Epson TW6000 een review met gemengde gevoelens

Gestart door J.A.F._Doorhof, oktober 27, 2011, 17:19:10

Vorige topic - Volgende topic

hellboy

ik ben me een beetje aan het inlezen voor een nieuwe beamer ergens rond mei ;)

nu zat ik heel de review in spanning met het gevoel deze gaat het worden!! totdat ik las dat hij inderdaad geen lensshift heeft!! (ik heb nu een epson tw700 waar ik gebruik maak van lensshift)
ik lees dat hij met een hw30 en vw90 wordt vergeleken maar dat zijn zover ik even heb gekeken toch echt beamers uit een andere prijsklasse .

wat zijn nu goede alternatieven voor de epson tw6000 maar MET lensshift (3d geen must , wel leuk) budget zo ongeveer 1500 ?

Midcall

Citaat van: LittleNinja op februari  1, 2012, 11:05:19
ja

Vogel's en Audipack hebben deze volgens mij.. Misschien zelfs Newstar.. :-X
Hey, overheen gelezen.... mooi, ik ga even op zoek. Dank!
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

Sannieboy

Hey guys,

Qua budget is de Epson Tw600 precies wat ik zoek, ik lees dat het gemis van de lenshift toch wel groot is.
De TW9000 vind ik echter te duur.
Maar misschien heb ik die lens-functie niet eens nodig?

Situatie bij mij op de zolder:
* Hoogte plafond = 2.30 m
* Projectieafstand = 3.75 m
* Gewenste diagonaa: 120 inch
* Projectiescherm: 280x158 cm

Volgens de specs van de beamer zou het gewenste diagonaal wel moeten lukken :bigsmile: (?)

Ik wil dus de beamer wel aan de plafond hangen, ik heb dit gevonden:
http://www.beamershop24.nl/plafondbeugel-voor-beamer/celexon-plafondbeugel-universeel-multicel4070w/

Gaat dit werken of moet ik iets anders verzinnen? Natuurlijk wil ik geen keystone of ander poespas gebruiken.

Graag jullie gedachten hierover.

Sannieboy

Ok, ik heb net wat weer nieuws gevonden: Acer H9500BD

3d, Full HD en lens-shift!
Goedkoper dan de TW9000, wel duurder dan TW6000, zo tegen de 1800 euro
En je krijg er twee brillen bij!

LittleNinja

Ik durf niet te beweren dat deze van eenzelfde kwaliteit zijn....
Ik heb (zakelijk) wat ervaring met verschillende Acer modellen, maar niet even positief. Wij verkopen het nauwelijks meer.

Iemand andere ervaringen met ( dit model ) van Acer?

Sannieboy

LittleNinja

Ik doel niet zozeer op de beeldkwaliteit, maar de algehele kwaliteit. Dus "Blijft het product heel?".

Sannieboy

Ik neem aan dat je tegen de projector geen ping-pong gaat spelen :nowink:
Bouwkwaliteit is misschien minder? Hij is wel mooier IMHO dacht ik zo, meer aansluitingen. 

LittleNinja

Ik meen me te herinneren dat er ook één te koop heeft gestaan hier...

Don Corleone

Ik sluit me aan bij de groep mensen die balen dat de 6000 geen lens-shift heeft.
Ook lekker dat de marketing jongens en meisjes van Epson je €300,- meer laat betalen als je netjes een witte projector wilt op je witte huiskamerplafond i.p.v. een zeer opvallende lelijke zwarte kast.
Het lijkt me logisch dat je voor de zelfde prijs kunt kiezen uit 2 kleurtjes van het plastic (zowel voor de zwarte thuis bioscoop en voor de witte huiskamers).

Qua prijs/beeldkwaliteit lijkt dit de projector die ik zoek op mijn tw-700 op te volgen, maar ik gebruik op dit moment op behoorlijke lens shift, omdat in mijn situatie de projector idealiter meer aan de kant hangt.

Wellicht dat ik dit nog overweeg op te lossen door een nieuwe langere HDMI en een nieuwe plek midden in de kamer, maar...
Ik projecteer op een vast vlak met een zwarte rand er om heen.
Ik heb het hele offset gedoe nog niet helemaal duidelijk.
Mijn projectie scherm begint ongeveer 12 cm onder het plafond (daar boven zit nog 5 cm zwarte rand).
Hoe is de hoogte van projectie van een aan het plafond hangende tw-6000?
Als er meerdere opties zijn (Epson heeft i.i.g. de Ceiling Mount ELPMB22) dan neem ik aan dat ik de kortste adapter nodig heb (het meest dicht tegen het plafond)?

home@the movies

CiteerOok lekker dat de marketing jongens en meisjes van Epson je €300,- meer laat betalen als je netjes een witte projector wilt op je witte huiskamerplafond i.p.v. een zeer opvallende lelijke zwarte kast.
Het lijkt me logisch dat je voor de zelfde prijs kunt kiezen uit 2 kleurtjes van het plastic (zowel voor de zwarte thuis bioscoop en voor de witte huiskamers).

Je betaalt niet zozeer voor de witte kleur maar wel voor de draadloze HDMI oplossing die enkel in de witte versie zit en niet in de zwarte.(een functie die perfect werkt trouwens)

Groeten

Werner

Don Corleone

Dat had ik gelezen, maar aangezien ik daar geen interesse in heb, maar wel een witte versie wil, is het voor mij (en ongetwijfeld veel anderen) gewoon geen keuze of 300 euro duurder voor dezelfde kwaliteit.

Dat gezegd hebbende..
Toch ben ik wel benieuwd of die draadloze hdmi optisch exact van dezelfde kwaliteit is.

(edit:)
.. ook met 3d materiaal op een externe harde schijf wat je via een 3d blu-ray speler verstuurd naar deze 3d projector? Voor zover er blu-ray spelers zijn waarmee dit mogelijk is mogelijk is. Ik ben redelijk groen in het 3d gebeuren, maar op deze manier wordt het wel interessant.

home@the movies

We hebben bij ons de oppo staan die van een harde schijf perfect 3D naar de epson stuurt via draadloze hdmi.

LittleNinja

Citaat van: Don Corleone op februari  7, 2012, 21:41:30
Wellicht dat ik dit nog overweeg op te lossen door een nieuwe langere HDMI

Is dus niet nodig omdat hij dit draadloos kan. ;)

motorfret

Als je een witte TW6000 wilt, en de wireless HDMI niet nodig hebt, kun je ook de TW5900 kopen. is exact hetzelfde als de TW6000. zie de review van Frank.
equipment: just a bunch of stuff i like....

Sannieboy

Nog een belangrijke vraag ivm aanschaf van de Epson TW6000:
Hoe zit het precies met de projectiescherm. Is het nou handiger ivm het ontbreken van de lens-shift om een een 4:3 formaat te nemen ipv een 16:9 formaat? Vanwege de brede zwarte bovenrand van de 16:9 schermen, lijkt het me handiger om zo'n 4:3 formaat scherm te nemen. Zie ik dat goed? Of is het mooier van die zwarte opvulranden aan de bovenkant van de scherm te hebben? :blink:

J.A.F._Doorhof

Het is een 16:9 projector, dus een 16:9 scherm.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

clockwork

en die zwarte randen zijn inderdaad bevordelijk voor het beeld. Als je inzit over die brede zwarte rand kan je ook het scherm wat minder ver uitrollen.

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Sannieboy

Citaat van: J.A.F._Doorhof op februari  9, 2012, 10:17:54
Het is een 16:9 projector, dus een 16:9 scherm.

Ja maar je kunt hem toch ook op 4:3 stellen? Heb je toch ook relatief een groter beeld als je scherm langer kan uitrollen?
Dus toch voor een zwarte rand aan de bovenkant gaan?

Sannieboy

Ik kan namelijk een projectascherm voor 100 euro krijgen (16:9). 240 cm breed en 140 cm hoog krijgen. Terwijl ik een celexon professional met gain 1.2 (240x180 of 240x135 cm) voor 200 euro kan kopen.

Wat te doen? De gain-factor van de projectascherm is niet bekend (volgens 3 a 4 jaar oud) :dozingoff:

J.A.F._Doorhof

het is een 16:9 paneel, bij 4:3 zal hij de zijkanten gewoon zwart laten.
Je kan wel een 4:3 scherm gebruiken als je dan gaat zoomen, maar het merendeel van het materiaal dat je tegenwoordig bekijkt is 16:9 dus ik zie daar niet zo 123 het nut van eigenlijk ?
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

Schermen moet je eigenlijk gewoon nieuw kopen, neem anders even contact met ons op voor een offerte.
Custom installer

Sannieboy

Citaat van: J.A.F._Doorhof op februari  9, 2012, 14:57:44
Schermen moet je eigenlijk gewoon nieuw kopen, neem anders even contact met ons op voor een offerte.

Het schijnt dat hij de scherm niet veel heeft gebruikt, hij heeft al een tijdje een electrische scherm.
Op zich een goede deal toch? Projectascherm (230x140cm) voor 100 euro.

Ik heb verder al een deal met een ander leverancier over de Epson:
Epson TW6000W, beugel, extra 3D bril, HDMi kabel plus verzendkosten voor 1760 euro.

Indien nodig laat ik hem wel ergens kalibereren.

Lijkt me vervelend om die dealer weer af te zeggen, of jullie kunnen mij een veel betere deal geven :clapping:

home@the movies

CiteerIndien nodig laat ik hem wel ergens kalibereren.

Dan gaat je deal geen goede deal meer zijn vrees ik  ;) de extra kost voor het calibreren zal niet opwegen tegen de korting die je nu hebt.

Groeten

Werner
Cinedream/Home@The movies

J.A.F._Doorhof

Precies.
Ik denk dat je even een mailtje naar ons moet sturen.
Bij ons krijg je er bv 4 gratis calibraties bij :D
En meestal zijn we erg scherp.
Custom installer