Sony HW30

Gestart door J.A.F._Doorhof, augustus 2, 2011, 19:09:00

Vorige topic - Volgende topic

home@the movies

CiteerErg indrukwekkend.
Denk je dat je de Panasonic en komende Epson ook gaat neerzetten?
Dat maakt het plaatje wel enorm compleet.
Wel een behoorlijke investering moet ik zeggen.

De nieuwe Epson zal zeker het lijstje vervolledigen, al moet ik er wel bijzeggen dat de TW5500 dan uit demo zal verdwijnen, zoals je zelf reeds aangeeft is het een behoorlijke investering die amper een jaar kan renderen, de Mitsu. is voorlopig in bruikleen, ook zij komen op IFA met een nieuwe 3D, alle andere toestellen zijn permanent bij ons in demo

maximus79

Citaat van: home@the movies op augustus 18, 2011, 14:08:09
De nieuwe Epson zal zeker het lijstje vervolledigen, al moet ik er wel bijzeggen dat de TW5500 dan uit demo zal verdwijnen, zoals je zelf reeds aangeeft is het een behoorlijke investering die amper een jaar kan renderen, de Mitsu. is voorlopig in bruikleen, ook zij komen op IFA met een nieuwe 3D, alle andere toestellen zijn permanent bij ons in demo

Hoe kijk jij tegen de vergelijking tw5500 tegen over de HW30/VW90? Is dit een upgrade waard? Buiten 3d.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC NZ500 | Adeo 120" | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: LG 77" | Bluesound Node 2

home@the movies

CiteerHoe kijk jij tegen de vergelijking tw5500 tegen over de HW30/VW90? Is dit een upgrade waard? Buiten 3d.

Ik begrijp dat je dit vraagt maar dit is echt een vergelijking die je niet mag maken, het is echt appelen met citroenen vergelijken zeker met de VW90 en dat is echt niet eerlijk tov de TW5500.
Om te beginnen zijn het gewoon al verschillende generaties, de sony's zijn pas uit, daar waar de TW5500 al twee generaties meegaat, uiteraard is er vooral het verschil in technologie van de panelen, LCD tov SXRD wat gewoon een andere ervaring is. Een eerlijk vergelijk zou zijn om de nieuwe Epsons naast de HW30 te zetten.

Als ik gewoon recht op je vraag antwoord dan ja, uiteraard voor de VW90 en een andere ja voor de HW30 maar dan om de reflecterende panelen en de nieuwe technologie die ook in de HW30 gewoon een zeer dynamisch en zacht beeld neerzet, maar het is een vergelijking die ik eigenlijk niet echt wil maken.
Al bij al blijft de TW5500 een verbazingwekkend goede machine voor de prijs die je er op dit moment moet voor neertellen.
Groeten

maximus79

Citaat van: home@the movies op augustus 18, 2011, 15:02:04
Ik begrijp dat je dit vraagt maar dit is echt een vergelijking die je niet mag maken, het is echt appelen met citroenen vergelijken zeker met de VW90 en dat is echt niet eerlijk tov de TW5500.
Om te beginnen zijn het gewoon al verschillende generaties, de sony's zijn pas uit, daar waar de TW5500 al twee generaties meegaat, uiteraard is er vooral het verschil in technologie van de panelen, LCD tov SXRD wat gewoon een andere ervaring is. Een eerlijk vergelijk zou zijn om de nieuwe Epsons naast de HW30 te zetten.

Als ik gewoon recht op je vraag antwoord dan ja, uiteraard voor de VW90 en een andere ja voor de HW30 maar dan om de reflecterende panelen en de nieuwe technologie die ook in de HW30 gewoon een zeer dynamisch en zacht beeld neerzet, maar het is een vergelijking die ik eigenlijk niet echt wil maken.
Al bij al blijft de TW5500 een verbazingwekkend goede machine voor de prijs die je er op dit moment moet voor neertellen.
Groeten

Bedankt voor je reactie, ik vraag dit omdat ik nu een tw5500 heb en over ga op een HW30 en was erg benieuwd naar jou mening. En graag hoor dat ik er goed aan doe. ;D
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC NZ500 | Adeo 120" | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: LG 77" | Bluesound Node 2

digitalboy

Citaat van: maximus79 op augustus 18, 2011, 15:05:46
Bedankt voor je reactie, ik vraag dit omdat ik nu een tw5500 heb en over ga op een HW30 en was erg benieuwd naar jou mening. En graag hoor dat ik er goed aan doe. ;D

Waarom overstappen van epson naar sony, je kunt toch ook overstappen
naar de nieuwe epson.
Ik heb trouwens nieuws over de nieuwe epson deze schijnt ook 480 hertz panelen te hebben (logisch)
en een lumen rating boven 2000 lumen.

evilniek

Citaat van: digitalboy op augustus 18, 2011, 17:48:04
Waarom overstappen van epson naar sony, je kunt toch ook overstappen
naar de nieuwe epson.
Ik heb trouwens nieuws over de nieuwe epson deze schijnt ook 480 hertz panelen te hebben (logisch)
en een lumen rating boven 2000 lumen.

Op dit moment allemaal speculatie's, ik heb nog helemaal niets vernomen van éen nieuwe Epson. De Sony HW30 is ook 'nieuw' toch?
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

home@the movies

CiteerOp dit moment allemaal speculatie's, ik heb nog helemaal niets vernomen van éen nieuwe Epson. De Sony HW30 is ook 'nieuw' toch?

Dat van die 480 Hz panelen kan ik weer wel degelijk bevestigen, dat is ons door een welgekend Epson persoon hier op het forum bevestigd, samen met nog een paar andere op zijn minst interessante ontwikkelingen.

Groeten

Werner

riwi

De grote vraag is over Epson dit keer de aangekondigde modellen ook echt kan uitleveren of dat het vapourware blijft zoals de 2000 en 4000 modellen van afgelopen jaar.

evilniek

Citaat van: home@the movies op augustus 18, 2011, 18:08:20
Dat van die 480 Hz panelen kan ik weer wel degelijk bevestigen, dat is ons door een welgekend Epson persoon hier op het forum bevestigd, samen met nog een paar andere op zijn minst interessante ontwikkelingen.

Groeten

Werner

Heb je deze Epson al gezien dan? idd, nee. Sorry hoor, maar misschien is het verstandiger om pas een oordeel te vellen als het ding er is.

Matthieu

Gezien Panasonic de panelen van Epson gebruikt, geloof ik wel dat ze 480Hz zijn.

Ik hoop eigenlijk een beetje dat Epson nu met de Reflective LCD Panelen in zijn 3D projector gaat komen.
Ik verwacht dus 2 modellen van Epson dit jaar.
Ik denk zelf ook dat de 3D Hype de reden is geweest dat ze die reflective techniek in de R2000 en R4000 hebben uitgesteld.

home@the movies

CiteerOp dit moment allemaal speculatie's, ik heb nog helemaal niets vernomen van éen nieuwe Epson. De Sony HW30 is ook 'nieuw' toch?

Je bent dan ook geen dealer hé, doorgaans mogen wij net een tikkeltje meer weten ;)
Naar aanleiding van ons bezoek aan de IFA binnen twee weken hebben we vorige week persoonlijk contact gehad met de product manager van Epson, we hebben de volledige line up voorgesteld gekregen van alle nieuwe projectoren zoals die op IFA zal worden voorgesteld, dit is dus alles behalve speculatie maar info uit de eerste hand.

Deze info is bij mijn weten voorlopig nog niet wereldkundig gemaakt, en het is ook niet aan mij om dat te doen maar een paar dingen zoals oa dat van de 480 hz panelen kan ik, wel degelijk bevestigen.

Verder probeer ik enkel maar wat meer duidelijkheid te brengen hoor, niet meer dan dat  ;)

Ik zou zeggen lees deze post er nog eens op na als de IFA achter de rug is, ik voorspel je nu in ieder geval een zeer indrukwekkende lijst van nieuwe Epson toestellen met een paar zeer interessante mogelijkheden, maar je hoeft mij uiteraard niet op mijn woord te geloven.

Ik zou zeggen als Troje deze post mee volgt, spring even in en gooi het in de groep  ;D ;D

Groeten
Werner

home@the movies

CiteerIk hoop eigenlijk een beetje dat Epson nu met de Reflective LCD Panelen in zijn 3D projector gaat komen.
ik mag niets zeggen  :-X maar :-\
CiteerIk verwacht dus 2 modellen van Epson dit jaar.
Het zijn er meer  ;)

Grindtegel

is dit nou het sony hw30 topic of het wat zullen epson en co in de toekomst nog gaan brengen? Speculeren in een nieuw topic s.v.p.
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

donaldk

"Innovatives Denken in kreativen Köpfen"

2. - 7. September 2011

IFA, Messe Berlin

Epson, Weltmarktführer im Bereich Projektoren, zeigt auf der IFA seine neuen Full-HD-Heimkinoprojektoren. Ein weiteres Highlight auf dem Stand 103 in Halle 21b ist die Demonstration der neuesten Entwicklung in der Epson 3-LCD Projektionstechnologie.

Weitere Infos finden Sie unter www.ifa-berlin.de

Tja... Had ie ze dan al staan, tja ze hebben natuurlijk een jaar overgeslagen, dus dat zou kunnen, normaal is het haasten om op tijd een pre-production unit in Berljn te krijgen?

J.A.F._Doorhof

Laten we het zo zeggen, zonder teveel weg te geven.....

Op DIT moment winnen de Sonys het van de Epsons, zoals werner al aangeeft het is een andere techniek en dila/sxrd is gewoon een fantastisch beeld.

Zodra Epson met de nieuwe projectoren komt, zal het HEEL spannend worden, en zal het er ook bij ons om spannen of we een Epson of Sony blijven gebruiken.

ECHTER eerst zien, dan reviewen en dan een conclusie trekken.
Epson komt met meerdere modellen in verschillende segmenten (meer mag ik ook niet zeggen) maar het word leuk.

Echter nadeel is wanneer ?
op dit moment koop je met de hw30 en vw90 een waanzinnig mooie projector, de GROTE stap is gemaakt, we zitten weer aan het begin van een cylcus met kleine verbeteringen. Voor Epson komt nu de grote stap van de 5500 naar de nieuwe generatie, voor Sony zal er een verfijning komen op de duur.

Maw ik verwacht niets dat de vw90 verpletterd, ik GOK dat Epson met iets komt dat er heel dicht tegen aan zit, of misschien iets beter op sommige gebieden, alleen de vraag is wanneer.

Het is niet zo dat als je nu iets koopt in de trend van de hw30 of vw90 dat je spijt krijgt, ik denk (en dat is een educated guess) dat Epson gewoon het gat dicht wat er nu is tussen Sony en Epson. Voor mij heeft Sony overall JVC verjaagd uit de monopolie positie van top projectoren qua beeld, JVC heeft dat jaren alleen gehad en is mijn inziens iets te ver achter over gaan zitten en nu ingehaald op veel vlakken door Sony, de nieuwe generatie Epson zal waarschijnlijk er voor zorgen dat er zometeen 3 merken zijn in die kwaliteit om uit te kiezen.

Mensen die denken dat er wonderprojector komt zitten fout, JVC was met de hd750 de grote sprong voorwaarts voor mij, verfijnd in de 950 en toen kwam Sony, de rest bleef achter, Epson gaat nu gok ik aansluiten.

De volgende GROTE sprong zal moeten komen met nieuwe lamp technieken, daar zit nu de kneep, willen we echt goed 3D zullen we naar nieuwe lamp technieken moeten of dual lamp systemen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Kjelt

Ik vind dat er zowiezo sinds de HD350/750 projectoren geen HELE GROTE stap voorwaarts is gemaakt op de panelen en de techniek. Welliswaar subtiel met FI technologie maar een HELE GROTE stap? Voor mij niet, ik kijk nog steeds met veel plezier naar de HD350 en vond de HW30 wel erg mooi maar niet een heel groot verschil beter dan thuis. En daar zitten dan twee generaties (3 jaar) tussen, dus het is allemaal redelijk subtiele en kleine stappen voorwaarts als je het mij vraagt.

J.A.F._Doorhof

CMS vind ik toch wel een ENORME stap Kjelt.
FI vind ik een kleinere stap (wel een goede), CMS is voor mij gewoon een vereiste op dit moment in een projector.
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Kjelt

Citaat van: J.A.F._Doorhof op augustus 19, 2011, 09:56:10
CMS vind ik toch wel een ENORME stap Kjelt.
FI vind ik een kleinere stap (wel een goede), CMS is voor mij gewoon een vereiste op dit moment in een projector.
Die zat al op de HD750 van 3 jaar geleden? Voor mezelf met de HD350 was het geen deal breaker maar ik heb het wel altijd belachelijk van JVC gevonden dat dit niet standaard op alle projectoren in een prijsklasse >3k zit.
Maar qua paneeltechnieken kun je toch niet zeggen dat we sinds 3 jaar nou zo'n schokkend grote vooruitgang hebben gezien? Als ze echt dadelijk 480Hz aan kunnen dan zou ik dat wel een grote stap vinden.

J.A.F._Doorhof

Paneel techniek zijn kleine stappen inderdaad, Sony met 240hz vond in een goede vooruitgang.
Verliezen van motion blur was een behoorlijke en natuurlijk zoals al aangegeven CMS.

Maar zoals ik in de post hierboven (2) aangaf was JVC even alleen heerser en zie ik de andere merken nu GROTE sprongen maken maar binnen hun eigen lijn, het TOTAAL beeld of wel RESULTAAT zal niet veel verschillen van de VW90 die ik op dit moment als overall winnaar zie. Misschien op sommige punten verfijnd, iets beter, iets minder etc.

Ben ook benieuwd als er een opvolger van de VW90 komt wat die doet, waarschijnlijk de 3D techniek van de HW30.
Custom installer

THX-UltraII

Ik hou het voorlopig lekker bij mijn HD950. Wat een beest is dat toch zeg! Qua 2d maar weinig wat hier (voor mijn ruimte) aan kan tippen. 3D pj neem ik over 3 generaties verder wel.

evilniek

Citaat van: home@the movies op augustus 18, 2011, 22:03:01
Je bent dan ook geen dealer hé, doorgaans mogen wij net een tikkeltje meer weten ;)
Naar aanleiding van ons bezoek aan de IFA binnen twee weken hebben we vorige week persoonlijk contact gehad met de product manager van Epson, we hebben de volledige line up voorgesteld gekregen van alle nieuwe projectoren zoals die op IFA zal worden voorgesteld, dit is dus alles behalve speculatie maar info uit de eerste hand.

Toch jammer dat ik me heb laten verleiden om in dit topic te reageren, ik geloof je helemaal hoor Werner, en ik geef toe dat ik er keihard naast zat, mijn excuses hiervoor. Mijn reactie was gewoon een impuls, gericht naar een weinig sympatiek persoon, ik denk dat velen wel weten wie ik bedoel. Ik ga z'n naam niet noemen, zou te veel eer zijn voor hem. Wel erg benieuwd naar de nieuwe Epson's hoor.

THX-UltraII

Citaat van: evilniek op augustus 19, 2011, 13:22:27
Toch jammer dat ik me heb laten verleiden om in dit topic te reageren, ik geloof je helemaal hoor Werner, en ik geef toe dat ik er keihard naast zat, mijn excuses hiervoor. Mijn reactie was gewoon een impuls, gericht naar een weinig sympatiek persoon, ik denk dat velen wel weten wie ik bedoel. Ik ga z'n naam niet noemen, zou te veel eer zijn voor hem. Wel erg benieuwd naar de nieuwe Epson's hoor.

Wie A zegt moet ook B zeggen jongen

evilniek

home@the movies

CiteerToch jammer dat ik me heb laten verleiden om in dit topic te reageren, ik geloof je helemaal hoor Werner, en ik geef toe dat ik er keihard naast zat, mijn excuses hiervoor. Mijn reactie was gewoon een impuls, gericht naar een weinig sympatiek persoon, ik denk dat velen wel weten wie ik bedoel. Ik ga z'n naam niet noemen, zou te veel eer zijn voor hem. Wel erg benieuwd naar de nieuwe Epson's hoor.

Ik begrijp je absoluut hoor, ik ben zo dom geweest om dezelfde fout te maken en in discussie te gaan, ik had al wel zo een idee dat je reactie niet aan mij gericht was  ;D

Ik heb dan ook besloten om in het vervolg op een andere manier hiermee om te gaan  ;)

DVDmartinDVD

Citaat van: riwi op augustus 18, 2011, 18:34:31
De grote vraag is over Epson dit keer de aangekondigde modellen ook echt kan uitleveren of dat het vapourware blijft zoals de 2000 en 4000 modellen van afgelopen jaar.

http://www.projectorreviews.com/blog/2011/08/18/epson-3d-projector-exists/#more-1296
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR