De stereo/HT set van QuattroNL - BK XXLS400 erbij

Gestart door quattronl, november 28, 2011, 14:25:29

Vorige topic - Volgende topic

Xander32

Citaat van: HTip op juli  6, 2013, 11:13:48
Ben benieuwd naar de Arro's. Voor mij een primeur :music:
Zijn echt prachtige speakers, zowel optisch als betreft hun presteren!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

evilniek

Citaat van: quattronl op juli  5, 2013, 16:38:52
Ik heb (nog steeds) de Tannoy D6C 622. Geen idee qua nieuwprijs maar ik hou het op low-budget.
Maar zoals ik inmiddels ook al doorheb zegt prijs vrij weinig over de te verwachten prestaties.

Hoe heb jij jouw slecht klinkende center opgelost? Andere center? ;)

Ik heb gekozen voor een compleet nieuwe set, doorgaan met de bestaande B&W 600 serie, en vervolgens gaan zoeken naar een center die eventueel wel zou matchen leek me zinloos. Ik draai nu met een set Revel Performa 2, sindsdien geen behoefte meer gehad om te sleutelen aan instellingen, iets wat ik geregeld deed in het B&W tijdperk.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

quattronl

Citaat van: HTip op juli  6, 2013, 11:13:48
Ben benieuwd naar de Arro's. Voor mij een primeur :music:
Ben erg benieuwd hoe je ze gaat vinden.
Degenen die ze tot nu toe hebben gehoord waren onder de indruk, zeker gezien het formaat.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

quattronl

Gistermiddag kwam redelijk onverwacht Rogek langs. Van hem een 32" tv-tje overgenomen die hij gewoon even kwam brengen. SUPER service!  :pompom:
En ja, dan moet er natuurlijk wel even geluisterd worden naar de set  :headbanging:
En ook hij was behoorlijk onder de indruk van het geluidsbeeld van de Totems.
De body bleef wel wat achter, vergeleken met grotere zuilen maar da's logisch gezien de grootte van deze zuil.
Het uurtje was weer veels te snel voorbij  ;D
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep

HTip

Citaat van: quattronl op juli  6, 2013, 19:50:05
Ben erg benieuwd hoe je ze gaat vinden.
Degenen die ze tot nu toe hebben gehoord waren onder de indruk, zeker gezien het formaat.
Morgen is het zover. Voor mij zoals gezegd een primeur. Voor jou een paar primeurs en bij Roy wacht voor ons allemaal een primeur, maar dat hoor je morgen wel wel ;)

:pompom:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Nu maak je me wel heel nieuwsgierig Philip! Maar hou er ff rekening mee dat de kans groot is dat je met een heel stuk minder naar weg gaat dan waar je mee bent gekomen  :D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Citaat van: Madhouse op juli 13, 2013, 21:00:58
Nu maak je me wel heel nieuwsgierig Philip! Maar hou er ff rekening mee dat de kans groot is dat je met een heel stuk minder naar weg gaat dan waar je mee bent gekomen  :D
:clapping: Denk het niet, want het klinkt hier toch wel een stuk minder op dit moment ;)

Je zult tot morgen moeten wachten om te weten waar ik het over heb. Geldt overigens ook voor mij :)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Ik ben benieuwd, je maakt me (ons) nieuwsgierig.

quattronl

Ik ben heel benieuwd waar je morgen mee aankomt zetten Philip!
Tot morgenochtend. Ik hoop dat wij dan enigszins gewassen en gestreken zijn want we zijn niet van die ochtendmensen, helemaal niet zondags :D
De koffie zal in ieder geval klaar staan :)

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

RoGEK

Veel plezier daar morgen!

En ja, het was een ''kleine'' moeite om die tv even te brengen..
Werkte van 2 kanten uit.

Maar zoals al gezegd, wat klinken die arro's  goed zeg..
Je verwacht echt een paar maten groter.
En het uurtje was idd erg snel om.
Oja, inmideels de opo weer via de dac aangesloten?
- Stereo: Marantz PM-11S1, Marantz SA-15S1, Marantz NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Audio Physic Celsius center II, XTZ SUB 12.17
- Woonkamer: Panasonic TX-55FZW835, Marantz NR1609, Boston A250, Boston A225C, Boston A25, Boston ASW250

quattronl

Citaat van: RoGEK op juli 13, 2013, 23:32:08
Veel plezier daar morgen!

En ja, het was een ''kleine'' moeite om die tv even te brengen..
Werkte van 2 kanten uit.

Maar zoals al gezegd, wat klinken die arro's  goed zeg..
Je verwacht echt een paar maten groter.
En het uurtje was idd erg snel om.
Oja, inmideels de opo weer via de dac aangesloten?
Net terug van de M&G bij Madhouse. Verslag volgt wel in zijn topic.
HTip was ook onder de indruk van mijn kleine zuiltjes ;)

De Oppo was reeds goed aangesloten alleen was ik even vergeten dat SA-cd niet over de optische uitgang gaat :)
Had dus via analoog gemoeten en daarmee heb ik 'm niet aangesloten, voornamelijk omdat ikzelf geen SA-cd's heb.

quattronl

O, en Philip (HTip) heeft toch wel het nodige goeds gedaan voor m'n surroundbubble.
Ik ga er morgen nog eens goed voor zitten maar het geheel is nu veel beter in balans.
De center lijkt nu ook veel beter geintergreerd (Philip vond er een erg mooi geluid uit komen) dus die mag eigenlijk wel uit de verkoop :)

Bleek wel dat mijn Totems in surround niet zo houden van de echt diepe bassen.
De woofers klapperen er fiks op los en dat kan toch niet goed zijn. LPF en cross-over hebben we wel wat beter afgesteld maar ze trekken het toch niet.
Da's dus op te lossen door een sub, iets waar ik eigenlijk niet aan wil, mede door het dorgeven van geluiden naar de buren en de rest van het huis. Maar da's dus weer op te lossen door een subdude oid.
Hmmm....misschien moet ik er toch maar aan geloven.
Zou eigenlijk eerst eens zoiets moeten uitproberen...
Even laten bezinke.

Philip: bedankt!  :worship:

Xander32

Een sub is altijd een waardevolle aanvulling in een meerkanaals systeem :thumbs-up:.

Madhouse

Je kunt een sub best wel goed inregelen zodat je weinig tot geen trillingen hebt. Neem dan wel een front fire, deze kun je naar mijn idee beter de ruimte in richten. Je zou daarnaast voor een anti-mode kunnen kiezen om het geheel mooi af te vlakken.

Je kent mijn huis inmiddels en de muren zijn vrij dun. Ik heb met een subdude en anti-mode hem flink hard moeten zetten voordat de buren hem hoorde en voelde.

Een sub is echt een welkome aanvulling in surround!

denoontje

Woofers van totems klappen volgens mij altijd hard. Viel me op ooit op de beurs in Veldhoven waar ik ze voor het eerst heb gehoord een jaar of 10 geleden.

Maar eens sub in surround is altijd een verbetering...

quattronl

Je ziet de woofers niet alleen fors heen en weer gaan maar je hoort ze dus ook klapperen. Als in: ik wil wel maar ik kan niet meer.
Philip bevestigde ook dat dat dus niet zo hoort ;)

Mocht er iemand in de buurt van Arnhem wonen en een leuke sub+subdude oid hebben dan zou ik die graag eventjes in mijn set willen horen. Ga niet zomaar iets blind kopen.

Zoek dus iets wat niet zozeer je broekspijpen laat wapperen maar meer de lage tonen van m'n Totems overneemt en net hoorbaar aanwezig is. Heel subtiel dus. En het moet zeker niet doortrillen in de rest van het huis of naar de buren, daar heb ik een grote hekel aan (en voor mij tot nu toe de reden geen sub te willen)

Madhouse

Ik kan je eigenlijk maar 1 sub aanraden die denk ik wel een welkome aanvulling is. De BK XXLS400 FF op een subdude met anti-mode was voor mij een zeer goede combi. Het voordeel van deze syb is dat hij zowel hi- als lowlevel aangesloten kan worden waardoor hij in stereo ook heel mooi mee kan spelen. Ik heb deze sub na de vele revieuws te hebben gelezen eigenlijk blind gekocht.

quattronl

Hmm ja. In stereo is ie opzich niet nodig.
Kan 'm ook alleen maar via ls-kabel aansluiten, die ligt al op de plek waar Philip de sub aanbeveelde (zijkant van de huiskamer) vanwege een mogelijke upgrade naar 7.1. Dat zou dan dus niet door kunnen gaan maar da's geen ramp.

Zonder zelf ook maar gezocht te hebben: waar moet ik qua kosten rekening mee houden?

Madhouse

Tja je kunt het zo gek maken als je zelf wilt natuurlijk. BK+anti-mode+subdude zal denk ik rond de 800 euro zitten en wellicht op de 2e hands markt iets lager.

Xander32

Een tweedehands Velodyne spl-1200 (ultra) scoren. Deze heeft EQ en beperkte DSP aan boord.

Maar een XXLS 400, al dan niet met een AM, is ook niet behelpen (uit eigen ervaring).

Maro

Citaat van: Madhouse op juli 15, 2013, 19:48:00
Ik kan je eigenlijk maar 1 sub aanraden die denk ik wel een welkome aanvulling is. De BK XXLS400 FF op een subdude met anti-mode was voor mij een zeer goede combi. Het voordeel van deze syb is dat hij zowel hi- als lowlevel aangesloten kan worden waardoor hij in stereo ook heel mooi mee kan spelen. Ik heb deze sub na de vele revieuws te hebben gelezen eigenlijk blind gekocht.

Je zult versteld staan wat een goede sub ( idd de spl-1200 oid) een meerwaarde kan zijn in stereo. Het gaat niet om het laag zozeer. Je hele plaatje veranderd ten goede. Breder, geluid komt los van de speakers. Ik heb het dit voorjaar zelf ook ondervonden. Ik dacht ook altijd dat een sub in stereo alleen laag toevoegt. Eigenlijk doet ie dat bijna juist niet. Kan het iedereen aanraden. Ik wil niet meer zonder.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Raymond187

SPL 1200 ultra 2e hands vinden is een uitdaging :)

Madhouse

Citaat van: Maro op juli 16, 2013, 07:23:20
Je zult versteld staan wat een goede sub ( idd de spl-1200 oid) een meerwaarde kan zijn in stereo. Het gaat niet om het laag zozeer. Je hele plaatje veranderd ten goede. Breder, geluid komt los van de speakers. Ik heb het dit voorjaar zelf ook ondervonden. Ik dacht ook altijd dat een sub in stereo alleen laag toevoegt. Eigenlijk doet ie dat bijna juist niet. Kan het iedereen aanraden. Ik wil niet meer zonder.

Zeker mee eens! Ik heb het zelf ook ondervonden (speel alleen nu niet meer met sub) dat hij in stereo ook een welkome aanvulling kan zijn. Een sub neemt in stereo natuurlijk een stuk van het laag over waardoor je speakers meer adem hebben en daardoor optimaal presteren. Soms verlang ik ook nog wel eens terug naar een sub maar voorlopig hou ik het even hoe ik het nu heb. Een SPL-1200 is een mooie sub maar ik (en velen met mij) blijf er bij dat een XXLS400 (een stuk goedkoper) zeker geen slechte sub is.

Xander32

Citaat van: Raymond187 op juli 16, 2013, 09:03:47
SPL 1200 ultra 2e hands vinden is een uitdaging :)
... vrijblijvend een PM met een verzoek naar BB&G 8).