Larzie zijn HT

Gestart door larzie, oktober 10, 2011, 21:22:12

« vorige - volgende »

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

HTip

Benodigdheden kloppen precies. Het effect ervan hangt wel sterk af van de gebruikte componenten. Maar een aparte audiogroep is een stap in de goede richting ;)

Ik heb bijv. een Siemens CFC met HifiTuning zekering, Belden kabel die rechtstreeks op de PPP aangesloten is. Elk onderdeel bracht zijn verbeteringen met zich mee, maar maakt het natuurlijk wel duurder. In NL mag je trouwens de groep alleen laten uitkomen in een WCD, niet in een verdeeldoos of een conditioner. In BE mag dat onder bepaalde voorwaarden wel ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

erik s.

Citaat van: HTip op oktober 31, 2011, 14:21:38
In NL mag je trouwens de groep alleen laten uitkomen in een WCD, niet in een verdeeldoos.
dat is volgens mijn niet correct.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

larzie

Ik zal t als stap 395 op de lijst van wensen zetten  :clapping: haha
Eerst mn kozijnen boven nog steeds met thermopeen :blink: , vervolgens plasma tv, daarna subwoofer, etc.. etc.. daarna ergens aparte groep voor mn ht  :D
Overigens mijn oom weet vast wel wat wel en wat niet mag met die groepen. Het is zijn werk :)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

HTip

Citaat van: erik s. op oktober 31, 2011, 14:25:19
dat is volgens mijn niet correct.
Ik heb dat in 2007, toen ik mijn groep heb aangelegd, uitgezocht en volgens mij stond het in de NEN1010.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

larzie

Citaat van: erik s. op oktober 31, 2011, 14:25:19
dat is volgens mijn niet correct.

"Dat is volgens mijn niet correct" is volgens mij ook niet correct :clapping:
Oeps moet wel aardig doen tegen Erik anders krijg ik straks m'n stekkerdoos in onderdeeltjes van je zet hem maar lekker zelf in elkaar! :blink:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

erik s.

je mag 'm meen ik wel direct aan de kabel zetten, maar je mag de kabel en stekkerdoos niet op de muur vast zetten of zo.
zal eens bij Ron( Kemp) navragen.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

HTip

Citaat van: erik s. op oktober 31, 2011, 15:26:44
je mag 'm meen ik wel direct aan de kabel zetten, maar je mag de kabel en stekkerdoos niet op de muur vast zetten of zo.
zal eens bij Ron( Kemp) navragen.
Ben nooit te oud om te leren, dus ik ben benieuwd. Niet dat dat voor mij van toepassing is, want ik moet me aan AREI houden ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

larzie

Citaat van: HTip op oktober 31, 2011, 23:11:52
Ben nooit te oud om te leren, dus ik ben benieuwd. Niet dat dat voor mij van toepassing is, want ik moet me aan AREI houden ;)

Straks ben je daardoor helemaal voor niets naar België verhuisd  :D

Heb net Harry Potter and the Deathly Hallows deel 2 gekeken. Zit een stukje in dat Voldemort telepatisch tegen Harry lult. Dan is t (tenminste bij mij) ook net alsof ie in mijn kop zat te ouwehoeren. Leuk stukje surroud geluid. :)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

HTip

Citaat van: larzie op november  1, 2011, 00:01:20
Straks ben je daardoor helemaal voor niets naar België verhuisd  :D
:D Nee hoor, dat was niet voor het AREI, want dat is echt niet makkelijker/beter dan de NEN1010 ;) Naar België ga je voor de ruimte, rust, vriendelijkheid en niet te vergeten de volledig onderkelderde vrijstaande huizen :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

high-q

Citaat van: larzie op november  1, 2011, 00:01:20
Heb net Harry Potter and the Deathly Hallows deel 2 gekeken. Zit een stukje in dat Voldemort telepatisch tegen Harry lult. Dan is t (tenminste bij mij) ook net alsof ie in mijn kop zat te ouwehoeren. Leuk stukje surroud geluid. :)


Dat is inderdaad een leuk stukje. Voldemort zijn stem hangt dan echt in de kamer  :ph34r:
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Martijnst1990

Ik wilde netjes wachten op de BD release en hem gelijk in de beste kwaliteit kijken, maar ik kan nu toch niet wachten :D Kijk ik hem volgende maand gewoon netjes de originele BD ;)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

larzie

Citaat van: Martijn90 op november  1, 2011, 09:36:16
Ik wilde netjes wachten op de BD release en hem gelijk in de beste kwaliteit kijken, maar ik kan nu toch niet wachten :D Kijk ik hem volgende maand gewoon netjes de originele BD ;)

Ik had gewoon de bluray gedownload van 40 GB :) Troep eruit gegooid met "making of" geneuzel. Bleef puur de film over van 22 GB ofzo.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Martijnst1990

Citaat van: larzie op november  1, 2011, 09:42:06
Ik had gewoon de bluray gedownload van 40 GB :) Troep eruit gegooid met "making of" geneuzel. Bleef puur de film over van 22 GB ofzo.
Bij mij blijft een BD via de speler altijd mooier. Sowieso heb ik via de PC geen HD geluid en de in hele stille scene's hoor ik de fan van mijn PC, heb ik met de BD speler geen last van. En het zit voor mij ook een beetje tussen de oren, een originele schijf is beter dan een gedownloade :P
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

high-q

Citaat van: larzie op november  1, 2011, 09:42:06
Ik had gewoon de bluray gedownload van 40 GB :) Troep eruit gegooid met "making of" geneuzel. Bleef puur de film over van 22 GB ofzo.


Uhhh ... 40GB of 22GB?  ;D


Citaat van: Martijn90 op november  1, 2011, 09:54:40
Bij mij blijft een BD via de speler altijd mooier. Sowieso heb ik via de PC geen HD geluid en de in hele stille scene's hoor ik de fan van mijn PC, heb ik met de BD speler geen last van. En het zit voor mij ook een beetje tussen de oren, een originele schijf is beter dan een gedownloade :P


Tips voor htpc:

*. Go fanless! Passief koelen dus. Een hele verademing hoeveel stiller het wordt.
*. Gebruik een SSD ipv spinning HDD's
*. Gebruik bij muziek luisteren Pure Direct of Video-off, zodat het scherm niet af leidt
*. Gebruik een Radeon HD5xxx voor bitstreaming van HD Audio
*. Gebruik PowerDVD 10/11 voor Bluray Untouched of Bluray Iso's. Beter beeld dan mpc & xbmc + HD audio

Try it, you might like it  ;)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

Citaat van: high-q op november  1, 2011, 10:57:31
Uhhh ... 40GB of 22GB?  ;D

Jep :) In de map stream zit puur het film bestand van 22 GB ofzo.
Andere bestanden is van die troep over hoe de film gemaakt is. Kan ik het helpen dat dat zo groot is  :D
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Martijnst1990

Citaat van: high-q op november  1, 2011, 10:57:31

Uhhh ... 40GB of 22GB?  ;D



Tips voor htpc:

*. Go fanless! Passief koelen dus. Een hele verademing hoeveel stiller het wordt.
*. Gebruik een SSD ipv spinning HDD's
*. Gebruik bij muziek luisteren Pure Direct of Video-off, zodat het scherm niet af leidt
*. Gebruik een Radeon HD5xxx voor bitstreaming van HD Audio
*. Gebruik PowerDVD 10/11 voor Bluray Untouched of Bluray Iso's. Beter beeld dan mpc & xbmc + HD audio

Try it, you might like it  ;)

Klopt ook allemaal, alleen vind ik het te duur om dat allemaal te upgraden. Vind het toch leuker om originele schijfjes te hebben ;) In ieder geval bedankt voor alle tips :) Scherm uit en pure direct werkt via de PC niet echt lekker, ligt denk ik aan de videokaart. Op Pure Direct klinkt het allemaal erg flets en de speakers gaan gek genoeg dan niet naar large en de sub blijft ook mee spelen. En als ik dan mijn tv uitzet is ook gelijk het geluid weg, terwijl dat bv met de BD speler niet zo is, dus ligt het niet aan de receiver.

Misschien ooit wel eens een andere videokaart erin zetten, zal allemaal sowieso wat soepeler draaien en HD audio is dan ook wel leuk voor de films die ik niet direct op BD koop :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

high-q

Citaat van: larzie op november  1, 2011, 11:18:16
Jep :) In de map stream zit puur het film bestand van 22 GB ofzo.
Andere bestanden is van die troep over hoe de film gemaakt is. Kan ik het helpen dat dat zo groot is  :D


... and then it made sense  ;D

Lars, ik wil je topic niet vervuilen maar ik weet dat de genoemde tips ook nog op je to-do lijstje staan


Citaat van: Martijn90 op november  1, 2011, 11:45:10
Klopt ook allemaal, alleen vind ik het te duur om dat allemaal te upgraden. Vind het toch leuker om originele schijfjes te hebben ;) In ieder geval bedankt voor alle tips :) Scherm uit en pure direct werkt via de PC niet echt lekker, ligt denk ik aan de videokaart. Op Pure Direct klinkt het allemaal erg flets en de speakers gaan gek genoeg dan niet naar large en de sub blijft ook mee spelen. En als ik dan mijn tv uitzet is ook gelijk het geluid weg, terwijl dat bv met de BD speler niet zo is, dus ligt het niet aan de receiver.

Misschien ooit wel eens een andere videokaart erin zetten, zal allemaal sowieso wat soepeler draaien en HD audio is dan ook wel leuk voor de films die ik niet direct op BD koop :)


Graag gedaan :)

Upgraden kan in principe stap voor stap, heb het zelf ook niet allemaal in 1x gedaan.
Van verzameldrang kan ik je niet af helpen, die heb ik zelf helaas ook :P

Video-Off of Video-Mute (met behoud van EQ) had ik er idd expres bij gezet omdat ik zelf ook vind dat pure direct wat flets klinkt in mijn opstelling.

Heb je je bdp toevallig ook analoog aangesloten? Is volgens mij normaal dat het geluid via de receiver uit valt als je de tv uit zet.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Martijnst1990

Om niet al te veel off topic te gaan hier heb ik het even in mijn eigen topic aangehaald, dus mocht je je vervelen High-Q :P
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

high-q

Citaat van: larzie op november  1, 2011, 11:18:16
Jep :) In de map stream zit puur het film bestand van 22 GB ofzo.
Andere bestanden is van die troep over hoe de film gemaakt is. Kan ik het helpen dat dat zo groot is  :D


... ff PowerDVD 11 installeren, dan kan je ook gebruik maken van het menu  :)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Martijnst1990

Citaat van: high-q op november  1, 2011, 17:06:05

... ff PowerDVD 11 installeren, dan kan je ook gebruik maken van het menu  :)
Die ga ik nu in ieder geval ook even installeren, las al dat jij hem qua beeld ook beter vind dan XBMC? Ik heb het verschil tussen BS player en XBMC eens getest en dat was al echt wereldschokkend in het voordeel van XBMC.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

high-q

Citaat van: Martijn90 op november  1, 2011, 17:14:48
Die ga ik nu in ieder geval ook even installeren, las al dat jij hem qua beeld ook beter vind dan XBMC? Ik heb het verschil tussen BS player en XBMC eens getest en dat was al echt wereldschokkend in het voordeel van XBMC.


Dan ga je helemaal genieten van het beeld wat PowerDVD neer zet. Ik gebruik zelf de default settings, voldoet prima. Er zijn daarnaast nog genoeg instellingen en profielen waarmee je het beeld verder op smaak kan brengen ;)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

Citaat van: high-q op november  1, 2011, 17:06:05

... ff PowerDVD 11 installeren, dan kan je ook gebruik maken van het menu  :)

Goede tip zal hem meteen even opzoeken  :clapping: :pompom:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

Citaat van: larzie op november  1, 2011, 17:41:35
Goede tip zal hem meteen even opzoeken  :clapping: :pompom:

Misschien voor jou overbodige info, maar wel nuttig om met anderen te delen:

Bluray ISO mounten met deamon tools. PowerDVD 11 pakt het de Bluray dan automatisch op. Als het geen ISO is moet je in de hoofdmap INDEX.BDMV aanklikken en wordt de Bluray ook compleet opgestart. In PowerDVD 10 kan dat laatste nog niet.

Wat PowerDVD 10 beter doet dan versie 11, is de HD-audio stream beter oppikken. Om deze redenen gebruik ik ze allebei.

Volgens mij ondersteunt jouw Nvidia geen bitstreaming. Kan het mis hebben, moet je ff uitzoeken ;)



HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

Citaat van: high-q op november  1, 2011, 20:23:19
Volgens mij ondersteunt jouw Nvidia geen bitstreaming. Kan het mis hebben, moet je ff uitzoeken ;)

WTF welke Nvidia? Wil je niet schelden in de kerk? Laatste nvidia kaart die ik had was de 8800GTX ofzo... tot er opeens drivers kwamen die de kaart over gingen clocken en mn moederbord en mijn videokaart vernaggelden. Voor mij geen nvidia meer. Tenzij ATI ook opeens zulke grappen uit gaat halen, maar dat verwacht ik niet.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

Citaat van: larzie op november  1, 2011, 20:34:10
WTF welke Nvidia? Wil je niet schelden in de kerk? Laatste nvidia kaart die ik had was de 8800GTX ofzo... tot er opeens drivers kwamen die de kaart over gingen clocken en mn moederbord en mijn videokaart vernaggelden. Voor mij geen nvidia meer. Tenzij ATI ook opeens zulke grappen uit gaat halen, maar dat verwacht ik niet.


Oeps ja ... das waar ook ... DETONATOR detonated your Nvidia  :D  :-X
Welke heb je nu?
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge