Larzie zijn HT

Gestart door larzie, oktober 10, 2011, 21:22:12

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

larzie

#1125
PS: Voor de geinteresseerden nog de ARC meting met de D300's als rears nu ipv de Eltax Monitor III's:





Uitleg: Blauwe stippellijn is ideale lijn. Rood is meting. Groen is gecorrigeerd door ARC.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

RalphH

 :pompom: :pompom: :pompom:

Top joh, veel plezier van deze mooie aankoop. Staan ze verhoogd eigenlijk?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

LuPo

Gaaf hoor! Nu heb je het setje helemaal compleet. :clapping:

Raymond187

Feli met deze top upgrade. Meeting ziet er prima uit.

LuPo

wanneer is de meeting? Of bedoel je meting? :P

Raymond187

 O0 het is nog vroeg he :P

Meting dus.

Komt het door de plaatsting?
Bij je rears heeft 1 een dipje bij ~200hz en de ander een piekje.

ZIjn je D700 de MK II?

larzie

Bedankt allemaal! Ik ben er erg blij mee!  :pompom:

Citaat van: RalphH op mei 12, 2013, 00:20:34
:pompom: :pompom: :pompom:

Top joh, veel plezier van deze mooie aankoop. Staan ze verhoogd eigenlijk?

Nog niet. Zou eigenlijk wel moeten. Weet alleen niet welke stands. Moeten niet al te dure stands worden in ieder geval.

Citaat van: LuPo op mei 12, 2013, 09:03:45
wanneer is de meeting? Of bedoel je meting? :P

De eerstkomende meeting staat vooralsnog ergens eind juni gepland. Als je eerder een keer langs wilt komen dan moet ik even kijken, want er komen drukke weekenden aan. Komende vrijdag op stap met mn oude basketbalteam in Groningen, het weekend erop waarschijnlijk in Utrecht op stap met vrienden, week daarop basketbal en bbq van mn huidige basketbalvereniging, week daarop m'n verjaardag. Dus het kan waarschijnlijk wel ergens, maar dat kan ik alleen op korte termijn plannen.

Citaat van: Raymond187 op mei 12, 2013, 09:46:21
O0 het is nog vroeg he :P

Meting dus.

Komt het door de plaatsting?
Bij je rears heeft 1 een dipje bij ~200hz en de ander een piekje.

ZIjn je D700 de MK II?

Dat zou kunnen. De speakers staan in een beetje vreemde hoeken. (Jaren 30 woning) Daarnaast staat de ene ook dichterbij de sweetspot dan de andere. Wellicht is het verschil weer anders als ze op stands staan.

Volgens mij zijn het geen MK II, want dan had het er wel opgestaan denk ik? Ze zijn in ieder geval in perfecte staat. Zeer goed onderhouden deze D300's.

Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

LuPo

Ik reageerde op Raymond, hij schreef meeting ipv meting. :) Het was dus een grapje. :D
Heb het zelf ook druk de komende weken dus dat komt nog wel een keertje. ;)

denoontje

top, natuurlijk komen we kijken..

is de datum nu fixed?

larzie

Citaat van: LuPo op mei 12, 2013, 14:08:21
Ik reageerde op Raymond, hij schreef meeting ipv meting. :) Het was dus een grapje. :D
Heb het zelf ook druk de komende weken dus dat komt nog wel een keertje. ;)

Ik zag het daarna pas, maar je bent nog steeds welkom hoor ;)

Citaat van: denoontje op mei 12, 2013, 18:53:31
top, natuurlijk komen we kijken..

is de datum nu fixed?

Nou nee. High-q kan de 15/16e van juni niet. Dus wellicht week erna.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

Gefeliciteerd met je upgrade! Herkenbaar verhaal nu je helemaal surrounded bent door Tannoy. Het zal waarschijnlijk de maandagochtend zijn, maar ik snap je ARC meting niet helemaal. In welke stand staat de MRX nu? Mooie correctie, maar ik zie dat je rears en center lager door gaan dan je fronts. Heb je voor de fronts een x-over ingesteld?

Verhogen zou ik op lange termijn wel doen, maakt ook een vrij groot verschil vanaf je luisterplek. Ik heb zelf de Atacama SL200, nieuwprijs zit rond de 250eu. Misschien dat je ook wel hoger dan 200mm kan gaan.

Ik was wat te vroeg met ja zeggen op het weekend van 15/16, sorry.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Raymond187

Die Atacama SL stands heb je ook op eBay voor ~100e.

En idde de rears hoger dan de fronts heeft bij mij thuis voor een betere surround bubble gezorgd  :wub:

high-q

#1138
Citaat van: Raymond187 op mei 13, 2013, 09:35:22
Die Atacama SL stands heb je ook op eBay voor ~100e.

En idde de rears hoger dan de fronts heeft bij mij thuis voor een betere surround bubble gezorgd  :wub:

Daarom zei ik nieuwprijs. Op ebay is het GBP neem ik aan, dan heb je ook nog de betalings- en verzendkosten.

Jij hebt ook een sub, Lars niet ;)

Edit: verkeerd gelezen, dacht dat je de kantelfreq bedoelde, hehe
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

Citaat van: high-q op mei 13, 2013, 08:40:15
Gefeliciteerd met je upgrade! Herkenbaar verhaal nu je helemaal surrounded bent door Tannoy. Het zal waarschijnlijk de maandagochtend zijn, maar ik snap je ARC meting niet helemaal. In welke stand staat de MRX nu? Mooie correctie, maar ik zie dat je rears en center lager door gaan dan je fronts. Heb je voor de fronts een x-over ingesteld?

Thanx! ARC meting als je de grafiek bekijkt lopen beide van 20Hz tot 20kHz volgens mij. Dus even laag. Alleen mijn fronts hebben meer dB op 20Hz.
Zou kunnen omdat ik geen sub heb dat dat gemis met de fronts wordt gecompenseert oid.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

Citaat van: larzie op mei 13, 2013, 19:58:26
ARC meting als je de grafiek bekijkt lopen beide van 20Hz tot 20kHz volgens mij. Dus even laag. Alleen mijn fronts hebben meer dB op 20Hz.

Och ja natuurlijk, nu zie ik het ::)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

HTip

Gefeliciteerd met je upgrade. Weer een stapje dichterbij een homogeen geluid. Probeer de tweeters op dezelfde hoogte krijgen en dat kan je met de stands bereiken.

Ik heb trouwens nog een emmer Atacama Atabites over. Daar kan je je stands mee vullen en die staan dan als een huis. Mocht je interesse hebben hoor ik het wel.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

larzie

Citaat van: HTip op mei 15, 2013, 21:16:39
Gefeliciteerd met je upgrade. Weer een stapje dichterbij een homogeen geluid. Probeer de tweeters op dezelfde hoogte krijgen en dat kan je met de stands bereiken.

Ik heb trouwens nog een emmer Atacama Atabites over. Daar kan je je stands mee vullen en die staan dan als een huis. Mocht je interesse hebben hoor ik het wel.

Thanks! Het is wel de bedoeling nog dat ze op Atacama (SL 200?) stands komen te staan.
Nu nog een aantrekkelijke aanbieding afwachten. Nieuw vind ik ze een beetje erg aan de prijs.
Bedankt voor het aanbod voor de Atabites. Ik zal het in gedachte houden. Eerst maar de stands.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

Citaat van: larzie op mei 15, 2013, 21:43:39
Het is wel de bedoeling nog dat ze op Atacama (SL 200?) stands komen te staan.
Nu nog een aantrekkelijke aanbieding afwachten. Nieuw vind ik ze een beetje erg aan de prijs.

Je kan de SL200 of de SL300 nemen, afhankelijk van hoe hoog je wil dat de tweeters van je rears uit komen. Ik denk zelfs dat je wel voor de 300's kunt gaan.

Qua prijs worden ze niet veel goedkoper, misschien 2e hands. Ik heb de mijne gekocht voor 250eu en dat is al meer dan 10 jaar geleden ;)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

high-q

Citaat van: high-q op mei 16, 2013, 08:59:16
Ik denk zelfs dat je wel voor de 300's kunt gaan.

Naar aanleiding van wat ik afgelopen week gezien heb kan je zeker wel voor de SL300's gaan,
de tweeters van je rears kom dan mooi op de juiste hoogte.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Raymond187

En wat is de juiste hoogte tov je fronts?

Ik heb ze 10cm hoger dan me fronts en ik vind daardoor de bubble stuk beter geworden. Ruimtelijker  :wub:

high-q

Minimaal op oor hoogte en dat staan ze in de huidige situatie niet. Klopt wel wat je zegt, in de meeste guides wordt ook aangegeven dat de rear speakers hoger dan oor hoogte zouden moeten hangen.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

HTip

Hangt van het type speaker af. Een directstraler, vloerstaand of monitor, met de tweeter op oorhoogte. Een dipool of bipool op 60 cm boven oorhoogte. Dan werkt het plafond mee in de ruimtelijkheid van de bubble.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

high-q

Mooie aanvulling. Lars en Raymond hebben beide vloerstaanders, dus 20 tot 30cm zou genoeg moeten zijn. Kan je anders een foto plaatsen van je situatie om het te laten zien Lars?
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

Citaat van: high-q op mei 19, 2013, 11:59:44
Mooie aanvulling. Lars en Raymond hebben beide vloerstaanders, dus 20 tot 30cm zou genoeg moeten zijn. Kan je anders een foto plaatsen van je situatie om het te laten zien Lars?

Wat voor foto? Van het geheel?
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT