Sony HW30

Gestart door J.A.F._Doorhof, augustus 2, 2011, 19:09:00

Vorige topic - Volgende topic

J.A.F._Doorhof

Gezien het aantal positieve reacties, terug komende klanten en verkopen denk ik dat de meeste toch genoeg vertrouwen hebben.

Het is gewoon een combi bedrijf en altijd geweest. Het aantal pc/Mac klanten is natuurlijk een veelvoud dan HT. Maar buiten is duidelijk te zien dat je goed zit. Hometheater zit namelijk in alle uitingen ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Zymotic

Citaat van: J.A.F._Doorhof op december 18, 2011, 10:45:29
Gezien het aantal positieve reacties, terug komende klanten en verkopen denk ik dat de meeste toch genoeg vertrouwen hebben.

Het is gewoon een combi bedrijf en altijd geweest. Het aantal pc/Mac klanten is natuurlijk een veelvoud dan HT. Maar buiten is duidelijk te zien dat je goed zit. Hometheater zit namelijk in alle uitingen ;)
Je mist het punt Frank. Ik snap dat je denkt/weet goed bezig te zijn. Maar als er puntjes zijn waar je je op kan verbeteren, waarom zou je dat dan laten?

J.A.F._Doorhof

Ik snap je, maar ik zie niet hoe we dat kunnen verbeteren ?
We hebben een vaste demo ruimte.
We hebben een losse BD speler erbij gezet (op advies van een klant), tot toen draaide we alles via een mediaspeler.
Ik kan niet de entree veranderen, het is en blijft een hoofdmoot computer winkel. Maar zodra je binnenkomt is nagenoeg het eerste wat je ziet een grote doorloop met film logo's en groot Home Theater, sterker sommige klanten van de PC shop vragen wat dat nu weer is :D
En qua af en toe weg moeten gaan onder een demo.... zoals uitgelegd in een bedrijf als het onze is dat gewoon niet te voorkomen.

Er is in de afgelopen jaren enorm veel veranderd, we zijn van een normale woonkamer idee naar donkere muren gegaan. Mensen wilde verschillende soorten verlichtingen zien dus zijn in de demo ruimte :
1. normale zijwand armenturen
2. Plafond spots
3. een tl balk
4. Wat fellere standaard lampen

Of wel, noem me een demo ruimte waar je zelfs met verlichting kan experimenteren :D

Dus waar mogelijk passen we dingen aan, het enige wat ik niet kan en wil doen is in een duur pand op een A locatie gaan zitten en de prijzen omhoog gooien. Nu hebben we meer dan 500 parkeerplaatsen (gratis en zonder kaart) vlak voor de deur, een op zich leuk aangeklede laag drempelige winkel en alle mogelijkheden voor demo's die je je maar kan indenken, inclusief dus verlichtings opties.

Zijn er dingen die we KUNNEN aanpassen zullen we dat zeker doen, alleen wat er nu gesteld word is gewoon lijnrecht tov onze visie, je zal bij ons niet snel geluid bij een demo horen, dat gaat gewoon tegen het idee in dat wij hebben van een demo, je moet de projectoren horen en zien en niet het geluid.
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Zymotic

Als je weinig tot niets aan de ruimte meer kan veranderen, dan moet je de klant "veranderen". Oftewel, de klant van te voren voldoende inlichten over wat ze kunnen verwachten. Misschien is er ook wel een mogelijkheid om buten openingstijden een demo te geven. Of dat jij een demo geeft, zodat Annewiek in de winkel kan blijven?

Kjelt

Citaat van: J.A.F._Doorhof op december 18, 2011, 11:24:00
We hebben een losse BD speler erbij gezet (op advies van een klant), tot toen draaide we alles via een mediaspeler.
Dat hebben Riwi en ik ook als advies aangedragen na onze demo van de HW30, daarbij was het toen volstrekt onduidelijk waar we naar zaten te kijken (24p/50i/60i/50p/60p) en dat maakt het voor een klant verwarrend.

CiteerIk snap je, maar ik zie niet hoe we dat kunnen verbeteren ?
Mijn advies is om de scenes die JIJ goed kent en vaak gebruikt om een projector te testen en vermeld in je reviews te branden op een BD en die te gebruiken als demo disc voor ITC. Zo doet een ander bedrijf dat ook en daar zie je bij alle projectoren dezelfde scenes. Deze hoeven niet opgezocht te worden. Er kan op een briefje vermeld worden waar je naar zit te kijken dus dat is dan ook meteen duidelijk en ook waar je op moet letten. Op die manier kun je bijna iedereen de demo laten verzorgen zonder dat je er zelf bij bent.
Overigens is dat laatste wel iets dat je wilt checken, ik vermoed (let op vermoed) dat veel potentiele klanten die naar een demo komen eigenlijk verwachten jou daar aan te treffen met je expertise en commentaar.

Gaeje

Ik snap niet waarom je kritiek (misschien hard, van texmurphy) altijd zo wil afkaatsen, of weerleggen. ipv eruit te halen wat je kan, en te groeien waar mogelijk...

Het eerste wat je doet is een post die even lang is met elke puntje dat texmurphy aanhaalde onderuit (proberen) halen... ipv eens na te denken waarom hij dat zo ervaren heeft. Ik denk dat je die winkel al zo lang hebt, en zo gewoon bent aan je manier van werken dat iedereen zich daar maar naar moet schikken.

Maar onderschat het verwachtingspatroon van een (nieuwe) klant niet.

Vbje uit eigen stal: ik ben zelf over de jaren al 3x geweest voor een calibratie, naar de winkel, 2x een CRT TV en 1x een projector, telkens op 'afspraak', via mail...

Maar toch élke keer ik daar kwam was het alsof men uit de lucht viel. 'ah, vandaag een calibratie? OK!' Let wel, het werd toen allemaal wel gedaan, vriendelijk en wel, en het verschil was er zeker... Maar je zou toch verwachten dat er iets van agenda is, of kalender, dat men weet wat er die dag allemaal te gebeuren staat. Zeker als je PC en HT door mekaar doet.

en inderdaad, dat hele PC en HT door mekaar, ik weet dat je denkt dat je het niet kan oplossen, maar het is gewoon ZO verwarrend, voor een nieuwe klant. ik vind het echt een hoge WTF factor... kan er niet aan doen.

Weet niet of je dat boek aan het lezen bent van steve jobs' biografie, maar daar staat heel interessant in over hoe hij leerde van verschillende mensen early on van wat het is om een 'merkindruk' te imputeren, van echt een soort.... verschil te maken van begin tot einde wat mensen bij blijft, en wat ze gaan associeren met het product. Daarom dat een apple product van reclame tot in de winkel (store) tot het uitpakken (waar je bij anderen een gerecycleerde kartonnen doos open doet) tot het gebruiken zo'n feest is.

Ik zeg nu niet dat je dit met ITC moet of kan doen, maar het gaat om de hele 'ervaring' als klant... Als men er zich 1,5 uur op zit te verheugen van naar het walhalla van de HT te gaan (wat je kan hebben, als je lang op dit forum zit en mee profiteert van jouw knowhow over projectoren en displays over de jaren) en dan kom je op ITC, ja dat KAN wat tegenvallen...

Waarmee ik niet wil gezegd hebben dat het een slechte winkel/zaak is. Alleen moet je het soms van de andere kant bekijken en je niet zo snel aangevallen voelen denk ik.

Grtz,
G.

J.A.F._Doorhof

Even voor de goede orde Gaeje.
We hebben een agenda met de calibraties, maar die kan alleen Annewiek en ik inzien.
Dit betekend echter niet dat we uit ons hoofd weten dat die en die dan komt. Als iemand zich meld betekend dit wel dat dat tijdsblok voor die persoon is ingedeeld, met andere woorden exact zoals je aangeeft. "ah u komt voor de calibratie, we gaan ermee bezig" kan overkomen als "oops dat wisten we niet, maar ik heb toch even tijd" maar is bedoeld als "ah we gaan voor u bezig".

Ik loop gewoon niet de hele dag met mijn neus in de agenda om te kijken wat ik het volgende blok moet doen :D

Verdedigen is denk ik alleen maar een teken dat we 100% achter ons bedrijf staan, en ik vond de omschrijving van de demo gewoon erg hard naar Annewiek toe, daarnaast denk ik dat de meeste mensen perfect weten wat ze te wachten staat, of wel net als bij elk ander bedrijf, je weet het nooit 100%. Ik ben misschien wat anders dan andere maar ik koop ergens waar de service en kunde goed is, of dit in een paardenstal is of in een A locatie.

Het enige waarop ik verdedig is de aanval naar Annewiek toe want die vind ik onterecht.
De andere factoren, allemaal persoonlijk.
Als je wilt weten waar je naar kijkt dan vraag je even of de persoon op info wilt drukken want dan zie je boven in beeld exact wat er binnen komt. JUIST de reden dat we vanaf een mediaspeler hebben gedemonstreerd is om een vast aantal scènes te kunnen bieden die snel achter elkaar getoond kunnen worden.

Denk je in dat dit van BD moet komen....
Gemiddeld 10 scenes, mediaspeler begint bij het moment en direct en kan naar de volgende.
BD speler, Disc erin 1-2 minuten voordat het menu er is, naar de scène springen.
Volgende disc erin.

Dat is onhandig, duurt te lang en mensen zijn de eerste scène weer vergeten.

Dit is ONZE visie, maar dat hoeft niet de jouwe te zijn.
Als mensen een demo willen met muziek etc. dan is dat normaliter gewoon mogelijk, de apparatuur staat er, en is normaliter ook aangesloten, alleen net nu niet, en het is jammer dat we daar dan op worden afgerekend alsof het altijd zo is, en dat vind ik gewoon niet echt fair naar Annewiek toe.
Custom installer

J.A.F._Doorhof

Daarnaast is het ook niet direct aangevallen voelen.
Maar wel een verklaring waarom we dingen zo doen als we doen.

Of heb je liever dat ik mijn kopje laat hangen en zeg "ja hoor, meneer, we zullen beter ons best doen, sorry..... hopelijk vergeeft u het ons"

:D
We hebben een eigen mening, gaan een discussie niet uit de weg, en zijn denk ik mede daardoor al jaren zeer succes vol met home theater. Verbeter punten zijn er legio maar veel zijn er gewoon niet mogelijk zonder de prijzen drastisch omhoog te gooien.

En de klant van te voren waarschuwen.... wat denk je hier van :

Geachte klant (en hopelijk binnenkort bezoeker)
Let er op dat als u naar Emmeloord komt het volgende kan gebeuren :

1. De winkel is niet wat u verwacht... we zijn een computer bedrijf met een grote kennis op gebied van Home Theater, echter de uitstraling van de winkel is laagdrempelig en als u binnenkomt ren dan niet weg als u niet meteen de home theater projectoren ziet, ze zijn er echt hoor.

2. Ondanks dat Frank Doorhof erg veel op het www.htforum.nl post werken er meer mensen bij ITC, het kan dus zijn dat u een demo krijgt van iemand anders, schrik daar niet van, ook die weten er wel wat van, en Frank kan altijd gebeld worden of erbij geroepen worden.

3. Als u de prijzen hoort, schrik dan niet... met goedkope projectoren zijn we iets duurder maar dit komt door de calibraties die u er gratis bij krijgt, bij de duurdere zijn we nog steeds een van de goedkoopste aanbieders van Nederland.

4. Als u naar emmeloord rijdt schrik dan niet van het platte land, u verwacht dit misschien niet maar we waren vroeger echt onder de zeespiegel, maar er is geen kans meer op direct overstroming.

5. Oh ja en over de demo.
We doen dat iets anders dan andere, wij proberen u niet te overtuigen met mooie beelden die er altijd goed uitzien, en we proberen ook niet de boel te overschreeuwen met harde muziek of geluid, bij ons kunt u echt genieten van de projectoren en een goed vergelijk zien tussen de projectoren.

6. En tja.... we zijn wat laag drempelig dus het kan iets rommeliger zijn dan bij een ander, maar onze koffie is net zo lekker (hoewel we geen cappuccino serveren) en we zijn qua service natuurlijk gewoon dik in orde.

7. Tevens kan het soms wat druk zijn waardoor u soms even 1 minuutje gedurende de demo alleen gelaten word, we proberen dat zoveel mogelijk te beperken maar het kan gebeuren.

8. We draaien demo's vanaf een mediaspeler voor snelheid en een goed vergelijk, u kunt natuurlijk zelf ook materiaal meenemen.

Wilt u alsnog een demo na al deze punten, onderteken dit dan zodat we niet voor verassingen staan.
We hopen dat u alsnog onze showroom wilt bezoeken en niet liever naar de bioscoop of media markt gaat.

MvrGr.

en ja dit is met ENORM veel humor geschreven, en niet gezien als aanval.
Hoop dat je er ook de humor van inziet, een klant van te voren waarschuwen is natuurlijk "belachelijk" net alsof ze in een beerput terecht komen :D
Custom installer

Gaeje

nogmaals Frank, de meesten hier zijn je erg genegen, en bedoelen kritiek eerder opbouwend dan omgekeerd, maar het is NOOIT leuk om te horen natuurlijk. Vandaar ook dat je eigen baas geworden bent, maar uiteindelijk leef je van je klanten dus het loont om ernaar te luisteren.

Natuurlijk was die kritiek op annewiek en de demo héél hard, maar er zal (voor die mens) wel een grond van waarheid in gezeten hebben anders had hij het zo toch niet opgeschreven. Nu is dat voor jullie niet leuk omdat het zwart op wit blijft staan op het forum, maar goed. een goed verstaander is er 2 waard en kan dat ook wel een beetje filteren zeker?
Niemand beweert trouwens dat jullie niet achter jullie winkel/product staan, heb ik toch nergens gelezen.

"Ik ben misschien wat anders dan andere maar ik koop ergens waar de service en kunde goed is, of dit in een paardenstal is of in een A locatie."

Hier wil ik wel even een aanmerking bij maken: Ik dus bvb niet... Ik hou van te fancy showverkoop zoals het Apple / nespresso gedoe... Kijk naar nespresso: het is gewoon koffie, maar om te bestellen moet je lid worden van die 'club', die winkels zijn poepsjiek en ze komen ermee weg om je 35c te vragen voor een koffie... Waarom je werkt dat.. je voelt je iets méér dan een ordinaire klant...

ik zeg niet dat je een HT boetique moet maken, maar het is een beetje een tot de verbeelding sprekende hobby, dus het is altijd leuker als je dat wat kan in stand houden, of inkleden. Maar dat is een keuze natuurlijk, en je trouwe klanten/forummers zullen wel blijven Projectoren halen maar misschien zal iemand die voor het eerst zou komen (of naar zo'n demo komt) toch meer gecharmeerd zijn van een Cinedream of meer ingeklede winkel ofzo?

doet me een beetje denken aan onze discussie over je filmpjes van je fotostudio paar maand geleden. Het gaat om wat je wil uitstralen naar buiten toe; En jij vindt dat die 'show' de lading van kwaliteit niet dekt, en dat is inderdaad niet, het is een dun laagje 'show', een verbloeming van de realiteit maar dat is net wat reclame, advertising enz... is. Iets mooier laten lijken dan het is. Maar dat is wat een consument toch net wìl?

ik weet het niet hé, ik ben maar luidop aan het denken...
voor de rest laat ik het hierbij, anders wordt het weer zo'n welles nietes spelletje

J.A.F._Doorhof

Je verwoord het goed Don't worry neem hier ook geen enkele aanstoot aan. Zoals je ook weet van de video's ben ik daar serieus mee bezig gegaan en er is denk ik wel wat veranderd.

We staan altijd open voor verbetering. Gaat alleen even op de manier waarop ;)
En dat doe jij gewoon netjes.

Welles nietes zal het altijd blijven doordat iedereen mens is en het op zijn haar manier doet. Maar dat is niet fout. Het word fout als iemand zijn of haar mening ziet als de waarheid en dat gaat opdringen of anders boos word.
Custom installer

riwi

Citaat van: J.A.F._Doorhof op december 18, 2011, 12:29:34
Denk je in dat dit van BD moet komen....
Gemiddeld 10 scenes, mediaspeler begint bij het moment en direct en kan naar de volgende.
BD speler, Disc erin 1-2 minuten voordat het menu er is, naar de scène springen.
Volgende disc erin.

Als er een goede mediaspeler zou zijn die net zo goed speelt als een BD speler dan is de mediaplayer evengoed voor de demo.
Het probleem van het materiaal dat wij tijdens de hw30 demo hadden, was dat we niet wisten wat het was. 24p? 50i? 60p? En doet de FI dan wel wat nu? Waar kwam het vandaan? HDTV? Bluray? ge-upscalede DVD? De Epson demo is 60p of 60i geloof ik. Dus FI doet dan NIETS.

Bij Grobi is een BD disk gemaakt (inc alle bedrijfs logo's in een menu) die snel start, met een simpel menu waar 20 scene's op staan uit allerlei films. Voor elk wat wils, puur voor Wow effect, kritische donkere scene's, snelle pans etc. Erg handig voor tijdens een dergelijke demo. Tevens gebruiken ze dan in alle 4 demo ruimtes dezelfde disk, dus je ziet telkens hetzelfde materiaal, of je kan erom vragen.

Verder vond ik de demo, de demoruimte (afgezien van het voor mij iets te lichte plafond) en de winkel prima. Ook de verzorging en aandacht van Annewiek zijn uitstekend.

<edit>
O ja demo's bij Grobi zijn ook altijd rommelig, dat hoort zo :)

J.A.F._Doorhof

Fi werkt volgens mij bij nagenoeg al het materiaal.

Ook vanaf bd weet je niet wat je ziet. Ook daar kan 50-60-24fps 1080i-1080p-720p en zelfs 576p of i op staan in de mix.

Ik zie ook geen enkel verschil in een bd met de scènes of dezelfde scènes vanaf een mediaspeler behalve het idee ;)

Wil best een bd branden hoor geen probleem alleen dan zijn we niet meer flexibel.
Custom installer

riwi

Citaat van: J.A.F._Doorhof op december 18, 2011, 13:30:45
Fi werkt volgens mij bij nagenoeg al het materiaal.

Ook vanaf bd weet je niet wat je ziet. Ook daar kan 50-60-24fps 1080i-1080p-720p en zelfs 576p of i op staan in de mix.

Dat is dan het vertrouwen in de gene die de disk gemaakt heeft inderdaad. De scenes op jullie mediaplayer zijn vooral recoded materiaal. recoded meuk vertrouw ik niet, tenminste niet als ik beeldkwaliteit wil beoordelen. Wat dat betreft heb je gelijk als je ditzelfde materiaal op een BD disk zou zetten verbetert dat niets aan de demo.

Het is afhankelijk van de implementatie in de projector, maar volgens mij doet FI niets voor 60p materiaal. Het is in ieder geval bedoelt om motion in 24p film materiaal te verbeteren/versoepelen.

texmurphy68

Beste Frank,

Jammer dat je nou net de verkeerde punten uit mijn verhaal haalt, i.p.v. iets te doen met de zaken die beter kunnen.

Geen geluid: prima, ik kom inderdaad voor de projector, ik noemde het slechts. Het is een idee om voor de demo start, dit te melden aan de bezoekers. Het hoe en waarom van zonder geluid demo'en. Ik was de klant die aan de vroege kant was en joh, al zouden we een kwartier later begonnen zijn, geen probeleem. Dat Annewiek meerdere taken heeft: ook geen probleem en dan kan je inderdaad ook even van gedachten wisselen met de andere bezoekers van de demo.

De demo zèlf, daar is heel wat winst te halen. Of het nou voor de leek, gevorderde leek of expert is. Ik sluit me aan bij de punten van Gaeje en Zymotic. Het is handig om voorafgaand aan elk fragment te vertellen wat je gaat zien, waar je op moet letten, wat de tech. facts zijn, etc. En dan consequent op de andere beamer hetzelfde laten zien.  Waardoor de verwachtingen ook hoog zijn, komt omdat jouw recensies altijd qua inhoud erg professioneel overkomen. Je vertelt hoe je test, met welke fragmenten, etc., maar dan kom je als bezoeker soort van bedrogen uit als je de demo krijgt zoals Annewiek die geeft. Niets ten nadele van Annewiek, ze heeft humor en is een goede gastvrouw, maar de demo met de Sony ging toch wel de mist in omdat het materiaal van Roadrunner gewoon niet goed te krijgen was. Resolutie werd maar niet goed, er was een soort van pixellatie. Ik denk dat je óf met Annewiek de manier van demonstreren moet doornemen, óf gewoon zélf de demo geven, dan zit je op het verwachtingsnivo van de mensen die jouw recensies lezen en waarderen. Jij bent denk ik voor velen DÉ authoriteit op het gebied van beamertests, calibraties en dergelijke, dus dan verwacht je datzelfde nivo als je een bezoekje aan Emmeloord brengt.
Marants SR7010, Dolby Atmos 7.1.4 configuration.
front & center: DIY Visaton & Vifa, L & R surround and L & R back surrounds: ElectroVoice EVID 6.2, Atmos top: 4x ElectroVoice EVID 4.2, sub KEF PSW 2010, Nvidia Shield Pro, PS5, Xbox One Series X, JVC N5, projection size 3.00 m x 1.69 m

J.A.F._Doorhof

Ik zal eens kijken of we de scènes anders in kunnen delen.
Normaal verteld annewiek trouwens precies waar je op moet letten, dus ik vind het vreemd dat ze dat hier niet gedaan zou hebben, ze weet precies waarom er bepaalde scènes gekozen zijn.
Custom installer

Starred

Citaat van: J.A.F._Doorhof op december 18, 2011, 11:24:00
Ik snap je, maar ik zie niet hoe we dat kunnen verbeteren ?

Waarom schakel je niet een keer een specialistische adviseur in? Dat kan wellicht verfrissende ideen en niet gedachte verbeteringen opleveren

evilniek

Het liefst zou ik gewoon lekker een paar films van thuis meenemen, materiaal wat ik zelf heel goed ken, dan krijg je denk ik een beter idee waar je naar kijkt. De vorige keer was dit jammer genoeg niet mogelijk aangezien er geen Blu-ray speler voorhanden was, mooi dat deze er uiteindelijk toch is gekomen. Ik hoop dat die LG wel 3D kan, of is dit een gewone 2D-er?
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

williams

Hoi Frank,met het tooltje MULTIAVCHD kun je gemakelijk een test disc maken voor je Demo's ,hieronder heb ik een voorbeeld gemaakt hoe het eruit ziet.

afz Williams
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

Matthieu

Nu was ikzelf ook op zoek naar zo'n programma om Blu-Ray's te rippen.
Probleem is dat je ze met dit converteerd naar AVC-HD, tenminste,... als ik zo naar de titel kijk.
De bedoeling hier was volgens mij om de Blu-Ray files/scenes wel in origine te houden.
Ik zat zelf aan DVDFAB Blu-Ray te denken, maar 'k weet nog niet of ik hiermee een Blu_ray menu kan samenstellen, met scenes.

J.A.F._Doorhof

Bluray speler kan 3D, 2d en mediafiles.

Een disc zie ik nog steeds absoluut geen nut van, behalve een leuke schil, maar we zullen er in het nieuwe jaar 1 maken, ik zie echter geen verschil tussen streamen van de scènes via de BD speler of een disc. Maar goed, als sommige mensen een disc willen zien kleine moeite.
Custom installer

williams

CiteerNu was ikzelf ook op zoek naar zo'n programma om Blu-Ray's te rippen.
Probleem is dat je ze met dit converteerd naar AVC-HD, tenminste,... als ik zo naar de titel kijk.
De bedoeling hier was volgens mij om de Blu-Ray files/scenes wel in origine te houden.
Ik zat zelf aan DVDFAB Blu-Ray te denken, maar 'k weet nog niet of ik hiermee een Blu_ray menu kan samenstellen, met scenes

Je kunt ook tegen MULTIAVCHD zeggen dat je er een Blu-ray van wilt branden.
Met de streamfiles gaat er verder geen kwaliteit verloren er wordt alleen een ander bestands extensie van gemaakt.
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

Gaeje

Citaat van: williams op december 20, 2011, 17:36:32
Hoi Frank,met het tooltje MULTIAVCHD kun je gemakelijk een test disc maken voor je Demo's ,hieronder heb ik een voorbeeld gemaakt hoe het eruit ziet.

afz Williams

ja hiermee maak je natuurlijk echt een professionele indruk :-)

jasjenl

Citaat van: J.A.F._Doorhof op december 20, 2011, 20:10:43
Bluray speler kan 3D, 2d en mediafiles.

Een disc zie ik nog steeds absoluut geen nut van, behalve een leuke schil, maar we zullen er in het nieuwe jaar 1 maken, ik zie echter geen verschil tussen streamen van de scènes via de BD speler of een disc. Maar goed, als sommige mensen een disc willen zien kleine moeite.
Ik kreeg de indruk, uit de berichtgeving hier, dat streamen bij de demo met een ander apparaat gedaan werd dan het afspelen van blu-rays. Maar als beiden met hetzelfde apparaat gedaan worden (de Oppo mag ik dan hopen?) zie ik de meerwaarde van een disc ook niet echt..
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

J.A.F._Doorhof

We gebruiken een LG BD speler in de normale demoruimte en een oppo voor high end.
Niet iedereen kan een oppo betalen, en de lg is een beetje standaard qua prijs.
Ook dit is opzettelijk gedaan zodat mensen gewoon zien wat ze zelf gebruiken of in ieder geval in de buurt van.
Custom installer

papaleo

Welke pj worden er dan in de 'normale' demoruimte geshowd,en welke in de high-end?

De HW30 werd bv in de normale ruimte geshowd,ik denk dat wanneer je een HW30 kan betalen je er ook wel een Oppo bij wil (kan) kopen van €600,- want je wil op zo'n pj toch ook de beste bron hebben...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels