ROTK release

Gestart door MrPink, november 8, 2003, 12:46:45

Vorige topic - Volgende topic

Scarp

Spacebass

Marcel W

De uitgelekte regio 1 retail versie is inmiddels al op usenet gesignaleerd (en ik heb hem nu bijna helemaal binnen!). Dus de officiële release zal in de VS wel zeer binnenkort gaan komen, neem ik aan.

Voor de duidelijkheid: normaal KOOP ik al mijn dvd's, maar in dit uitzonderlijke geval kon ik echt het geduld niet opbrengen om langer dan nodig te wachten.
De extended versie ga ik natuurlijk wel weer gewoon netjes aanschaffen in de herfst!

En nee, ik ga hier niet uitleggen waar je hem kunt vinden, en ga ook voor niemand kopiëren.  ;D :P >:D

Hertog_Martin

Beeld is grainy en bitrate is laag (4 a 5Mbit)

En deze release is gewoon een 1:1 kopie dus het orgineel is hetzelfde. Ze hebben alleen de disc over 2 dvdr's verdeeld.

Komt omdat de film zo lang is dat 1 disc eigenlijk te weinig is.
DVD is te klein.

Ik hoop dat dat met HD-DVD nooit zal voorkomen.. dat een film van meer dan 3 uur eigenlijk te lang is om op 1 disc te zetten en kwaliteit te behouden.
Pioneer DV-565A - Marantz sr4300 - 4x B&W DM601 s3 - Van den Hul Optocoupler MKII - Cable Talk Talk 3.1

jeroen_B

ik heb die versie al gezien vorig weekend maar vond de kwaliteit eigenlijk niet al te best. Inderdaad erg grainy en geen mooie kleuren zoals ik in de gouwigheid zag. Ik heb hem niet bekeken want de kwaliteit is niet goed genoeg daarvoor naar mijn idee.

Zo gezien de kwaliteit hadden ze de film beter op 1 dvd kunnen proppen. Kwaliteit was toch al ruk. maar een 2 dvd levert meer op op de illegale markt denk ik.

Deze release moet je laten gaan want het doet de film geen recht.

grtz

Hertog_Martin

Vorig weekend is echt onmogelijk.

De release is pas 3 dagen uit

Ben er 100% zeker van dat jij de telecine dvdr gezien hebt
Dat was ook een 2 disc release met 5.1 geluid

Pioneer DV-565A - Marantz sr4300 - 4x B&W DM601 s3 - Van den Hul Optocoupler MKII - Cable Talk Talk 3.1

Hertog_Martin

Aangezien dit dus echt gewoon een 1:1 kopie van de retail is kan ik gewoon de DVD beoordelen:

Beeld: Vanwege de lengte een redelijk lage bitrate. DVD-9 is te klein voor een film van 3 uur en 20 min. Door relatief lage bitrate wat grain in het beeld en gewoon niet helemaal scherp. De kleuren zijn wel heel goed en natuurlijk.

Geluid: Dolby Digital 5.1 EX. Zeer goed geluid, hele mooie bass erin die volgens mij erg laag gaat soms. Geluid is nog beter dan bij TTT.

Menu: Mooi menu, met mooi geluid erbij. Alleen beetje moeilijk te zien wat de keuzes zijn aangezien de tekst in een rondje staat

Film: Geweldige film met veel spectakel. CGI is zeeer goed gedaan. Enige nadeel van de film was het zoetsappige einde.

J.A.F._Doorhof

Hi,
Ik denk dat je weinig hebt aan deze review, de originele release zal als het goed is op 2 DVD's staan.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

MarcoV

Citaat van: Hertog_Martin op maart  9, 2004, 17:39:06

Film: Enige nadeel van de film was het zoetsappige einde.

toevallig het boek ook gelezen?  ;)

Marco

Hertog_Martin

Citaat van: J.A.F._Doorhof op maart  9, 2004, 17:41:43
Hi,
Ik denk dat je weinig hebt aan deze review, de originele release zal als het goed is op 2 DVD's staan.

MvrGr.
Frank

Het is een 2 DVD release ja

Met de film op disc 1 en de extras op disc 2

Geloof me, wat ik heb gezien is een 1 op 1 kopie. Er is niks geconvert.

Hertog_Martin

J.A.F._Doorhof

Hi, Ik wil niet eigenwijs zijn maar ik kan me niet indenken dat ze hem op 1 DVD gaan proppen.
Zelfs deel I en II staan toch op 2 DVD's op zit ik er nu helemaal naast (heb alleen de 4DVD releases).

MvrGr.
Frank
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Starred

Ik heb hem ook. Ik heb het idee dat de beeld kwaliteit inderdaad minder is dan delen 1 en 2 (ik heb daar de extended pal versions van).

De extended pal version van ROTK ga ik op zeker ook halen. Blijft een heerlijke film en de computer animaties zijn echt waanzinnig.
Vond ik in deel 1 de Balrog nog niet overtuigend, nu vond ik alles zeer mooi geanimeerd, de grote olifanten, de stad, de spin etc etc.

Hertog_Martin

Citaat van: J.A.F._Doorhof op maart  9, 2004, 18:15:25
Hi, Ik wil niet eigenwijs zijn maar ik kan me niet indenken dat ze hem op 1 DVD gaan proppen.
Zelfs deel I en II staan toch op 2 DVD's op zit ik er nu helemaal naast (heb alleen de 4DVD releases).

MvrGr.
Frank

De extended edities zijn wel over 2 discs verspreid.

Zowel FOTR als TTT hadden ook eerst een release met de film op 1 disc en DD5.1 geluid.

De EE heeft de film verspreid over 2 discs en heeft ook nog DTS geluid.

J.A.F._Doorhof

Weird, ruim 3 en een half uur op 1 DVD.
Maar goed het zal wel dan.

MvrGr.
Frank
Custom installer

Hertog_Martin

Citaat van: Starred op maart  9, 2004, 18:17:44
Ik heb hem ook. Ik heb het idee dat de beeld kwaliteit inderdaad minder is dan delen 1 en 2 (ik heb daar de extended pal versions van).

De extended pal version van ROTK ga ik op zeker ook halen. Blijft een heerlijke film en de computer animaties zijn echt waanzinnig.
Vond ik in deel 1 de Balrog nog niet overtuigend, nu vond ik alles zeer mooi geanimeerd, de grote olifanten, de stad, de spin etc etc.

Ik ga ook de extended kopen. Tot dan heb ik iig deze release. Ik ga niet allebei kopen.. laat me niet uitzuigen.

Animaties waren echt schitterend. Veel respect voor de 3d artiesten die veel meer uren hebben moeten werken voor een scene dan de acteurs.

Ik hoop wel dat de extended editie de film iets verbeterd. Vond sommige dingen nu een beetje slordig en snel afgewerkt. En dat voor een film van 3 uur en 20 min :D

Starred

CiteerIk hoop wel dat de extended editie de film iets verbeterd. Vond sommige dingen nu een beetje slordig en snel afgewerkt. En dat voor een film van 3 uur en 20 min

Ik ook, met name aan het eind werden de zaken snel afgeraffeld.

Ik zat eigenlijk te hopen op een massale toejuiching voor Aragorn bij de kroning als hoogtepunt van de film. Bleef echter een beetje ingetogen

J.A.F._Doorhof

AAAAAAAAAAAAAAARGH WIL JE AUB GEEN SPOILERS GEVEN, hoewel dit een inkopper is natuurlijk.
Custom installer

Starred

Starred

CiteerThe King makes his return in filmmaker Peter Jackson's stunning conclusion to The Lord of the Rings Trilogy, arriving on DVD and VHS on May 25, 2004. The home video debut of The Lord of the Rings: The Return of the King will follow the groundbreaking success of the multi-tiered platform releases of both The Fellowship of the Ring and The Two Towers, and will be available on a two-disc DVD and VHS for $29.95 and $24.97, respectively. A special extended edition of The Return of the King will be released at a later date.

"The Lord of the Rings: The Return of the King is the crowning glory of a truly unparalleled filmmaking achievement," said Stephen Einhorn, president and chief operating officer of New Line Home Entertainment. "The two-DVD edition includes the award-winning theatrical epic as well as hours of behind-the- scenes bonus materials."

Based on J.R.R. Tolkien's epic adventure of good versus evil, The Lord of the Rings: The Return of the King will be released separately in both widescreen and fullscreen versions, each including a second disc offering hours of additional content. Disc Two will feature behind-the-scenes specials, featurettes, theatrical trailers, TV spots, The Lord of the Rings Trilogy supertrailer, a preview of the upcoming The Lord of the Rings- based video game from Electronic Arts and a link to exclusive online content about the motion picture trilogy.

Disc 1: The Feature
Feature (200 minutes)
  Widescreen (2.35:1) or Fullscreen version of the film
Dolby Digital EX 5.1 Surround Sound
Stereo Surround Sound
English subtitles and closed captions
Spanish subtitles
EXTRA VIDEO CONTENT: Animated menus and select-a-scene

Disc 2: Special Features
Bonus disc featuring hours of additional content.
  3 in-depth programs that reveal the secrets behind the production of this epic adventure, including:   The Quest Fulfilled: A Director's Vision
A Filmmaker's Journey: Making The Return of the King
National Geographic Special – The Lord of the Rings: The Return of the King

6 featurettes originally created for lordoftherings.net:   Aragorn's Destiny
Minas Tirith: Capital of Gondor
The Battle of Pelennor Fields
Samwise the Brave
Eowyn: White Lady of Rohan
Digital Horse Doubles

Original theatrical trailers and TV spots
The Lord of the Rings Trilogy Supertrailer
The Battle for Middle-earth Continues – Video Games from EA

MrPink

Hopelijk in augustus de Extended Version dan! :)

Groetjes,
Oscar

B. Kuiper

Pcies, waar daar zit ik eigenlijk echt op te wachten... :P
"Always a little further"

Doerak

Volgens mij staat die gewoon voor November in de planning  :(

B. Kuiper

Marketings gewijs erg slim.........voor de rest zuigt dat zwaaaaaaarrr..... :'(
"Always a little further"

MrPink

Ik verwacht niet dat ze tot november zullen wachten...3 maanden is lang genoeg om er alle commerciële voordelen van te behalen. Ook is er nu geen film in december waarvoor ROTK als opwarmertje moet dienen, zoals bij de vorige twee. :)

Groetjes,
Oscar