Larzie zijn HT

Gestart door larzie, oktober 10, 2011, 21:22:12

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

larzie

#375
Citaat van: HTip op april 16, 2012, 10:04:50
Fijn dat je eindelijk je Marantz weer terug hebt. Je hebt lang genoeg zonder geluid gezeten, maar hij kan er nu weer even tegen. Tenminste als je niet toch gaat upgraden ;)

Voorlopig nog niet. Heb mijn kozijnen inmiddels bijelkaar gespaard, dus nu kan ook beginnen met sparen voor een http://tweakers.net/pricewatch/308253/panasonic-viera-tx-p50vt50.html.  :pompom:
Dus voor de Marantz geupgrade wordt of een assistent krijgt (eindversterker of versterker met ht passthrough/ bypass) zijn we denk ik wel een jaartje verder. :D Heb ik in ieder geval de tijd om me goed te verdiepen in welke richting het uit moet gaan. :)

PS: Ik ben wel blij dat en weer muziek en films met een mooi geluid kunnen worden afgespeeld weer!  :D
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

skyfox

Dat wordt een hele mooie tv! En inderdaad, fijn dat je de Marantz weer terug hebt. Het is niks om lang zonder geluid te zitten.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

larzie

Citaat van: skyfox op april 18, 2012, 14:40:32
Dat wordt een hele mooie tv! En inderdaad, fijn dat je de Marantz weer terug hebt. Het is niks om lang zonder geluid te zitten.

Dat wordt het inderdaad. Ik denk dat het ergens in juli pas wordt, nadat ik mn vakantiegeld binnen heb.  :D
Als het goed is komt over ongeveer 2 weken wel een nieuwe update en de mensen die mn topic hebben gevolgd weten waarschijnlijk wel wat dat zal zijn. Het heeft niks met ht te maken overigens. :D
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

MG76

Citaat van: larzie op april 18, 2012, 16:36:16
Dat wordt het inderdaad. Ik denk dat het ergens in juli pas wordt, nadat ik mn vakantiegeld binnen heb.  :D
Als het goed is komt over ongeveer 2 weken wel een nieuwe update en de mensen die mn topic hebben gevolgd weten waarschijnlijk wel wat dat zal zijn. Het heeft niks met ht te maken overigens. :D

Mooie tv! Ben benieuwd naar de update, ik zou niet weten wat want zo goed heb ik je topic niet gevolgd maar alvast veel plezier ermee   :pompom:

tommie1

Zeker mooie upgrade die tv en die andere upgrade was dat niet nieuwe ramen of iets in die richting.

larzie

Citaat van: tommie1 op april 18, 2012, 19:34:20
Zeker mooie upgrade die tv en die andere upgrade was dat niet nieuwe ramen of iets in die richting.

Dat ook maar ik bedoelde eigenlijk wat anders. Maar vind wel dat je een bonuspunt hebt verdiend!  :D
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

larzie

#381
Ik zal maar een hint geven. Het begint met Ford en het eindigt op Focus.  :D

Oh oh oh er staat ook wel een erg mooie processor te koop voor de rijke mensen onder ons: http://www.hifi.nl/tweedehands/tekoop/131838/Ultra-High-End-McIntosh-MX-150-HD-Processor-!!.html Ook op mp: http://link.marktplaats.nl/549349913

Voor de iets minder rijke mensen onder ons ook :D: http://www.hifi.nl/tweedehands/tekoop/130336/Mcintosh-MX119.html

Het is vast verkoop je McIntosh dag ofzo. Ook nog een: http://www.hifi.nl/tweedehands/tekoop/132853/Mcintosh-DTS-7.1-surroundversterker.html. Ook op mp: http://link.marktplaats.nl/554841250
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

skyfox

Blijft mooi spul, dat McIntosh.  :inlove:
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

larzie

Citaat van: skyfox op april 29, 2012, 16:42:43
Blijft mooi spul, dat McIntosh.  :inlove:

Ja inderdaad. Heb het alleen nog maar eens gezien. Helaas nog nooit gehoord.

Heb trouwens een kleine upgrade. Heb een 3TB hdd gekocht. Maar dat prutsbesturingssysteem van Microsoft ondersteunt niet groter dan 2TB hdd's. Gelukkig stond er op de site van mijn moederbord (Gigabyte) een 3TB+ unlocker. Kan dus ook die laatste TB nu gebruiken! Hulde! :D Overigens Apple en Linux hun besturingssystemen schijnen groter dan 2TB hdd's wel gewoon te ondersteunen. Wederom na de Iphone en Galaxy's verliest Microsoft een slag.  :laugh:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

skyfox

Ik heb het merk eens in België gehoord op Klipsch Palladium. Klonk echt prima, maar ik sloeg er niet steil van achterover. Zal wel met de beursruimte te maken hebben. Als je dat spul in een dedicated luisterruimte zet zal ik vast meer onder de indruk zijn.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

larzie

Citaat van: skyfox op april 29, 2012, 17:16:39
Ik heb het merk eens in België gehoord op Klipsch Palladium. Klonk echt prima, maar ik sloeg er niet steil van achterover. Zal wel met de beursruimte te maken hebben. Als je dat spul in een dedicated luisterruimte zet zal ik vast meer onder de indruk zijn.

Prima klinkt niet echt als iets waar je zo even 10.000 euro voor neertelt :P Dan wil je op zn minst steil achterover slaan!
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

Citaat van: larzie op april 29, 2012, 17:24:06
Prima klinkt niet echt als iets waar je zo even 10.000 euro voor neertelt :P Dan wil je op zn minst steil achterover slaan!

Zo is het ... lang leve de 2ehands markt ;)
Is je hardeschijf btw al vol? Laatste tijd komt echt weinig nieuw interessant materiaal uit  :nopompom:
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

Citaat van: high-q op mei  2, 2012, 13:03:45
Zo is het ... lang leve de 2ehands markt ;)
Is je hardeschijf btw al vol? Laatste tijd komt echt weinig nieuw interessant materiaal uit  :nopompom:

Heb nu weer even genoeg ruimte met die 3TB hdd. Binnenkort even zoveel mogelijk op mijn pc zetten en van mijn htpc afhalen. Met het zicht om er mogelijk een ssd in te zetten.
Laatste tijd idd weinig interessants. Voor hd materiaal is Chronicle wel een goede film. Heb hem nog niet met hd audio gezien, wel inmiddels gedownload, maar er zitten interessante scenes in. Denk wel dat dat een aanrader is wil je binnenkort wat gaan zien.
Welke ik gister ook heb gezien is All Stars 2 - Old Stars. Fantastisch! Wat een humor altijd in die films en series ervan!
Contraband ook gezien overigens. Die vond ik wat te amerikaans. Te flashy zeg maar.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

larzie

Overigens nieuwe band ontdekt met dank aan Spike van Direct in de Wereld Draait Door:



Maar even flac van ze zoeken :)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

Citaat van: larzie op mei  2, 2012, 13:11:45
Heb nu weer even genoeg ruimte met die 3TB hdd. Binnenkort even zoveel mogelijk op mijn pc zetten en van mijn htpc afhalen. Met het zicht om er mogelijk een ssd in te zetten.
Laatste tijd idd weinig interessants. Voor hd materiaal is Chronicle wel een goede film. Heb hem nog niet met hd audio gezien, wel inmiddels gedownload, maar er zitten interessante scenes in. Denk wel dat dat een aanrader is wil je binnenkort wat gaan zien.
Welke ik gister ook heb gezien is All Stars 2 - Old Stars. Fantastisch! Wat een humor altijd in die films en series ervan!
Contraband ook gezien overigens. Die vond ik wat te amerikaans. Te flashy zeg maar.

Nice! Ik zou beide hdd's in je PC zetten, in ieder geval als je gaat kopiëren ivm snelheid. SSD is zeker een mooie upgrade icm passieve processor koeling, heb je niet meer het idee dat er een hoovercraft in je kast staat te blazen :D

Chronicle en Contraband heb ik beiden gezien :thumbs-up:
All Stars trekt me niet zo. 

btw, de Rappoo E2700 is te koop bij de Mediamarkt en Norrod. Heb er misschien ook wel belang bij voor als ik mn macbook aan de tv heb hangen. Is in ieder geval cheaper dan een wirless keyboard en Magic Mouse van apple  :-X
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

skyfox

Citaat van: larzie op april 29, 2012, 17:24:06
Prima klinkt niet echt als iets waar je zo even 10.000 euro voor neertelt :P Dan wil je op zn minst steil achterover slaan!

Laten we het erop houden dat zulke apparatuur in een akoestisch behandelde ruimte thuishoren. Een beursvloer kan gewoon niet laten horen wat deze speakers waard zijn.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

larzie

De nieuwe niet-ht upgrade is binnen!!  :pompom:



De titaniumversie! Nog wel een flinke puzzel hoe alles werkt!
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

R


high-q

nice man ... binnenkort heb je meer geld over voor wel ht-upgrades  :laugh:
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

morca

Wauwie ,is dat een hele nieuwe,ik wil ook weer een Ford en een focus en e kleur klopt ook nog.
Mooie aankoop,ik vind het een super midenklasser.
Rijd lekker he  ;)

hr15

Citaat van: larzie op mei  4, 2012, 17:28:18
De nieuwe niet-ht upgrade is binnen!!  :pompom:



De titaniumversie! Nog wel een flinke puzzel hoe alles werkt!

Hoe bevalt de focus? :)

Ik rij de mijne nu ondertussen bijna een jaar en was de knoppen al gewend uit de Fiesta. Die wennen vanzelf ;)
Wat voor motor heb je erin liggen? De nieuwe 1.0 versie?

Mooie bak in ieder geval! :)

larzie

Citaat van: R op mei  4, 2012, 17:30:37
Mooi!

Thanks! :)

Citaat van: high-q op mei  4, 2012, 18:18:14
nice man ... binnenkort heb je meer geld over voor wel ht-upgrades  :laugh:

Dat was ook uiteraard de insteek! :laugh:

Citaat van: morca op mei  4, 2012, 20:54:54
Wauwie ,is dat een hele nieuwe,ik wil ook weer een Ford en een focus en e kleur klopt ook nog.
Mooie aankoop,ik vind het een super midenklasser.
Rijd lekker he  ;)

Ik kan hem aanbevelen :) Je merkt gewoon het verschil in luxe t.o.v. mijn Seat Leon wat uiteraard wat meer een sportievere auto was. Maar deze rijdt ondanks dat hij minder snel optrekt, alhoewel het best meevalt, echt verder perfect. Mooi alle details ook. Net naar huis gereden in het donker. Heb het lichtpakket erbij besteld. Lichten gaan met de stuurrichting mee, heb ambilight in de auto, neonverlichting en dat geeft echt meer zicht op de weg. Ik ben erg tevreden. Het enige waar ik me een klein beetje aan stoor is dat je de spiegels "handmatig" moet inklappen. Er is niet een knopje dat ze volledig zelf automatisch inklappen net als bij de Seat.
Maar er zitten leuke speeltjes op. Ingebouwde navigatie met ook bluetooth voor je mobiel en ik geloof dat ik ook via bluetooth de afspeellijst van m'n iphone kan afspelen. Is nog allemaal even uitproberen.
Het was ook nog even wennen met fileparkeren. Krijg je met die nieuwe auto's he. De Focus is ook iets groter dan de Seat.

Citaat van: hr15 op mei  4, 2012, 22:30:32
Hoe bevalt de focus? :)

Ik rij de mijne nu ondertussen bijna een jaar en was de knoppen al gewend uit de Fiesta. Die wennen vanzelf ;)
Wat voor motor heb je erin liggen? De nieuwe 1.0 versie?

Mooie bak in ieder geval! :)

1e vraag zie boven :) Dat zijn mijn eerste indrukken.

Als motor heb ik de 1.6 diesel. Econetic lease versie met 115 pk.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

morca

Oh die Seat is ook best een mooie wagen,halve volkswagen.
Maar een focus rijd gewoon zo lekker relaxt,alles gaat gewoon lekker ,vanzelf en soepel.
Fijne auto,s

larzie

Citaat van: morca op mei  4, 2012, 23:41:54
Oh die Seat is ook best een mooie wagen,halve volkswagen.
Maar een focus rijd gewoon zo lekker relaxt,alles gaat gewoon lekker ,vanzelf en soepel.
Fijne auto,s

En hij stuitert een stuk minder dan de sportieve Seat! Op een snelweg is het wel fijn om contact met de weg te hebben, maar m'n Seat was wel erg hard geveerd.
Ook het designs van de Fords zijn een stuk minder oubollig dan vroeger. Ze lijken nu wat stoerder. :)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

morca

Oh dat sportieve van seat ken ik van de cupra,spreek me er niet van.
Klinkerweg was een verrassing ,130 140 door buitengebied,stuiter stuiter..... maar goed dat ik het voelde.
met zo,n auto vlieg je de weg af als je een hobbelig stuk krijgt opeens,en dan net eens te hard rijd