Epson TW6000 een review met gemengde gevoelens

Gestart door J.A.F._Doorhof, oktober 27, 2011, 17:19:10

Vorige topic - Volgende topic

Sannieboy

Citaat van: J.A.F._Doorhof op februari  9, 2012, 15:38:42
Precies.
Ik denk dat je even een mailtje naar ons moet sturen.
Bij ons krijg je er bv 4 gratis calibraties bij :D
En meestal zijn we erg scherp.

Ok mailtje is al onderweg naar je. :headbanging:

jantje112

Even kickje, welke bril doet het goed met de 5900/6000?

Heb er vandaag voor een mooi prijsje 1 kunnen bestellen (5900) en wil er even een brilletje bij. Voor het echte werk verwacht ik dat de 9" crt (9500ultra) het beter doet. Dus deze gaat voor 3d gebruikt worden.

Dus iemand tips welke bril het beste werkt? 1 of 2 is voldoende.

LittleNinja

Je moet met specifieke brillen werken... Ik weet dat de Pana brillen het er ook op moeten doen.

jantje112

Citaat van: LittleNinja op maart 19, 2012, 20:09:06
Je moet met specifieke brillen werken... Ik weet dat de Pana brillen het er ook op moeten doen.

I konw, maar welke specifieke bril werkt goed :)

LittleNinja

jantje112

Matthieu

Ja serieus,... die van Epson zelf zijn heel licht kijkend en heel scherp, vergeleken met de Xpand X104 bv.
Ik dacht even universele te kopen, maar deze hebben een dubbellaags glas en kijkt gewoon niet lekker, ook al zitten ze wel erg fijn.
Die van Epson kun je ook in 2 stappen verkleinen, wat heel handig is.

De Epsons kijken licht, - kijken scherp, -zitten behoorlijk goed (3 maten af te stellen), en zijn goed afgesloten.
Dat laatste is in een donkere cinema niet belangrijk,... maar ik gebruik ze ook op mijn Panasonic 50VT20 Plasma en dan is het wel fijn als je je ramen niet aan de binnenkant ziet spiegelen.
De originele 1e Panasonic brillen heb ik meteen verkocht.

jantje112

Citaat van: Matthieu op maart 20, 2012, 11:34:59
Ja serieus,... die van Epson zelf zijn heel licht kijkend en heel scherp, vergeleken met de Xpand X104 bv.
Ik dacht even universele te kopen, maar deze hebben een dubbellaags glas en kijkt gewoon niet lekker, ook al zitten ze wel erg fijn.
Die van Epson kun je ook in 2 stappen verkleinen, wat heel handig is.

De Epsons kijken licht, - kijken scherp, -zitten behoorlijk goed (3 maten af te stellen), en zijn goed afgesloten.
Dat laatste is in een donkere cinema niet belangrijk,... maar ik gebruik ze ook op mijn Panasonic 50VT20 Plasma en dan is het wel fijn als je je ramen niet aan de binnenkant ziet spiegelen.
De originele 1e Panasonic brillen heb ik meteen verkocht.

Prima,

Heb een epson bril besteld. Morgen eens even kijken hoe die bevalt.

Matthieu

De TW5900 kan hem wel aansturen?
Of moet je daar apart een 3D zender voor kopen?

jantje112

Citaat van: Matthieu op maart 20, 2012, 22:11:20
De TW5900 kan hem wel aansturen?
Of moet je daar apart een 3D zender voor kopen?

dat weet ik als ik hem binnen heb, maar het zou zo moeten werken..

jantje112

Ik had echt gedacht dat digitaal meer in de buurt kwam van CRT, maar wat is het blacklevel echt belabberd van dat ding :)

Had toch echt meer verwacht! Misschien dat calibreren helpt, maar dit is echt :(

LittleNinja

Gelukkig biedt het ook weer vele voordelen t.o.v. CRT... Toch?

J.A.F._Doorhof

Even laten kalibreren, bij Epson is het bekend dat ze uit de doos echt heel matig zijn, maar na de calibratie ENORM opknappen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

Wowly

Citaat van: Kjelt op oktober 28, 2011, 11:44:14
Ja maar:
1) de perfecte positie is theoretisch, als je in de praktijk wel eens een projector hebt opgehangen weet je dat dit niet haalbaar is.
2) bij sommige projectoren is die perfecte positie erg onhandig en stoot je bv iedere dag je hoofd aan dat ding omdat ie ergens op 1/3 van het scherm moet hangen (projectorafhankelijk zie 3)
3) die positie is voor (bijna) alle projectoren anders, en aangezien je na 3 projectoren al 12 gaten in je plafond hebt  ;)  :D

Even een oude koe uit de sloot halen. Als de projector wordt neergehangen aan het plafond volgens de calculator van epson online kun je dus de keystone geheel uitzetten is dit het grote nadeel van de pj dus ongedaan gemaakt?

Als ik deze PJ wil vergelijken met een HD1/100 of 350, waar staat deze pj dan, en wat zij de verschillen? Ik zit naemlijk hevig na te denken of een nieuwe 5900 geen verstandigere investering is dan een tweedehandse jvc..

Matthieu

Het zwart van een Epson is erg diep ook, maar laat toch heel veel schaduw detail zien.
Dit vind ik echt een pluspunt, want ander heb ik de neiging het zwart niveau hoger te zetten, voor iets dat er dan toch niet is, maar je gevoel he.

Na de laatste update 104, zijn de pans ook heel smooth en is vooral het 3D een stuk rustiger.
Op mijn 106" HC scherm lijkt het net een Plasma beeld, terwijl mijn huiskamer niet donker aangekleed is (Wel volledig verduisterd).
Een wit scherm werkt in deze omgeving minder mooi.
Deze projectors zijn met hun CMS ook erg goed te calibreren.
hierin zijn de lagere klasse JVC's beperkt.

Wowly

Citaat van: Matthieu op mei  9, 2012, 08:56:53
Het zwart van een Epson is erg diep ook, maar laat toch heel veel schaduw detail zien.
Dit vind ik echt een pluspunt, want ander heb ik de neiging het zwart niveau hoger te zetten, voor iets dat er dan toch niet is, maar je gevoel he.
Hoe is dat in vergelijk met die jvc's?
Na de laatste update 104, zijn de pans ook heel smooth en is vooral het 3D een stuk rustiger.
Ik vind dat toch wel netjes, dat update's blijven worden uitgevoerd; hoe staat Epson hierin?
Op mijn 106" HC scherm lijkt het net een Plasma beeld, terwijl mijn huiskamer niet donker aangekleed is (Wel volledig verduisterd).
Wow!!! Dat is echt bijzonder, ik ben nogal verzot op mijn panaplasma's beeld, als deze epson in de buurt komt daarvan ben ik al blij  :)
Een wit scherm werkt in deze omgeving minder mooi.
Deze projectors zijn met hun CMS ook erg goed te calibreren.
hierin zijn de lagere klasse JVC's beperkt.

Midcall

Je mag toch wel hopen dat het beeld van een beamer beter is dan dat van een plasma?
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

McVirusS

Citaat van: Midcall op mei  9, 2012, 10:02:52
Je mag toch wel hopen dat het beeld van een beamer beter is dan dat van een plasma?

Waarom?

Matthieu

Groter wel,...
Beter, absoluut niet.
Je moet dan niet vergelijken met een jaren oude Plasma.
Ga voor de grap eens naar de dichtsbijzijnde toko, en kijk even naar de Panasonic VT50 serie.
Ik heb thuis de VT20 en deze word weggespeeld door de VT50
Mijn VT20 was 2 jaar terug de referentie TV waar de anderen mee werden vergeleken.
De VT30 was dat in 2011 en de VT50 is dat nu.
Deze schijnt zelf de Kuro van de kaart te spelen.
Diep zwart en punchy wit op hetzelfde moment,... dat lukt gewoon niet met LCD in zowel CCFL of LED versie.
Dus ook niet als projector zijnde.
Maar dit heb je in de Bioscoop ook niet.

Maar hey, mijn projector geeft een geweldig plaatje op een groote van 106" en dat is in TV versie niet te betalen.

frankly

Citaat van: Wowly op mei  9, 2012, 01:37:39
Even een oude koe uit de sloot halen. Als de projector wordt neergehangen aan het plafond volgens de calculator van epson online kun je dus de keystone geheel uitzetten is dit het grote nadeel van de pj dus ongedaan gemaakt?
Ik trek er ook 1 uit, zit (ivm EK) nog te dubben tussen de 6000 en 9000, maar aan die online calculator heb ik niets.
Ik wil vanaf plafond (245 cm) naar scherm (240 breed x 139 hoog met kijkvlak op 60 cm van plafond)
op 420 cm afstand projecteren.
Haal ik dat met een 6000 zonder lensshift en zo ja,
@ Frank kun je me een prijs mailen (mocht die afwijken van de onlineprijs) met 4 ipv 1 bril?
zie nu op de site van Epson dat er een automatische en handmatige keystone correctie opzit,
is dat niet net zo iets als een lensshift?
OPPO  UDP 203 Regio MOD - BPD103 Regio Mod - Onkyo TX-NR676E - VU+ Ultimo 4K - Samsung QLED 50Q64A - SAMSUNG EU43MU6100 - VU+ UNO4K SE - SONY PS4PRO - Epson TW7000 -  QNAP TS 451A (4 x 4Tb) - Kef 2005.2 (5.1) + Rel Quake - QED Ultra Flat - Harmony Ultimate One (2)

J.A.F._Doorhof

Mail voor prijzen aub even naar Annewiek op [email protected] ik ben nu mobiel.
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

home@the movies

Citaat van: frankly op juni  5, 2012, 14:40:38
Ik trek er ook 1 uit, zit (ivm EK) nog te dubben tussen de 6000 en 9000, maar aan die online calculator heb ik niets.
Ik wil vanaf plafond (245 cm) naar scherm (240 breed x 139 hoog met kijkvlak op 60 cm van plafond)
op 420 cm afstand projecteren.
Haal ik dat met een 6000 zonder lensshift en zo ja,
@ Frank kun je me een prijs mailen (mocht die afwijken van de onlineprijs) met 4 ipv 1 bril?
zie nu op de site van Epson dat er een automatische en handmatige keystone correctie opzit,
is dat niet net zo iets als een lensshift?

Er is een heel eenvoudige regel, de onderzijde van de projector (TW6000) moet (bijna) gelijk komen met de bovenkant van je scherm wil je helemaal geen gebruik maken van de keystone correctie, in alle andere gevallen kan je niet anders dan de keystone gebruiken.
In jou geval zal de projector dus ook ongeveer een kleine 60 cm van het plafond hangen, wat in de meeste gevallen dus niet haalbaar is wil je jezelf geen hersenschudding bezorgen. ;)

Vriendelijke groeten
Werner
Home@The Movies/Cinedream
www.homeatthemovies.be
www.cinedream.be

VIP

Ik heb mij gisteren een Epson EH-TW6000W besteld met een celexon Ultramobil Plus
Professional projectiescherm van 160 x 90 cm  ;D

Mijn vorige projector was een Sharp Vision XV 320P.

Ik mag hopen dat deze Epson een goeie vervanging is.

Groeten, Vip.
STEREO:B&W 803D, Rotel RMB-1095, kimber monocle xl, Kimber KS1030-102AG, KS1011-102CU
Rotel RSP-1098, MJ acoustics ref 1 mkII
VISION:Pioneer PDP 507XD, Rotel RDV-1092, PS3

erwinh

Citaat van: home@the movies op juni  5, 2012, 19:01:33
Er is een heel eenvoudige regel, de onderzijde van de projector (TW6000) moet (bijna) gelijk komen met de bovenkant van je scherm wil je helemaal geen gebruik maken van de keystone correctie, in alle andere gevallen kan je niet anders dan de keystone gebruiken.
www.homeatthemovies.be
www.cinedream.be
Is er een nadeel aan het gebruik van Keystone correctie?
Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

J.A.F._Doorhof

Ja, je verliest resolutie en het kan vertekenen.
Custom installer