Larzie zijn HT

Gestart door larzie, oktober 10, 2011, 21:22:12

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

high-q

Citaat van: RalphH op mei 31, 2012, 10:38:48
Jazekers.
Nou een rondje Friesland zou wel een leuke zijn een keer.

Oeioei, ik voel een zekere verwachting nu ;D.
Is het niet goed dan nu? Natuurlijk altijd plek voor verbetering ;D ;D,  met wat meten en schuiven kun je heel wat bereiken.. Bij mij heeft één en ander gelukkigerwijs redelijk gunstig uitgepakt.

CitaatJe had ook voor de D750 center kunnen gaan, was ook geen misser geweest.[quote/]

Hmja die van Negotiata, pwoh wat een beest. Had ik graag overgenomen maar vond dat mijn budget wel een beetje op was.


Gelukkig wonen we nog geen 10 minuten van elkaar vandaan, dus dat scheelt.

Over de sub(integratie) ben ik zeker niet ontevreden, ben alleen benieuwd wat REW over de huidige situatie te zeggen heeft :)

De eerste keer dat ik de D750 zag en hoorde vond ik het echt een monster, nog steeds wel eigenlijk :D
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

Laat maar weten wanneer t uitje naar Friesland op de planning staat dan regelen we wel even wat!  :pompom:
Dat gaat vast goed komen :)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

RubenV.

Brute set met 3 Tannoys aan de frontlinie :clapping:. Helemaal mooi hoe je het beest van een TDC heb weten weg te werken in het meubel. Komen er ooit nog TD's als fronts?
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

high-q

Citaat van: RubenV. op mei 31, 2012, 22:32:20
Brute set met 3 Tannoys aan de frontlinie :clapping:. Helemaal mooi hoe je het beest van een TDC heb weten weg te werken in het meubel. Komen er ooit nog TD's als fronts?

Moet eigenlijk wel he  >:D

:P
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

RalphH

Citaat van: larzie op mei 31, 2012, 21:40:38
Laat maar weten wanneer t uitje naar Friesland op de planning staat dan regelen we wel even wat!  :pompom:
Dat gaat vast goed komen :)

D'r kan even wat tijd overheen gaan, maar ga proberen wat te plannen, lijkt me erg leuk.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

HTip

Heb je speciaal je geboortedatum toegevoegd, ben ik 'm nog vergeten :blink:

Alsnog gefeliciteerd met je verjaardag :pompom: Ik hoop dat het Nederlands elftal het niet te veel heeft verziekt ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

larzie

Citaat van: HTip op juni 13, 2012, 12:52:46
Heb je speciaal je geboortedatum toegevoegd, ben ik 'm nog vergeten :blink:

Alsnog gefeliciteerd met je verjaardag :pompom: Ik hoop dat het Nederlands elftal het niet te veel heeft verziekt ;D

Dankjewel! Beter laat dan nooit he! ;)
Het Nederlands Elftal kan vanavond alles goed maken tegen de duitsers.  :D
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

RalphH

Ook nog proficiat al is het inderdaad wat laat...

We zullen het zien vanavond. D'r komt hier 17 man kijken, de HT wordt vol dus.
Veel plezier met de wedstrijd alvast!!
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

larzie

Citaat van: RalphH op juni 13, 2012, 13:03:48
Ook nog proficiat al is het inderdaad wat laat...

We zullen het zien vanavond. D'r komt hier 17 man kijken, de HT wordt vol dus.
Veel plezier met de wedstrijd alvast!!

Jij ook heel veel sterkte. Ik hou mn hart vast, maar hoop dat ze winnen.

Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

RalphH

Ik ben er ook een beetje bang voor. De ego's moeten getemd worden en dat wordt lastig denk ik..
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

larzie

Citaat van: RalphH op juni 13, 2012, 13:09:40
Ik ben er ook een beetje bang voor. De ego's moeten getemd worden en dat wordt lastig denk ik..

Dat sowieso. Daaraan zouden ze een voorbeeld moeten nemen aan de duitsers. Dat het teambelang voor eigenbelang gaat.
Ik begrijp soms de frustratie wel. Van Marwijk is niet echt consequent. Hij heeft ooit geroepen dat mensen een basisplek bij hun club moeten hebben en veel spelen en vervolgens zet hij lieveling Affelay in de basis, daar waar bijv. van der Vaart veel heeft gespeeld. Of neemt hij wel Schaars mee voor linksachter die daar nooit heeft gespeeld en geen Emanuelson of Anita. En ook Bouma die als ie sneller is dan een cornervlag het een enorme prestatie is.
Daarnaast moet van Persie in de spits spelen, ook al heeft hij in het Nederlands Elftal op die positie nooit gepresteerd, met als gevolg dat een Huntelaar die het fantastisch doet in het Nederlands Elftal en bij zn club op de bank moet zitten. Ik denk dat de coach ook zijn voorkeursbehandelingetjes eens moet staken en gewoon moet kijken naar de feiten.

Mijn voorkeur en dat roepen ze nu ook bij VI. Huntelaar diepe spits, v. Persie op 10, Sneijder een linie terug, Kuyt op rechts om Sneijder te ondersteunen ook bij balverlies, Robben op links, omdat ie dan niet  elke keer hetzelfde doet en naar binnen trekt. De Jong absoluut op Özil. Laat hem maar de hele wedstrijd Özil op z'n lip zitten.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

RalphH

Zoveel kijk heb ik er niet op, maar Özil moet zeker in de gaten gehouden worden inderdaad. De Jong lijkt me daar wel de man voor.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Martijnst1990

JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

larzie

Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

larzie

Tip voor de mensen die FTD missen:

http://spotplanet.org/

Maar jullie hebben het uiteraard niet van mij!  :-X
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

larzie

Ik was op zoek naar een leuke (stereo) receiver voor mijn ouders. Zat een beetje rond te kijken en zag wat Onkyo's, Sony's en Yamaha dingen staan.
Nu zag ik op mp een leuke aanbieding van een Arcam AVR200. Ik heb deze gewoon besteld. Ben benieuwd of het wat is.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

skyfox

Wel grappig dat je zoekt naar een stereo receiver en vervolgens met een Arcam AVR200 thuiskomt... Vanwaar die keuze? Ik denk wel dat het een fijne koop is, als het een beetje matcht met de speakers. Hopelijk gaan je ouders ervan genieten!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

larzie

#442
Citaat van: skyfox op juli  9, 2012, 19:20:22
Wel grappig dat je zoekt naar een stereo receiver en vervolgens met een Arcam AVR200 thuiskomt... Vanwaar die keuze? Ik denk wel dat het een fijne koop is, als het een beetje matcht met de speakers. Hopelijk gaan je ouders ervan genieten!

Haha ja inderdaad. Het lijkt misschien een rare keuze, maar ik zat even te kijken naar wat er tot 200 euro te koop stond aan stereo receivers. Dan kom je uit op de volgende receivers volgens kieskeurig: Sony STR-DH100, Onkyo TX-8255, Sony STR-DH130, Yamaha RX-397. En Correct heeft ook nog een Argon REC-3246 staan voor onder de 200, maar dat zegt me helemaal niks.

Als je naar eenvoudige surround receivers gaat kijken ipv alleen stereo dan kom je op de volgende: Sony STR-DH510, Sony STR-DH520, Yamaha RX-V371, Pioneer VSX-421, Denon AVR-1312, Pioneer VSX-420, Pioneer VSX-521, Denon AVR-1612, Onkyo TX-SR309 en de Onkyo TX-SR307 wat je voor rond de 200 euro zou kunnen aanschaffen.

Toen zag ik opeens op mp een Arcam AVR200 aangeboden voor 200 euro en ik weet dat Arcam er voor zorgt dat sowieso de stereoweergave erg goed is en je evt. ook nog de mogelijkheid hebt met de AVR200 om toch nog over te schakelen naar surround mochten ze dat willen.

Daarnaast heb je nog de WAF van mijn moeder en de Arcam receivers zien er altijd gelikt uit. Dit bracht mij tot de keus om voor de Arcam te gaan.
Ondanks dat je dan misschien niet alle nieuwste ondersteunde surroundformaten krijg, (iets wat in dit geval niet uitmaakt, omdat ze toch naar stereo luisteren) maar wel meer kwaliteit voor het geld naar mijn gevoel.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

skyfox

Klinkt als een goede overweging! Wanneer kunnen ze gaan luisteren naar de Arcam? En met welke speakers word de Arcam gecombineerd?
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

larzie

Citaat van: skyfox op juli 10, 2012, 09:18:56
Klinkt als een goede overweging! Wanneer kunnen ze gaan luisteren naar de Arcam? En met welke speakers word de Arcam gecombineerd?

Ik denk dat ik m ook nog even bij mijzelf thuis wil uitproberen met de D700's eraan.  Dus ze krijgen de Arcam nog niet meteen. :D
Mijn ouders hebben voor een prikkie een setje Studio de Schop Climax monitoren van mijn oom overgenomen. Die klinken best goed. Ze moeten alleen nog een paar stands hebben voor die monitoren, want ze staan nu nog op de grond. Wat niet optimaal is uiteraard.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

larzie

#445
De Arcam AVR200 is binnengekomen:



Morgen maar even aansluiten en onderwerpen aan een test bij mijzelf thuis. Kijken of hij mijn Tannoy D700's een beetje aan kan. Uiteindelijk natuurlijk gekocht voor mijn ouders en het zal voor hun zeker een mooie upgrade zijn.  :D
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

skyfox

Ben benieuwd naar de match met je Tannoys. Kijk maar uit, voor je het weet wil je zelf een Arcam. Mooi spul hoor!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

larzie

#447
Citaat van: skyfox op juli 15, 2012, 13:25:45
Ben benieuwd naar de match met je Tannoys. Kijk maar uit, voor je het weet wil je zelf een Arcam. Mooi spul hoor!

Klinkt wel goed die Arcam. Nadeel op het moment dat ik geen coax kabeltje heb nu om het osd te gebruiken dus echt instellen kan ik de Arcam op het moment niet.

Wat me opvalt is dat het geluid in stereo wel erg helder is, maar t.o.v. de Marantz SR8002 mist de AVR200 wel de emotie voor een realistischer live gevoel bij live muziek. Het is allemaal wat dunner. Nu kan dit natuurlijk ook door de settings komen en uiteraard heeft de Arcam minder power dan mijn Marantz. Bij de Marantz heb ik problemen in het laag die ik bij de Arcam bijna niet hoor.
Heb wel het gevoel dat bij de Arcam het geluid minder los komt en dat de ruimtelijkheid minder is. Maar het geluid is zeker erg fijn om naar te luisteren icm de Tannoys. Ik wil zeker in een later stadium wel eens een keer de nieuwe AVR600 in mijn setup beluisteren. Dat lijkt me erg interessant. Het mooie van mijn wat oudere Marantz is dat je dus meer live gevoel hebt bij live muziek.

Ook nog even surround geluisterd, maar dat is natuurlijk nog niet goed ingesteld, dus daar kan ik nog niet echt een mening over geven.

Edit: Ik weet al wel dat het voor mijn ouders een aanzienelijke verbetering is :)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

HTip

Ik heb inmiddels 2x de AVR600 mogen meemaken en die ervaring was erg gaaf. De detaillering in de bubble was erg goed. Ik vond het echter wel wat analytischer dan mijn Marantz SR9600 die qua vermogen vergelijkbaar is. Ik snap dus wat je nu ervaart. Als je Marantz gewend bent kan je dit gevoel krijgen. Andersom vinden Arcam-mensen daarom de Marantz warm klinken ;)

Zelfde had ik overigens met Primare vs Marantz in stereo...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

larzie

Citaat van: HTip op juli 15, 2012, 13:51:25
Ik heb inmiddels 2x de AVR600 mogen meemaken en die ervaring was erg gaaf. De detaillering in de bubble was erg goed. Ik vond het echter wel wat analytischer dan mijn Marantz SR9600 die qua vermogen vergelijkbaar is. Ik snap dus wat je nu ervaart. Als je Marantz gewend bent kan je dit gevoel krijgen. Andersom vinden Arcam-mensen daarom de Marantz warm klinken ;)

Zelfde had ik overigens met Primare vs Marantz in stereo...

Ja daar heb je absoluut gelijk in. Het is maar net wat je gewend bent. Waarschijnlijk is een combinatie dan tussen een Arcam AVR600 en een mooie Marantz stereo versterker een geweldige oplossing. Maar wie weet waar Arcam en Marantz in de nabije toekomst nog mee komen. Ik heb nog even de tijd. Voorlopig ben ik nog tevreden met mijn Marantz SR8002.

Ik blijf de combinatie, die ik toen met Spijkie van het forum getest had, tussen mijn Marantz SR8002 en de Chord SPM2400 ook nog steeds geweldig vinden. Wat is dat een schitterende combi, Marantz en Chord.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT