Epson TW9000

Gestart door J.A.F._Doorhof, december 7, 2011, 20:01:12

Vorige topic - Volgende topic

jvanhambelgium

Citaat van: dim op januari  7, 2012, 10:43:42
Jullie maken me weer aan het twijfelen jongens... :-[

Hij komt namelijk ongeveer een meter boven mijn hoofd te hangen.

Dinsdag ga ik hem ophalen samen met m'n scherm.
Hij komt ook boven de zitpositie maar wel iets meer afstand dan 1meter tussen m'n hoofd en de projector ;-)

Als ik alles draaiende heb zal ik je iets laten weten.

In ieder geval, tijdens de shootout waren zowel iris als fan absoluut een non-issue voor mij, zelfs wanneer we het geluid van de film afgezet hebben.
Hell, de gasketel bij Home @ Themovies was 10x zo luid als die in gang ging... (stond in een naastgelegen ruimte)

...mischien heb ik natuurlijk niet die superfijne oortjes van menig member die mischien een muis een scheet horen laten op 10m afstand...
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

LittleNinja

Ik hem hem gehoord ongeveer een cm of 40-50 achter me..... Geen storende factor.

DVDmartinDVD

Citaat van: jvanhambelgium op januari  7, 2012, 11:01:42

...mischien heb ik natuurlijk niet die superfijne oortjes van menig member die mischien een muis een scheet horen laten op 10m afstand...

Als je een goed geluidsdichte of geluidsisoleerende kamer heb ga je eigenlijk steeds meer horen omdat de omgevings geluid steeds lager wordt.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

LittleNinja

Citaat van: DVDmartinDVD op januari  7, 2012, 11:14:07
Als je een goed geluidsdichte of geluidsisoleerende kamer heb ga je eigenlijk steeds meer horen omdat de omgevings geluid steeds lager wordt.

Bij de door mij genoemde 40-50 cm heeft dat geen invloed meer. Het is zo direct, daar doet de akoestiek niet veel voor je.

DVDmartinDVD

Citaat van: LittleNinja op januari  7, 2012, 11:18:50
Bij de door mij genoemde 40-50 cm heeft dat geen invloed meer. Het is zo direct, daar doet de akoestiek niet veel voor je.

Ik bedoel meer dat je een speld kan horen vallen (bij wijze van)
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /

LittleNinja

Athome

Citaat van: jvanhambelgium op januari  6, 2012, 20:43:18
Ga zelf maar eens luisteren want ik nog geen films gezien met zooooo'n (lange) stille momenten dat je de iris hier zou bovenuit horen. Gewoon niet realistisch wat mij betreft.

Een iris is continu bezig. Deze is vrijwel nooit langer dan een seconde niet in werking.

Het gaat inderdaad niet over de TW9000 maar wel over een andere Epson projector en ben dus benieuwd of de iris-constructie van TW9000 dus gewijzigd is zodat deze wel altijd stil genoeg blijft. Ik heb mijn projector op de kop hangen. Toen deze net uit de doos kwam, was het geluid verwaarloosbaar laag. Dit geluid neemt echter in een lamptijd van ongeveer 100 uur tot een bepaald niveau en blijft dan vervolgens zo.

dim

Citaat van: jvanhambelgium op januari  7, 2012, 11:01:42

Dinsdag ga ik hem ophalen samen met m'n scherm.
Hij komt ook boven de zitpositie maar wel iets meer afstand dan 1meter tussen m'n hoofd en de projector ;-)

Als ik alles draaiende heb zal ik je iets laten weten.

In ieder geval, tijdens de shootout waren zowel iris als fan absoluut een non-issue voor mij, zelfs wanneer we het geluid van de film afgezet hebben.
Hell, de gasketel bij Home @ Themovies was 10x zo luid als die in gang ging... (stond in een naastgelegen ruimte)

Prima, laat het alstjeblieft even weten, maar ik ben er al wat geruster op dat het mee zal vallen.

Welk scherm heb je gekozen?.

Dimitri.

LittleNinja

DimImtri,

Welke omgeving woon je?

Wellicht is er een demo in jouw buurt mogelijk.

LN

dim

Hoi,

Omgeving rotterdam.

jvanhambelgium

Citaat van: dim op januari  7, 2012, 17:13:12
Prima, laat het alstjeblieft even weten, maar ik ben er al wat geruster op dat het mee zal vallen.

Welk scherm heb je gekozen?.

Dimitri.

Kingping VFS270-16:9

daffeh

Wat een afstand zit jij dan?
Ik zit op 4 a 4m50 en zou een VFS240 pakken denk ik.
De VFS270 zou wat nip worden met de vloerstaanders ernaast

jvanhambelgium

Citaat van: daffeh op januari  8, 2012, 21:48:35

Ik zal ook op een 4.5m a 5m zitten, maar de ruimte is ook 6meter breed, dus speakers vormen geen enkel obstabel.
M'n speakers staan nu 120cm van zowel achterwand als zijwand.

MindfluX

Citaat van: daffeh op januari  8, 2012, 21:48:35

[off topic]
Dat niet alleen, is de VFS270 niet iets te groot op een afstand van 4-4.5m? Ik twijfel namelijk momenteel tussen de VFS240 (2.30 visible) en VFS270 (2.60 visible) op exact dezelfde afstand.
nobody has a patent on knowledge

JVC DLA-X30, 110 inch Stewart Studiotek 130, Stewart Luxus Deluxe Screenwall, Audipack X30 custom mount, MonsterVision 3D glasses, 2x X-Rite i1Pro Rev D., Onix OA31 Series 2.

daffeh

ik zat vroeger op 5m en keek op een beamax 240cm (225 visible) en dat was goed genoeg
Ik ga terug voor een 240 scherm, nu enkel nog werner die terug uit vakantie komt :D

jvanhambelgium

Citaat van: daffeh op januari 11, 2012, 09:29:31
ik zat vroeger op 5m en keek op een beamax 240cm (225 visible) en dat was goed genoeg
Ik ga terug voor een 240 scherm, nu enkel nog werner die terug uit vakantie komt :D

Straks is hij terug en straks sta ik aan de deur voor m'n spullen ;-)
Met een beetje geluk kan m'n scherm vanavond nog tegen de muur en kan ik de TW9000 eens opstarten ;-)

daffeh

Ah tegen mij zei hij de 15e :)
Heb jij eerst een demo gevraagd en dan pas gaan halen?
Denk dat ik hem gewoon ga bestellen en demo vragen als ik hem ga ophalen

6 feb ga ik onder het mes, misschien beste tegen dan een media room redelijk ready :)

jvanhambelgium

Citaat van: daffeh op januari 11, 2012, 14:25:02
Ah tegen mij zei hij de 15e :)
Heb jij eerst een demo gevraagd en dan pas gaan halen?
Denk dat ik hem gewoon ga bestellen en demo vragen als ik hem ga ophalen

6 feb ga ik onder het mes, misschien beste tegen dan een media room redelijk ready :)

Zal denkelijk "de zaak" terug open doen 15e ofzo. Iets afhalen kan wel "tussendoor" natuurlijk hoop ik. Ik zal straks eens een belletje doen.
Ik ben naar de shootout geweest TW9000 <-> Sony HW30 omdat ik eigenlijk eerst de Sony VPL-HW30 wilde.

Heb side by side bekeken en de Sony kost natuurlijk al wel richting 3800 euries vb 2900 van de Epson. (toch wel +-30% duurder, niet vergeten...)
De "meerwaarde" van beeldkwaliteit was voor mij zeker het geld niet waard, maar da's een persoonlijk iets. Het is mijn eerste projector en ben denkelijk niet zo extreem gedetailleerd bezig als menig projectorpubliek.

Ook de betere lens-shift was voor mij een pluspunt en dat is "maar" 65% bij Sony vs 96% bij Epson en dat scheelt in mijn geval wel een "lelijke" langere hangbeugel.

Zymotic

Dure Sony dan... Ik heb hem compleet met 3D brillen en calibraties voor 3499. Scheelt toch 300 euro!

En hou er ook rekening mee, dat als je heel veel lensshift gebruikt je beeld ook vervormd.

RonG

Citaat van: Zymotic op januari 11, 2012, 21:33:48
En hou er ook rekening mee, dat als je heel veel lensshift gebruikt je beeld ook vervormd.

Is dat zo?

Zymotic

Bij de JVC en de Sony was/is dit wel het geval. Je krijgt een trapezium effect.

jvanhambelgium

Citaat van: Zymotic op januari 12, 2012, 09:32:59
Bij de JVC en de Sony was/is dit wel het geval. Je krijgt een trapezium effect.

Lijkt me sterk. Epson is altijd al een lens-shift kampioen geweest en de (optical) engineers daar zullen geen uilen zijn en deze effecten wel beperken binnen de "werkingsmarge" van de lens-shift mogelijkheden.

Dat je eventueel wat licht verliest en een beetje minder scherpte hebt kan ik nog geloven (mischien zelfs niet zichtbaar of amper meetbaar) maar dat het trapeziums begint te krijgen lijkt me er wat over ;-)

Allez, dan moet ik zorgen dat ik dit snel test om dan eventueel de TW9000 netjes terug in te pakken en terug te sturen ;-)

Zymotic

Misschien dat Frank dit eens heeft getest, en uitsluitsel over kan geven.

Op projectorreviews noemen ze dit fenomeen trouwens bowing. Dus niet echt een trapezium, maar wel dat het scherm niet helemaal recht meer is.

J.A.F._Doorhof

Extreem lensshift is nooit een goed idee, ik adviseer mensen altijd om de projector in ieder geval in het midden te hangen en de afstand tussen de hoogte is vaak geen probleem.

ELKE lens is aan de zijkanten minder scherp en vervormd iets.
Als je toch veel lensshift moet gebruiken plaats de projector dan iets verder naar achteren.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

DVDmartinDVD

Citaat van: J.A.F._Doorhof op januari 12, 2012, 11:17:10
Extreem lensshift is nooit een goed idee, ik adviseer mensen altijd om de projector in ieder geval in het midden te hangen en de afstand tussen de hoogte is vaak geen probleem.

ELKE lens is aan de zijkanten minder scherp en vervormd iets.
Als je toch veel lensshift moet gebruiken plaats de projector dan iets verder naar achteren.

Wat is extreem lenshift in jou ogen?

Mijn situatie is dat de Sony om 106inch te kunnen vullen minimaal op 3,45m tot max 5,12 moet hangen maar hij komt op 3,60m te hangen verder naar achteren gaat niet.

groet Martin.