Eddye's Downtown HT [Voorlopig een stap terug]

Gestart door Eddye, oktober 20, 2011, 20:08:01

Vorige topic - Volgende topic

quattronl

Citaat van: Eddye op januari 18, 2013, 14:31:12
Heb je je Touch aangesloten via USB of COAX/SPDIF?
Coax.
De analoge uitgangen zijn nu uitgeschakeld.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Eddye

Citaat van: quattronl op januari 18, 2013, 14:33:38
Coax.
De analoge uitgangen zijn nu uitgeschakeld.

Interessant. Van het weekend eens even puzzelen...
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Eddye

Afgelopen weekend dus niet bezig geweest met de EDO mod voor de SBT. In plaats daarvan de woonkamer licht verandert, ik heb de luidsprekers ongeveer 50cm meer van de muur afgezet, en dus ook alle meubels weer iets verplaatst. Dit puur om te kijken of dit een verbetering van het geluid oplevert. Ik moet zeggen dat dat wel iets oplevert. Het geluid lijkt me wat voller te klinken.
Ik heb dit mede gedaan omdat het scheiden van HT en Stereo blijft lokken. Als ik dat ga uitvoeren kan ik de boel een kwart slag draaien, waardoor de luidsprekers nog wat meer ruimte achter krijgen.
Ik blijf erover denken. Maar wat te doen? Stereo pre kopen? Eindversterker verkopen en overgaan op bijvoorbeeld een MF3i of een Anthem I225? Lang sparen voor een Lyndorf pre met roomperfect? Maar dat staat niet in verhouding met de huidige CM9's...
Devialet 200
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Xander32

Anthem 225 schijnt wel erg fraai te zijn (veel versterker voor de euris) maar MF is ook erg lekker.

Maarre, jouw review van de BOTWS was mij geheel ontgaan; heel herkenbaar jouw bevindingen!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

drees62

Citaat van: Eddye op januari 21, 2013, 20:48:09
Afgelopen weekend dus niet bezig geweest met de EDO mod voor de SBT.

Ik heb de EDO mod er weer afgegooid, zonder vind ik de SBT toch een stukkie beter klinken. Heb het 2 weken geprobeerd maar hoorde steeds een digitaal randje wat ie zonder die mod niet heeft. Ik vind het dus zeker geen verbetering en voor de hoge resolutie gebruik ik het toch niet.
Nu klinkt het weer errug lekker!

Eddye

Citaat van: drees62 op februari  1, 2013, 14:48:35
Ik heb de EDO mod er weer afgegooid, zonder vind ik de SBT toch een stukkie beter klinken. Heb het 2 weken geprobeerd maar hoorde steeds een digitaal randje wat ie zonder die mod niet heeft. Ik vind het dus zeker geen verbetering en voor de hoge resolutie gebruik ik het toch niet.
Nu klinkt het weer errug lekker!
Ik ben er nog niet ingedoken. An sich ben ik erg tevreden over het geluid, dus om het softwarematig allemaal weer om te gooien is misschien niet zo'n goed idee.  :-\
Devialet 200

quattronl

Ach, kleine moeite om te installeren dus da's niet spannend.
Terugzetten kan ook vrij simpel.

Ik ben best tevreden nu. Kan helaas niet meer vergelijken hoe het vroeger was maar het klinkt nu prima dus ik laat het lekker zo.
Merk in ieder geval niks van een 'digitaal randje' (hoe dat ook moge klinken).

Wellicht wel nog eens die Toolbox3 installeren maar dan natuurlijk eerst EDO eraf.
En natuurlijk de BOTW voeding maar die heeft geen haast.
Gewoon lekker fröbelen dus  :headbanging:
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep

Eddye

Touch Toolbox heb ik wel geïnstalleerd, dat bracht een kleine verbetering. Niet zoveel als de BOTW voeding.
Devialet 200

Eddye

Op dit moment heb ik nog weinig nieuws te melden, behalve dat ik nu 3 weken gestopt ben met roken :D
Daarnaast ben ik er eigenlijk wel uit, ik ga naar een aparte stereo en een aparte HT opstelling toe. Ik heb het al vaker vermeld, maar muziek is de laatste tijd steeds belangrijker voor me geworden, en ik heb het idee dat dat alleen maar toeneemt. Ik geniet nog steeds van een goede film, maar film leeft minder dan muziek, voor mij.

In de nabije toekomst moet ik dan ook een aantal keuzes gaan maken. De eerste is al gemaakt. Als luidsprekers voor de stereo opstelling blijf ik mij B&W CM9's houden. Niet dat ik de keuze hoef te verdedigen, maar ik vind het een erg fijne speaker, waar mijns inziens nog meer inzit, als er op dit moment uitkomt. Daarnaast is het visueel een prachtige speaker, en dat telt voor mij ook. Case closed.

Keuze 2:
CD-speler, streamer of beide? Op dit moment neig ik naar alleen streamen. Ik ben er vrijwel zeker van dat mij huidige Squeezebox Touch met BOTW voeding beter klinkt dan de UD5005 via HDMI. De SBT+BOTW is dus de 0 meting. Binnen mijn budget is nu geen plaats voor merken als Linn, Meridian of Naim streamers Wellicht dat ik ze wel een keer zal beluisteren, maar aanschaf zal er niet in zitten.
Wellicht dat er een goede (tweedehands) CD-speler bijkomt.

Keuze 3 (wellicht de belangrijkste):
De versterking. Hier ga ik me voorlopig op concentreren omdat hier veel keuze in is.
Ik heb een goede eindversterker, de Rotel RB-1582. Ik zou dus een stereo pre kunnen kopen, of deze verkopen en een geintegreerde versterker terugkopen. niet gehinderd door enige kennis heb ik een aantal opties in mijn hoofd:
- Rotel RA-1520 pre. Deze keuze lijkt me duidelijk. Rotel/B&W doet het goed, nadeel is dat ik ook een DAC zal moeten aanschaffen voor de SBT.
- Rotel RA-11. Dit behoeft wat uitleg, denk ik. Deze versterker heeft maar 40W vermogen, maar ik zal deze dan gaan gebruiken als pre. In de RA-11 zit een DAC. Dit is dus de goedkoopste oplossing en vandaar dat deze op de lijst staat.
- Musical Fidelity M3i. De RB-1582 gaat er dan uit. Ook hier zal een DAC bij moeten. Dit is ook de minst krachtige oplossing. Daarnaast weet ik niet of het matched met B&W, vanwege het weinige vermogen.
- Marantz PS-15S2. Zelfde als MF M3i, wel een tikje meer vermogen. en prachtig om te zien natuurlijk.
- Anthem i225. Erg veel versterker voor het geld. Kwa vermogen (225W) zal deze versterker de CM9's prima kunnen aansturen. Ook hier zal dan een DAC bij moeten, en het is niet bepaald moeders mooiste.
- NAD C390DD. Een mooi ogende versterker en DAC in 1, krachtig met 150W, en een vorm van Roomcorrection. Dit is wel de duurste optie, maar spreekt me erg aan.

Begin april ga ik de AVNU bezoeken en zal daar hopelijk wat info kunnen inwinnen.
Spannend!!
Als iemand ideeen, opbouwende kritiek of advies heeft, deel dit. Ik sta er open voor.
Devialet 200

Xander32

Ga vooral zelf luisteren.

Ik denk dat je met alle door jou genoemde opties gelukkig kan worden.
Die mij het meeste aanspreekt is de combi van Rotel pre en ev en dac. Dat is de meest flexibele oplossing en vooral de separate dac geeft mogelijkheden om de set enigzins te finetunen.

En als Marantz adept kan ik jou de PM ook van harte aanbevelen.

De huidige generatie NAD heeft op papier veel vermogen(watts) maar die schijnen in de praktijk met regelmaat tegen te vallen ....
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

P.s. Super dat je gestopt bent met het roken maar ben je de 13e wel een beetje te genieten?
Dien ik nog een specifiek iets in huis te halen?

:D

Eddye

Citaat van: Xander32 op maart 18, 2013, 19:40:57
Ga vooral zelf luisteren.

Ik denk dat je met alle door jou genoemde opties gelukkig kan worden.
Die mij het meeste aanspreekt is de combi van Rotel pre en ev en dac. Dat is de meest flexibele oplossing en vooral de separate dac geeft mogelijkheden om de set enigzins te finerunen.

En als Marantz adept kan ik jou de PM ook van harte aanbevelen.

De huidige generatie NAD heeft op papier veel vermogen(watts) maar die schijnen in de praktijk met regelmaat tegen te vallen ....

De Marantz kom ik binnenkort bij jou beluisteren. Weliswaar op een hele andere speaker, maar ik hoop toch een klein beetje een idee te krijgen.
Devialet 200

Eddye

Citaat van: Xander32 op maart 18, 2013, 19:42:35
P.s. Super dat je gestopt bent met het roken maar ben je de 13e wel een beetje te genieten?
Dien ik nog een specifiek iets in huis te halen?

:D
ROFLOL. Ik heb nog geen opmerkingen gehoord van mensen om me heen, en ik probeer ook niet meer te eten, dus maak je geen zorgen. :D
Devialet 200

Xander32

Citaat van: Eddye op maart 18, 2013, 19:43:25
De Marantz kom ik binnenkort bij jou beluisteren. Weliswaar op een hele andere speaker, maar ik hoop toch een klein beetje een idee te krijgen.
De Ushers lusten ook veel stroom dus in dat opzicht krijg je waarschijnlijk wel een redelijk goed beeld hier.

Bas Akkerman

Cool Eddy en petje af dat je gestopt bent met roken. Dat scheelt een hoop in conditie én je kan er lekker veel muziek van kopen. ;)

Wat je overwegingen betreft, zou je wellicht nog een externe DAC kunnen overwegen. Maar andere versterking zal denk ik meer brengen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Eddye

Citaat van: Bas Akkerman op maart 18, 2013, 20:27:12
Cool Eddy en petje af dat je gestopt bent met roken. Dat scheelt een hoop in conditie én je kan er lekker veel muziek van kopen. ;)

Wat je overwegingen betreft, zou je wellicht nog een externe DAC kunnen overwegen. Maar andere versterking zal denk ik meer brengen.
Dank je, 1 CD per 2 dagen scheelt het wel ;)

Wanneer er in de versterker geen ingebouwde DAC zit, zal er zeker een DAC moeten komen. Vermoedelijk een Metrum of een Schitt.
Devialet 200

quattronl

Mij bevalt de PM15S2 me ook prima.
Je zou 'm eens met jouw B&W's moeten beluisteren.
Ik zou natuurlijk eens op een zondagmiddag mijn PM en DACMagic100 (incl botw voeding) onder de arm mee kunnen nemen naar jou toe, je woont tenslotte 'om de hoek'.
Ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe die combi klinkt, hoor veel goeds over die speaker.

Heb je er haast mee?

Xander32

Citaat van: quattronl op maart 18, 2013, 21:17:01
Ik zou natuurlijk eens op een zondagmiddag mijn PM en DACMagic100 (incl botw voeding) onder de arm mee kunnen nemen naar jou toe, je woont tenslotte 'om de hoek'.
Ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe die combi klinkt, hoor veel goeds over die speaker.

Heb je er haast mee?
Tof aanbod :thumbs-up:.

Eddye

Citaat van: quattronl op maart 18, 2013, 21:17:01

Heb je er haast mee?
Wat een superaanbod! Ik heb totaal geen haast, ik heb namelijk erg weinig vrije tijd, ik moet dus de tijd voor dit soort dingen nemen. Ik wil graag op je aanbod ingaan.
Devialet 200

quattronl

Top, geregeld.
We pm-en verder wel hoe en wat....en vooral wanneer want ook ik kom nou niet echt om in de vrije tijd.

Bas Akkerman

Gaaf quattronl!! :thumbs-up:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Eddye

Citaat van: quattronl op maart 18, 2013, 22:25:21
Top, geregeld.
We pm-en verder wel hoe en wat....en vooral wanneer want ook ik kom nou niet echt om in de vrije tijd.

Ik heb je een PM gestuurd :D
Devialet 200

W.Otter

Nog steeds gestopt met roken? knap hoor :)

maar je gaat helemaal van surround af en je focussen op stereo?
ik houd me aanbevolen voor je cmc2  :D
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Eddye

Citaat van: W.Otter op maart 19, 2013, 09:33:41
Nog steeds gestopt met roken? knap hoor :)

maar je gaat helemaal van surround af en je focussen op stereo?
ik houd me aanbevolen voor je cmc2  :D
Sorry, maar de CMC2 gaat niet weg. De focus komt inderdaad op stereo, maar ik houd wel de 5.1 set.
De SR-7005 gaat naar een andere kamer, met de CMC2, de oude 602S3's. Ik heb nog een paar 601S3, die worden dan de surrounds.

Wellicht komt er een 1582 vrij. Is dat iets voor je?
Devialet 200

quattronl

Citaat van: Eddye op maart 19, 2013, 09:02:11
Ik heb je een PM gestuurd :D
PM terug beantwoord :)

Als ik trouwens Google op je B&W's dan zie ik er in zo'n 90% van alle gevallen Marantz spul bij staan. Die combi moet dus wel gewoon meer dan prima klinken!
Ik ben dus zelf ook erg nieuwsgierig hoe die combi klinkt. Feitelijk ken ik alleen mijn eigen sound met de Totems. Dat vind ik erg lekker klinken (al laat mijn akoestiek de bass finaal verdwijnen lijkt het :( ).