ROTK release

Gestart door MrPink, november 8, 2003, 12:46:45

Vorige topic - Volgende topic

MrPink

"Also today, in a discussion forum post on the topic of a Marvel licensing conference call at News-a-Rama.com (a View Askew site), Toy Biz's Alan Fine is reported to have let slip that New Line's The Lord of the Rings: The Return of the King will be released on DVD in May in 2004. This would presumably be the 2-disc version, with the 4-disc extended edition likely following later in the Summer or Fall. Just FYI, Toy Biz is the maker of all those Rings action figures. Keep this in the MAJOR rumor category until we've got confirmation from our sources. Interesting nonetheless"

Bron: The Digital Bits

Groetjes,
Oscar

ThinWhiteDuke

Wordt ieder jaar geroepen.
Heb gisteren vernomen dat t wederom een augustus & november release gaat worden, en het jaar erop er een box komt met alle 3 de delen en wat extra's.
Soort van Star Trek Borg Box dus, om de fans te pesten die alle delen al hebben...

MrPink

Van wie heb jij dat vernomen dan?

Groetjes,
Oscar

ThinWhiteDuke

Van iemand die direct contact heeft met de maatschappijen en die ik goed ken.

MrPink

Op zich zou het niet zo vreemd zijn dat hij in mei uitkomt. Normaal gesproken komt de dvd van een film 3 tot 6 maanden na de premiere uit, maar vanwege de volgende delen hebben ze het tot nu toe anders gedaan. Bij ROTK is daar geen enkele reden toe.

Groetjes,
Oscar

Spacebass

Precis Ossie, plus de marketing strategie om vlak voor het volgende deel een opwarmertje uit te geven...we zullen het allemaal zien in 2004 ;)

MrPink

Yeppers :)

Groetjes,
Oscar

ThinWhiteDuke

Ik hoop net als jullie dat ie al eerder uitkomt, maar mn sources zitten er eigenlijk nooit naast.....
Tevens zal men nooit de 2 en 4 disc tegelijk uitbrengen; 3 maanden ertussen.
Mei: 2 disc; aug: 4 disc zou ik dan zeggen....
verder spelen uiteraard de feestdagen mee; boxen en mega-titels brengt men t liefst in nov. uit (StarWars, Godfather, Indy, LotR, Matrix.....)

MrPink

Euh, dat staat er toch ook?

Groetjes,
Oscar

ThinWhiteDuke

Klopt, maar ik denk dus dat het uiteindelijk tóch later zal zijn.
Ik heb t inderdaad een beetje krom opgeschreven.

MrPink

Nou ja, uiteindelijk kunnen we er met z'n allen toch niets aan doen, en moeten we gewoon afwachten... ;)

Groetjes,
Oscar

peterrr

wel errug benieuwd wat er bij special edition zal zitten!
want ,kan het nog mooier dan deze keer?

mvg peterr :cwm39:
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

GTDesign

Ben eigenlijk benieuwd wat er bij  ROTK als extra bij zal zitten.  ???

ThinWhiteDuke

ik verwacht een beeld van Aragorn.
Of anders een beeld van Elvis (the King) ;D

Gaeje

ik denk persoonlijk niet dat die dvd vroeger zal uitkomen om de simpele reden dat het niet dezelfde mensen zijn die de film opnemen/monteren enz(die dus nu vrijaf hebben :-) dan die mensen die de DVD maken. (behalve misschien net de goedkeuring van peter jackson op het einde) Ik reken er alleszins niet op dat hij vroeger zal uitkomen...

riwi

Ik hoop eigenlijk op een combi box met alle drie de extended versies, maar zonder al die vervelende making of - extra's. Dat zal er wel niet in zitten of wel? Ik heb met opzet FOTR en TTT niet gekocht in de hoop op een totaal pakket..

Richard

MrPink

Die making of extra's zijn geweldig! En ze zitten ook in de extended versions besloten, dus ik denk niet dat dat anders zal worden.

Groetjes,
Oscar

riwi

Ik weet dat veel mensen ze geweldig vinden, maar ik kijk ze vaak helemaal niet (bij de meeste DVDs). Eigenlijk jammer dus.. ik koop ze, ik heb ze, maar ik kijk ze vrijwel nooit, die 'tweede' disks.
'k zal dan wel voor de 12 disk "complete super extended mega LOTR trilogie collection" gaan volgend jaar. Of zou er nog een 36 disk HD editie komen  ;D

MrPink

Ik kijk ze ook niet zo vaak, maar bij de LOTR EE dvd's wel. Echt zeer de moeite waard, tenzij je echt helemaal niet geïnteresseerd bent... :)

Groetjes,
Oscar

riwi

Dat is zo. Ik heb een deel van de making of van LOTR wel gezien, en dat was wel mooi idd. maar ik zou het niet kopen.

je klokje staat een 20 minuten voor  ;)

MrPink

Gek, hij loopt steeds minder voor... ;D

Groetjes,
Oscar

Gaeje

ik ben ook niet zo aan die extra's, ik heb gewoon graag de film in goeie kwaliteit. Meestal is er gewoon de tijd niet om die dingen te bekijken... ze zijn wel interessant (heb vd vakantie Alien Quadrilogy (kerscadootje) helemaal gezien) maar duur vaak veel te lang... Als je er tijd voor hebt, en ze beperken zich tot interessante, leerrijke feiten (zoals VB bij LOTR over digital grading, of over de geluidseffecten) dan vind ik het de moeite. Maar meestal is het gewoon een hoopje acteurs en crew die elkaar zitten op te jubelen en een kwartier lang doorgaan over hoe fantastisch iedereen die aan de film werkte wel niet was (matrix reloaded stijl), en dat is gewoon a waiste of time, vind ik...

B. Kuiper

Mag toch hopen dat men inderdaad mikt op een Mei release van de 2dsc versie en een zomer/herfst release van de extended versie...

Het completeren van deze trilogie staat hoog op mijn prio's, evenals de langbeloofde SWtrilogie. Then again, we hebben recentelijk de Indy box kunnen kopen.......dus er is hoop.
"Always a little further"

Gaeje

tja, zoals ik al zei, voor ROTK vrees ik ervoor, en bij Starwarsen hoop ik echt van harte dat hij ER AF blijft en ze laat zoals ze zijn (of liever nog: waren) maar lucas kennende... zou het nog kunnen dat hij zijn eigen 'legacy' naar de knoppen helpt

Spikebyt

Dit lees ik net op het net:

Star Wars Trilogie Boxset aankondiging
Geplaatst op 21-02-2004 om 14:29 door Robert

Hans had via de Nieuws-submit het volgende te melden: 

De onvergetelijke en spectaculaire STAR WARS TRILOGIE van George Lucas wordt uitgebracht op het ultieme home entertainment-formaat door Lucasfilm Ltd en Twentieth Century Fox Home Entertainment. De langverwachte release van de meest gevraagde dvd ooit zal wereldwijd voor de eerste keer plaatsvinden in september van dit jaar.

"We zijn ons er van bewust hoe lang de fans hebben gewacht op deze release en hoe ze er naar uit hebben gekeken. Iedereen heeft dan ook het beste van zichzelf gegeven om van de STAR WARS TRILOGIE op dvd een fantastische ervaring te maken", verklaarde Jim Ward, vice-president Marketing & Distributie voor Lucasfilm Ltd en Executive Producer van de dvd-collectie.

Volgens een E! Online verslag van mei 2003 voert de STAR WARS TRILOGIE de lijst aan van de, door cinefielen, meest gevraagde titels die nooit eerder op dvd werden uitgebracht. De drie films van de STAR WARS TRILOGIE - Star Wars: A New Hope, The Empire Strikes Back en Return of the Jedi - bezetten ook de top drie van de lijst van "meest gevraagde dvd's" van Amazon.com.

Star Wars Episode IV: A New Hope, Episode V: The Empire Strikes Back en Episode VI: Return of the Jedi zullen verkrijgbaar zijn in een set van vier discs waarin één bonusdisc is opgenomen met geheel nieuwe extra's - inclusief de meest uitgebreide documentaire die ooit werd gemaakt over de Star Wars saga en nooit eerder vertoonde beelden gemaakt tijdens het draaien van de drie films. De drie films van de STAR WARS TRILOGIE werden stuk voor stuk digitaal gerestaureerd en geremasterd door THX om tot een optimale beeld- en geluidskwaliteit te komen.

"In de eerste plaats zullen de dvd's het best mogelijke geluid en beeld weergeven en alle voordelen benutten die het medium biedt.. Daarnaast zal het bonusmateriaal op een vernieuwende manier laten zien hoe de productie van de films indertijd tot stand kwam, vertelde Ward. "We streven ernaar om bij het bekijken van de dvd-collectie hetzelfde gevoel op te roepen als bij het bekijken van de films voor de eerste keer."
De STAR WARS TRILOGIE films zullen uitsluitend verkrijgbaar zijn als boxset, en voorzien zijn van Nederlandse en Franse ondertitels.

Op www.starwars.com zijn meer dan 7.000 pagina's informatie beschikbaar over de Star Wars saga.
Lucasfilm Ltd is een van de grootste film- en entertainmentbedrijven ter wereld. Het privé-bedrijf werd in 1971 opgericht door George Lucas en is een volledig geïntegreerd entertainmentbedrijf. Naast de film- en televisieproducties, zijn de belangrijkste activiteiten Industrial Light & Magic en Skywalker Sound, LucasArts Entertainment, Lucas Licensing en Lucas Online. De speelfilms van Lucasfilm sleepten 19 Oscars® in de wacht en de televisieprojecten 12 Emmy Awards. 
Bron: DVD.nl
Grtnx,    Frans V.