The CinemaLounge

Gestart door high-q, juli 18, 2011, 14:27:41

Vorige topic - Volgende topic

RalphH

Ziet r iets anders uit wel ja. Zit r geen arcam logotje op jouw mic ook dan?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

high-q

Staat er wel op, maar ik kan er zo snel geen plaatje van vinden, vreemd.
Ik maak vanavond thuis wel even een foto van mijn mic.

Heb gister overigens ook de MiniDSP UMIK-1 binnen gekregen  :pompom:
Moet er nog mee aan de slag.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Raymond187

Speeltjes blijven bji jou ook binnen waaien alsof het niks is :D

gefeli ermee en we lezen mee wat je ervan vind B)

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro

HTip

Citaat van: high-q op juli  4, 2013, 08:41:34
Heb gister overigens ook de MiniDSP UMIK-1 binnen gekregen  :pompom:
Moet er nog mee aan de slag.
Mooi! Heb je nog extra douanekosten gehad?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

high-q

Citaat van: RalphH op juli  4, 2013, 08:50:57
Nice!

Zal vanavond proberen een eerste testopstelling te maken en er wat plaatjes van te schieten.

Citaat van: Raymond187 op juli  4, 2013, 08:44:29
Speeltjes blijven bji jou ook binnen waaien alsof het niks is :D

gefeli ermee en we lezen mee wat je ervan vind B)

Het houdt me van de straat he :sly:

Citaat van: HTip op juli  4, 2013, 09:16:04
Mooi! Heb je nog extra douanekosten gehad?

Het is gisteren bij mijn vriendin op haar werk bezorgd en de douanekosten (35eu) moesten contant betaald worden.
Tip voor mensen die meelezen en ook interesse hebben in de UMIK-1: Je kan ze hier ook gewoon in NL bestellen voor 80eu!
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

HTip

Citaat van: high-q op juli  4, 2013, 09:24:04
Het is gisteren bij mijn vriendin op haar werk bezorgd en de douanekosten (35eu) moesten contant betaald worden.
Tip voor mensen die meelezen en ook interesse hebben in de UMIK-1: Je kan ze hier ook gewoon in NL bestellen voor 80eu!
Bedankt voor de tip. Ik heb al een webshop gevonden die slechts €3 verzendkosten rekent. Jammer dat de microfoon voor jou duurder is uitgevallen.

Ben benieuwd of het meten echt zo eenvoudig gaat zijn. Niet vergeten de calibratiefile te downloaden voordat je gaat meten ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Dennis75

Ik heb net REW gedownload.

Ook even die Umik-1 gegoogled. Je moet wel REW updaten naar 5.01.

Is de Umik-1 nou een uitgebreidere  mic die je nodig hebt uit onderstaande link? Daar word geschreven dat je 8 zaken nodig hebt voor het uitvoeren van een meting. Waaronder een meetmic.

Of vervangt de Umik-1 mog meer zaken die beschreven staan die je nodig hebt?

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=109300.0
Speakerkabel: Chord Carnaval Silverscreen, afgemonteerd met Chord banaan pluggen /// Denon PMA 2020ae  /// Denon DCD 1520  ///Quadral Platinum M50  /// Inakustik nf 1302

RalphH

Met een Umik en laptop/pc met line-out en USB ben je klaar.

Dennis75

Citaat van: RalphH op juli  4, 2013, 11:09:22
Met een Umik en laptop/pc met line-out en USB ben je klaar.

Bedankt!

Maar even gaan shoppen dus.
Speakerkabel: Chord Carnaval Silverscreen, afgemonteerd met Chord banaan pluggen /// Denon PMA 2020ae  /// Denon DCD 1520  ///Quadral Platinum M50  /// Inakustik nf 1302

high-q

Was gister laat thuis, maar wilde nog wel even met REW aan de slag. Als eerst van plan om te updaten naar versie 5.01 voor de UMIK-1 ondersteuning, maar kwam erachter dat deze voorlopig alleen op Windows draait en ik dus geen gebruik kan maken van mn macbook. Had nog wel een oudere laptop liggen met Windows erop, maar deze heeft helaas geen HDMI-out. Ziet er naar uit dat ik toch voorlopig REW moet gaan draaien via de HTPC + projector. In verband met de weekendplanning kan ik er waarschijnlijk zondag pas mee aan de slag. 

The CinemaLounge

Raymond187

Merk je duidelijk verschil met de gramma onder je sub?

RalphH

Geen RDP mogelijk vanaf je apple naar de windowspc? Realvnc ofzo.

high-q

Citaat van: Raymond187 op juli  5, 2013, 10:38:49
Merk je duidelijk verschil met de gramma onder je sub?

Moet ik hem er weer ff onder uit halen om te horen hoe het dan klinkt. Weet nog wel dat ik toen ik hem kocht erg enthousiast was.Moet daarbij wel zeggen dat ik een hoogpolig tapijt vloer heb, met een vrij dikke ondervloer. Ondergrond is betond. De PB13 heb ik zonder pootjes op de Gramma gezet voor zo veel mogelijk contact. Het verschil is er zeker, maar was in mijn situatie niet echt
wereldschokkend. Ik denk dat het duidelijker merkbaar is als je een harde vloer hebt. Voor de 35eu die ik ervoor betaald heb kon ik de tweak niet laten :)

Citaat van: RalphH op juli  5, 2013, 10:57:33
Geen RDP mogelijk vanaf je apple naar de windowspc? Realvnc ofzo.

Zeker mogelijk, zit alleen wat delay in denk ik. Moeite waard om te proberen of dit hinderlijk is of niet :thumbs-up:

The CinemaLounge

RalphH

Delay is niet erg, je hoeft maar paar keer op knopje te drukken. Voordeel, je kunt de meting ook vanaf de keukentafel doen dan  ;D.

Doe het zelf wel altijd zo, maar da's windows - windows. Geen last van delay.

high-q

Ik heb het meten en dergelijke even op On Hold gezet, want het is veel te mooi weer om binnen te zitten.
Wel heb ik het volgende gevonden over de calibratie microfoon die bij mijn AVR600 zat:

CiteerThe differences between the two calibration microphones are significant. The old one is the heavy duty metal microphone with a flat large bottom and NO ability to mount to a tripod. The replacement (upgraded and accurately calibrated) microphone is small and consists of a circular plastic housing. It has the ability to be tripod mounted.

I must admit when I first saw my mate's upgraded microphone I thought he had been given a raw deal as it is small and plastic compared to the old one. However, do not let appearances deceive, this is not a cost cutting exercise, this is a properly calibrated microphone.

The CinemaLounge

denoontje

Raymond187

Winter is coming.....

:D

Straks maanden klote weer dus lekker binnen zitten. Nu naar buiten BBQ aan  :headbanging:

skank1

Citaat van: Raymond187 op juli 10, 2013, 08:43:49
Winter is coming.....

:D

Straks maanden klote weer dus lekker binnen zitten. Nu naar buiten BBQ aan  :headbanging:

Zo vroeg bbq'en? :p
HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Raymond187

high-q

Citaat van: denoontje op juli  9, 2013, 20:47:00
Weten we dat ook weer....

Precies, kan ik de calibratie mic op de mini tripod zetten die bij de UMIK-10 zit. En ik weet nu dat de mic zelf ook gecalibreerd is.

Citaat van: Raymond187 op juli 10, 2013, 08:43:49

Zo is het, lekker genieten van het mooie weer zo lang het duurt  8)

Heel misschien dat ik vanavond iets ga doen met de HTPC, maar dat weet ik nog niet zeker, hangt er een beetje van af hoe
het met sporten gaat ;D

The CinemaLounge

high-q

Afgelopen dagen was het nog steeds erg mooi weer, dus weinig binnen of in de HT gezeten. Vorige week de laatste paar dagen van de Nijmeegse vierdaagse mijn vriendin geestelijk ondersteunt die elke dag liep en haar op de laatste dag met een grote bos bloemen bij de finish opgewacht.

Na twee dagen heel de dag vol in de zon gestaan te hebben en twee nachten op een luchtbed te hebben moeten liggen in een tent, kon ik het bij thuiskomst ondanks het mooie weer, niet laten om toch iets aan de htpc te doen. Tijdje geleden had ik van Lars een ongebruikte Scythe Ninja Min CPU fan gekregen en besloot deze gisteren te installeren.

Installatie was na wat gepruts met de bevestigingsclips binnen vijf minuten voor elkaar. Daarna in de bios de multiplier op 44x gezet bij een Bclck van 101mhz (cpu snelheid is 44x101) en de vcore op 1.23v gezet. Geheugen voorlopig alles nog op default gelaten. Na een aantal stress tests kwam ik op een gemiddelde temperatuur van 83 graden onder 100% load. Ondanks het formaat van de fan toch een dikke 10 graden lager dan fanless.

Het bijkomende nadeel hierbij is de fan noise. Hoewel er in de bios variabele settings zijn, draait de fan toch constant en maakt hierbij "lawaai". Overigens heb ik dit allemaal in de huiskamer gedaan met de htpc aan de plasma, dus ik ben benieuwd in hoeverre ik in de HT  last heb van de fan-noise.

Daarna kwam ik er bij het updaten van REW op de htpc achter dat de beta versie toch wel op de macbook draait icm de umik. Ik ben van plan daar in mijn vakantie eindelijk eens een keer mee te beginnen.

The CinemaLounge

HTip

Heb ook de UMIK-1 besteld, dus misschien kunnen we samen ervaring opdoen ;)
Showcase - Topic

larzie

Kort verslagje bezoek CinemaLounge 11-08-2013:

Gister even op visite geweest in the CinemaLounge om nou eindelijk eens de Tannoy TD/ Arcam AVR600 combinatie te mogen bewonderen.
Na eerst wat "digitale" muziek te hebben geluisterd van Daft Punk en Pharell overgegaan naar muziek met echte instrumenten en wat hoger live gehalte.
Naar mijn bescheiden mening vond ik de muziek met echte instrumenten ipv computergecomponeerde nummers een stuk prettiger door de combinatie worden neergezet. Eén van mijn favorieten hierin Snow Patrol in Union Chapel klonk erg mooi. Alle instrumenten werden mooi en ruimtelijk weergegeven met een natuurlijke klank.
Bij de computergecomponeerde nummers van Daft Punk vond ik het persoonlijk wat emotielozer en iets doffer klinken. Dit kan uiteraard ook aan de opname liggen.

Toen was het de beurt aan de film. Waarbij we een scene gebruikten van de nieuwe film van Tom Cruise genaamd Oblivion. Welke overigens erg vermakelijk is. De scene dat de droids de basis aanvallen is een mooie scene om even mee te knallen. Een kabaal was het wel, maar 5.1 was het niet. High-q had de audio en videodrivers geupdate en alles stond nog in stereo. Echter kwamen we hier vrij vlot achter en was het euvel snel verholpen.

Nog maar een keer dezelfde scene! Wat een verschil! Wat een genot is die Arcam AVR600 in surround. Daar waar ik hem in stereo niet bijzonder vond uitblinken was dat in surround heel anders. Wat zet het apparaat een mooi plaatje neer. High-q had het geluid wel in standje "opstijgende boeing 747" staan dus mijn trommelvliezen trillen nog na. Maar het geluid in de film werd gedetailleerd en goed geplaatst weergegeven. Wat een kijk en luistergenot!

Enige kleine minpuntje was dat er nog enigzins wat opgehoopt laag te bespeuren was in de ruimte. Ik ben ook benieuwd of High-q daar na zijn metingen met de UMIK-1 ook wat aan gaat doen mocht hij kunnen uitvinden waar het probleempje zich precies bevindt.

Al met al was het weer een gezellige middag die wij bij mij thuis afsloten, omdat hij mijn OrigenAE S21T behuizing nog niet had gezien. We hebben daarna nog even wat muziek geluisterd en de laatste "IP Man" film gekeken.

Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

Thanks voor je korte verslagje, was een leuke dag gister. Ik kan me wel vinden in wat je geschreven hebt. Zelf vond ik de live muziek ook beter klinken dan de studio cd, ook al was dit een 24-bit variant.

Zelf heb ik het idee dat ik nog wel wat winst kan bereiken door nog aandacht te besteden aan de speakerplaatsing en misschien nog iets met diffusie. Ik ben er nog steeds niet aan toe gekomen om met de UMIK aan de slag te gaan. Doordeweeks gaat het waarschijnlijk niet lukken, dus moet ik er een keer een weekendje mee aan de slag.

Altijd leuk die issues met HTPC's. Was het gevolg van een experimentje wat ik eerder die week nog had gedaan ;D

The CinemaLounge