Eddye's Downtown HT [Voorlopig een stap terug]

Gestart door Eddye, oktober 20, 2011, 20:08:01

Vorige topic - Volgende topic

W.Otter

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Eddye

Citaat van: W.Otter op maart 20, 2013, 07:55:56
Waar wil je bij Rotel naar kijken?

Dit is voorlopig de lijst:
- Rotel RA-1520 pre.
- Rotel RA-11 (als pre).
- Musical Fidelity M3i.
- Marantz PS-15S2.
- Anthem i225.
- NAD C390DD.

Maar die zal wel uitgebreid worden met meer merken/typen.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

W.Otter

waarom een geïntegreerde versterker als pre?

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Eddye

Citaat van: W.Otter op maart 20, 2013, 08:04:30
waarom een geïntegreerde versterker als pre?
- Rotel RA-11. Dit behoeft wat uitleg, denk ik. Deze versterker heeft maar 40W vermogen, maar ik zal deze dan gaan gebruiken als pre. In de RA-11 zit een DAC. Dit is dus de goedkoopste oplossing en vandaar dat deze op de lijst staat.

(pagina 9)
Devialet 200
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

W.Otter

dat had ik inderdaad gelezen, maar krijg je dan niet een mengelmoes van allerlei verschillende merken. ik zou me daaraan ergeren :P

maar omdat het 't goedkoopste is: je gaat toch niet downgraden?
Als ik jou was zou ik een tweedehands pm11s2 op de kop tikken en een mooie streamer/dac erbij aanschaffen

Eddye

Nee, de bedoeling is niet zomaar wat te kopen, omdat het me in de kop is geslagen. Het doel is een goede versterking die samen met de luidspreker een prachtig stereo plaatje neerzet. Door veel te gaan luisteren hoop ik een beter oordeel te kunnen geven wat er uiteindelijk gekocht gaat worden. Op die manier krijg ik ook wat meer ervaring in stereoland. In dit geval is de reis net zo belangrijk als het doel.
Devialet 200

Xander32

Citaat van: Eddye op maart 20, 2013, 07:20:49
Ik wil niet perse een Marantz, hoor. Ik heb nog andere versterkers op de lijst, b.v. Anthem en NAD, en natuurlijk Rotel. Zoveel keuze...
Gelijk heb je. Die Anthem is mij, betreft diens specs, ook positief opgevallen.Met NAD heb ik persoonlijk niets. Heb je ook al gekeken bij Yamaha of Denon? Beiden hebben ook prachtige geintegreerde versterkers in hun assortiment.

Een Yamaha A-S2000 bijvoorbeeld?

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

W.Otter

gewoon veel luisteren en je laten verassen en vooral geen overhaaste beslissingen nemen ;)

Xander32

Citaat van: W.Otter op maart 20, 2013, 08:28:59
gewoon veel luisteren en je laten verassen en vooral geen overhaaste beslissingen nemen ;)
Niets aan toe te voegen  :thumbs-up:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Eddye

Citaat van: Xander32 op maart 20, 2013, 08:22:39
Gelijk heb je. Die Anthem is mij, betreft diens specs, ook positief opgevallen.Met NAD heb ik persoonlijk niets. Heb je ook al gekeken bij Yamaha of Denon? Beiden hebben ook prachtige geintegreerde versterkers in hun assortiment.

Een Yamaha A-S2000 bijvoorbeeld?

Die Yamaha A-S2000 komt op de lijst, alleen al door het uiterlijk. Prachtig.
Denon heb ik weer niet zoveel mee, maar wellicht voor de volledigheid. Naar een Denon luisteren kan zowat op elke straathoek  :P
Devialet 200

Eddye

Citaat van: W.Otter op maart 20, 2013, 08:28:59
Zo ga ik het doen   :thumbs-up:
Devialet 200

W.Otter

ga je ook naar verschillende luidsprekers luisteren of houd je het bij je CM9's? wellicht zit daar ook nog een verbeterpunt als je graag op stereo wil focussen.

Eddye

Citaat van: W.Otter op maart 20, 2013, 08:35:28
ga je ook naar verschillende luidsprekers luisteren of houd je het bij je CM9's? wellicht zit daar ook nog een verbeterpunt als je graag op stereo wil focussen.

Nee, de CM9's bevallen me te goed. In de toekomst misschien, maar voorlopig niet.
Devialet 200

W.Otter

Ik ben ook gek op mijn CM9's maar ik zou best naar de 8 serie willen. Waarom geen 805 of eventueel pm1?

Eddye

Citaat van: W.Otter op maart 20, 2013, 08:50:22
Ik ben ook gek op mijn CM9's maar ik zou best naar de 8 serie willen. Waarom geen 805 of eventueel pm1?
Tja, geen geldboom.  ;)
Devialet 200

Eddye

De oude lijst.
- Rotel RA-1520 pre.
- Rotel RA-11 (als pre).
- Musical Fidelity M3i.
- Marantz PS-15S2.
- Anthem i225.
- NAD C390DD.

De  nieuwe (lange) shortlist wordt:
- Rotel RA-1520 pre.
- Rotel RA-11 (als pre). 
- Marantz PS-15S2.
- Anthem i225.
- NAD C390DD.
- Yamaha A-S2000
- Linn Sneaky DSM

De Musical Fidelity M3i valt af vanwege het vermogen, zijn grote broer komt daarvoor niet in de plaats. Ik vind de prijs net wat te hoog.

Nieuwkomers zijn de Yamaha en de Linn Sneaky.
Yamaha: Kijk naar het plaatje wat Xander32 heeft gepost. Op uiterlijk wint deze het van alle anderen, maar daar gaat het niet om. Samen met de specs komt deze wel in de lijst.
Linn: Uit zeer betrouwbare bron heb ik begrepen dat de Sneaky DSM ook als pre kan dienen. Mocht ik voor deze optie gaan, komt de SBT+BOTW te koop.
Devialet 200

quattronl

Mag ik dan alvast een optie op de botw voeding? :P  :D
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Eddye

Citaat van: quattronl op maart 20, 2013, 19:19:48
LOL, alles is al verkocht zonder dat ik iets nieuws heb: voeding, eindversterker.....

We zullen zien :)
Devialet 200

Bas Akkerman

Citaat van: quattronl op maart 20, 2013, 19:19:48
En ik een tweede optie. Maar quattro gaat speciaal naar jou toe vanwege de Marantz, dus die heeft absoluut voorrang! ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

W.Otter

je eindversterker is nog niet verkocht hoor ;) ik krijg eind april een nieuw huis dus grote kans dat ik geen geld heb  :coffee: maar die raak je zo kwijt, is het niet aan mij dan wel aan iemand anders

Eddye

Citaat van: W.Otter op maart 20, 2013, 19:39:56
je eindversterker is nog niet verkocht hoor ;) ik krijg eind april een nieuw huis dus grote kans dat ik geen geld heb  :coffee: maar die raak je zo kwijt, is het niet aan mij dan wel aan iemand anders

Gefeliciteerd, man. Je zal je geld inderdaad voor andere dingen nodig hebben, jammer voor mij.

Citaat van: Bas Akkerman op maart 20, 2013, 19:39:40
En ik een tweede optie. Maar quattro gaat speciaal naar jou toe vanwege de Marantz, dus die heeft absoluut voorrang! ;D
Die voedingen zijn erg populair....

Devialet 200

Bas Akkerman

Citaat van: W.Otter op maart 20, 2013, 19:39:56
Alvast gefeliciteerd!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

JCL

Citaat van: W.Otter op maart 20, 2013, 08:50:22

PM1 zou ik niet aanraden voor alleen muziek. Die geeft behoorlijk wat laag voor zo'n kleine speaker, maar niet genoeg om echt goed muziek te luisteren. Een 2e hands 805S ligt dan meer voor de hand. Ook schijnt er dit jaar een PM zuil te komen, dat is natuurlijk wel een mooie optie!

Eddye

Citaat van: JCL op maart 20, 2013, 20:10:55
PM1 zou ik niet aanraden voor alleen muziek. Die geeft behoorlijk wat laag voor zo'n kleine speaker, maar niet genoeg om echt goed muziek te luisteren. Een 2e hands 805S ligt dan meer voor de hand. Ook schijnt er dit jaar een PM zuil te komen, dat is natuurlijk wel een mooie optie!

PM zuil klinkt interessant, maar zal zeker niet dit jaar worden. Het is of het 1 of het ander.
Devialet 200

W.Otter

Citaat van: Eddye op maart 20, 2013, 19:44:53
Gefeliciteerd, man. Je zal je geld inderdaad voor andere dingen nodig hebben, jammer voor mij.
Die voedingen zijn erg populair....

bedankt voor de derde keer he ;)

wie weet is je zoektocht nog lang niet afgelopen en is je rb1582 nog wel helemaal niet te koop over een maand. waarschijnlijk verkoop ik mijn rb1572 dan ook dus dat zou de boel een stuk interessanter maken.. dan hoef ik niet heel veel bij te leggen. maar spreek me maar even aan als het moment daar is dan zien we wel verder!

Citaat van: Bas Akkerman op maart 20, 2013, 20:06:53
Alvast gefeliciteerd!

danku zeer vriendelijk!