De stereo/HT set van QuattroNL - BK XXLS400 erbij

Gestart door quattronl, november 28, 2011, 14:25:29

Vorige topic - Volgende topic

Xander32

... Enne; een BK400 i.c.m. een AM is nou ook niet echt behelpen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Madhouse

Dat ding is wel lomp hoor, een XXLS400 is nog een redelijk bescheiden formaat, de Monolith is een extra zetel in de woonkamer...
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

quattronl

Flinke jongen maar zoiets doe ik toch maar even niet, ook niet gezien de prijs.
Toch bedankt voor het melden Robert :)
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Maro

Is ook niet de meest muzikale sub. Wil je winst in stereo dan is een 400 met een DSP Module beter.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Raymond187

Citaat van: quattronl op juni 23, 2013, 15:51:36
Alvast 2 foto's. Vanavond wat uitgebreidere info.
Vind het mooie speakers qua looks. SOudn ken ik niet. Je fronts minimaal als in niet zulke grote kasten  :thumbs-up: NICE !!

quattronl

Citaat van: Raymond187 op juli 17, 2013, 08:43:53
Vind het mooie speakers qua looks. SOudn ken ik niet. Je fronts minimaal als in niet zulke grote kasten  :thumbs-up: NICE !!
Thx Raymond :)
M'n vrouw en ik vinden de looks ook zeer geslaagd. Is qua WAF ook vaak een vereiste ;)
De sound is voor mij helemaal top!
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep

quattronl

Wat een M&G allemaal niet teweeg kunnen brengen zeg.
Ik ben geintroduceerd in de wereld van de CA plates. Dikke platen met een geheime inhoud die 'dingen' doen met je geluid. Ik, zoals altijd sceptisch maar open voor nieuwe dingen, heb zelf mogen ervaren wat zo'n plaat doet.
Veel, heel veel. Positief dus.
Mijn verslag staat in het topic van Madhouse.

Dus ik mot nu ook zo'n ding  ;D
Niet gelijk morgen want ik moet eerst even wat budget regelen. 't Potje was eigenlijk al op voor dit jaar  8)
Maargoed, heb nog wat leuke speakerkabels die ik kan verkopen dus dat komt wel goed.
Dus ik denk dat over een maandje hier wel zo'n plaat onder m'n PM15 ligt  :headbanging:

Eddye

Citaat van: quattronl op juli 18, 2013, 09:50:53
heb nog wat leuke speakerkabels die ik kan verkopen dus dat komt wel goed.
???  :butbut: wel de goede verkopen, he...
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

quattronl

Citaat van: Eddye op juli 18, 2013, 09:55:58
???  :butbut: wel de goede verkopen, he...
Die Canare ja, die is prima te verkopen :D

Nee, heb 2 setjes W&M (LS-02 en LS-03) en een set Nordost flatline.
Wil deze vakantie bepalen welke ik hou.
Jouw setje kan ik dan ook gelijk mooi meenemen in de tests.

Madhouse

Verstandige keuze die CA Plate  ;D

Ik ga mijne bestellen zodra ik alle definitieve details heb (levertijd, exacte maat ed.). Ik ga voor een mat zwarte, deze stond toch wel heel erg mooi.

Ik ben overigens benieuwd welke LS kabels je gaat houden.

HTip

Citaat van: quattronl op juli 18, 2013, 09:50:53
Wat een M&G allemaal niet teweeg kunnen brengen zeg.
Ik ben geintroduceerd in de wereld van de CA plates. Dikke platen met een geheime inhoud die 'dingen' doen met je geluid. Ik, zoals altijd sceptisch maar open voor nieuwe dingen, heb zelf mogen ervaren wat zo'n plaat doet.
Veel, heel veel. Positief dus.
Mijn verslag staat in het topic van Madhouse.

Dus ik mot nu ook zo'n ding  ;D
Niet gelijk morgen want ik moet eerst even wat budget regelen. 't Potje was eigenlijk al op voor dit jaar  8)
Maargoed, heb nog wat leuke speakerkabels die ik kan verkopen dus dat komt wel goed.
Dus ik denk dat over een maandje hier wel zo'n plaat onder m'n PM15 ligt  :headbanging:
Redelijke verrassing voor mij moet ik zeggen, maar wel begrijpelijk na de ervaring bij Roy. Alvast gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! :pompom:

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Mini M&G met een doel ;)

Het is zondagochtend en de wekker gaat! Het is nog (heel) vroeg, maar met een goede reden. Niet 1 maar 2 M&G's staan op het programma. Dat was ook goed te combineren, want Ferry lag op de weg naar Roy. Ik was namelijk benieuwd hoe de Totems klonken en zou proberen of het geluid bij Ferry beter kon worden afgesteld, want Ferry was niet helemaal tevreden.

Het is zó rustig op de weg, dat ik veel te vroeg zou zijn. Dus onderweg nog even gestopt en rond 10.00 stond ik voor de deur gewapend met mijn dB-meter, de kalibratie DVD van CARA en natuurlijk mijn oren ;)

Kort na de prettige kennismaking zaten we te luisteren naar de stereocapaciteiten van de set en in het bijzonder de Totems. Ik was onder de indruk van het mooie geluid van die kleine Arro's. Prachtig breed, bijna holografisch stereobeeld, met veel details zonder scherpte. Erg prettig naar te luisteren. Kan me heel goed voorstellen dat je niet snel luistermoe wordt met die rust.

In surround was ik minder onder de indruk, maar dat was ook de reden dat de zondag zo vroeg kwam verstoren :D Na kort luisteren hoorde ik snel waarom Ferry vond dat de center niet goed integreerde in je geluidsbeeld.

Dus gauw aan de slag, want we hebben maar 2 uur. Eerst een nulmeting van de huidige instellingen. Met de roze ruis van de CARA DVD bleek dat de testtoon van de Marantz niet breedbandig genoeg is. De dB-meter geeft namelijk een heel ander beeld dan valt af te lezen in het menu. Trouwens, erg leuk voor de omgeving, breedbandige roze ruis op 75 dB :D

Om een lang verhaal kort te maken. Met alle speakers die op de luisterplek allen 75dB produceren was de bubble erg prettig naar te luisteren. Dus de center was niet het probleem. Sterker nog, ik vond 'm erg mooi. Misschien nog iets naar achteren kantelen en dan er niets meer aan doen.

Misschien nog 1 puntje voor de toekomst, maar die is reeds uitvoerig besproken, dus ik hou dit ook kort. De Arro's hebben moeite met het laag onder de 80Hz, dus een mooie sub zou een mooie toevoeging zijn.

Het was inmiddels hoog tijd dat we in de auto sprongen voor de volgende M&G...

Ferry, bedankt voor het mogen verstoren van jullie vrije zondagochtend. Jullie hebben een mooi huis in een mooie rustige omgeving, die ik wreed heb verstoord met 75dB roze ruis... :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Citaat van: HTip op juli 18, 2013, 22:14:39
Redelijke verrassing voor mij moet ik zeggen, maar wel begrijpelijk na de ervaring bij Roy. Alvast gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! :pompom:

Ik zag hem ook niet aankomen, maar inderdaad begrijpelijk ;D

Leuk verslag, maakt me wel benieuwd naar deze set. Maar 80Hz, is dat niet een beetje te hoog? Mijn sub nam het toen rond de 60Hz over van mijn KEF's en ze hadden toen best nog genoeg adem.

quattronl

Dank Philip voor je mooie verslag.
Weer iemand die onder de indruk is van de relatief kleine Totems :)

Ik heb de center nu gekanteld zodat de tweeter strak op de sweetspot gericht is. De surroundsound bevalt nu wel.
En de sub? Da's iets voor de toekomst. Ik richt me nu eerst op stereo en wel op een CA plate.

En vinden jullie het echt een verassing dat ik ook voor een plaat ga?
Ok 't is misschien wat snel maar m'n vrouw heeft vanavond ook haar akkoord gegeven dus we hebben een go :)
Vereiste is wel, ook van mezelf, dat ik eerst wat spulletjes verkoop. Maar dat stond toch al op de rol dus geen probleem.

Vanmiddag de eerste tests gedaan tussen m'n 3 ls-kabels. Nordost vs W&M LS-03: 1-0.
Binnenkort verder.

HTip

Mooi dat je tevreden bent met je nieuwe surroundbubble :thumbs-up:

Verrassing is misschien een groot woord, maar je had nog zo aangegeven deze uitgave niet voor jezelf en je vrouw te kunnen verantwoorden. Maar begrijpen doe ik het zeker! Een plaat tilt gewoon je set omhoog en benut het maximale potentieel van je componenten. En dat heb je zondag met eigen oren kunnen ervaren :pompom:
Showcase - Topic

quattronl

Klopt, maar gelukkig hebben bepaalde externe 'ontwikkelingen' er voor gezorgd dat ik 'm toch aan kan schaffen ;)

RonG

Citaat van: quattronl op juli 18, 2013, 23:35:34
En vinden jullie het echt een verassing dat ik ook voor een plaat ga?

Nope, is de CA-plate koorts :D.

Ben blij dat ik geen stereo freak ben anders ging ik er misschien ook nog over nadenken :hehe:

Xander32

Ik zag de prijs van een CA Plate bij 1 van de sponsoren;  :o. Die moet dan echt wel een flinke winst geven! Ik zou het geld eerder in andere zaken steken. Maar heb dan ook nog nooit het effect van zo`n plate ervaren.

quattronl

Citaat van: Xander32 op juli 19, 2013, 11:12:30Maar heb dan ook nog nooit het effect van zo`n plate ervaren.
Da's dan ook gelijk het gevaar. Heb je zoiets eenmaal gehoord dan ben je verloren en gaat het je weer $$$ kosten.
En als je de mate van winst bekijkt valt de prijs ook wel weer mee. Voor dat geld kan je geen component in je keten upgraden om op hetzelfde nivo te komen.

Xander32

Citaat van: quattronl op juli 19, 2013, 11:25:28
Da's dan ook gelijk het gevaar. Heb je zoiets eenmaal gehoord dan ben je verloren en gaat het je weer $$$ kosten.
En als je de mate van winst bekijkt valt de prijs ook wel weer mee. Voor dat geld kan je geen component in je keten upgraden om op hetzelfde nivo te komen.
Dat zou ik graag een x ervaren!

In jouw geval zou ik zelf dan eerder doorsparen voor een PM11s3 dan 6 a 7 honderd Euris kapot slaan op een CA-Plate ... maar allicht raak ik ook overtuigd ¿

Ik schat jou en HTip in als rationele mensen, die niet snel een wazig tweakpad in slaan, dat maakt mij ook nieuwsgierig.

Eddye

Citaat van: Xander32 op juli 19, 2013, 11:33:30
Dat zou ik graag een x ervaren!
Dit maakt mij ook erg benieuwd. Dat een "houten plankje" veel verschil kan maken.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

CZ79

Een stevige ondergrond kan verschil maken, ik heb nu een 40mm multiplexen plaat onder de versterkers en dat zorgt voor een stevige ondergrond. Misschien de is CA plate wel gevuld met zand o.i.dd waardoor deze zwaarder wordt
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Grimm | Melodika

Maro

Citaat van: cz79 op juli 19, 2013, 11:52:51
Een stevige ondergrond kan verschil maken, ik heb nu een 40mm multiplexen plaat onder de versterkers en dat zorgt voor een stevige ondergrond. Misschien de is CA plate wel gevuld met zand o.i.dd waardoor deze zwaarder wordt

Kom op, wie zaagt er eentje door midden..ben nu wel nieuwsgierig.  :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

Citaat van: Maro op juli 19, 2013, 12:33:43
Kom op, wie zaagt er eentje door midden..ben nu wel nieuwsgierig.  :D

:withstupid: