Larzie zijn HT

Gestart door larzie, oktober 10, 2011, 21:22:12

« vorige - volgende »

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

larzie

Citaat van: high-q op november  1, 2011, 21:10:28

Oeps ja ... das waar ook ... DETONATOR detonated your Nvidia  :D  :-X
Welke heb je nu?

In mn htpc hd5750 in mn gewone pc hd5870
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

Citaat van: larzie op november  1, 2011, 21:13:17
In mn htpc hd5750 in mn gewone pc hd5870

Ok, dat moet goed gaan dus.
Heb je straks Voldemort in DTS-HD-MA of Dolby True HD in je kamer hangen :shaun:

ff opletten dat je de juiste drivers gebruikt:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=116647.0
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Martijnst1990

Citaat van: high-q op november  1, 2011, 21:38:57
Ok, dat moet goed gaan dus.
Heb je straks Voldemort in DTS-HD-MA of Dolby True HD in je kamer hangen :shaun:

Dat is inderdaad een heel indrukwekkend stukje! Kreeg er gewoon kippenvel van en dat heb ik vrijwel nooit bij films   :o
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

larzie

Citaat van: high-q op november  1, 2011, 21:38:57
Ok, dat moet goed gaan dus.
Heb je straks Voldemort in DTS-HD-MA of Dolby True HD in je kamer hangen :shaun:

ff opletten dat je de juiste drivers gebruikt:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=116647.0


In versie 11.10 nog steeds problemen? Of heb je die nog niet geprobeerd?
Zit die hdmi audio driver nu ook al niet inmiddels op versie 11.10? http://support.amd.com/us/gpudownload/windows/Pages/hdmi_xp.aspx
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

Citaat van: larzie op november  3, 2011, 12:33:48
In versie 11.10 nog steeds problemen? Of heb je die nog niet geprobeerd?
Zit die hdmi audio driver nu ook al niet inmiddels op versie 11.10? http://support.amd.com/us/gpudownload/windows/Pages/hdmi_xp.aspx


Het vervelende van de drivers is dat ze als suite niet het gewenste resultaat leverden, daarom heb ik ze los van elkaar geprobeerd totdat het werkte.

Verder heb ik nog geen ervaring met versie 11.10. Je kan het altijd proberen uiteraard. Kijk wel even in de releasenotes wat de verschillen zijn mbt de door mij genoemde versies.

Good luck  ;)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

Maar hdmi audio driver 7.10 terwijl er al 11.10 is? Beetje vreemd  :hehe:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

Citaat van: larzie op november  3, 2011, 13:13:32
Maar hdmi audio driver 7.10 terwijl er al 11.10 is? Beetje vreemd  :hehe:


Op het gebied van bugs, workarounds, versies en releases etc. zou je uit eigen ervaring moeten weten dat dit helemaal niet zo raar is  ;)

Ik zeg niet dat mijn workaround perfect is, maar alleen dat het werkt. Zou graag zien dat jij het op een betere manier voor elkaar krijgt, scheelt ons (en anderen) een boel gepiel en gepruts  ;D
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

Citaat van: high-q op november  3, 2011, 13:20:45

Op het gebied van bugs, workarounds, versies en releases etc. zou je uit eigen ervaring moeten weten dat dit helemaal niet zo raar is  ;)

Ik zeg niet dat mijn workaround perfect is, maar alleen dat het werkt. Zou graag zien dat jij het op een betere manier voor elkaar krijgt, scheelt ons (en anderen) een boel gepiel en gepruts  ;D

Dat zou idd mooi zijn. Zal er vanavond denk ik wel even mee prutsen. Mocht het niet willen met die nieuwste drivers doe ik jouw workaround wel :)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

Citaat van: larzie op november  3, 2011, 13:13:32
Maar hdmi audio driver 7.10 terwijl er al 11.10 is? Beetje vreemd  :hehe:

Het schoot me net te binnen dat je pas tijdens de CUSTOM installatie van AMD Catalyst pas kan zien uit welke losse drivers dit pakket bestaat en dat je van hieruit kan bepalen welk onderdeel wel of niet geïnstalleerd wordt.

In AMD Catalyst 11.10 zit HDMI Audio Driver 7.12 ;)
In mijn situatie zou dat resulteren in geen bitstreaming. Ben benieuw wat het bij jou doet.

Wat dus wel vreemd is dat ze dit op de site zetten als HDMI Audio Driver 11.10 in de link die jij net hebt gepost  :confused:
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

Citaat van: high-q op november  3, 2011, 14:26:41
Het schoot me net te binnen dat je pas tijdens de CUSTOM installatie van AMD Catalyst pas kan zien uit welke losse drivers dit pakket bestaat en dat je van hieruit kan bepalen welk onderdeel wel of niet geïnstalleerd wordt.

In AMD Catalyst 11.10 zit HDMI Audio Driver 7.12 ;)
In mijn situatie zou dat resulteren in geen bitstreaming. Ben benieuw wat het bij jou doet.

Wat dus wel vreemd is dat ze dit op de site zetten als HDMI Audio Driver 11.10 in de link die jij net hebt gepost  :confused:

Je hebt gelijk in Catalyst 11.10 zit de hdmi 7.12 audio driver die zorgt dat dts-hd niet kan worden ingeschakeld. Heb nu idd eerst Catalyst 10.7 gedownload en geinstalleerd en vervolgens de 11.10 versie eroverheen gegooid en dan bij de aangepaste settings de hdmi 7.12 audio driver ge-deselecteert. Klein beetje omslachtig maar werkt idd wel.
Dts-hd klinkt inderdaad een stuk beter  :clapping:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

Citaat van: larzie op november  3, 2011, 19:10:06
Je hebt gelijk in Catalyst 11.10 zit de hdmi 7.12 audio driver die zorgt dat dts-hd niet kan worden ingeschakeld. Heb nu idd eerst Catalyst 10.7 gedownload en geinstalleerd en vervolgens de 11.10 versie eroverheen gegooid en dan bij de aangepaste settings de hdmi 7.12 audio driver ge-deselecteert. Klein beetje omslachtig maar werkt idd wel.
Dts-hd klinkt inderdaad een stuk beter  :clapping:


Goed bezig Lars. Ik vind het heel vreemd dat hierover bijna niks te vinden is op internet, kan me haast niet voorstellen dat wij de enigen zijn met dit probleem. Maar fijn om te lezen dat het werkt. Kan je volop genieten van de HD audio feature die de Marantz ondersteunt  ;)

Welke PowerDVD heb je trouwens gebruikt, 11 voor de menu ondersteuning? Mocht je een keer een MKV-bestand met een HD-audio stream af willen spelen, dan kan je beter versie 10 gebruiken. Op een of andere manier MOET je bij het schakelen naar Uncompressed HD Audio in PDVD11 een Bluray gebruiken.

Hoe klinkt dat stukje nu met Voldemort?  :ph34r:
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

Inderdaad vreemd. Overigens heb ik het zelf niet geprobeerd met 11.10 volledig en die hdmi audio 7.12, zag alleen dat catalyst 11.10 die hdmi 7.12 drivers had dus heb die 7.11 maar gejat van catalyst 10.7 zoals je zei. Had er eerst catalyst 11.8 op staan. Deze had ook al die 7.12 drivers en eerder deed idd dts hd het niet, dus ongetwijfeld had het ook niet gewerkt bij die 11.10 versie met 7.12 hdmi drivers :)

Edit: Overigens vreemd dat XBMC het nog niet ondersteund.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

Citaat van: larzie op november  3, 2011, 20:21:08
Edit: Overigens vreemd dat XBMC het nog niet ondersteund.

In ieder geval mooi dat het in PDVD wel werkt, nu weet je hoe HD-audio met jouw set klinkt.

Met XBMC 11 komt de functionaliteit ook niet mee, heel jammer. Ik draai zelf sinds september probleemloos in windows met de nightly builds van 11 Pre, HD-audio zou een mooie toevoeging zijn geweest.

Misschien dat het binnenkort in Linux ondersteunt wordt. Moet je ff het xbmc forum in de gaten houden.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

#113
M'n nieuwe stekkerdoos is binnen. Besteld bij Erik van Jouwhifi  :D
12 aansluitingen maar liefst! De stekkerdoos is nog groter dan ik dacht! :clapping:
Heb het idee dat het zelfs ook iets beter klinkt :)

Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Martijnst1990

Das een flinke :D Met de tijd wil ik ook eens zo'n mooi stekkerblok bij Erik bestellen, al is het alleen maar voor de looks en het idee ;) Heb je hem zelf in elkaar gezet of laten doen door Erik?
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

larzie

Citaat van: Martijn90 op november  6, 2011, 21:13:11
Das een flinke :D Met de tijd wil ik ook eens zo'n mooi stekkerblok bij Erik bestellen, al is het alleen maar voor de looks en het idee ;) Heb je hem zelf in elkaar gezet of laten doen door Erik?

Ik heb het door Erik laten doen. En het resultaat mag er zijn. Heb ook gekozen voor de dikste kabel. En wat een enorme kabel is dat zeg  :pompom:
Had de advertentie en positieve reacties over het stekkerblok gelezen op dit forum:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=113729.0

En ik wilde nog een goed stekkerblok met wat meer dan 8 aansluitingen wat ik eerst had dus heb m maar besteld. En absoluut erg blij ermee  :D Blok is ook van aluminium ipv plastik  :clapping:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Martijnst1990

Citaat van: larzie op november  6, 2011, 21:18:19
Ik heb het door Erik laten doen. En het resultaat mag er zijn. Heb ook gekozen voor de dikste kabel. En wat een enorme kabel is dat zeg  :pompom:
Had de advertentie en positieve reacties over het stekkerblok gelezen op dit forum:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=113729.0

En ik wilde nog een goed stekkerblok met wat meer dan 8 aansluitingen wat ik eerst had dus heb m maar besteld. En absoluut erg blij ermee  :D Blok is ook van aluminium ipv plastik  :clapping:
Dat zou voor mij ook de voornaamste reden zijn om er 1 te bestellen ooit, gewoon een mooi stevig/solide blok. En als het dan ook nog eens wat aan het geluid doet (al dan niet tussen de oren) is dat natuurlijk helemaal mooi :) Heb aan mijn receiver nu een Belden kabel hangen en heb wel het idee dat het geluid er iets van is verbeterd, maar ik blijf altijd een beetje sceptisch :P
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

larzie

Citaat van: Martijn90 op november  6, 2011, 21:22:12
Dat zou voor mij ook de voornaamste reden zijn om er 1 te bestellen ooit, gewoon een mooi stevig/solide blok. En als het dan ook nog eens wat aan het geluid doet (al dan niet tussen de oren) is dat natuurlijk helemaal mooi :) Heb aan mijn receiver nu een Belden kabel hangen en heb wel het idee dat het geluid er iets van is verbeterd, maar ik blijf altijd een beetje sceptisch :P

Dat heb ik ook hoor dat sceptische. Voor m´n gevoel is het wel iets beter. In ieder geval staat het mooier en de kwaliteit is erg goed. Ook niet geheel onbelangrijk :pompom: Ik heb op die stekkerdoos ook gekozen voor de 3.3mm Belden kabel.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

HTip

Citaat van: larzie op november  5, 2011, 20:13:37
M'n nieuwe stekkerdoos is binnen. Besteld bij Erik van Jouwhifi  :D
12 aansluitingen maar liefst! De stekkerdoos is nog groter dan ik dacht! :clapping:
Heb het idee dat het zelfs ook iets beter klinkt :)


Beter dan heel veel aansluitingen :o Dikke kabel ook.

Het grootste verschil in de keten ga je ervaren met een aparte audiofiele groep met zekeringhouder (Siemens/AHP) en zekering (AHP, HifiTuning, Padis, Furutech, De Groef) en goede kabel naar een audiofiele WCD (HMS, Furutech, etc.) Maar dat is mijn mening en ik ben helemaal niet (meer) sceptisch. Ik weet gewoon wat het doet in mijn set ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

larzie

Citaat van: HTip op november  7, 2011, 18:29:13
Beter dan heel veel aansluitingen :o Dikke kabel ook.

Het grootste verschil in de keten ga je ervaren met een aparte audiofiele groep met zekeringhouder (Siemens/AHP) en zekering (AHP, HifiTuning, Padis, Furutech, De Groef) en goede kabel naar een audiofiele WCD (HMS, Furutech, etc.) Maar dat is mijn mening en ik ben helemaal niet (meer) sceptisch. Ik weet gewoon wat het doet in mijn set ;)

Is wel een goed idee voor in een latere fase inderdaad als mijn set compleet is. Dat ik m'n tv dan heb, m'n sub en tannoy rears voor een betere bubble. Maar als ik dan die groep laat aanleggen door mijn oom dan kan ik mooi de WCD uit laten komen achter mijn tv meubel. Dan zijn de kabels nog minder in het zicht. :pompom:

Wie weet maak ik met de tijd ook wel een ht zolder... wie weet... plannen kunnen zomaar wijzigen  :D
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Martijnst1990

Citaat van: HTip op november  7, 2011, 18:29:13
Beter dan heel veel aansluitingen :o Dikke kabel ook.

Het grootste verschil in de keten ga je ervaren met een aparte audiofiele groep met zekeringhouder (Siemens/AHP) en zekering (AHP, HifiTuning, Padis, Furutech, De Groef) en goede kabel naar een audiofiele WCD (HMS, Furutech, etc.) Maar dat is mijn mening en ik ben helemaal niet (meer) sceptisch. Ik weet gewoon wat het doet in mijn set ;)
Dat lees ik inderdaad vaak en dat kan ik me dan wel weer beter voorstellen, omdat dan het hele stuk aan gepakt is. Dat is iets wat ik later in een eigen huis ook wel zou overwegen :)

Citaat van: larzie op november  8, 2011, 08:04:02
Is wel een goed idee voor in een latere fase inderdaad als mijn set compleet is. Dat ik m'n tv dan heb, m'n sub en tannoy rears voor een betere bubble. Maar als ik dan die groep laat aanleggen door mijn oom dan kan ik mooi de WCD uit laten komen achter mijn tv meubel. Dan zijn de kabels nog minder in het zicht. :pompom:

Wie weet maak ik met de tijd ook wel een ht zolder... wie weet... plannen kunnen zomaar wijzigen  :D
WCD achter je set is inderdaad helemaal mooi, heb ik ook op mijn kamer laten doen toen die verbouwd werd. En een HT zolder is natuurlijk helemaal feest  8)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

larzie

Citaat van: Martijn90 op november  8, 2011, 11:15:37
Dat lees ik inderdaad vaak en dat kan ik me dan wel weer beter voorstellen, omdat dan het hele stuk aan gepakt is. Dat is iets wat ik later in een eigen huis ook wel zou overwegen :)
WCD achter je set is inderdaad helemaal mooi, heb ik ook op mijn kamer laten doen toen die verbouwd werd. En een HT zolder is natuurlijk helemaal feest  8)

Ja idd... moet eerst maar mijn set complementeren. Daarna kan ik over dat soort leuke dingen nadenken :clapping: Lastigste van deze leuke hobby is het sparen en wachten :nopompom:
Leuke ideëen zijn er genoeg :)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Pinohelmond

Citaat van: larzie op november  8, 2011, 11:19:13
Ja idd... moet eerst maar mijn set complementeren. Daarna kan ik over dat soort leuke dingen nadenken :clapping: Lastigste van deze leuke hobby is het sparen en wachten :nopompom:
Leuke ideëen zijn er genoeg :)

Je hebt er anders een aardig tempo in zitten Larzie!  ;D
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

larzie

Citaat van: Pinohelmond op november  8, 2011, 12:09:01
Je hebt er anders een aardig tempo in zitten Larzie!  ;D

Dat komt omdat ik wat gespaard had :D Nu is het geld voorlopig wel aardig op... alhoewel... maar eerst iig dubbel glas boven. Zal binnenkort eens informeren wat me dat gaat kosten. Kan zijn dat er binnenkort nog wel een akkoestieke aanpassing komt :D Namelijk gordijnen in huis. Dit helpt ook weer tegen de galm in mijn kamer. Neem meteen mooie verduisterende ook weer beter met films :D Zag wel mooie bij de karwei. :pompom:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Pinohelmond

Kerstbonus / eindejaarsuitkering komt er aan!  :D
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room