Dennuz hifi set

Gestart door bezoeker, juli 25, 2011, 15:41:12

Vorige topic - Volgende topic

bezoeker

Hallo allen,

Ik ben nieuw hier en het leek me netjes om me ff voor te stellen.
Op audiofreaks was ik al enige tijd te vinden maar hier nog niet :) En ik heb het idee dat dit forum wat meer (in ieder geval regelmatiger) nieuwtjes biedt.
Ik heb een stereoset bestaande uit: Sonneteer (Campion, Byron en Sedley), Penaudio Rebel 3 en Thorens plus Benz element.

Dennuz

Alco

Heey Dennuz,

Welkom op 't forum.

Je set is nog steeds eentje waar mijn hart sneller van gaat kloppen!  Kan me goed indenken hoe dat klinkt. :smile:
(na de vele bezoekjes aan Rinsma HiFi door de jaren heen) :sigh:

De combinatie Sonneteer & PENaudio staat nog steeds in m'n persoonlijke top-5 van de mooiste sets die ik ooit heb mogen beluisteren, ongeacht prijs.
(wat menigeen waarschijnlijk niet verwacht, gezien de relatief bescheiden prijs van de Sonneteer Campion en Alabaster en gezien 't kleine formaat van de PEN's)

groeten,
Alco

Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

bezoeker

Thanks Alco!
Rinsma heeft mij ook aan deze set geholpen ;)

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Alco

CiteerThanks Alco!
Rinsma heeft mij ook aan deze set geholpen

Het enige wat me tegenstaat bij de PENaudio's is dat ze (althans, bij Rinsma) zoveel ruimte om zich heen nodig lijken te hebben.
Bij Rinsma stonden ze vaak midden in de kamer. (ben er al enkele jaren niet meer geweest, maar neem aan dat dat nog steeds zo is)

Heb jij al eens geëxperimenteerd met de PENaudio's iets meer richting de achterwand ?

Btw,...als ik me niet vergis had jij voor de Sonneteer Campion ook een Naim Nait 5i, toch ?
Hoe zou je de overgang omschrijven ?

mvg,
Alco
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Nosferatu

Citaat van: Alco op juli 25, 2011, 16:07:23
Het enige wat me tegenstaat bij de PENaudio's is dat ze (althans, bij Rinsma) zoveel ruimte om zich heen nodig lijken te hebben.
Bij Rinsma stonden ze vaak midden in de kamer. (ben er al enkele jaren niet meer geweest, maar neem aan dat dat nog steeds zo is)
Ja, staan daar nog steeds midden in de kamer.
Video corner: Denon X-4000 AVR + Denon DBT-3313UD, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels, LG 50PK350 Full HD plasma TV.

Music corner: Luxman L-509Z versterker, Luxman D-07X SACD speler, Denon DCD-1520 (1989)  CD speler, Philips CD-101 (1984) CD speler, Tellurium Q Black Diamond XLR interlinks, Tellurium Q Ultra Black II RCA interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Black, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon MC-X40, Ortofon Quintet Black-S, Audio Technica  AT33xMLB, Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre-amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Belden 19364 luidsprekerkabels.

HeadFi corner: Sony NW-A306 DAP, Pioneer XDP-30R DAP, Denon AH-D9200, Sony WH-1000XM3, Bose QC25, ATH-MSR7NC hoofdtelefoons, AudioQuest DragonFly Kobalt USB-DAC/amp.

Xander32

Ik ben zo vrij geweest om ...
Mooie set en welkom ook. Veel lees- en postplezier.

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Alco

Ik ben ook even zo vrij geweest... ::)

(zoek de verschillen)  ;)

Alleen de Campion versterker naast de Thorens ziet er wel mooier uit vind ik, dan zo'n stapeltje Sonneteer.
(maar goed, kan me voorstellen dat er, gezien het meubel geen alternatief is)

Alco

Ik vond gisteren toevallig nog deze foto's uit 2004, toen ik ook nog een Campion had:

(op zo'n oud Sound-Factory Tripod rackje, die Rinsma toen veel gebruikte)

bezoeker

Citaat van: Alco op juli 25, 2011, 16:07:23

Heb jij al eens geëxperimenteerd met de PENaudio's iets meer richting de achterwand ?

Btw,...als ik me niet vergis had jij voor de Sonneteer Campion ook een Naim Nait 5i, toch ?
Hoe zou je de overgang omschrijven ?

mvg,
Alco

Klopt Alco. Ze kunnen niet heel dicht op de achterwand. En dat heb ik dan ook niet. Bij mij zit er zo`n meter tussen. Maar mijn meubel is ook zo`n 60 cm diep. Zou wel iets dichter bij kunnen hoor. Maar ik vind het mooier als de speakers er net iets voor staan.
Ik heb inderdaad ook Naim gehad (de nait 5 en nait 5i). Prachtig spul. Maar bij de combi naim en penaudio vond ik dat het laag niet mooi uit kwam. Sonneteer klinkt in veel opzichten als Naim maar net iets warmer.
gr dennuz

bezoeker

Citaat van: Xander32 op juli 25, 2011, 17:11:36

Ik ben zo vrij geweest om ...
Mooie set en welkom ook. Veel lees- en postplezier.

Sander.

Thanks! Ik weet niet zo goed hoe ik dat moet doen. En bedankt voor het warme welkom :)

gr dennuz

bezoeker

Grappige foto change Alco ;) Kan me voorstellen dat je dit vind. Maar ik zou de Byron en Sedley niet graag willen missen! Heb ook geprobeerd om het naast elkaar te zetten, maar dit vond ik niet staan. ach ja in een woonkamer is het altijd wat plussen en minnen :)

bezoeker

Citaat van: Alco op juli 25, 2011, 19:42:47
Ik vond gisteren toevallig nog deze foto's uit 2004, toen ik ook nog een Campion had:

(op zo'n oud Sound-Factory Tripod rackje, die Rinsma toen veel gebruikte)

welke luidsprekers had je toen Alco? Ik zie in ieder geval een mooie naim cd speler staan. Was je toen ook in bezit van een draaitafel?
Ben gewoon benieuwd. En wat is de reden dat je van Sonneteer afgestapt bent?
gr Dennuz

Alco

Citeerwelke luidsprekers had je toen Alco?
Dezelfde luidsprekers als nu, de Diapason Micra mkIII.

CiteerIk zie in ieder geval een mooie naim cd speler staan. Was je toen ook in bezit van een draaitafel?
Ik had toen een Naim CDX (niet mooi om te zien, maar klankmatig toppie!) Die heb ik een jaar of 5 gehad.

Ik was toen niet in bezit van een draaitafel. (al kriebelde 't vinyl virus toen/nu soms nog wel)
Maar ik heb nog maar zo'n 65LP's, t.o.v. >650 CD's.
Heb weleens bij Rinsma een draaitafel rechtstreeks op de phonotrap van de Campion beluisterd en dat viel me niet tegen! :)

Citeerwat is de reden dat je van Sonneteer afgestapt bent?
Het gemis van een afstandsbediening (voor volume) en ik was een beetje huiverig of de versterker misschien sneller zou slijten, omdat ze vrij warm worden. (ten opzichte van Naim, wat ik daarvoor had/nu heb)
Achteraf denk ik dat dat best meevalt. Anders zou een Campion of Alabaster niet na >15 jaar nog steeds zo succesvol zijn.

Ook twijfelde ik soms waar mijn klankmatige voorkeur naar uit ging... het directe, meer heldere klankbeeld van Naim, of de iets warmere, verfijnde klank van Sonneteer. Uiteindelijk koos ik voor Naim. (zou met beide merken happy kunnen zijn hoor)

Ik had soms ook 't idee dat Rinsma niet uitgemodificeerd raakte op de Sonneteer's. Ik moet zeggen dat ik mijn Campion destijds ook enigszins heb laten modificeren en Rinsma weet wat ie doet en 't was de moeite waard, maar 't leek soms niet op te houden.
Volgens mij heb ik vaker gemodificeerde Campion's/Alabasters beluisterd dan standaard versies.
(zou haast gaan denken:"Was een standaard Campion/Alabaster dan zoveel slechter ?)  :unsure:

Heb jij ook een gemodificeerde Campion ?  

bezoeker

Mooie set heb je gehad Alco! Heel anders dan nu om de luidsprekers na dan. Hmm het virus gaat altijd door. Maar ik geloof dat ik die naim niet weg had gedaan. Maar das natuurlijk persoonlijk.

ik heb geen gemodificeerde campion. Heb er alleen een verbeterd netsnoer op zitten. Voor de rest niet. Ik heb de modificaties van Rinsma meerdere malen zien ontstaan en gehoord. Soms goed, soms zeker niet. Al met al reden voor mij om het maar gewoon zo te laten. Temeer omdat zoals je zelf ook al aandroeg de versterker al jaren op dezelfde wijze in productie is. Hij bevalt mij zo uitstekend. En mocht ik hem weer willen verkopen kan dat in originele staat.
De bekabeling heb ik wel allemaal van Rinsma (interlinks en ls kabel). Bovendien is Rinsma niet meer wat het geweest is met zijn modificaties. Hij heeft recent de draaitafal van m`n kameraad onderhanden genomen. Klankmatig helemaal prima. Maar wel overal lijmresten, slordigheden etc. Kortom eigenlijk zou die dat niet meer moeten doen. Dit is geen kritiek. De beste man is over de 70 en dus begrijpelijk. Maar voor mij wel reden om het nu zeker niet te doen.

Ik vind een afstandsbediening geen gemis. Je beluisterd namelijk hierdoor muziek zoals het gemaakt en bedoeld is. Daarmee bedoel ik dat je veel meer de dynamiek mee krijgt van de muziek. Ik ben zelf muzikant en ik weet hoe moeilijk het is om de muziek wel puntig te spelen maar wel op een zeer laag geluidsniveau. Het begint bij mij dan ook altijd te kriebelen als mensen zo`n stuk in de muziek om hoog knallen met de afstandsbedienig omdat ze het dan niet goed kunnen horen. Dat zou niet de bedoeling moeten zijn.

Ik zou niet zonder een draaitafel willen. Heb best veel lp`s en ik vind het leuk om via een draaitafel muziek te beluisteren. Bovendien is het klankmatig ook een hele andere beleving. Zeker met de Sedley. Ook gaat het laag dieper met vinyl. Dit is duidelijk te horen op mijn penaudio`s.

gr Dennuz

Alco

Citeerik geloof dat ik die naim niet weg had gedaan. Maar das natuurlijk persoonlijk.
Ik moet toegeven dat dat eigenlijk alleen om uiterlijke reden te doen was... :blush:

Toen ik de CDX kocht had ik nog Naim componenten uit de 'olive' serie. (Nait2, daarna 72/180,toen 102/180)
Rond 2006/2007 stapte ik over op de huidige Naim componenten. Die vind ik mooier om te zien, en wou er daarom een visueel matchende CD-speler bij hebben. Toen heb ik de CDX omgeruild voor een CD5X + FC2.
(uiteindelijk de CD-speler weggedaan, aangezien ik vanaf 2008 ben begonnen met streaming audio)

CiteerIk zou niet zonder een draaitafel willen. Heb best veel lp`s en ik vind het leuk om via een draaitafel muziek te beluisteren. Bovendien is het klankmatig ook een hele andere beleving.
Ik zou prima zonder kunnen, maar.... ik geef toe het is absoluut leuk om via een draaitafel muziek te beluisteren en 't is inderdaad een andere beleving. Ook vind ik 't veel leuker om bijvoorbeeld op een LP/CD beurs naar vinyl te snuffelen.
(Een mooie LP vinden geeft me wel meer voldoening, omdat je daar meer moeite voor moet doen)

bezoeker

Citaat van: Alco op juli 27, 2011, 17:31:42
Ik moet toegeven dat dat eigenlijk alleen om uiterlijke reden te doen was... :blush:

ach niet geheel onbelangrijk aangezien de meeste hifi sets in een woonkamer staan  O0

Alco

Citeerach niet geheel onbelangrijk aangezien de meeste hifi sets in een woonkamer staan
Precies, je moet er ten slotte vaker naar kijken dan dat je er naar kunt luisteren. ::)

Wat de looks betreft vind ik de Campion & Alabaster nog steeds tijdloos mooi.
Dat sobere, symmetrische, met die mooie glad gepolijste metalen knoppen. :smile:

Alco

Dennuz,  Ik las zojuist op een Engels forum dat de Alabaster een stuk heter word dan de Campion.

Citeer"The Alabaster is the hottest of these three: Alabaster (hot) > Orton (warm) = Campion (warm)"

(ik vond dat de Campion al aardig warm werd aan de zijkanten)  Is dat ook jouw ervaring ?

Al kan ik me voorstellen dat dat niet iets is wat je tussen die 2 versterkers onderling vergelijkt.

bezoeker

hij wordt inderdaad lekker warm maar niet verontrustend. Er straalt geen warmte af ofzo. Maar als je de zijkant vastpakt weet je dat die aanstaat ;)
Ik weet van Rinsma dat die ze nooit uit doet. Ik doe dat wel. Ze zijn ook zo weer afgekoeld.
Ik heb me er nog nooit zorgen over gemaakt. De versterker bestaat al jaren lang en ik heb nog nooit ergens gelezen dat er slijtage optreed of anderzins.
De Sedley wordt ook een beetje warm.

Ik weet zo niet welke warmer wordt. Klankmatig lijken de versterkers ook op elkaar. De alabaster heeft alleen net wat meer over. Als ik ooit geschikt aan een alabaster kan komen zal ik dat ook zeker doen.

Gr Dennuz

Alco

CiteerIk weet van Rinsma dat die ze nooit uit doet. Ik doe dat wel. Ze zijn ook zo weer afgekoeld.
Goh, doet Rinsma ze nooit uit ?!?  :unsure:  

Hmm, het is wel een goed teken dat ze dan, ondanks de warmte ontwikkeling, al jaaaren meegaan.
(tenzij Rinsma stiekum onderdelen of Alabasters vervangt om de zoveel jaar ::) ;) )

Nou heb ik geen verstand van electronica, maar ik zou denken dat een versterker die behoorlijk warm wordt (veel?) meer stroom verbruikt. (t.o.v. bijvoorbeeld een Naim, die net zo koud is als ie aanstaat, dan wanneer ie uitstaat)

Er staat wel een Alabaster voor € 1200,- te koop op Marktplaats. Persoonlijk vind ik dat een te hoge prijs.
Heb er een keer eentje voorbij zien komen voor € 800,- (alweer wat jaartjes geleden)

Vorig jaar stond er nog wel een Campion te koop bij Hanze HiFi, voor een nette prijs van € 600,-

bezoeker

haha ja dat durf ik niet te zeggen. Maar ik denk het niet. Een alabaster kost nieuw 1600 euro. Dus een vraagprijs van 1200 2e hands is m.i. ook te hoog!
Nadeel is wel dat er weinig tweedehands te vinden is. Zo nu en dan komt er wat voorbij maar niet structureel zoals bijvoorbeeld bij naim. Eigenlijk staat er altijd wel een nait 5i ergens te koop voor een leuke prijs! Ik ben ook niet technisch. Maar alles wat slijt of stuk gaat op het gebied van elektronica kan altijd weer gemaakt worden. En het merk bestaat nog steeds dus onderdelen zijn simpel te verkrijgen!

Alco

Citeeralles wat slijt of stuk gaat op het gebied van elektronica kan altijd weer gemaakt worden. En het merk bestaat nog steeds dus onderdelen zijn simpel te verkrijgen!
Da's waar. Het feit dat een versterker als de Campion en de Alabaster al ruim 15 jaar vrijwel ongewijzigd in het aanbod van Sonneteer zitten, is op zich al een uitzonderlijke prestatie en zegt al veel over de kwaliteit en betrouwbaarheid.

ps. ik wist dat er geruime tijd een (beetje provisorisch) Engelstalig Sonneteer Club forum heeft bestaan.
Heb zojuist de link terug gevonden:
http://www.network54.com/Forum/94504/thread/1080917918/1082027239/Byron+%26amp%3B+Campion+combination

(jammer dat je alleen naar een vorig/volgend onderwerp kunt 'zappen'.)

bezoeker

dank voor de link. Hiervan wist ik het bestaan niet. Zal eens kijken of er nog wat interessant informatie te vinden is

gr dennuz