The CinemaLounge

Started by high-q, July 18, 2011, 14:27:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 19 Guests are viewing this topic.

RalphH

Quote from: high-q on May 16, 2013, 13:29:58
Denk hierbij aan een klein HDMI scherm om de HTPC mee te bedienen

RDP werkt hier super via de laptop, een tipje wellicht.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

Hoewel een klein scherm aan de wand naast de bank natuurlijk wel zeer strak is ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

high-q

Quote from: RalphH on May 16, 2013, 18:11:02
RDP werkt hier super via de laptop, een tipje wellicht.

Klopt, hebben we het eerder ook over gehad geloof ik. Doe het nu met m'n laptop of tablet,
maar een 10" inch touchscreen is ook best leuk ;D

Quote from: RalphH on May 16, 2013, 18:14:14
Hoewel een klein scherm aan de wand naast de bank natuurlijk wel zeer strak is ;D

Ben ik minder fan van. Vind het wel fijn om op de bank te hangen en dan recht naar voor
te kijken in plaats van opzij. Gaat me er meer om dat ik op die manier ook van de installatie
kan genieten zonder eerst de projector aan te slingeren. Met name overdag als het licht van
buiten in de ruimte komt, zodat ik me niet altijd op hoef te sluiten in het donker :)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

clockwork

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Richi

Wauw, wat een leuk topic. Geen idee waarom ik deze nu pas tegenkom. :blush:  Wat een prachtige set en wat een schitterende ruimte. Erg mooi om te zien. Leuk hoor, zo'n mede Tannoy Dimension liefhebber.  8)
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Etiennevh

Geweldig! Gefeliciteerd! Wat een apparaat, heb hem een paar keer horen spelen, schitterend detail en beleving zet hij neer :)

Dat wordt genieten  :headbanging:
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

high-q

Quote from: RalphH on May 16, 2013, 20:06:47
Het ging ook meer om strak dan om handig ;D

En gaat het dan ook nog steeds over TV's of? .... Sorry, het is vrijdag :D

Quote from: clockwork on May 16, 2013, 20:11:21
Maaar eh...... hoe klinkt het? ;D

Tot nu toe nog geen tijd gehad om heel uitgebreid te testen helaas, staat voor vanavond en morgen op de planning. Ik heb wel het idee dat er met muziek iets nog niet helemaal klopt. Gister heel kort even wat muziekfragmenten beluisterd via de Squeezebox Touch en het klonk een beetje "off". Ben alle aansluitingen bij langs gelopen over er  misschien iets los zat, maar kon het zo niet vinden. Ik draaide in Source Direct, dus dan zou ik elke vorm van eq e.d. over moeten slaan. 

Maar met film kan ik tot nu toe zeggen dat ik nog geen van de bekende issues tegen ben gekomen die ik tijdens eerdere sessies heb gehad. Vanavond wat videofragmenten met HD-Audio bekijken.

Quote from: Richi on May 16, 2013, 21:14:47
Wauw, wat een leuk topic. Geen idee waarom ik deze nu pas tegenkom. :blush:  Wat een prachtige set en wat een schitterende ruimte. Erg mooi om te zien. Leuk hoor, zo'n mede Tannoy Dimension liefhebber.  8)

Thanks! Ik ben met zowel de ruimte als de set ontzettend tevreden. Tijdens mijn zoektocht naar de Dimension speakers ben ik volgens mij destijds ook tegen jouw topic aan gelopen :)

Quote from: Etiennevh on May 17, 2013, 08:37:55
Geweldig! Gefeliciteerd! Wat een apparaat, heb hem een paar keer horen spelen, schitterend detail en beleving zet hij neer :)

Dat wordt genieten  :headbanging:

Dankjewel! Ik ben zelf ook ontzettend blij dat dit apparaat na een lange periode en een x aantal luistersessies hier in de ruimte staat te spelen :music:
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

Gefeliciteerd met je mooie nieuwe aanwinst. Ik kom binnenkort wel even het geheel bewonderen.
Is het nog gelukt met de DB meter?
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

Quote from: larzie on May 18, 2013, 14:47:17
Gefeliciteerd met je mooie nieuwe aanwinst. Ik kom binnenkort wel even het geheel bewonderen.
Is het nog gelukt met de DB meter?

Thanks! We spreken van de week wel even af, gezellig. Het is gelukt met de DB-meter, maar ik denk
dat ik aankomende week even met mijn fronts ga schuiven: Iets verder naar voren en iets dichter
bij elkaar. Heb het idee dat ik iets te veel boost in het laag heb omdat ze te dicht in de hoeken staan.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

denoontje

Whoooo heel vet zeg!  Scheelt mij in iedergeval zeulen met een arcam voor de m&g

Lazybird

#2086
TOP, dat je een goed wekend apparaat hebt gevonden gefeliciteerd.
Nu genieten van al dat moois !!!!  :clapping:

Weer eens tijd voor een meet en greet beiden kant op :)
Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

high-q

Quote from: denoontje on May 20, 2013, 20:01:55
Whoooo heel vet zeg!  Scheelt mij in iedergeval zeulen met een arcam voor de m&g

Thanks! Heb afgelopen weekend wat probleempjes gehad met spontane uitval en ben nu aan het uitzoeken waar het aan kan liggen.
Hopelijk is het voor die tijd opgelost.

Quote from: Lazybird on May 21, 2013, 12:39:09
TOP, dat je een goed wekend apparaat hebt gevonden gefeliciteerd.
Nu genieten van al dat moois !!!!  :clapping:

Weer eens tijd voor een meet en greet beiden kant op :)

Helaas ietsje te vroeg gejuicht, hopelijk is het niks ernstigs.

Zat van het weekend toevallig nog te denken dat ik jouw kant op moest: Ik reed toevallig
langs de koe waarvan jij de vorige keer dacht dat die bij mij in de tuin stond ;D

Binnenkort ff plannen? Ik ben heel erg benieuwd naar je shiny amps!
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Martijnst1990

Wauw, gave upgrade zeg! 8) Wel een beetje jammer van de spontane uitvallen, hopelijk is dat niks ernstigs inderdaad..  :nopompom:
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

high-q

#2089
Quote from: Martijn90 on May 21, 2013, 14:18:56
Wauw, gave upgrade zeg! 8) Wel een beetje jammer van de spontane uitvallen, hopelijk is dat niks ernstigs inderdaad..  :nopompom:

Thanks! Ik had verwacht dat met het HDMI 1.4 bordje het grootste gedeelte van de issues waren opgelost. Ik heb net een mailtje binnen
gekregen dat juist dit onderdeel wel eens de oorzaak kan zijn van het probleem.

In dat mailtje stond ook dat ik een nieuw exemplaar van dit onderdeel kan krijgen, vrij van kosten!!
Andere optie was opsturen om hem helemaal na te laten kijken, maar dat kan daarna nog steeds. Voor zo ver ik heb begrepen heeft
het zelf plaatsen van het het onderdeel geen invloed op de garantie.

Blijkbaar heeft de vorige eigenaar erg korte lijnen met Arcam :pompom:
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Raymond187

Wel vervelend dat er toch wat mee aan de hand is, maar deze service maakt het wel weer goed  :thumbs-up:

Lazybird

Dit gaat wel goed komen. Nieuw board erin en knallen maar.

Mijn Array's M10 gaan even voor revisie terug naar Array.
De voedingen worden op rubbers gezet en ingegoten maar daarna ben je van harte welkom. (er zat een brom in en dat word verholpen)
Volgende week verwacht ik alles weer terug te hebben.

Ben erg benieuwd naar de Arcam sound en je nieuwe setup dus inderdaad snel even wat afspreken lijkt me erg gezellig :)
Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

high-q

Quote from: Lazybird on May 21, 2013, 15:32:00
Dit gaat wel goed komen. Nieuw board erin en knallen maar.

Mijn Array's M10 gaan even voor revisie terug naar Array.
De voedingen worden op rubbers gezet en ingegoten maar daarna ben je van harte welkom. (er zat een brom in en dat word verholpen)
Volgende week verwacht ik alles weer terug te hebben.

Ben erg benieuwd naar de Arcam sound en je nieuwe setup dus inderdaad snel even wat afspreken lijkt me erg gezellig :)

Kijk, jij wordt zo te lezen ook goed geholpen. Ik ben echt ontzettend benieuwd, alleen moeten we even zien wanneer we het beste
een M&G in kunnen plannen. Dat wordt waarschijnlijk pas volgende maand of de maand daarna.

Quote from: Raymond187 on May 21, 2013, 15:25:11
Wel vervelend dat er toch wat mee aan de hand is, maar deze service maakt het wel weer goed  :thumbs-up:

Ik sta er zelf ook versteld van hoe snel ze met deze oplossingen kwamen, echt super!
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

HTip

Vervelend voor je, maar er gloort ook meteen weer een oplossing aan de horizon. Hoop dat het goed voor je uitpakt...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

high-q

Quote from: HTip on May 21, 2013, 21:22:03
Vervelend voor je, maar er gloort ook meteen weer een oplossing aan de horizon. Hoop dat het goed voor je uitpakt...

Inderdaad, ik bekijk het ook van de positieve kant. Gister namelijk nog een hele leuke sessie gehad, ZONDER uitval  ;D

Vanochtend nog van Arcam een bericht ontvangen dat het onderdeel zo snel mogelijk mijn kant opgestuurd
wordt.

HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

high-q

#2095
Gisteren een fijne test avond gehad. Allereerst begonnen met een probleem dat mijn series niet meer binnen kwamen via nieuwsgroepen. Probleem liep al vanaf afgelopen weekend, maar kon niet helemaal helder krijgen waar het aan lag. Kort samengevat zocht ik het eerst in de settings van mijn download-client en daarna in mijn antivirusprogramma, firewall en router. Na het verwijderen van de antivirus, uitzetten van de firewall en resetten van de router bleek het probleem heel ergens anders te liggen. Aan de kant van de provider hadden ze de standaard SSL-poort veranderd van 563 naar 443. Was wel handig geweest als ze daar een  update over hadden gestuurd  ::)

Daarna heb ik de AVR600 ongeveer 3 uurtjes lang aan gehad zonder dat deze een spontane herstart met knal over de speakers deed. Allereerst begonnen met het opnieuw inregelen van de speakers. De eerste keer had ik een auto-setup gedaan, de afstanden aangepast en daarna nog eens een controle van de levels welke ik daarna mbv een spl-meter had gecorrigeerd. Achteraf bleek dat ik die laatste stap niet had moeten doen, aangezien deze de de berekende EQ-settings verpest.

Als laatste had ik in het Config-menu voor de gebruikte ingangen (AV via HDMI en CD via analoog in) de EQ aan gezet en speakers in Stereo Mode op Left/Right gezet in plaats van SPKR Type. Deze laatste staan namelijk in de Speaker menu ingesteld als SMALL. Vervolgens ben ik met deze instellingen een uurtje muziek gaan luisteren. Kort gezegd was dit een enorme verbetering zoals Arcam ook aangegeven had. Eerder vond ik dat het geluid een beetje "off" klonk, maar dat is nu helemaal niet meer zo!

Na de audio sessie overgestapt op video, de laatste episode van Game of Thrones. Naar aanleiding van mijn HTPC projectje dat momenteel op "on hold" staat, toch nog even bezig geweest met madVR en SVP. Hierbij de settings gepakt die passen bij "CPU use only" en in de projector Frame Interpolatie op laag gezet. Ook hier kan ik hier zeggen dat het weer een wereld van verschil is qua scherpte en vloeiendheid ten opzichte van de default player van XBMC en alleen de FI van de Epson. Zit er toch aan te denken om MPC-HC + madVR en SVP in XBMC te gaan integreren.

Natuurlijk dan nog even een stukje over de ervaring met deze aanpassingen. Tijdens de openingsscene van Game of Thrones is met de FI het beeld ontzettend vloeiend. Af en toe heb ik nog het idee dat hier nog het een en ander aan te tweaken valt. Soms lijkt het bijvoorbeeld alsof bepaalde stukken iets versneld worden afgespeeld. Qua geluid wordt de Theme-song erg mooi neergezet, ruimtelijk en toch vol van sound. Voor het eerst hoor ik tijdens deze scene ook geluidseffecten. Of het valt me nu pas op dat deze erin zitten of deze zijn sinds kort toegevoegd aan de intro.

Door de hele episode heen valt me op dat de AVR600 ook een heel  gedetailleerd geluidsbeeld neer zet. Denk hier bijvoorbeeld aan omgevingsgeluiden op de achtergrond. Tijdens scene met wat meer actie merkte ik echt dat dit een machine is met meer power dan ik gewend was. Er waren een aantal scenes met rennende paarden, waarbij ik echt het idee had dat die door mijn ruimte heen denderden. Gebaseerd op wat ik tijdens deze sessie heb gezien en gehoord ben ik echt heel benieuwd naar wat dit bij voor mij bekende referentie scenes doet. Voorlopig kan ik mij hier wel weer erg mee vermaken en ben ik, ondanks de bug, ontzettend tevreden over de prestaties van de AVR600 O0
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

HTip

Kijk, dan zijn nog eens goede berichten en ervaringen! Hoop voor je dat het zo blijft en dat je gewoon elke keer kan blijven genieten van je mooie aanwinst(en)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

larzie

Heb je al een simpele test gedaan door de voedingskabel te vervangen?
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

MVG

Zo te lezen bevalt de arcam erg goed! Een dikke proficiat vanaf hier! En mooi dat de oplossing voor het euvel snel komt!

Veel plezier nog!  :popcorn:

high-q

Quote from: HTip on May 22, 2013, 19:03:45
Kijk, dan zijn nog eens goede berichten en ervaringen! Hoop voor je dat het zo blijft en dat je gewoon elke keer kan blijven genieten van je mooie aanwinst(en)

Deze receiver stond vanaf het moment dat die uit kwam al op mijn wish-list. Nu ik hem heb MOET ik van mezelf ook wel genieten :angel: :D

Quote from: larzie on May 22, 2013, 19:27:04
Heb je al een simpele test gedaan door de voedingskabel te vervangen?

Jep, ook van stopcontact gewisseld.

Quote from: MVG on May 22, 2013, 19:51:18
Zo te lezen bevalt de arcam erg goed! Een dikke proficiat vanaf hier! En mooi dat de oplossing voor het euvel snel komt!
Veel plezier nog!  :popcorn:

Dankjewel! Ik hoop zelf ook dat het voor het eind van de maand is opgelost. Scheelt dat de lijnen erg kort zijn en er
geen dealer of importeur tussen zit  :)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge