Larzie zijn HT

Gestart door larzie, oktober 10, 2011, 21:22:12

« vorige - volgende »

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

mtissink

Nog niet..., eerst een weekendje bij den schoonouders....
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

larzie

M'n gordijnen zijn inmiddels binnen. Binnenkort komt er een bedrijf langs om de rails op maat te plaatsen, omdat de rail mooi en netjes in mijn erker moet komen te vallen. Daarna zal ik wel nieuwe foto's plaatsen :)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

Cool, ben benieuwd!!

Heb je trouwens alleen gordijnen besteld voor je erker of ook voor het raam naast je eettafel?
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

Alleen voor mijn erker. Het is ook niet een compleet verduisterend gordijn geworden, omdat ik in een later stadium van die soort luxaflex wil die je zowel aan de onderkant als aan de bovenkant op elke gewenste hoogte kan stellen. Dus die combinatie verduistert wel genoeg. Daarnaast ging het me ook om de galm en aangezien mijn ht set in de voorkamer staat was het daar het belangrijkst.

Kan er altijd nog een stukje bij bestellen mocht ik me toch bedenken :)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

Ik hoop voor je dat het een beetje werkt dan. Je zit toch met een vrij grote open ruimte, aangezien je eethoek en keuken beiden helemaal open zijn. Volgens mij bedoel je trouwens Plisse gordijnen, geen luxaflex. Deze had ik eerder ook in mijn erker, maar heb ze vervangen door Roman Shades vanwege de sfeer.

Zag vandaag ook de BR-rip (8gb) van Adele voorbij komen vandaag, iets voor jou?
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

larzie

Citaat van: high-q op december  1, 2011, 15:56:36
Ik hoop voor je dat het een beetje werkt dan. Je zit toch met een vrij grote open ruimte, aangezien je eethoek en keuken beiden helemaal open zijn. Volgens mij bedoel je trouwens Plisse gordijnen, geen luxaflex. Deze had ik eerder ook in mijn erker, maar heb ze vervangen door Roman Shades vanwege de sfeer.

Zag vandaag ook de BR-rip (8gb) van Adele voorbij komen vandaag, iets voor jou?

Je ik bedoel inderdaad Plissé gordijnen :clapping: Voor mijn achterraam hangt naast rolgordijnen ook nog vitrage. Dus het is daar niet helemaal kaal zeg maar.

Zal die Adele eens downloaden... zeker die Adele live at the royal albert hall ofzo? Heb op mijn kerstkado lijstje ook een stel concert blurays gezet. :) Van onder andere John Mayer, Dire Straits, The Police, Stevie Wonder en nog een paar... zo van zoek zelf maar iets leuks uit. Ik vind t allemaal wel leuk :) Blijft het toch nog een verassing wat t wordt :)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

larzie

Er stonden Tannoy D700's op mp. Hij had er mooie op maat gezaagde natuurstenen tegels onder liggen. Dus ik vroeg aan hem waar heb je dat laten maken en wat heeft het gekost en verkoop je die ook los.
Krijg ik een reactie terug: "Iek verkoop ze voor 1450 euro"

Maar niet een lullige opmerking gemaakt over "Iek", maar gezegd dat ik dat een beetje duur vond voor 2 op maat gezaagde hardstenen tegeltjes  :D  Was iemand die niet zo goed gelezen had en dacht dat ik het over de prijs van de D700's had ga ik van uit.

Edit: Als die meneer van "Iek" ze verkocht heeft voor 1450 euro heeft hij dat snel gedaan.  :blink:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

Citaat van: larzie op december  1, 2011, 22:00:12
Je ik bedoel inderdaad Plissé gordijnen :clapping: Voor mijn achterraam hangt naast rolgordijnen ook nog vitrage. Dus het is daar niet helemaal kaal zeg maar.

Oh ja, dat was het. Ik kon me alleen die vitrages nog herinneren.

Citaat van: larzie op december  1, 2011, 22:00:12
Zal die Adele eens downloaden... zeker die Adele live at the royal albert hall ofzo? Heb op mijn kerstkado lijstje ook een stel concert blurays gezet. :) Van onder andere John Mayer, Dire Straits, The Police, Stevie Wonder en nog een paar... zo van zoek zelf maar iets leuks uit. Ik vind t allemaal wel leuk :) Blijft het toch nog een verassing wat t wordt :)

Inderdaad Live at Royal Albert Hall. Hoewel ik niet echt een fan ben van Adele, moet ik zeggen dat het een mooi optreden is. Grappig mens ook  ;D
Als je je portable hdd ff goed formatteert, kan je een aantal van die concerten ook wel van je lijstje schrappen ;)

Citaat van: larzie op december  1, 2011, 22:09:55
Er stonden Tannoy D700's op mp. Hij had er mooie op maat gezaagde natuurstenen tegels onder liggen.

Je zou Joris nog eens kunnen vragen hoe groot zijn tegels waren, dan zou je ze in principe bij iedere natuursteen handel kunnen laten maken. Als ik me niet vergis zit er wel eentje op de Hemrik.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

#159
De volgende akoestieke aanpassing hangt! De gordijnen :) Moest nog wel even mooi een bochtje in gemaakt worden door de experts, omdat mijn erker van mijn jaren 30 woning natuurlijk andere hoeken heeft dan de standaard :) Kostte me maar 50 euro! Dat viel me echt erg mee. Die kerel is er een uur mee bezig geweest! Koopje! Hier de foto:



Scheelt wel weer een stukje zo'n gordijn. Idd een stukje minder galm in de kamer :)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

squeek

Is mooi! Het creëert ook ineens een stuk meer gezelligheid!
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

larzie

Citaat van: squeek op december  9, 2011, 15:31:34
Is mooi! Het creëert ook ineens een stuk meer gezelligheid!

Klopt maar wil met de tijd nog wel een lichtere bank. Dan oogt het allemaal toch net even iets ruimer. En die center netjes op het kastje en de tv ophangen scheelt natuurlijk ook weer :)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

squeek

geef toe, die center is wel een beetje groot he  :D
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

larzie

Citaat van: squeek op december  9, 2011, 15:37:45
geef toe, die center is wel een beetje groot he  :D

Beetje maar toch? :D Zoals ik eerder heb gepost, ik wil met de tijd een tv kast op maat laten maken waardoor de center, centraal uiteraard, onder(in) de kast komt te staan. en er boven 4 vakken voor apparatuur en aan weerszijden van de ruimte van de center nog laden oid :)

Beetje dit idee:



En dan van oud teak of oud eiken oid... dat het een beetje "leeft"
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Xander32

Citaat van: larzie op december  9, 2011, 15:40:53
Beetje maar toch? :D Zoals ik eerder heb gepost, ik wil met de tijd een tv kast op maat laten maken waardoor de center, centraal uiteraard, onder(in) de kast komt te staan. en er boven 4 vakken voor apparatuur en aan weerszijden van de ruimte van de center nog laden oid :)

Beetje dit idee:



En dan van oud teak of oud eiken oid... dat het een beetje "leeft"
Indien bovenstaande dan wordt volgens mij het kastje behoorlijk hoog (vak center + daarboven vak component) en dien ten gevolge komt de tv ook (te) hoog te staan ...

Allicht beter om de componenten dan naast de center te plaatsen?



Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

larzie

Citaat van: Xander32 op december  9, 2011, 16:36:44
Indien bovenstaande dan wordt volgens mij het kastje behoorlijk hoog (vak center + daarboven vak component) en dien ten gevolge komt de tv ook (te) hoog te staan ...

Allicht beter om de componenten dan naast de center te plaatsen?



Sander.

De center is 37,3 cm hoog, componenten 20 cm op zn hoogst denk ik. Dan zit je op rond de 60 cm. Dat valt wel wat mee denk ik, maar wat jij aangeeft zou ook een optie kunnen zijn :)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Xander32

Citaat van: larzie op december  9, 2011, 16:39:57
De center is 37,3 cm hoog, componenten 20 cm op zn hoogst denk ik. Dan zit je op rond de 60 cm. Dat valt wel wat mee denk ik, maar wat jij aangeeft zou ook een optie kunnen zijn :)
60 cm (zonder pootjes, tussenplank en bovenblad) gaat idd.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Jean Sibelius

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

larzie

Citaat van: Jean Sibelius op december  9, 2011, 18:10:09
En hoor je verschil? 8)

Wel een beetje :) Maar het probleem bij lange diepe bastonen en galm via de muur achter mijn bank is nog niet weg .
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

Hey kerel,

gefeliciteerd met je upgrade!

Citaat van: squeek op december  9, 2011, 15:37:45
geef toe, die center is wel een beetje groot he  :D

Zucht ... waarom ziet nou niemand dat die tv gewoon veel te klein is? J/K  :D
Eenmaal tussen de mains geplaatst valt de center veel minder op.

Citaat van: larzie op december  9, 2011, 15:40:53
Zoals ik eerder heb gepost, ik wil met de tijd een tv kast op maat laten maken waardoor de center, centraal uiteraard, onder(in) de kast komt te staan. en er boven 4 vakken voor apparatuur en aan weerszijden van de ruimte van de center nog laden oid :)

Je kan het beter andersom doen: Je apparatuur in een lage kast van ongeveer 25-35cm hoog en daar bovenop je center. Hoe groter het verschil in de hoogte tussen de weergevers van je mains en de weergevers van de center, hoe minder homogeen je frontstage klinkt.

Om in dit geval hoogte te besparen zou ik de spikes onder de center weghalen en de originele rubberen dopjes of gewoon (plak)vilt onder plaatsen.

Citaat van: larzie op december  9, 2011, 18:28:19
het probleem bij lange diepe bastonen en galm via de muur achter mijn bank is nog niet weg .

Lijkt een beetje op staande golven. Je zou puur om te experimenteren eens een laken of iets dergelijks achter/boven je bank te hangen om te checken of de reflecties op deze manier verminderen. Beetje het idee wat (Tannoy) Jan in zijn woonkamer heeft gedaan met de gordijnen langs zijn wanden.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

squeek

Citaat
Zucht ... waarom ziet nou niemand dat die tv gewoon veel te klein is? J/K 

  ;D
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

larzie

Citaat van: high-q op december  9, 2011, 20:51:14
Hey kerel,

gefeliciteerd met je upgrade!

Zucht ... waarom ziet nou niemand dat die tv gewoon veel te klein is? J/K  :D
Eenmaal tussen de mains geplaatst valt de center veel minder op.

Je kan het beter andersom doen: Je apparatuur in een lage kast van ongeveer 25-35cm hoog en daar bovenop je center. Hoe groter het verschil in de hoogte tussen de weergevers van je mains en de weergevers van de center, hoe minder homogeen je frontstage klinkt.

Om in dit geval hoogte te besparen zou ik de spikes onder de center weghalen en de originele rubberen dopjes of gewoon (plak)vilt onder plaatsen.

Lijkt een beetje op staande golven. Je zou puur om te experimenteren eens een laken of iets dergelijks achter/boven je bank te hangen om te checken of de reflecties op deze manier verminderen. Beetje het idee wat (Tannoy) Jan in zijn woonkamer heeft gedaan met de gordijnen langs zijn wanden.

Mijn tv is maar 32" dus alles lijkt idd groot :D Iedereen hier heeft of een enorme tv of een enorm projectiescherm  :D
Ik ga geen lakens aan de wand hangen hoor haha dat vind ik zo enorm fout :P Achter mijn bank wil ik ooit ook nog een mooi schilderij oid, misschien dat dat wat helpt.

Heb nog snel een tekeningetje gemaakt. Hoogte van de laden zou iets hoger kunnen, maar snap Sander ook wel dat de tv ook weer niet te hoog moet komen te hangen.


Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

HTip

Gefeliciteerd met je 1e akoestische aanwinst.

Citaat van: larzie op december  9, 2011, 18:28:19
Wel een beetje :) Maar het probleem bij lange diepe bastonen en galm via de muur achter mijn bank is nog niet weg .
Een gordijn zorgt in jouw geval voor dat geluid niet meer via de rechterwand met glas kan reflecteren. Absorberen doet het een beetje, maar niet veel en de energie zit dus nog wel in de ruimte en reflecteert via de andere wanden/plafond. En diepe bastonen kan je alleen verminderen met basstraps. Maar goed, dit de eerste stap. Misschien smaakt dit naar meer ;)

O ja, die TV is echt niet meer in verhouding en dus veel te klein :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

high-q

Citaat van: larzie op december  9, 2011, 23:16:24
Ik ga geen lakens aan de wand hangen hoor haha dat vind ik zo enorm fout :P

Citaat van: high-q op december  9, 2011, 20:51:14
... puur om te experimenteren

;)

Citaat van: larzie op december  9, 2011, 23:16:24
Heb nog snel een tekeningetje gemaakt. Hoogte van de laden zou iets hoger kunnen, maar snap Sander ook wel dat de tv ook weer niet te hoog moet komen te hangen.

Vergeet bij de laden/vakken niet om wat speling te houden, zodat je apparatuur de warmte kwijt kan. Ik heb zelf 50x50x25 (BxDxH).

Citaat van: larzie op december  9, 2011, 23:16:24
Hoogte van de laden zou iets hoger kunnen, maar snap Sander ook wel dat de tv ook weer niet te hoog moet komen te hangen.

Je kan er ook voor kiezen om je tv aan de wand te hangen op een acceptabele hoogte met alleen je center eronder. Ook de center op een acceptabele hoogte in verhouding met  je mains om de homogeniteit in je frontstage te behouden en dan je apparatuur aan de zijkant stapelen in een rack. In principe is dit opstelling technisch gezien de beste oplossing. Ik had het ook zo willen doen, maar ja, WAF  :D
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

Citaat van: HTip op december 10, 2011, 11:49:44
En diepe bastonen kan je alleen verminderen met basstraps. Maar goed, dit de eerste stap. Misschien smaakt dit naar meer ;)

O ja, die TV is echt niet meer in verhouding en dus veel te klein :D

Basstraps zijn vrij duur voor een stukje schuimrubber achtig spul vind ik :) Zou wel mooi zijn zoiets te hebben achter de bank in de vorm van een schilderij.
En dat van die tv is de eerst volgende actie na mijn kozijnen. Misschien is dan de 40 serie van Panasonic ook uit. Die schijnt weer beter te worden :)

Citaat van: high-q op december 10, 2011, 12:27:27
;)

Vergeet bij de laden/vakken niet om wat speling te houden, zodat je apparatuur de warmte kwijt kan. Ik heb zelf 50x50x25 (BxDxH).

Je kan er ook voor kiezen om je tv aan de wand te hangen op een acceptabele hoogte met alleen je center eronder. Ook de center op een acceptabele hoogte in verhouding met  je mains om de homogeniteit in je frontstage te behouden en dan je apparatuur aan de zijkant stapelen in een rack. In principe is dit opstelling technisch gezien de beste oplossing. Ik had het ook zo willen doen, maar ja, WAF  :D

Daar heb je wel gelijk in met die 25 cm hoogte voor de vakken.

Ja ik denk dat ik maar vast beter rekening kan houden met een WAF... je weet maar nooit  :D

PS: Zo'n "kleine" centerspeaker als ik en High-q hebben staat nu ook in de markt hier op het forum: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=118283.0
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT