse settings.
Dank dus BB & G en ik raad iedereen aan om goed na te denken of het verstandig is om klakkeloos dit soort apparatuur voor de laagste prijs te willen kopen...
Ben trouwens over de beamer zelf ook razend enthousiast: in 2 D als  klasses beter dan mij oude TW2000!
arcam AVR400,EpsonTW2000,OppoBDP83,Sonus Faber Grand Piano,centre,walls,VelodyneSPL1500R

Erik

Er zijn goede dozenschuivers en slechte dozenschuivers, er zijn goede speciaalzaken en slechte speciaalzaken. Alles onder één noemer schuiven is m.i. dom. Kijk alleen maar naar het verhaal van thxultra die na betaling niet meer hoefde terug te komen voor iets simpels als garantie.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

J.A.F._Doorhof

Waar was dat Erik ?
Want dat verhaal ken ik niet ?
Mag per PM.
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

eduard

Het thxultra verhaal heeft zover ik weet niks met epson te maken,  het gaat bij THX om een nuforce versterker. Ik denk dat Erik verwijst naar het idee dat je ook bij een gewone reguliere dealer soms tegen een probleem kan aanlopen.

Erik

Citaat van: eduard op juni 23, 2012, 21:31:12
Het thxultra verhaal heeft zover ik weet niks met epson te maken,  het gaat bij THX om een nuforce versterker. Ik denk dat Erik verwijst naar het idee dat je ook bij een gewone reguliere dealer soms tegen een probleem kan aanlopen.
Klopt dat bedoelde ik, sorry voor het misverstand dacht dat iedereen het topic wel gelezen had. Heeft dus niets met Epson te maken   :) .
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

McVirusS

Bizare prijsontwikkeling van deze beamer zeg (hou Tweakers.net pricewatch en guenstiger.de regelmatig in de gaten voor een 9000w). Ding heeft rond de 2500 - 2600 euro te koop gestaan en staat nu weer gewoon op +/- €2.750 (t.net) en €3.000 (guenstiger.de), vooral die laatste is nogal extreem.

Erg vreemd voor electronica artikel. Zit nu bijna een HW30 te overwegen aangezien deze nu dus gewoon goedkoper is :o. Jammere is alleen dat ik netjes 2 UTP kabels heb getrokken voor HDMI over UTP en dat ik voor HW30 een extra kabel zou nodig hebben voor 3D transmitter :(. Denk niet dat ik nog 3e kabel door die buis heen krijg. Plus dat kosten dan weer hoger worden omdat ik ten opzichte van een 9000W dan weer HDMI extender nodig heb.

Eigenlijk is het sowieso allemaal beetje boven budget, hoop dat Epson met een tussenmodel tussen 6000 en 9000 komt met lensshift.

Zou eventueel ook een Epson EH-TW3200 kunnen kopen in de tussentijd, maar lijkt me eigenlijk geld verspilling :/.

Zoek gewoon een goede witte recente(!) full HD beamer (geen DLP) met lensshift onder €2000, schijnt lastig te zijn :P.

LittleNinja

De 9000W is een serie die wireless HDMI heeft. Je hebt dan niet eens jouw UTP kabels nodig. De normale 9000 ( zonder W ) heeft dat niet en is goedkoper. Wellicht door elkaar gehaald?

jvanhambelgium

Citaat van: LittleNinja op juni 26, 2012, 13:26:59
De 9000W is een serie die wireless HDMI heeft. Je hebt dan niet eens jouw UTP kabels nodig. De normale 9000 ( zonder W ) heeft dat niet en is goedkoper. Wellicht door elkaar gehaald?

TS zoekt specifiek een witte projector, en dan is de 9000W de enige oplossing vrees ik.
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

LittleNinja

Citaat van: jvanhambelgium op juni 26, 2012, 13:28:26

TS zoekt specifiek een witte projector, en dan is de 9000W de enige oplossing vrees ik.

Ik betwijfel het sterk.... :D

TS (Topic Starter) verkoopt ze namelijk zelf... :P

jvanhambelgium

Citaat van: LittleNinja op juni 26, 2012, 16:31:07
Ik betwijfel het sterk.... :D

TS (Topic Starter) verkoopt ze namelijk zelf... :P

Bedoelde dus forum-user McVirusS  O0
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

McVirusS

Citaat van: LittleNinja op juni 26, 2012, 13:26:59

Nee, niks door elkaar gehaald. Heb UTP kabels getrokken voor zekerheid zodat ik niet perse vast zit aan beamer met wireless HD. Al lijkt me dat een prima techniek.

Wil graag witte beamer en de 9000W is grotendeels wit met als extra bonus dus dat wireless.

Vond het alleen jammer dat toen ik beetje verder ging kijken ik erachter kwam dat je voor een HW30 dan dus eigenlijk 3 kabels nodig heb.

Zo duidelijker? ;)

J.A.F._Doorhof

Ik denk dat je heel veel door elkaar haalt ?

Voor ELKE projector heb je feitelijk een HDMI kabel nodig en een stroom kabel.
De Wireless projectoren alleen een stroom kabel.

UTP heb je op DIT moment nog weinig aan, tenzij je HDMI over UTP gebruikt, dit gebruiken wij regelmatig voor klanten die bijvoorbeeld 15mtr moeten overbruggen.
Custom installer

McVirusS

Citaat van: J.A.F._Doorhof op juni 27, 2012, 07:41:54
Ik denk dat je heel veel door elkaar haalt ?

Voor ELKE projector heb je feitelijk een HDMI kabel nodig en een stroom kabel.
De Wireless projectoren alleen een stroom kabel.

UTP heb je op DIT moment nog weinig aan, tenzij je HDMI over UTP gebruikt, dit gebruiken wij regelmatig voor klanten die bijvoorbeeld 15mtr moeten overbruggen.

Waarom denken mensen hier dat ik het niet allemaal op een rijtje heb?

Ik heb 2 UTP kabels getrokken om HDMI over UTP te kunnen doen. Dit omdat lange HDMI kabels duurder zijn dan een HDMI over UTP oplossing. Dit voor de zekerheid zodat ik niet vast zit aan beamers die Wireless HD hebben. Dus kan zijn dat als ik beamer koop met wireless HD dat ik die UTP kabels niet ga gebruiken.

Maar ik kwam erachter dat een HW30 een extra UTP kabel nodig heeft (naast de 2 benodigde UTP kabels voor HDMI over UTP) voor de 3D-transmitter omdat deze bij het scherm moet staan (volgens de handleiding). Dus ik baalde dat ik 2 kabels had getrokken en niet 3.

Inbouwdozen zitten nu trouwens achter gaas achter stucwerk (bewust) voor zolang ik nog geen beamer heb. Is stuk minder lelijk dan een afdekplaatje bovenaan het plafond ;).

Ik denk dat ik vrij goed beeld heb van het aanbod. Had aan het begin van zoektocht mijn oog laten vallen op een EH-TW3200, maar toen waren er al signalen dat opvolger zou uitkomen. Die kwam ook in de vorm van een 6000(w) maar die heeft geen lensshift en valt daarom voor mijn situatie af.

Nu is aanbod van recente beamers die aan mijn wensen voldoen bijzonder klein / over budget. Mijn wensen:
- Witte beamer (gebruik in woonkamer, daarom deze esthetische eis)
- Liefst wel met 3D (geen keiharde eis)
- Full HD
- Geen DLP
- Recent model
- Lensshift
- Voldoende lichtopbrengst om te gebruiken in niet (volledig) verduisterde woonkamer
- Kunnen projecten van 5 meter afstand op ongeveer 2m30 (denk dat ik voor die maat scherm ga)
- Bij voorkeur < €2000

Overwogen modellen;
- Epson EH-TW3200: ouder model, volgens reviews echt minder goed dan recente beamers, wel enorm gunstige prijs dus zeker nog een optie ~€900
- Epson EH-TW6000(w): valt af vanwege ontbreken lensshift ~€1250
- Epson EH-TW9000W: staat momenteel bovenaan lijstje maar is eigenlijk boven budget, helemaal nu prijsontwikkeling weer verkeerde kant op gaat (heb 'm voor rond de €2400 gezien, is nu weer meer in de buurt van €2750)
- Sony HW30ES (white): viel oorspronkelijk af vanwege budget, maar is nu bijvoorbeeld in Duitsland goedkoper dan 9000W, afgaande op jouw (Frank) review lijkt dat zeker wel goede optie ten opzichte van 9000W. Daarnaast vind ik 'm (op plaatjes) mooier dan Epson beamers. In Nederland ~€3200, in Duitsland ~€2600 (extreem verschil btw).

- Panasonic PT-AH1000E: wel wit en binnen budget, geen 3D en volgens mij wel echt minder goed dan Epson beamers, maar dat weet ik niet zeker (ga op review af van Panasonic PT-AR100U, neem voor gemak aan dat die hetzelfde is maar dan US model :P). Ook geen frame interpolatie maar kan door gebrek aan ervaring niet beoordelen of dit erg is. Extra kosten door gebrek aan wireless HDMI waardoor ik HDMI over UTP extender nodig heb, maar dit geldt ook voor HW30. ~€1700

Moet sowieso als ik weer wat meer tijd heb eens wat beamers IRL gaan bekijken, maar valt nog niet mee om redelijke showrooms te vinden waarin je kan vergelijken.

Epson EH-TW6000W zou echt perfect geweest zijn maar gebrek aan lensshift maakt plaatsing in mijn situatie gewoon niet echt mogelijk/onwenselijk. Panasonic is ook nog optie maar heb het idee dat die Epson beamers echt stuk beter zijn en ik dan misschien beter kan doorsparen voor een 9000W. Of eventueel natuurlijk een HW30, spreekt me ook wel aan door wat ik gelezen heb over SXRD paneel en ook qua design.

Wacht nog wel even af, misschien komt Epson ineens met een tussenmodel met lensshift of iets dergelijks. Maar aantal fabrikanten in dit segment is wel erg klein en producten zijn over algemeen vrij lang op de markt. Ook is de prijsontwikkeling niet altijd naar beneden zoals ik gewend ben van electronica ;).

LittleNinja

Nee nee... Ik denk niet dat je in verwarring bent.

Ik heb echter de daling en vervolgens de stijging niet meegekregen ( wat bijzonder is aangezien wij zelf ook deze machines leveren ). Dat was de reden van mijn verbazing..

McVirusS

Citaat van: LittleNinja op juni 27, 2012, 16:45:59
Nee nee... Ik denk niet dat je in verwarring bent.

Ik heb echter de daling en vervolgens de stijging niet meegekregen ( wat bijzonder is aangezien wij zelf ook deze machines leveren ). Dat was de reden van mijn verbazing..

Ah ok, sorry dat ik zo chagrijnig reageerde, kwam er net achter dat mijn computerspeakers (AudioEngine A5+) waren gevallen en beschadigd waren, daar werd ik niet vrolijk van ;).

Hier kan je prijsverloop in Nederland goed zien, dus het ging wel degelijk om 9000W:

LittleNinja

Niets aan de hand. ;)

Citaat van: McVirusS op juni 27, 2012, 18:43:27
Ah ok, sorry dat ik zo chagrijnig reageerde, kwam er net achter dat mijn computerspeakers (AudioEngine A5+) waren gevallen en beschadigd waren, daar werd ik niet vrolijk van ;).

Hier kan je prijsverloop in Nederland goed zien, dus het ging wel degelijk om 9000W:

eelco74

Citaat van: McVirusS op juni 27, 2012, 18:43:27

Hij heeft wel gelijk, ik volg de prijs van de 9000W ook op de voet en de prijs fluctueerd enorm van 2600 tot aan 2900. Dat kan zomaar van de 1 op de andere dag schelen  :wacko:
Rotel RB991THX/Marantz UD8004 & AV8802A & MM8077/Dune Base 3D/JMLab Electra 1027S/SW1000S/Chorus 705/ElectraCC905
Epson EH-TW8100/Kingpin Ces-180/Philips 48OLED935