Larzie zijn HT

Gestart door larzie, oktober 10, 2011, 21:22:12

Vorige topic - Volgende topic

larzie

Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

denoontje

high-q

... bump

Vanavond ff een mini M&G voor weer een leuk hobby projectje ;)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

larzie

Citaat van: RalphH op juli  5, 2013, 14:44:25
Vtel vtel!

Er stond een Origenae S21T kast voor 325 euro te koop op mp. Dus "even" langs Breda. Daar aangekomen niemand aanwezig. Ik bellen naar die knakker. Had een storingsmelding van zn werk, maar regelde wel ff iemand anders. Na 20 minuten kwam er een dame aan. Ze wist alleen niet hoe en wat. Maar goed de kast stond er alleen kon niet zien of alles werke, miste de remote en kabeltjes lagen los in de kast. Dus zij die gast bellen voor dir vragen. Hij garandeerde dat het allemaal werkte en dat hij nog wel wat aan de prijs wilde doen. Mocht de kast voor 200 euro meenemen. Dus de gok maar genomen.
High-q komt vanavond even helpen.

Later meer...
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro

high-q

Als het goed is hoeven we alleen de onderdelen over te zetten en eventueel de drivers van het touch display installeren.
Zoals ik het zag op plaatjes maakt deze gebruik van 1 van de outputs van je videokaart.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

Citaat van: high-q op juli  5, 2013, 15:55:10
Als het goed is hoeven we alleen de onderdelen over te zetten en eventueel de drivers van het touch display installeren.
Zoals ik het zag op plaatjes maakt deze gebruik van 1 van de outputs van je videokaart.

Dat klopte inderdaad.

Maar goed hierbij even een update:

High-q gister opgehaald bij de sportschool om vervolgens bij mij thuis de boel af te ronden. Was inmiddels al bezig geweest met één en ander in de kast te plaatsen.
Er waren een aantal problemen waar we tegenaan liepen.

Probleem 1: De verkoper had de kabels van de interne fans afgeknipt. Ik ga hiervoor denk ik 2 nieuwe fans van Be Quiet of van Scythe bestellen. Zijn de fans meteen ook stiller.

Probleem 2: De verkoper was vergeten de 24 pins kabel, met een aftakking voor de powerknop erbij te doen. We konden dus helemaal niks. Gelukkig heeft de verkoper vandaag laten weten de kabel nog in zijn bezit te hebben en zal deze maandag toesturen. Ik had nog even de kabel van mijn andere Origenae kast geprobeerd na een kleine modificatie maar dat ging niet werken.

Probleem 3: Er zijn 2 kabels waarvan ik niet weet wat ik er mee moet:

kabel 1 ziet er zo ongeveer uit:

En kabel 2 eindigt op een 2-pins male connector:

Hulp is dus van harte welkom :)

Uiteraard nog wel even een fotootje voor jullie gemaakt van het nog niet werkende systeem:

Larzie HT

high-q

Jammer dat we de boel niet direct aan de praat kregen, was wel erg benieuwd naar de kwaliteit van het scherm. Staat wel cool in je kast zo. Thanks nog voor de Scythe Ninja Mini fan! Zal deze binnenkort ook ff inbouwen. Vandaag was te mooi weer  8)

The CinemaLounge

RalphH

Eerste is een audiokabeltje die je intern op je geluidskaart prikt. Doorgaans van cd spelert analoog audio uit. Of hij is van de case speakert.

Raymond187

2e kabel lijkt me stroom.

Neme wel FANs die niet te hard draaien die zijn sws stiller.

high-q

Maak anders even een foto van beide kabels. Ze zijn anders dan wat je gepost hebt ;)

The CinemaLounge

RalphH

Citaat van: high-q op juli  7, 2013, 20:45:57
Ze zijn anders dan wat je gepost hebt ;)

Ik vond de achtergrond al zo mooi weggefotosoept ;D ;)

larzie

Citaat van: high-q op juli  7, 2013, 20:45:57
Maak anders even een foto van beide kabels. Ze zijn anders dan wat je gepost hebt ;)

Kabeltje 1:

Kabeltje 2:

Ik denk wel dat Ralph gelijk heeft over kabeltje 1. Deze zat aan de gebundelde andere audiokabels waarvan die van hd audio in de geluidskaart ging. Ook zat er nog een usb kabel bij die bundel.

Larzie HT

RalphH

Kabeltje 2 is een fan-aansluiting denk ik. Tweeaderig, zonder fan control.

De eerste... Not so sure anymore. Geen audio , beeld van de display?

high-q

Ik denk nog steeds dat kabeltje 1 een third-party iets is, dus van een onderdeel in je Originae kast wat zij zelf niet maken maar wel in je kast zit. Misschien een aansluiting naar een optionele module.

Kabeltje 2 misschien een verlengstukje voor een fan dat je de female variant van de plug die aan de fan zelf zit daar in moet drukken? De pinnetjes lijken me daar iets te breed voor, maar misschien komt het wat vertekend over.

:confused:

The CinemaLounge

larzie

Citaat van: RalphH op juli  8, 2013, 21:55:56
Kabeltje 2 is een fan-aansluiting denk ik. Tweeaderig, zonder fan control.

De eerste... Not so sure anymore. Geen audio , beeld van de display?

Ralph je bent geniaal! :pompom: Was inderdaad van de display. Had die connector eronder over het hoofd gezien. Weer een probleempje opgelost.

Die 2 aderige als die van een fan is dan is dat niet erg. Daar komen toch nieuwe voor. Eerst maar afwachten tot de "24pin stand by cable" binnen is of alles verder werkt. Dan zal ik meteen 2 nieuwe fans bestellen. :)

Larzie HT

rovinggecko

HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

larzie

Larzie HT

RalphH

Citaat van: larzie op juli  8, 2013, 22:32:47
:pompom: Was inderdaad van de display.

Mooimooi, 1 down, 1 to go :)

Citaat van: larzie op juli  8, 2013, 22:42:43
Ik vermoed dat het deze is:

http://www.shop.perfecthometheater.com/3-to-3-Y-fan-splitter-fan-splitter.htm;jsessionid=0E7CA98738407C72DB14D93B5EED1F49.m1plqscsfapp01

Zie ik tenminste staan op een site waar je alle accessoires en onderdelen van de originae kast kan bestellen.

http://www.shop.perfecthometheater.com/OrigenAE-parts-and-accessories_c31.htm

Deze heeft 3 draadjes, jouw kabeltje heeft er 2.
Kan nog steeds voor een fan zijn, maar...:

Citaat van: rovinggecko op juli  8, 2013, 22:39:01
http://www.origenae.co.kr/board/bbs/board.php?bo_table=e_pds&wr_id=69&sca=Software
Pagina 13 voor de zoektocht naar de laatste connector?

rtfm kan inderdaad ook uitkomst bieden ;D

larzie

Update:

Kabel is inmiddels binnen dus meteen aangesloten. Nog niks! Ik allerlei documentatie doorlezen op de OrigenAE site, want ze hebben het uiteraard niet netjes allemaal bij de producten staan.
Uiteindelijk via google bij een topic terecht gekomen van een gast die dezelfde items in zn s21t heeft zitten als dat ik heb. Waaronder het IR221 bordje. Uiteraard stond die weer net niet op de OrigenAE site, maar via google afbeeldingen daar ook een kabel schema gevonden om er achter te komen dat er nog een kabeltje ontbreekt.

Namelijk nummer 8: S-PIRP-C1.

Dus die gast van wie ik de kast heb gekocht maar weer een bericht gestuurd. En OrigenAE zelf ook. Afwachten dus. Desnoods bestel ik deze via OrigenAE, want voor de rest zit alles nu op de goede plaats. Ik hoop dat alles het straks doet als dat kabeltje aanwezig is in de kast.

Even geduld dus nog. Reactie van OrigenAE eerst op wachten, verzenden duurt 4-6 dagen hadden ze het de vorige keer over, dus dat zou nog wel redelijk snel moeten gaan. Ik gok op nog een week of 2 geduld dus.

Larzie HT

rovinggecko

Da's ook mooi prut. Anno 2013 ben ik wel gewend voor 2000 besteld is morgen in huis :).

Maar goed het is dan wel een mooie behuizing dus het wachten zeker waard!
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

RubenV.

Balen zeg. Wel een erg fraaie behuizing  8) dat is het wachten dan ook wel weer waard.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

larzie

Citaat van: rovinggecko op juli 12, 2013, 19:17:13
Da's ook mooi prut. Anno 2013 ben ik wel gewend voor 2000 besteld is morgen in huis :).

Maar goed het is dan wel een mooie behuizing dus het wachten zeker waard!

Ja als je in NL moet bestellen wel. Maar in dit geval moet het uit Azië komen. Zijn natuurlijk speciale OriginAE kabels.

Larzie HT

larzie

OrigenAE kan leveren maar moest eerst paypal account aanmaken. En voor geld erop staat kan ook weer even duren. Nog meer geduld dus. Hoop dat ik deze week nog kan bestellen/betalen dan bij ze. Dan kunnen ze het misschien nog op tijd op de post doen dat ik de bestelling volgende week binnen heb. Maar verwacht eigenlijk dat ze daar niet zo optijd zijn allemaal. :D

Larzie HT