Dennuz hifi set

Gestart door bezoeker, juli 25, 2011, 15:41:12

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bezoeker

De komende tijd gaan er wat wijzigingen in mijn set komen....  O0

Ben er nog niet helemaal overuit, in ieder geval heb ik de Sonneteer Sedley verkocht. Prachtige versterker. Maar het ontrbreekt me momenteel aan de tijd/mogelijkheid om er dusdanig naar te luisteren wat de sedley eigenlijk wel verdiend.

De campion, byron en penaudio`s blijven wel hoor. Heeft allemaal betrekking op ploaties draaien!

bezoeker

#26
.

Xander32

Bijzondere set maar wat staan die monitoren ver ingedraaid :plain:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

bezoeker

Dag Xander32,

T.o.v. monitoren van een ander merk kan ik me voorstellen dat je dit vindt. Ik weet niet of je al eens naar een set penaudio`s geluisterd hebt maar dit merk/type monitoren komt het beste tot zijn recht als ze zo ingedraaid staan. Vandaar dat ze ook zo staan :)

Alco

#29
Wow, mooi Dennuz, en vind 't persoonlijk ook mooier, rustiger staan zo, met 3 componenten naast elkaar i.p.v. op elkaar gestapeld. :smile:

Klopt, dat is ook mijn ervaring, dat de PENaudio's beter klinken als ze wat ingedraaid staan.
Heb de Charisma's onlangs nog bij Audio-Artistiek mogen beluisteren op Naim. Ze stonden eerst vrijwel recht naar voren, maar dan heb je echt een links-rechts stereobeeld, waarbij de muziek grotendeels aan de speakers plakt.
Even wat indraaien en er ontstaat een prachtig los, diep 3D geluidsbeeld.

Hier nog een foto van dat moment. (helaas beroerde kwaliteit... genomen met m'n Ipod)


Je hebt een behoorlijke CD collectie zo te zien!  :happy:
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

bezoeker

Hey Alco,

Thanks! Ben laatst ook even bij AA geweest. Hij moet inderdaad nog ff experimenteren met de Pens. Maar vind het wel mooi dat het merk nu wat meer te verkrijgen is. Kortom super dat hij het merk in zijn pakket opgenomen heeft. Ook Sonneteer heeft ie staan. Maar ook het prachtige naim inderdaad :)

"Je hebt een behoorlijke CD collectie zo te zien!" -> ik heb zo`n 2700 cd`s en 1600 lps :) Het belangrijkste in mijn optiek  :wub: 

Alco

#31
Hey Dennuz,

Op dat moment heb ik even geen Sonneteer zien staan, maar i.c.m Sonneteer is het wel een match made in heaven.  :worship:

Ik kende PENaudio tot voor kort ook alleen i.c.m Sonneteer. Bij Audio-Artistiek heb ik de Charisma's op de UnitiQute beluisterd.
Dat klonk ook al best goed, maar het had nog niet het niveau wat ik gewend was met Sonneteer. Al stond er bij Rinsma dan vaak wel een peperdure AVID draaitafel als bron te spelen, wat dan niet echt een eerlijk vergelijk is met de Unitiqute.

Holymoly... :worship: 2700 CD's en 1600 LP's ?! :happy:
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

bezoeker

Ik heb hier ook de combi naim nait 5 en 5i gehad met Penaudio. Het was niet slecht maar niet op het niveau met Sonneteer. Vandaar dat ik destijds besloten heb om van het merk Naim af te stappen.

Gisteren overigens ook nog de Rega versterker gehoord die jij ook hebt. Moet zeggen dat klinkt niet verkeerd! Ziet er ook mooi uit.

Robiwan

Mooie set Dennuz. Maar waarom niet mooie slanke zuiltjes i.p.v. die minispeakertjes met waarschijnlijk geen of heel weinig laag :D
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

bezoeker

ah die heb ik vaker gehoord  :laugh:

Ik heb zuilen gehad van Tannoy (de d500) en ook in mijn zoektocht aardig van zuilen beluisterd. Maar ik heb gewoon een zwak voor monitoren. Qua looks maar ook qua geluid. 3d plaatje spreekt me meer aan en ook de snelheid.

En ondanks het slanke ontwerp van de penaudio`s gaan ze best diep hoor haha (50-25000Hz). Natuurlijk geen 15" bassen hier. Maar wel strak en lekker snel. En ik vind dat prima zo :)

Robiwan

#35
Citaat van: dennuz op september  1, 2012, 09:40:08
ah die heb ik vaker gehoord  :laugh:

Ik heb zuilen gehad van Tannoy (de d500) en ook in mijn zoektocht aardig van zuilen beluisterd. Maar ik heb gewoon een zwak voor monitoren. Qua looks maar ook qua geluid. 3d plaatje spreekt me meer aan en ook de snelheid.

En ondanks het slanke ontwerp van de penaudio`s gaan ze best diep hoor haha (50-25000Hz). Natuurlijk geen 15" bassen hier. Maar wel strak en lekker snel. En ik vind dat prima zo :)

Het ligt natuurlijk aan je muziekvoorkeur maar als dat ligt in de meer uptempo hoek dan mis je een hoop :D Het kan namelijk ook snel met meer fundament.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

Alco

#36
CitaatIk heb hier ook de combi naim nait 5 en 5i gehad met Penaudio. Het was niet slecht maar niet op het niveau met Sonneteer. Vandaar dat ik destijds besloten heb om van het merk Naim af te stappen.
Begrijpelijk.  Penaudio + Sonneteer 'hoort' eigenlijk bij elkaar.  Vorig jaar heb ik zelf nog een 2e hands (door Rinsma gemodificeerde) Alabaster thuis gehad, maar tot m'n verbazing/teleurstelling klonk dat op m'n eigen speakers minder goed  dan met met Naim. Daardoor begreep ik 't Engelse woord 'synergy' meteen weer.

CitaatGisteren overigens ook nog de Rega versterker gehoord die jij ook hebt. Moet zeggen dat klinkt niet verkeerd! Ziet er ook mooi uit.
Vind 'm persoonlijk ook wel mooi, maar... alleen 's avonds.  ;D  Dan valt dat goedkope, hoogglans plastic front namelijk niet zo op.
Een Sonneteer Campion of Alabaster vind ik dan wel mooier. Geen goedkoop plastic front/achterpaneel, mooie zware metalen draaiknoppen, en na >15 jaar nog steeds zo'n mooi sober, tijdloos uiterlijk. :wub:


Maar ben ook wel verrast dat de Rega Brio-R voor € 650,- zo goed klinkt. (toen ik 'm kocht nog € 575,-)
Soms mis ik nog net een beetje sprankeling/attack in het hoog, maar verder... :)

Mag ik vragen met welke speakers jij de Rega versterker heb beluisterd ?
Ik heb zo'n vermoeden dat Penaudio's i.c.m de Rega Brio-R ook weleens een mooie combi zou kunnen vormen.

Ik kan me voorstellen dat mensen het laag van de kleine PENaudio's wat te dun vinden. Het is een kwestie van smaak.
Net als Rinsma destijds vind ik ze persoonlijk beter klinken zonder de bijpassende sub-kast, dan met.

De grotere, zuilspeakers van Penaudio heb ik nog niet beluisterd. A-A heeft wel een paartje staan, maar die zijn vast vrij prijzig.
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

bezoeker

Citaat van: Alco op september  1, 2012, 10:49:21
Mag ik vragen met welke speakers jij de Rega versterker heb beluisterd ?
Ik heb zo'n vermoeden dat Penaudio's i.c.m de Rega Brio-R ook weleens een mooie combi zou kunnen vormen.

Ik kan me voorstellen dat mensen het laag van de kleine PENaudio's wat te dun vinden. Het is een kwestie van smaak.
Net als Rinsma destijds vind ik ze persoonlijk beter klinken zonder de bijpassende sub-kast, dan met.

De grotere, zuilspeakers van Penaudio heb ik nog niet beluisterd. A-A heeft wel een paartje staan, maar die zijn vast vrij prijzig.



Ik heb ze beluisterd met de Kef LS50 a 500 euro per stuk. Normaal ben ik niet zo fan van Kef. Maar dit klonk lekker.
Qua laag kan ik het me ook voorstellen. Natuurlijk zou ik meer laag kunnen hebben. Ook wel qua ruimte/woonkamer. Maar dan lever ik weer in op andere fronten. In die zin is het een kwestie van keuze maken en persoonlijke voorkeur. En in feite is weergave via hifi altijd nog een slap aftreksel van live muziek ;)
Ik heb de Serenade en Sara beluisterd. Prachtige luidsprekers. En inderdaad meer bas fundament. Had ze graag gehad. Maar ja budget speelt een rol in dezen :)
Ik heb weleens gestoeid met een sub. Maar daar moest ik ook niets van hebben. Het 3d plaatje verdween kompleet.

Alco

#38
CitaatIk heb ze beluisterd met de Kef LS50 a 500 euro per stuk. Normaal ben ik niet zo fan van Kef. Maar dit klonk lekker.
Aha...die KEF's. Ben normaliter ook niet zo'n KEF liefhebber, maar heb alleen nog maar erg lovende dingen over de LS50's gehoord. Jammer dat ik ze zo ontzettend lelijk vind. (door dat gebogen front en die goudgeel gekleurde woofer, brrr.)

Zelf zou ik ook eerder kiezen voor een mooi 3D geluidsbeeld dan meer laag, en da's in mijn beleving wel een punt waarin kleinere, stand-speakers vaak beter scoren dan grote zuilen. Met name de kleine Penaudio's zijn erg goed in de 'verdwijntruc'. :)

Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Robiwan

Citaat van: dennuz op september  1, 2012, 13:51:05

Ik heb ze beluisterd met de Kef LS50 a 500 euro per stuk. Normaal ben ik niet zo fan van Kef. Maar dit klonk lekker.
Qua laag kan ik het me ook voorstellen. Natuurlijk zou ik meer laag kunnen hebben. Ook wel qua ruimte/woonkamer. Maar dan lever ik weer in op andere fronten. In die zin is het een kwestie van keuze maken en persoonlijke voorkeur. En in feite is weergave via hifi altijd nog een slap aftreksel van live muziek ;)

natuurlijk. het kan gewoon niet tippen aan de echtheid, kracht, dynamiek en zuiverheid. Je wilt echter geen 110 dB in je woonkamer :D

Ik werk op een akoestisch adviesbureau en wij doen regelmatig geluidmetingen aan gevelconstructies. We gebruiken daarvoor 4 ruisbronnen (pink noise) (boxen met 35 cm woofers) en meten dan eerst in de ruimte. Er wordt zo'n 115 a 120 dB geproduceerd. Dit pink noise ruistonen gaan echt dwars door je flikker heen :D. Je voelt zowat je ingewanden fibreren :D. Gelukkig staat de geluidmeter op fast dus is de meting zo voorbij maar lekker is het niet en ik denk zelfs schadelijk bij langdurige blootstelling. Ik doe liever saai bureauwerk :D
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

bezoeker

#40
Hoi Lplover, oke jij benaderd het van een deskundig oogpunt. Ik vanuit mijn ervaringen als semi prof muzikant. Grappig ook en mooi dat we het op dit punt eens zijn :)

Robiwan

Citaat van: dennuz op september  2, 2012, 13:15:55
Hoi Lplover, oke jij benadered het van een deskundig oogpunt. Ik vanuit mijn ervaringen als semi prof muzikant. Grappig ook mooi dat we het op dit punt eens zijn :)

als semi prof muzikant heb je in ieder geval veel gevoel voor muziek, das altijd goed :)
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

bezoeker

#42
Pro-Ject draaitafel is weer vertrokken!
De laatste tijd veel tijd gestoken in het weer origineel maken van mijn thorens td160mk2. Originele plinth er weer omheen, stofkap helemaal netjes gemaakt. Komende week naar Henk (audio selectief) om er een nieuw element op te laten plaatsen.

De Pro-ject was een leuke draaitafel maar niet te vergelijken met de thorens. Ach soms moet je eens wat proberen ;)

bezoeker

Nogal wat veranderingen in mijn set. Ik zal tzt even wat nieuwe foto`s maken.  :police:

De Sonneteer Campion en Byron set heeft plaats gemaakt voor een Naim Nait 5si die binnenkort aangevuld wordt met een naim cd speler. Deze wil ik echter niet nieuw kopen aangezien ik niet zo vaak meer cd`s draai. Wanneer ik een nette tweedehands vind dan koop ik die.

De Penaudio Rebels 3 zijn vervangen door de vintage Tannoy Chesters met 10" dc monitoren.
Als bron gebruik ik nu mijn vertrouwde Thorens TD160 (met als voorversterker de Cambridge Audio 651p) en een ipod touch gekoppeld aan de Teac DS-h01 met een BurrBrown PCM1796/24 bit 192khz dac met een spotify premium abonnement.

Xander32

Bijzondere combi Naim en Tannoy. Hoe zou jij het geluid omschrijven?
En heeft deze amp. voldoende controle over de 10" dc in een relatief kleine behuizing?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

bezoeker

Ik heb eerder met deze combi gespeeld. Toen met de tannoy d500 en een nait 5 en later nait 5i. De d500 waren niet mijn cup of tea en absoluut niet te vergelijken met de Chesters. Ik vind de combi erg mooi. Altijd lastig om een beschrijving op papier te geven  ;) Maar de bas is strak, het geluid ruimtelijk. Ook het mid komt prachtig uit de speakers. Het hoog is mooi aanwezig maar niet te schel. Kortom een eerlijk geluid. Het verschil tussen Naim en Sonneteer is nu misschien wat minder warmte tov de Sonneteer. Maar ik heb de nait 5si te kort om er een eerlijk oordeel over te vellen. De nait 5si heeft in ieder geval voldoende controle over de tannoy`s. Dat had de sonneteer Campion ook al. Het zijn grote speakers maar het rendement is hoog.

Xander32

Als ik jouw beschrijving zo lees, betreft het een mooie match :thumbs-up:. Wel tof zo'n niet allerdaagse set.

Die hoge gevoeligheid is echter geen garantie dat je het met een wat minder zware versterker af kan. Tenminste, dat heb ik recent mogen ervaren met mijn eigen Tannoy ls.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

bezoeker

jouw tannoy`s (nog altijd een wens voor mij, prachtige speakers!!  :inlove:) zijn nog groter. Wellicht dat daar het verschil zit? Geen idee hoor. Zo`n techneut ben ik niet. En wellicht dat het bij mij ook beter kan met een zwaardere versterker. Maar aangezien alles strak klinkt en niet moeizaam ga ik er vanuit dat de naim het prima kan doen en heb ik in ieder geval niet het idee dat ik wat mis.
De prat van naim gecombineerd met het typische tannoy geluid ligt me wel. Bij de laatste tannoy aanschaf wel bewust gezocht om de vintage modellen. Puur om dit eens te proberen omdat er altijd zo positief over geschreven en gesproken wordt  :bigsmile:

Xander32

De echte hardcore Tannies zweren ook altijd bij de vintage modellen ;).


Citaat van: dennuz op november  9, 2014, 08:44:13jouw tannoy`s (nog altijd een wens voor mij, prachtige speakers!!  :inlove:) zijn nog groter. Wellicht dat daar het verschil zit? Geen idee hoor. Zo`n techneut ben ik niet. En wellicht dat het bij mij ook beter kan met een zwaardere versterker. Maar aangezien alles strak klinkt en niet moeizaam ga ik er vanuit dat de naim het prima kan doen en heb ik in ieder geval niet het idee dat ik wat mis.
De prat van naim gecombineerd met het typische tannoy geluid ligt me wel. Bij de laatste tannoy aanschaf wel bewust gezocht om de vintage modellen. Puur om dit eens te proberen omdat er altijd zo positief over geschreven en gesproken wordt  :bigsmile:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

bezoeker

#49
.