De stereo/HT set van QuattroNL - BK XXLS400 erbij

Gestart door quattronl, november 28, 2011, 14:25:29

Vorige topic - Volgende topic

Eddye

Citaat van: Maro op juli 19, 2013, 12:33:43
Kom op, wie zaagt er eentje door midden..ben nu wel nieuwsgierig.  :D
Betaal jij er een? Ik heb wel een zaag... :D
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

denoontje

ik heb berken multiples onder de linn set.
Hiervoor al onder de primare set en dit maakte wel uit (hout ipv glas), meer open en ruimtelijker.
Op linn set niet met en zonder geprobeerd, nog steeds een keer doen.
Ik zou ik die CA plaat ook wel eens willen proberen.

Ik zou echter mijn geld eerst in een sub steken ;-)
Lijkt mij dat dat meer gaat opleveren ook in beleving van surround.

HTip

In mijn eigen topic heb ik iets geschreven over de werking en opbouw van de CA plaat. Tenminste wat ik ervan weet of gehoord heb ;)

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=60218.msg2461264#msg2461264
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: Xander32 op juli 19, 2013, 11:33:30
Dat zou ik graag een x ervaren!

In jouw geval zou ik zelf dan eerder doorsparen voor een PM11s3 dan 6 a 7 honderd Euris kapot slaan op een CA-Plate ... maar allicht raak ik ook overtuigd ¿

Ik schat jou en HTip in als rationele mensen, die niet snel een wazig tweakpad in slaan, dat maakt mij ook nieuwsgierig.
Je hebt me goed ingeschat! Ik heb al veel tweaks in mijn tijd geprobeerd, maar dit is eigenlijk geen tweak. Zie het als een component die je hele set op een hoger niveau laat spelen. Zeker als je een bedrag als de PM11S3 bereid bent uit te geven. Als je dat in platen steekt, weet je helemaal niet wat je overkomt :music:

Enige manier om de werking te begrijpen is deze te ervaren in je eigen set, zoals Roy recent heeft mogen meemaken ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: quattronl op juli 19, 2013, 08:38:54
Klopt, maar gelukkig hebben bepaalde externe 'ontwikkelingen' er voor gezorgd dat ik 'm toch aan kan schaffen ;)
Ik ben superblij voor je! Ik kom overigens graag nog een keer naar je toe met de CA plaat die je zondag hebt ervaren. Eventueel nog anderen erbij en voila, we hebben weer een M&G :pompom:
Showcase - Topic

Eddye

Citaat van: HTip op juli 19, 2013, 14:22:51
Ik ben superblij voor je! Ik kom overigens graag nog een keer naar je toe met de CA plaat die je zondag hebt ervaren. Eventueel nog anderen erbij en voila, we hebben weer een M&G :pompom:
:pompom:
Ik wil mezelf niet uitnodigen, maar het zou maar zo kunnen dat ik mijn 4S11 kabel nodig heb op het moment van die M&G :P :D
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

frank2

Je bent ook hier welkom met zo'n plaat Philip, ik vind ze te duur, maar ben benieuwd naar de werking, omdat ik op dit moment denk dat het hier een overkill zal geven, maw. overschoon gaat klinken......

(en Arnhem > Almelo is een uurtje
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

RonG

Lol, bij elke plaat die ze verkopen door Philip zou hij 10% provisie moeten krijgen :D

quattronl

Philip verkoopt geen platen hoor. Hij laat ons alleen ervaren wat het effect is.

Ik heb, globaal, de inhoud van een plaat gezien. Er zit een geheim goedje in wat het effect creeert (dus niet alleen hout). Geheim van de kok dus ;)

Hmmm...een M&G bij mij waarbij Philip het effect van een plaat demonstreert.
Even kijken wat de mogelijkheden zijn.
Ik ga eerst op vakantie.
En Philip woont op 2 uur rijden van mij dus het hangt ook erg van zijn zin en tijd af.

En ik geef meer om stereo dan om surround dus ik ga eerst voor een plaat, een sub komt wellicht nog wel eens.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Madhouse

Citaat van: HTip op juli 19, 2013, 14:20:55
Je hebt me goed ingeschat! Ik heb al veel tweaks in mijn tijd geprobeerd, maar dit is eigenlijk geen tweak. Zie het als een component die je hele set op een hoger niveau laat spelen. Zeker als je een bedrag als de PM11S3 bereid bent uit te geven. Als je dat in platen steekt, weet je helemaal niet wat je overkomt :music:

Enige manier om de werking te begrijpen is deze te ervaren in je eigen set, zoals Roy recent heeft mogen meemaken ;)

Idd en Roy gaat samen met Ferry aan de plaat :D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Deleted member

Mannen, al een tijdje ben ik ook geïnteresseerd in de CA plate voor onder de Devialet en jullie reviews/verslagen wakkeert 't weer bij me aan.  :) Het enige dat me heeft tegengehouden is de onduidelijkheid voor mij in 't aanbod. Er is een CA base (299), CA plate (699) Diamond 1 (899) en de "custom" platen die Philip (prijs onbekend) heeft maar die zijn doorontwikkeld tot iets "boven" de Diamond 1 standaard.

Ik begrijp dat jullie de platen van Philip beter vinden klinken dan die van Rens en Rens heeft de 'CA Base'. Het (in mijn ogen grote, verwachte) prijsverschil houdt jullie ecbter niet tegen om niet in te gaan op de 'zomeraanbieding' van Sense (CA base 300 euro) maar echt voor de doorontwikkelde versie van Philip te gaan. Klopt deze voorstelling zoals ik 'm opschrijf?

Hoe dik zijn de platen die jullie nu gaan bestellen, zijn die net zo dik als de base (45mm)? En welke versie bestellen jullie/hoe noemen jullie die versie? Wat is daar de prijs van (mag ook per PM natuurlijk als een van jullie dit wil delen :))

Alvast bedankt! :thumbs-up:

MVG

Citaat van: Madhouse op juli 19, 2013, 17:30:24
Idd en Roy gaat samen met Ferry aan de plaat :D

En daarna van de plaat of uit hun plaat  :D

Madhouse

@ Antoine, Rens heeft de oude Diamond versie, Philip de Diamond 3 (nieuwe type aanduiding word Diamond 1, 2 of 3), Ferry en ik krijgen een nieuwe versie welke tussen de Diamond van Rens en de Diamond 3 van Philip in zit. Ik heb gekozen voor een dikkere versie zoals Philip heeft.

Voor de prijs kun je het beste ven contact opnemen met Rogier van Crusade Audio ;)

HTip

Kleine correctie, maar dat kun je niet weten Roy ;) Ik kon kiezen tussen de Diamond 1, 2 of 3. Na testen zijn we tot de conclusie dat een combinatie het best was in onze situatie. Welke precies waaronder liggen weet ik niet meer, maar de dikte is niet bepalend daarvoor. Mijn sub heeft de experimentele Diamond-3 op maat gemaakt voor de DD18. Wat bij jou zo goed klonk was de Diamond-2. Ik heb volgens mij een Diamond-1 onder de PPP liggen, maar dan dikker.

Klopt dat Rens de oudere versie van de Diamond-1 heeft en dus niet de Base of de Plate. De versie die SoM in de aanbieding is dacht ik dezelfde plaat als Rens heeft laten horen.

@Antoine, ik stuur je even een PM ;)
Showcase - Topic

Peerless Monster

Citaat van: HTip op juli 19, 2013, 19:00:08
Kleine correctie, maar dat kun je niet weten Roy ;) Ik kon kiezen tussen de Diamond 1, 2 of 3. Na testen zijn we tot de conclusie dat een combinatie het best was in onze situatie. Welke precies waaronder liggen weet ik niet meer, maar de dikte is niet bepalend daarvoor. Mijn sub heeft de experimentele Diamond-3 op maat gemaakt voor de DD18. Wat bij jou zo goed klonk was de Diamond-2. Ik heb volgens mij een Diamond-1 onder de PPP liggen, maar dan dikker.

Klopt dat Rens de oudere versie van de Diamond-1 heeft en dus niet de Base of de Plate. De versie die SoM in de aanbieding is dacht ik dezelfde plaat als Rens heeft laten horen.

@Antoine, ik stuur je even een PM ;)

Jeetje we hebben wat losgemaakt!
Ik heb de Diamond 1 laten horen.
De platen van Philip zijn custom made en dus speciaal afgestemd voor Philip zijn apparatuur.
Ik ga binnenkort naar Raphie om mijn plaat te laten horen, maar bij anderen is dat ook zeker geen probleem.
Overigens ben ik net als Philip enorm verkocht aan de platen (al jaren inmiddels) en Rogier van CA dankbaar om hier kennis mee te maken. De platen van philip zijn wel flink nog beter dan mijn Dismond 1, dus de ontwikkelingen bij CA hebben ook niet stilgestaan ;).

Erg leuk jongens dat ik eindelijk gehoord ben in mijn enthousiasme over de platen.
Thanks.
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

HTip

Ik heb hetzelfde Rens! ;) Was ook "slechts" een kwestie van tijd.

Ook een kleine correctie op jouw beschrijving ;) Ik heb een aantal custom-made platen (fronts, center, PPP en DD18), maar volgens mij is de plaat die ik afgelopen zondag had meegenomen een standaard Diamond-2 die wel met hulp van mijn feedback tot stand is gekomen. Die ligt overigens bij mij onder de PM, SR, Oppo en de rears.
Showcase - Topic

frank2

Citaat van: Peerless Monster op juli 19, 2013, 19:09:24
Jeetje we hebben wat losgemaakt!
Ik heb de Diamond 1 laten horen.
De platen van Philip zijn custom made en dus speciaal afgestemd voor Philip zijn apparatuur.
Ik ga binnenkort naar Raphie om mijn plaat te laten horen, maar bij anderen is dat ook zeker geen probleem.
Overigens ben ik net als Philip enorm verkocht aan de platen (al jaren inmiddels) en Rogier van CA dankbaar om hier kennis mee te maken. De platen van philip zijn wel flink nog beter dan mijn Dismond 1, dus de ontwikkelingen bij CA hebben ook niet stilgestaan ;).

Erg leuk jongens dat ik eindelijk gehoord ben in mijn enthousiasme over de platen.
Thanks.

wanneer kom je langs Rens? (neem ook zo'n plaat mee...)
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

Peerless Monster

Citaat van: frank2 op juli 19, 2013, 19:25:12
wanneer kom je langs Rens? (neem ook zo'n plaat mee...)

Dat kunnen we inplannen Frank. Ik mag 1 keer per week weg ivm Siem (die heeft ook aandacht nodig ;)).
Maar dat komt goed. 3e week van augustus kan ik een uitje plannen.
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

Madhouse

Vind wel leuk dat we zoveel hebben losgemaakt met de platen.

Nu je het zegt Philip valt het kwartje wel dat jij een Daimond 2 hebt laten horen bij mij. De versie die Ferry en ik krijgen valt dus tussen de Diamond 1 en Diamond 2 in. Het wachten word me nu al teveel en hij is pas sinds gisteren besteld :D

HTip

Citaat van: quattronl op juli 19, 2013, 15:41:05
Philip verkoopt geen platen hoor. Hij laat ons alleen ervaren wat het effect is.

Ik heb, globaal, de inhoud van een plaat gezien. Er zit een geheim goedje in wat het effect creeert (dus niet alleen hout). Geheim van de kok dus ;)

Hmmm...een M&G bij mij waarbij Philip het effect van een plaat demonstreert.
Even kijken wat de mogelijkheden zijn.
Ik ga eerst op vakantie.
En Philip woont op 2 uur rijden van mij dus het hangt ook erg van zijn zin en tijd af.

En ik geef meer om stereo dan om surround dus ik ga eerst voor een plaat, een sub komt wellicht nog wel eens.

Dank je Ferry! Ik heb in mijn topic ook expliciet aangegeven dat ik geen enkel commercieel belang hierbij heb. Het lijkt af en toe misschien zo, maar ik gewoon erg enthousiast (understatement) over de CA platen :pompom:

M&G is een prima idee. Wellicht een lijstje van genodigden maken en dan samen een datum prikken. Eventueel te combineren met een M&G bij frank2 met forumgenoten uit zijn buurt. Ik zorg dan dat ik de dag erna vrij heb en dan mag het laat worden zeg maar ;)

Voorbeeld, 's middags bij jou en 's avonds bij frank2. Kunnen we op 1 dag 6 benieuwde forumgenoten de CA Diamond 2 laten ervaren.
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Madhouse op juli 19, 2013, 19:29:33
Vind wel leuk dat we zoveel hebben losgemaakt met de platen.

Nu je het zegt Philip valt het kwartje wel dat jij een Daimond 2 hebt laten horen bij mij. De versie die Ferry en ik krijgen valt dus tussen de Diamond 1 en Diamond 2 in. Het wachten word me nu al teveel en hij is pas sinds gisteren besteld :D
Sorry hé :D Jij ervaart nu ook precies hoe het bij mij gegaan is, alleen heb je "iets" sneller de beslissing genomen, zeg maar :D
Showcase - Topic

Madhouse

Citaat van: HTip op juli 19, 2013, 19:34:14
Sorry hé :D Jij ervaart nu ook precies hoe het bij mij gegaan is, alleen heb je "iets" sneller de beslissing genomen, zeg maar :D

Tja de keuze was voor mij niet moeilijk dus kon de knoop snel doorhakken. Ik ben volgens mij ook net zo enthousiast als jij.

Maar een soort M&G on tour? Daar wil ik bij zijn :D

HTip

Citaat van: Madhouse op juli 19, 2013, 19:39:06
Tja de keuze was voor mij niet moeilijk dus kon de knoop snel doorhakken. Ik ben volgens mij ook net zo enthousiast als jij.
Echt waar? Had ik helemaal niet door :D

Citeer
Maar een soort M&G on tour? Daar wil ik bij zijn :D
Ja leuk! CA Diamonds On Tour in A Theater Near You! :headbanging:
Showcase - Topic

Deleted member

Madhouse, HTip en Peerless Monster bedankt voor jullie response op m'n vragen!  :thumbs-up: :)

Het is me helemaal duidelijk, wel vraag ik me nog een ding af; Madhouse jij schrijft dat jullie plates krijgen tussen de Diamond 1 en de door Philip gedemonstreerde Diamond 2 plaat in. Maken jullie die keuze op advies van Crusade Audio bijvoorbeeld omwille van de match met de apparatuur, is 't om financiële redenen of misschien iets heel anders? Als ik 't zo lees lijkt namelijk de Diamond 2 de beste keuze maar ongetwijfeld mis ik iets.

Ik ga in elk geval binnenkort ook eens contact zoeken met Rogier voor een geschikte plate in mijn situatie. Ook stem ik met Rogier af wat er mogelijk is op demo gebied of 'try before you buy'. Dat proberen doe ik toch liever altijd rustig zelf/alleen. Nogmaals dank! :)

Madhouse

Het is ook een stukje financieel want de diamond 2 vond ik veels te duur. We kregen daardoor een aanbod middels een "custom" plate.

Je moet het zo zien: Rens heeft een wat oudere versie van de Diamond, tegenwoordig hebben ze er een doorontwikkelde versie van welke Ferry en ik dus krijgen. Philip heeft zowel de Diamond 1, 2 en 3. De 3 is helemaal niet te betalen, denk aan Velodyne DD prijzen en de 2 was voor mij boven het budget. Dus krijgen Ferry en ik een plaat die tussen de oude Diamond en de nieuwe Diamond 2 zit; de Diamond 1 ;)

En custom is een plaat waarbij we de dikte konden kiezen en de afwerking. Ik heb uiteindelijk gekozen voor een net zo dikke plaat als Philip heeft en een mat zwarte afwerking. Hoogglans was ook mooi maar daar zit dan weer een meerprijs aan vast.