ROTK release

Gestart door MrPink, november 8, 2003, 12:46:45

Vorige topic - Volgende topic

Oracle

Ik was vanmiddag op een markt in Duitsland, en daar stonden een aantal verkopers met een RotK dvd, voor 10,-...

Het waren Poolse verkopers; de dvd was voorzien van duitse en engelse audio, met poolse subs...

Geen idee of die in Polen al officieel uit is, maar er zaten geen extra's bij, dus het zal wel niet.

Ik heb wel een Bios-rip gezien. Kwam uit Rusland (denk ik..) en de aspect ratio is echt geen 2.35:1, maar nog smaller (2.7:1 of zo...). Beeld was erg rood, en de compressie was duidelijk te zien...  :-\ Kortom: geen beste release, maar wel op dvd!  ;D

Ik wacht mooi op de Extended Edition, en die komt naast mijn FotR en TtT EE te staan!  8)

Groet,
Mark

MrPink

Ik ook! :)

Groetjes,
Oscar

suyver

Ik wacht ook mooi op de extended edition. Maar wel jammer dat het nog zoooooo lang duurt... :'(

-Freek.
Never underestimate the predictability of stupidity...

MrPink

Hopelijk 4 maanden...dat is dan al beter dan vorige jaren. :)

Groetjes,
Oscar

B. Kuiper

Maar toch, je weet dat de two dsc versie binnenkort uitkomt.....dan is het wachten op de extended version toch een hele ruk...

Denk de biosversie huren en daarna wachten op de extended...

Eerlijk gezegt hoop ik op een release na de zomer .....
"Always a little further"

Gaeje

dat ze tegen mijn verwachtingen in de 2 disc versie vroeger releasen, maakt de kans wel groter dat de 4 disc ook wat vroeger zou/zal uitkomen. tenzij al bevestigd is dat het NIET zo is?

Harry HT

Bron: Nieuwsbrief Rodisc.nl

Binnenkort leverbaar:

Lord of the Rings - Return Of The King (2-DVD) (2003) - Van € 36.99 voor € 24.99
Nederlands ondertiteld, VOORNOTERING, releasedatum: 27/05/2004

In november wordt een uitgebreidere 4-DVD versie verwacht.
De mooiste
HT & DVD links verzameld

Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

Doerak

Citaat van: Harry HT op april  9, 2004, 14:34:15
In november wordt een uitgebreidere 4-DVD versie verwacht.

Dat zeg ik november.
Sucks zwaar....

MrPink

Als in mei de 2 disc versie uitkomt, is het niet meer dan logisch dat de 4 disc versie in augustus uitkomt.

Groetjes,
Oscar

Seb

Ik geef Gaetan gelijk. De monteurs en sound editors moeten ook nog voldoende tijd krijgen om ons een goede extended edition te maken, zoals TTT. Daarna pas mogen de DVD-mensen beginnen.

Seb

MrPink

Ach het blijft maar gissen, we zullen wel zien. :)

Groetjes,
Oscar

Oracle

Citaat van: Hertog_Martin op maart  9, 2004, 17:39:06
Aangezien dit dus echt gewoon een 1:1 kopie van de retail is kan ik gewoon de DVD beoordelen:

Beeld: Vanwege de lengte een redelijk lage bitrate. DVD-9 is te klein voor een film van 3 uur en 20 min. Door relatief lage bitrate wat grain in het beeld en gewoon niet helemaal scherp. De kleuren zijn wel heel goed en natuurlijk.

Geluid: Dolby Digital 5.1 EX. Zeer goed geluid, hele mooie bass erin die volgens mij erg laag gaat soms. Geluid is nog beter dan bij TTT.

Menu: Mooi menu, met mooi geluid erbij. Alleen beetje moeilijk te zien wat de keuzes zijn aangezien de tekst in een rondje staat

Film: Geweldige film met veel spectakel. CGI is zeeer goed gedaan. Enige nadeel van de film was het zoetsappige einde.

Via een kennis heb ik ook deze dvd's in handen gekregen. Zoals Martin ook al aangeeft is het beeld inderdaad vrij soft, waardoor ook af en toe wat detail (helaas) verloren gaat. Ik heb wel nog een windvd filter eroverheen gezet, voor wat extra sharpness, om de film wat meer bite te geven. Doe ik normaal nooit, maar het kwam het beeld in dit geval wél ten goede. CGI was top; het was bijna niet te zien wat echt is, en wat uit de computer is komen rollen.

Geluid was super! De dvd is voorzien van DD:EX (althans volgens het menu; ik heb het niet gecontroleer op de versterker), en gaat lekker laag. Dit komt waarschijnlijk doordat het een kopie is van de regio 1 (dus 4% lager geluid).

Verder voorzien van Spaanse en Engelse ondertiteling.

Normaal doe ik nooit aan dit soort releases, maar om de tijd tot de EE te overbruggen... (ben ook nooit in de bios geweest hiervoor..).

Qua einde: tja, inderdaad ging dat wel erg snel, maar zorgde het wel voor enkele kippenvel momenten. Ik hoop dat ze in de EE wat meer tijd hiervoor nemen..

Algemeen: top-film! Beste wat ik in de afgelopen tijd heb gezien!  8)

Groet,
Mark

patrick_vdb

Hi,

Aan de hand van een kopie zou ik nooit een absolute uitspraak willen maken over de originele release. Ik heb al diverse 1:1 kopien met het origineel vergeleken en kwam steeds tot dezelfde conclusie dat doortekening, saturatie etc op de kopie altijd lager lagen dan op het origineel.

Niet om een discussie te starten maar enkel om (voor)oordelen tov de originele release uit te sluiten ;)

Mvrg

Patrick

MrPink

Ik neem aan dat jullie met het einde niet doelen op bijv. het afscheid nemen bij de boot...?

Groetjes,
Oscar

Oracle

Ben ik met je eens. Over het algemeen valt me op dat de kopie een stuk softer is qua beeld. Dat is vaak al een weggevertje dat er opnieuw gecompressed is, waardoor er kwaliteit verloren gaat.

Dessalniettemin geeft het wel een indruk...

(en laten we het inderdaad geen discussie worden. :) )

Groet,
Mark

FrankB

Dit wordt weer een release die ik op de dag van uitkomen aan ga schaffen. Deze weiger ik te bekijken als kopie. Prachtige film, nu maar hopen dat CGI ook de extended edition mag editen (was eerst sprake van dat een ander (lees: goedkoper) bedrijf de EE gaat editen maar er is een storm van protest tegen gekomen).

Frank
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Gijs82

Sinds vandaag is Return of the king te huur  :D binnenkort maar weer eens kijken dus
Marantz SR7008 - Sony UBP-X800 - Sony PS5 - B&W CM serie - JVC X500 - Klipsch R-115SW

Mijn HomeCinema

GPO

en as 27 mei te koop en ook de trilogie! maar ik wacht liever op de Extended versie, die versies heb ik nml ook van de 1e 2 delen.

gr

GPO
Epson EH-QB1000B | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVC-A10H | Denon DBT-1713UD | Panasonic DP-UB424 | Dune BD Prime 3.0 | 5.1.2 Dolby Atmos setup : Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW - Teufel Reflekt (aan het plafond) | RUconnected + Krüger&Matz kabels | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | Xbox One | Google TV streamer

OscarTango

Bij de makro vanaf 27 mei aan 20 euro : 2 discs versie... de Matrix kost verdomme 27 euro...snap het niet.
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround

FrankB

Citaat van: OscarTango op mei 25, 2004, 14:47:27
Bij de makro vanaf 27 mei aan 20 euro : 2 discs versie... de Matrix kost verdomme 27 euro...snap het niet.

Vind ik ook zo supervaag, de ene dvd kan wel voor 15 de eerste paar dagen en de ander kost 25 bij release. Maar goed, ik koop 'm donderdag wel bij de mm  ;D
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Maximus_Aurelius

Bij blokker 19.99 euro.Terwijl van leest 24.99 kost ::)

Nou ik had nog van zo'n dukaten daarmee hebt ik betaald bij blokker en de dvd koste me.........
0 Euro ;D
🎶🎶🎶
Muziek is kunst, kunst moet voor iedereen bereikbaar zijn, anders is het elitair!!

🎶🎶🎶

schedel

Hoeveel dukaten moest je inleveren? Volgens mijn vrouw moet je altijd bijbetalen met dukaten.
Maar toch zeer interessant  ;)
T+A | REL | Denon | JVC

Jeroen.

Komt als de EE versie van ROTK uit is ook direct een Doos met de EE Trilogy uit?

zo'n mega much to much dvd's in a box edition.
Egenlijk heb ik liever een EE zonder extra's maar dat zit er niet in denk ik.

MarcoV

Citaat van: InSomNiaC op mei 28, 2004, 11:54:59

Egenlijk heb ik liever een EE zonder extra's maar dat zit er niet in denk ik.

Wel zonde, want voor mij hoeven die extra's normaal ook niet zo maar bij de EE's zijn ze echt de moeite waard!

Marco

Maximus_Aurelius

Citaat van: schedel op mei 27, 2004, 23:38:25
Hoeveel dukaten moest je inleveren? Volgens mijn vrouw moet je altijd bijbetalen met dukaten.
Maar toch zeer interessant  ;)

4 stuks heb ik ingeleverd.Dat maakt 20 euro , dus 1 cent teveel.Die krijgt je dan wel niet terug.
Is nooit geweest als je dukaten inleverd dat je ook nog bijbetalen moet.Is wel zo als je te weinig hebt.
Maar heb je zoveel dukaten dan is er niks aan de hand.Maar is het teveel krijgt je geen geld terug.Zoals ik boven beschreven hebt.
🎶🎶🎶
Muziek is kunst, kunst moet voor iedereen bereikbaar zijn, anders is het elitair!!

🎶🎶🎶