Eddye's Downtown HT [Voorlopig een stap terug]

Gestart door Eddye, oktober 20, 2011, 20:08:01

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Eddye

Citaat van: W.Otter op januari 11, 2013, 15:43:56
ik hoorde weinig (geen) verschil met n andere voeding (alleen analoog) benieuwd wat het voor jou doet!

Ach, als die niet bevalt wil quattronl 'm wel hebben, dus baat het niet, dan schaad het ook niet :)
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

W.Otter

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Bas Akkerman

Citaat van: Eddye op januari 11, 2013, 15:33:58
TS-459PROII, was het maar waar.....

Ik ga mijn best doen om ver te komen als: "Dit is de nieuwe voeding, de SBT gaat aan, dus hij doet het...."
Nou, dan was je al verder dan ik bij de eerste twee keer... ;D

Citaat van: Bas Akkerman op november  6, 2012, 12:41:50
[...] Nou, de voeding van de SBT die ik van Dynky had geleend was dus doorgebrand. Dus het heeft nu niet zoveel zin om die voeding te kopen. [...]
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Martin!!!

#178
Ben benieuwd naar welke NAS je voorkeur uit zal gaan. Ik ga zelf aan het einde van de maand bij Wifimedia kijken en (niet geheel onbelangrijk) me voor laten lichten....

Benieuwd wat de BOTW bij jou gaat doen!  :pompom:
mainly British stuff

Eddye

Citaat van: Martin!!! op januari 11, 2013, 16:24:49
Ben benieuwd naar welke NAS je voorkeur uit zal gaan. Ik ga zelf aan het einde van de maand bij Wifimedia kijken en (niet geheel onbelangrijk) me voor laten lichten....

Benieuwd wat de BOTW bij jou gaat doen!  :pompom:

Ik neig naar Qnap, gewoon omdat ik die ken, maar Synoloy lonkt vanwege de software en is waarschijnlijk veer stiller, ook niet onbelangrijk, vind ik.

Morgen weet ik meer.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Eddye

#180
Zaterdag heb ik de BOTW voeding opgehaald bij Wifimedia.
Naast het ophalen van de voeding heb ik nog wat extra navraag gedaan over de verschillen tussen de Qnap en Synology NASsen, die ik op het oog heb als vervanger van mijn huidige Qnap 409.
Qua hardware specs zit er nauwelijks verschil tussen de Qnap 469L en de Synology 412+. De synology is wat stiller, maar is geheel van plastic, ook de HD sledes. Persoonlijk vind ik dat een minpunt. Ook de functionaliteit van de software verschilt bijna niet. Synology zou wat gebruikersvriendelijker zijn, maar aangezien ik Qnap gewend ben, is dat niet echt van belang. De opvolger van mij huidige NAS zal dus de Qnap 469L worden, over niet al te lange tijd.

En dan nu verder met de Best of Two Worlds voeding voor de Squeezebox-Touch:
Om er toch enigszins een recensie van te maken heb ik het volgende voorbereid:
Gisteren na aanschaf uitgepakt en ong 1 uur laten acclimatiseren.
De voeding aangesloten, en de rest van de dag wat muziek gespeeld via de SBT.
Vanmorgen weer meer muziek laten spelen.
De parkiet is tijdelijk verbannen naar de tweede slaapkamer.
Vanmiddag heb ik de volgende nummers geselecteerd voor het vergelijk tussen de standaard voeding en de BOTW voeding.
Playlist:
The Eagles - Hotel California (24/96)
Joe Satriani - Down, Down, Down (16/44)
Leonard Cohen - Lover, Lover, Lover (24/96)
Diana Krall - Temptation (24/96)
Jeff Buckley - Hallelujah (16/44)
Dire Straits - Money for Nothing (24/96)
Nils Lofgren - Keith don't Go (16/44)
Janine Jansen - Vivaldi 4 Jaargetijden - Winter Allegro non molto (16/44)

Na het luisteren naar de playlist met de standaard voeding, heb ik hetzelfde idee als normaal. Het is een prima geluid. De SBT past qua klank bij mijn hudige set. Alle track zijn inmiddels goede bekenden, zodat veranderingen opgemerkt kunnen worden.

Na het afluisteren van de playlist, de BOTW voeding aangesloten en de playlist opnieuw gestart..................
Ik hoor verschil, veel verschil. Het lijkt alsof er een heel andere streamer is geplaatst. Als eerste is de bas strakker, dit wordt veel genoemd en is echt zo. Maar dat is niet alles. Ook het midden gebied wordt opgekrikt. Er wordt meer detail weergegeven, en instrumenten worden meer 'geplaatst'. Dit alles zorgt ervoor dat de muziek meer sprankelend is.
Ik heb echt geprobeert hier objectief naar te luisteren, maar zo ervaar ik het. Wat ik zo lees over deze upgrade ben ik daarin niet de enige. Naar verhouding is het een erg dure upgrade, de voeding was 80% van de prijs die ik voor de SBT heb betaald, maar is zijn prijs waard.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Martin!!!

Leuk om te lezen dat je het een verbetering vind de BOTW, zelf had ik na een paar dagen het idee dat de BOTW nog beter presteerde  :pompom:

Ik zie de Qnap 459L overigens niet op de site van Wifimedia staan...


mainly British stuff

Eddye

#182
Ach, ik heb het verkeerde type. Het moet de TS-469L zijn.
http://www.wifimedia.eu/catalog/qnapturbostationts469l213ghzdualcore1gb-p-3234.html

Ik las dat de voeding ongeveer 100uur moet inspelen, dus ik hoop op nog iets meer verbetering :)
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Martin!!!

Citaat van: Eddye op januari 13, 2013, 18:51:25
Ach, ik heb het verkeerde type. Het moet de TS-469L zijn.
http://www.wifimedia.eu/catalog/qnapturbostationts469l213ghzdualcore1gb-p-3234.html

Daar had ik ook al naar zitten loeren, welke (en hoeveel) schijven ben je van plan er bij aan te schaffen?
mainly British stuff

Eddye

Citaat van: Martin!!! op januari 13, 2013, 18:59:15
Daar had ik ook al naar zitten loeren, welke (en hoeveel) schijven ben je van plan er bij aan te schaffen?
Precies 0. De oude schijven gaan gerecycled worden. Groen, he?
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

quattronl

Goed om te horen dat de voeding zoveel winst bracht  :headbanging:
Ben wel benieuwd of ie na het inspelen nóg beter gaat klinken.

Mijn BOTW Duet voeding is verkocht dus binnenkort ook maar eens deze voeding voor de Touch bestellen (2e hands kom je ze hoogst zelden tegen, maar wellicht heb ik zoveel geduld).

Ga je de ADO tweak ook nog toepassen op de Touch?
(neem aan dat je een digitale output gebruikt?)
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Eddye

Citaat van: quattronl op januari 13, 2013, 19:58:35
Goed om te horen dat de voeding zoveel winst bracht  :headbanging:
Ben wel benieuwd of ie na het inspelen nóg beter gaat klinken.

Mijn BOTW Duet voeding is verkocht dus binnenkort ook maar eens deze voeding voor de Touch bestellen (2e hands kom je ze hoogst zelden tegen, maar wellicht heb ik zoveel geduld).

Ga je de ADO tweak ook nog toepassen op de Touch?
(neem aan dat je een digitale output gebruikt?)
De Touchtool mod heb ik al draaien. Misschien dat ik na het inspelen nog een keer hetzelfde ga doen, meestal wen je snel aan beter geluid :)
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Bas Akkerman

Van de uurtjes dat we met de BOTW-voeding speelden tijdens de M&G vind ik het heel herkenbaar wat je schrijft. Mooie toevoeging!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

magicbas

Citaat van: quattronl op januari 13, 2013, 19:58:35
Ga je de ADO tweak ook nog toepassen op de Touch?
(neem aan dat je een digitale output gebruikt?)

Ik gebruik op mijn SBT de TT3 mod, maar ik lees hier dat er dus ook een andere "ADO" tweak is? Heb even snel gegoogled, maar kan het zo gauw niet vinden. Kan iemand mij in de juiste richting sturen, zodat ik me daar ook in kan gaan verdiepen?
Thx!
Source: Synology DS713+ | Humax iHDR-5200c |  PS4 | Nintendo Wii |  Nvidia Shield TV | Logitech Squeezebox Touch + BOTW
Amp: Marantz NR1607 | Metrum NOS DAC Octave | Emotiva UPA-1 (x2)
Speakers: Tannoy Revolution Signature DC6T (x2) / DC6LCR / DC4 (x2) | Boston Acoustics VPS210
Display: Samsung UE55HL8500L

Eddye

Citaat van: magicbas op januari 17, 2013, 14:19:51
Ik gebruik op mijn SBT de TT3 mod, maar ik lees hier dat er dus ook een andere "ADO" tweak is? Heb even snel gegoogled, maar kan het zo gauw niet vinden. Kan iemand mij in de juiste richting sturen, zodat ik me daar ook in kan gaan verdiepen?
Thx!

Ik vermoed dat het dit is:
http://forums.slimdevices.com/showthread.php?94512-Announce-Enhanced-Digital-Output-app-USB-Dac-and-192k-Digital-Ouput
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

gruiter

Ik heb sinds dit weekend ook de BOTW voeding. Ben er blij mee en bovenstaande ervaring is heel herkenbaar.

weust

Zelfde ervaring hier met de BOTW. Erg blij mee.

Die ADO mod is, voor zover mij bekend, voornamelijk van toepassing als je vua USB uit speelt.
Voor SP/DIF is TT3.0 goed genoeg.

De ADO mod gebruikt grotendeels dezelfde tweaks als TT3.0, maar focust op the USB uitgang door middel van een kernel aanpassing ivm een andere driver enzo.

Gebruik overigens nooit beiden tegelijk!
Dat is vragen om problemen.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Eddye

Bij mij is de SBT aangesloten via coax naar de receiver. Ik heb de uitleg van TT3 voor wat betreft de instellingen op LMS gevolgd en daarna TT3 op de Touch geinstalleerd. Alles is vrij recht-toe recht-aan. Als/wanneer ik het HT gedeelte ga scheiden van stereo ga ik verder kijken naar een DAC, en dus ook of de USB uitgang gebruikt gaat worden. Dan kan ik altijd nog terug naar factory default en ADO installeren.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

magicbas

Ahh bedankt voor de info. Die tweak kende ik inderdaad wel al, maar aangezien ik geen USB dac gebruik heb ik daar nooit iets mee gedaan. :)
Source: Synology DS713+ | Humax iHDR-5200c |  PS4 | Nintendo Wii |  Nvidia Shield TV | Logitech Squeezebox Touch + BOTW
Amp: Marantz NR1607 | Metrum NOS DAC Octave | Emotiva UPA-1 (x2)
Speakers: Tannoy Revolution Signature DC6T (x2) / DC6LCR / DC4 (x2) | Boston Acoustics VPS210
Display: Samsung UE55HL8500L

Eddye

Citaat van: magicbas op januari 17, 2013, 15:35:47
Ahh bedankt voor de info. Die tweak kende ik inderdaad wel al, maar aangezien ik geen USB dac gebruik heb ik daar nooit iets mee gedaan. :)

Dan heb je 'm ook niet nodig :)
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

quattronl

Citaat van: weust op januari 17, 2013, 15:13:35Die ADO mod is, voor zover mij bekend, voornamelijk van toepassing als je vua USB uit speelt.
Voor SP/DIF is TT3.0 goed genoeg.

De ADO mod gebruikt grotendeels dezelfde tweaks als TT3.0, maar focust op the USB uitgang door middel van een kernel aanpassing ivm een andere driver enzo.
Wat ik begrijp is dat de ADO mod op al je digitale uitgangen van toepassing is.
Uit het topic op het Slimdevices forum:
"Support of 176 and 192k playback via the standard digital output"
"You should now get a list of possible output devices - this should include "Digital Output" and your USB Dac if it is plugged in, select the appropriate output"


Van 't weekend maar eens kijken wat deze ADO mod voor verbetering gaat brengen.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Raymond187

Mooie set Eddy en ziet er allemaal netjes uit  :thumbs-up:


Eddye

Citaat van: quattronl op januari 17, 2013, 15:58:01
Wat ik begrijp is dat de ADO mod op al je digitale uitgangen van toepassing is.
Uit het topic op het Slimdevices forum:
"Support of 176 and 192k playback via the standard digital output"
"You should now get a list of possible output devices - this should include "Digital Output" and your USB Dac if it is plugged in, select the appropriate output"


Van 't weekend maar eens kijken wat deze ADO mod voor verbetering gaat brengen.
Inderdaad toch maar even induiken.

Citaat van: Raymond187 op januari 17, 2013, 16:30:54
Mooie set Eddy en ziet er allemaal netjes uit  :thumbs-up:



Dank je :)
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

quattronl

Zojuist de ADO (eigenlijk EDO: enhanced digital output) mod geïnstalleerd, incl. nieuwe kernel.
Dat laatste ging aanvankelijk niet dus m'n handen werden even wat klam maar na die kernelupdate handmatig gestart te hebben ging het goed (en snel).
Na de muziek aangezet te hebben was m'n eerste indruk/gevoel: helderder/frisser geluid. Kan het helaas niet meer vegelijken want je kan niet even terug schakelen en het zal ook vooral tussen de oren zitten ('ik heb iets geupgrade dus het moet beter klinken')
Wel gaaf om nu je DAC om te zien schakelen naar 192kHz (bij muziek die deze samplefrequentie heeft)  :pompom:

M'n tussen-de-oren-gevoel zegt nu dat ik een gelukkiger mens ben  :D
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Eddye

Heb je je Touch aangesloten via USB of COAX/SPDIF?
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005