Larzie zijn HT

Gestart door larzie, oktober 10, 2011, 21:22:12

Vorige topic - Volgende topic

morca

Citaat van: Raymond187 op december 19, 2013, 08:13:41
Feli Larz met de mooie aanwinst. Top woofer en staat ook erg mooi.

Ik heb DSP uit op mijn sub en laat ARC dat regelen. Met de corner gain lijkt het me sterk dat de anthem moet gaan boosten. En 2 DB boosten is geen probleem.

Zou de speakers eerst op 80hz zetten. En dan luisteren op hoger volume. En daarna kan je via de AB de fronts en center op 60hz zetten en luisteren wat er dan gebeurd op hoger volume.

40hz is niet mogelijk op de Anthem. Dan zet hij ze op Large.

Kan je de meeting hier neer zetten. Ben wel benieuwd.

Ooww en nahet inmeten en instellen de DB meter erbij pakken en alles op 75db zetten he. Ralpf heeft dat bi mij gedaan en ook al deed ARC het keurig er waren toch 4 speakers die 1 - of + db aangepast moesten hebben. En verbetering was direct hoorbaar. Vooral de sub  :D
Staande golven hunnen dips geven,of dat je gewoon al een dipje hebt.
Dan is het beter de JL die dip op te laten lossen,en daarna ARC het af te laten maken imo.
Maar alleen ARC zou ook moeten kunnen,
Misschien leuk om te testen wat beter klinkt.

Staaled,jij gebruikte altijd beide DSP,s toch?
Heeft ook mijn voorkeur.

Staaled

Citaat van: morca op december 19, 2013, 17:16:50

Alleen ARO of alleen Roomperfect.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

larzie

Citaat van: Maro op december 18, 2013, 22:33:17
80Hz volgens het boekje maar bij mij pakte een 40Hz afstelling beter uit. Denk dat je met de Tannoy's daar ook beter mee af bent. Beide gewoon even proberen denk ik.
Citaat van: morca op december 19, 2013, 00:34:23
Dat kan ook aan de stelling van ADSY liggen,als ik het manueel doe is 80 hz hier altijd beter geweest.
Meer punch tot 80 hz ipv 40 hz.
Dat mis ik dan weer.

Ik hou eerst het boekje van JL aan die zegt ook 80 hz.

Citaat van: Raymond187 op december 19, 2013, 08:13:41
Feli Larz met de mooie aanwinst. Top woofer en staat ook erg mooi.

Ik heb DSP uit op mijn sub en laat ARC dat regelen. Met de corner gain lijkt het me sterk dat de anthem moet gaan boosten. En 2 DB boosten is geen probleem.

Zou de speakers eerst op 80hz zetten. En dan luisteren op hoger volume. En daarna kan je via de AB de fronts en center op 60hz zetten en luisteren wat er dan gebeurd op hoger volume.

40hz is niet mogelijk op de Anthem. Dan zet hij ze op Large.

Kan je de meeting hier neer zetten. Ben wel benieuwd.

Ooww en nahet inmeten en instellen de DB meter erbij pakken en alles op 75db zetten he. Ralpf heeft dat bi mij gedaan en ook al deed ARC het keurig er waren toch 4 speakers die 1 - of + db aangepast moesten hebben. En verbetering was direct hoorbaar. Vooral de sub  :D

Thanks! Ook voor de tips. Als het gelukt is wil ik best de grafieken van ARC weer even posten hoor.  :pompom:

Citaat van: WickedGame op december 19, 2013, 08:18:14
Wow! De JL Audio heeft een leuk maar vlot reisje gehad!

En wat een beauty! *niet aan mijn vriendin laten zien haha*

Wat dan?  :tongue2:

Citaat van: Staaled op december 19, 2013, 09:47:59
Edit:
Als je beide wilt gebruiken eerst ARO dan ADSY of ARC.

Citaat van: RalphH op december 19, 2013, 10:24:18
Zoals Morca en Staaled aangeven zou ik ook eerst de JL DSP doen en daarna ARC laten beluisteren wat nog nodig is.
Mits je ze allebei wilt gebruiken dus. Gewoon proberen, dus ook met DSP van de JL uit.

Crossover moet je naar smaak mee spelen. Hier staan de fronts op 70 en de center op 60, vond ik persoonlijk het fijnste klinken.

Dat is inderdaad het plan. Wordt nog wel even puzzelen morgen. Heb nog nooit een subwoofer ingesteld!  :pompom:

Citaat van: RA SUBS op december 19, 2013, 12:05:55
precies

eerst de DSP van de subwoofer , en dan ARC van de Anthem laten meten.

Zelf gebruik ik nu 2 x monolith met Velodyne DSP, en dan later ARC laten meten.

Raymond, je hebt op de PB12 toch alleen maar een beperkte DSP, ofwel geen.
De DSP bestaat uit limiteren om de XXLS12 woofer van peerless onder controle te houden.
iets wat heel goed werkt.

Mooie aanwinst overigens die JL112  8), nu heb je echt laag in je HT

Zoals boven gemeld is dit inderdaad de manier volgens mij aangezien iedereen het adviseert.   :thumbs-up:
Nu gaan we inderdaad als het goed is echt goed strak laag in de set krijgen. Is in ieder geval de bedoeling.  :pompom:

Citaat van: high-q op december 19, 2013, 13:26:43
Gefeliciteerd met je sub, mooi ding man!
Ben je de komende tijd wel eventjes zoet mee.

Had eerlijk gezegd verwacht dat je hem aan de andere kant zou plaatsen, aangezien je (zonder ARC) ook problemen had met de speaker in die hoek.
Misschien zie ik het het verkeerd, maar is het niet beter als je de sub dan gelijk op een plek zet waar soweisoe niet veel gecorrigeerd moet worden?

Leuk van je ouders dat ze hem kwamen brengen ... kan je nu al wat eerder genieten van je precious :D

Thanks. Moet inderdaad even uitzoeken in hoeverre het zo problemen geeft of niet. Zo staat het het mooist dus het is een poging waard. Wellicht met hulp van ARO van de JL en ARC van de Anthem valt het wel mee.

Citaat van: henkhifi op december 19, 2013, 16:42:14
moooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii :inlove:

Inderdaad  :wub:

Citaat van: morca op december 19, 2013, 17:16:50
Staande golven hunnen dips geven,of dat je gewoon al een dipje hebt.
Dan is het beter de JL die dip op te laten lossen,en daarna ARC het af te laten maken imo.
Maar alleen ARC zou ook moeten kunnen,
Misschien leuk om te testen wat beter klinkt.

Heeft ook mijn voorkeur.

Ik ga het ook instellen met beide opties. Ben benieuwd.  :thumbs-up:

Citaat van: Staaled op december 19, 2013, 17:20:26
Alleen ARO of alleen Roomperfect.

Welke geniet je voorkeur dan?

Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Staaled

ARO en Roomperfect zijn niet te vergelijken.

De eerste is een single band autoEQ, de tweede een full blown autoEQ & DSP.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

larzie

Zo ik heb de F112 ingesteld.

Zoals geadviseerd eerst ARO van de JL F112 gedraaid mbv de instructies in de manual. De F112 ging even de hele range door en mijn huis begon even flink te schudden!  :wacko:
Ik dacht even als dit maar goed gaat komen. Ik dacht ook even terug aan het ongecontroleerde laag toen ik mijn Marantz SR8002 nog had.

Vervolgens 9 posities movie en 9 posities music ingemeten op de Anthem met ARC. Alleen had ik defeat nog aan staan dus dan wordt ARO gebypassed. Volgens mij heb ik nu gewoon de Anthem het werk laten doen zonder ARO. Nou ja later maar eens goed doen dan, want het klinkt nu wel goed.

De resultaten van ARC zijn nu als volgt:

Eerst maar even wat muziek luisteren. Bijv. Snow Patrol live waar veel lang laag in zit. Geluid klinkt gedetaileerder en het laag is strakker. Het is naar mijn gevoel minder "aanwezig" alleen dan in de positieve zin van het woord. Doordat het strakker is klinkt de muziek beter en het lijkt alsof ik ineens geluiden hoor die ik eerst niet hoorde.
Toch twijfel... staat de sub wel aan. Frontje verwijderd en eens voelen. Ja hij doet wel wat. Gelukkig maar. Dus maar eens een test met films. Allereerst Art of Flight scene 1. Ook hier klinkt het laag veel en veel strakker als zonder subwoofer. Maar ik wil toch eens voelbaar laag hebben dus maar even Super8 (treinscene) en Superman (openingsscene op krypton) als testmateriaal. Gelukkig maar mijn bank begint te schudden en het laag knalt door me heen.  :pompom:

De subwoofer klinkt al lekker en de crossover is volgens mij ook goed. Maar moet later toch ook maar eens proberen met ARO aan en dan ARC laten inmeten. Dan nog maar eens luisteren of dit veel verschil maakt nog.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

larzie

Larzie HT

Staaled

Citaat van: larzie op december 20, 2013, 16:20:33
Zo ik heb de F112 ingesteld.

Zoals geadviseerd eerst ARO van de JL F112 gedraaid
mbv de instructies in de manual. De F112 ging even de hele range door en mijn huis begon even flink te schudden!  :wacko:
Ik dacht even als dit maar goed gaat komen. Ik dacht ook even terug aan het ongecontroleerde laag toen ik mijn Marantz SR8002 nog had.

Vervolgens 9 posities movie en 9 posities music ingemeten op de Anthem met ARC. Alleen had ik defeat nog aan staan dus dan wordt ARO gebypassed. Volgens mij heb ik nu gewoon de Anthem het werk laten doen zonder ARO. Nou ja later maar eens goed doen dan, want het klinkt nu wel goed.

De resultaten van ARC zijn nu als volgt:

Eerst maar even wat muziek luisteren. Bijv. Snow Patrol live waar veel lang laag in zit. Geluid klinkt gedetaileerder en het laag is strakker. Het is naar mijn gevoel minder "aanwezig" alleen dan in de positieve zin van het woord. Doordat het strakker is klinkt de muziek beter en het lijkt alsof ik ineens geluiden hoor die ik eerst niet hoorde.
Toch twijfel... staat de sub wel aan. Frontje verwijderd en eens voelen. Ja hij doet wel wat. Gelukkig maar. Dus maar eens een test met films. Allereerst Art of Flight scene 1. Ook hier klinkt het laag veel en veel strakker als zonder subwoofer. Maar ik wil toch eens voelbaar laag hebben dus maar even Super8 (treinscene) en Superman (openingsscene op krypton) als testmateriaal. Gelukkig maar mijn bank begint te schudden en het laag knalt door me heen.  :pompom:

De subwoofer klinkt al lekker en de crossover is volgens mij ook goed. Maar moet later toch ook maar eens proberen met ARO aan en dan ARC laten inmeten. Dan nog maar eens luisteren of dit veel verschil maakt nog.
Je bedoelt ARO uit neem ik aan ?

Ik zou het trouwens lekker zo laten. Je metingen van de sub lijken mij uitstekend. :thumbs-up:

larzie

Citaat van: Staaled op december 20, 2013, 17:00:24
Je bedoelt ARO uit neem ik aan ?

Ik zou het trouwens lekker zo laten. Je metingen van de sub lijken mij uitstekend. :thumbs-up:

Dat lijkt mij ook wel. ARC zorgt ervoor dat hij bijna precies volgens de ideale lijn loopt.

Larzie HT

yorkie13

Mooii speelgoed weer . 8)

ben benieuwd hoe het hier gaat uitpakken.

ik gebruik nu een Antimode 2.0 voor de subwoofers.

ARC moet alle luidsprekers doen, ook mijn nieuwe In Wall surrounds.

larzie

Citaat van: RA SUBS op december 20, 2013, 18:33:45
Mooii speelgoed weer . 8)

ben benieuwd hoe het hier gaat uitpakken.

ik gebruik nu een Antimode 2.0 voor de subwoofers.

ARC moet alle luidsprekers doen, ook mijn nieuwe In Wall surrounds.

Ik ben ook benieuwd naar hoe het straks bij jou gaat. Je had je cd behorende bij je gecalibreerde arc microfoon al toch? Straks je Sweex cd05 kabel en dan moet het goed komen. Je mag altijd vragen als je er niet uitkomt. ;)

Larzie HT

morca

Goed begin van je weekend Larz :thumbs-up:

Je beschrijft wat ik ook van JL ervaar,klinkt goed he  ;D zet dat demostukje van pulse eens aan,let op je Xmax.....
Veel luisterplezier kerel,word een leuk weekend voor je  :popcorn:

Maurits

Surround: HTPC Ubuntu en Kodi / Marantz SR-7011 Receiver / Meridian G57 & G55 / Tannoy Definition D700 Fronts / Tannoy Profile 638 Sides / Tannoy Profile 637 rears / Tannoy Definition D750 Center / SVS SB13 Ultra Subwoofer / Epson TW7200 Full HD Beamer
Stereo: Marantz SR-8002 met Dynaudio Focus 380

larzie

Citaat van: Maurits op december 21, 2013, 16:39:31
Laat de naalden van de kerstboom trillen!  :cheesy:

Gelukkig is het een kunstboompje. Dus t zit allemaal redelijk goed vastgeplakt :)

Larzie HT

RalphH

Citaat van: morca op december 21, 2013, 19:02:34
Jij hebt ook een hele mooie DIY sub staan zie ik in je Sig  :thumbs-up:

En een mooie center ;D :headbanging: (sorry voor de topic vervuiling Lars)
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

larzie

Citaat van: RalphH op december 21, 2013, 20:37:12
En een mooie center ;D :headbanging: (sorry voor de topic vervuiling Lars)

Maakt niet uit. Jij mag dat wel een beetje ;)

Larzie HT

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro

larzie

Citaat van: RalphH op december 21, 2013, 21:03:17
:pompom:

Hoest met de sub, heel de dag aan het genieten geweest?

Ja best wel. Ik heb ineens voelbaar laag! :) Je moet maar weer eens langskomen in het nieuwe jaar.  :thumbs-up:

Citaat van: morca op december 21, 2013, 21:17:31
Idd hoe bevalt zo,n F112 nou ?

Goed hoor. Mooi compact en veel getemperd geweld. Vult de set mooi aan.  :thumbs-up:
Het laag is ook weer strakker nu. Je bent nog steeds welkom Marco als je het fysiek weer aankan. ;)

Larzie HT

morca

Citaat van: larzie op december 21, 2013, 21:21:53
Ja best wel. Ik heb ineens voelbaar laag! :) Je moet maar weer eens langskomen in het nieuwe jaar.  :thumbs-up:

Goed hoor. Mooi compact en veel getemperd geweld. Vult de set mooi aan.  :thumbs-up:
Het laag is ook weer strakker nu. Je bent nog steeds welkom Marco als je het fysiek weer aankan. ;)
Mooi te horen dat ie zo goed bevalt :-)
Ja dat zou leuk zijn,maar lang zitten is een beetje een probleem aan het worden,
dus ik moet je op je woord geloven dat ie goed klinkt  ;D

HTip

Mooi voor je dat de F112 eerder is gekomen en je nog voor de kerst kan genieten van je nieuwe laag. Heerlijk is dat toch, hé, voelbaar laag?

Veel plezier met je nieuwe aanwinst!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

LuPo

Vik

Gefeli Lars  :pompom: :coffee: :clapping:

Keurig netjes afgeleverd zo te zien.

Veel plezier ermee !

p.s. het blijft toch een vreemd iets bij topic notificaties. Na een tijdje ontvang ik geen meldingen meer van nieuwe posts. Dan kom ik bij toeval weer het bij het topic en zie ik dat er meerdere posts zijn geweest. Eenmaal weer het topic gelezen ontvang ik wel weer een melding van nieuwe posts. En dan begint het verhaal weer opnieuw. Ben ik de enige?

Citaat van: larzie op december 18, 2013, 20:35:18
De subwoofer is gearriveerd! Mijn ouders kwamen vandaag bij mij eten en hadden de subwoofer meegenomen. Thuis aangekomen stond de JL F112 in de doos in mijn woonkamer op me te wachten:

De attributen die in de doos erbij zaten. De witte subwooferkabel van Monster was een geschenk van de leverancier.  :pompom:

De subwoofer nog mooi ingepakt in de doos, met een beschermende hoes eromheen:

Subwoofer op zijn mogelijke positie neergezet:

Wat meer foto op afstand:

Nog een foto zonder frontje:

Het was even spannend, omdat de subwoofer uit Italië moest komen, maar het is allemaal vlekkeloos verlopen moet ik zeggen. Mijn complimenten aan de leverancier. Na het verzenden was de subwoofer er ook binnen 4 werkdagen. Geen enkele beschadiging en hij ziet er als ongebruikt uit. Nu moet ik alles nog instellen, maar ik wilde jullie de eerste foto's niet onthouden.  :thumbs-up:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

frank2

Ik raad je aan om de curve tot max. 1200 Hz te zetten, dan wordt het geluid nog mooier.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

RalphH

@Vik
Waarschijnlijk bekijk je de pagina ergens waar je niet ingelogd bent.
'k Heb tzelfde ook eens gehad en duurde even voordat ik erachter was dat bovenstaande t veroorzaakte.