The CinemaLounge

Started by high-q, July 18, 2011, 14:27:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RubenV.

Dat is wel balen zeg  :nopompom: Wat is eigenlijk de levensduur van zo'n lamp? En krijg je als je een nieuwe lamp hier ook een soort garantie op, dat ie bijvoorbeeld minimaal een x aantal uur mee gaat?
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Martijnst1990

Inderdaad balen zeg, toch weer een aardige investering, zo'n lamp :(

Hopelijk heb je snel een nieuwe zodat je weer lekker kan genieten van die prachtige ruimte van je!  :headbanging:
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

bmateijsen

Tip, ga niet direct een nieuwe lamp bestellen, maar bel met de Epson helpdesk..... geef het uren aantal op en overleg!!

Groet,

Bjorn

high-q

Quote from: Maurits on March 16, 2013, 09:21:19
Dan heb je ook weer een bak meer licht (bekijk het maar positief)!

Dacht ik ook, maar had liever eerst een aankondiging gehad zodat ik dan alvast een lamp kon bestellen.

Quote from: HTip on March 16, 2013, 09:41:34
Vervelend voor je! Heb je het meerdere keren geprobeerd?

Een nieuwe lamp geeft wel een bak licht, maar zal ook weer een ISF kalibratie vereisen. Bij sommige ISF dealers krijg je dit erbij.

Quote from: RalphH on March 16, 2013, 11:28:03
Hey, verdorie, dat is balen zeg.

Moet je inderdaad aan de nieuwe lamp. Weeg even af of je de calibratie meteen laat doen of na een aantal uren inspelen. Moet zeggen dat ie bij mij bij de eerste her-calibratie (na 200 uur) weinig verlopen was tov de initiele calibratie, maar of dat de algemene ervaring is, weet ik niet.

Ik heb het gister twee keer in een half uur geprobeerd en vanmorgen nog een keer voor de zekerheid.
Bij de laatste calibratie heb ik als tip mee gekregen om na de eerste 200-250u pas een calibratie te doen.

Quote from: RubenV. on March 16, 2013, 15:33:27
Dat is wel balen zeg  :nopompom: Wat is eigenlijk de levensduur van zo'n lamp? En krijg je als je een nieuwe lamp hier ook een soort garantie op, dat ie bijvoorbeeld minimaal een x aantal uur mee gaat?

Ik heb me laten vertellen dat een lamp rond de 1500u mee zou moeten gaan. Bij een nieuwe lamp krijg je geloof ik alleen garantie voor de eerste 50u, als er daarna iets gebeurt valt het buiten de garantie.

Quote from: Martijn90 on March 16, 2013, 15:40:54
Inderdaad balen zeg, toch weer een aardige investering, zo'n lamp :(

Hopelijk heb je snel een nieuwe zodat je weer lekker kan genieten van die prachtige ruimte van je!  :headbanging:

Is inderdaad een investering van een kleine 250eu voor alleen de lamp na 50u, de calibratie zit er dan nog niet bij.

Quote from: bmateijsen on March 16, 2013, 15:42:35
Tip, ga niet direct een nieuwe lamp bestellen, maar bel met de Epson helpdesk..... geef het uren aantal op en overleg!!

Groet,

Bjorn

Bedankt voor de tip, ga ik maandag gelijk proberen.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

Vet balen man! Succes met Epson. Hopelijk voor je komen ze met een schappelijke oplossing en bespaart dat je een hoop geld.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

denoontje


LittleNinja

:nopompom:

Hopelijk kunnen ze iets voor je betekenen.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

high-q

Quote from: RubenV. on March 16, 2013, 15:33:27
Dat is wel balen zeg  :nopompom: Wat is eigenlijk de levensduur van zo'n lamp? En krijg je als je een nieuwe lamp hier ook een soort garantie op, dat ie bijvoorbeeld minimaal een x aantal uur mee gaat?

Ik heb me laten vertellen dat een lamp rond de 1500u mee zou moeten gaan. Bij een nieuwe lamp krijg je geloof ik alleen garantie voor de eerste 50u, als er daarna iets gebeurt valt het buiten de garantie.

Quote from: bmateijsen on March 16, 2013, 15:42:35
Tip, ga niet direct een nieuwe lamp bestellen, maar bel met de Epson helpdesk..... geef het uren aantal op en overleg!!

Groet,

Bjorn

Zojuist contact gehad met de Epson helpdesk. De contactpersoon was erg behulpzaam en wist mij te vertellen dat ik nog lampgarantie heb tot oktober 2013. Ik weet niet precies hoe dit in elkaar zit, maar blijkbaar toch anders dan ik in eerste instantie dacht. Ik verwacht dat de beamer ergens deze week opgehaald kan worden en binnen niet al te lange tijd werkend weer terug komt.

@Bjorn:
Nogmaals bedankt voor de tip  :thumbs-up: :pompom:
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

high-q

Quote from: Syphon on March 10, 2013, 23:32:21
Net je verhaal gelezen, super cool en wat een setup, dit is maximaal genieten.

Thanks Syphon!
Sorry voor de late reactie. Je bericht ging even verloren in het drukke overleg voor de M&G en het probleem met de beamerlamp.

Quote from: LittleNinja on March 17, 2013, 12:12:43
:nopompom:

Hopelijk kunnen ze iets voor je betekenen.

Quote from: denoontje on March 17, 2013, 10:11:29
balen...snel bellen met epson....

Quote from: larzie on March 17, 2013, 03:28:19
Vet balen man! Succes met Epson. Hopelijk voor je komen ze met een schappelijke oplossing en bespaart dat je een hoop geld.

Thanks, thanks en thanks!  Hulp is onderweg .... sort off :thumbs-up:
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

LuPo

Quote from: high-q on March 18, 2013, 13:14:29
Ik heb me laten vertellen dat een lamp rond de 1500u mee zou moeten gaan. Bij een nieuwe lamp krijg je geloof ik alleen garantie voor de eerste 50u, als er daarna iets gebeurt valt het buiten de garantie.

Zojuist contact gehad met de Epson helpdesk. De contactpersoon was erg behulpzaam en wist mij te vertellen dat ik nog lampgarantie heb tot oktober 2013. Ik weet niet precies hoe dit in elkaar zit, maar blijkbaar toch anders dan ik in eerste instantie dacht. Ik verwacht dat de beamer ergens deze week opgehaald kan worden en binnen niet al te lange tijd werkend weer terug komt.

@Bjorn:
Nogmaals bedankt voor de tip  :thumbs-up: :pompom:

Mooi dat je toch garantie blijkt te hebben! Binnenkort weer met een nieuwe lamp volle bak licht. :D
Helaas zul je wel een ISF kalibratie opnieuw moeten doen (als je dat ook hebt gedaan met de vorige).

RubenV.

2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

high-q

Jep! Helaas vorige week, in verband met griep, niet aan toe gekomen om de beamer van het plafond te halen. Gister is Maurits langs gekomen om mij onder andere hier een handje mee te helpen. Hij had ook nog een leuk speeltje meegenomen om te testen: De Metrum NOS Mini DAC Quad.

Was erg leuk om dit apparaatje in de opstelling te hebben. We hebben geen uitgebreide test gedaan, maar meer een sessie waarbij we lekker wat muziek op hebben gezet en onder het genot van een hapje en een drankje heerlijk hebben zitten genieten van het gemak en de onopvallendheid van dit apparaat. Maurits was hierbij iets kritischer en benoemde hier specifiek het laidback karakter ten opzichte van mijn DIY-DAC die in zijn oren wat meer up-front klonk. Zelf vond ik het geen wereld van verschil, maar het kon ook goed zijn dat mijn oren nog een beetje dicht zaten van de verkoudheid ;D

Voor wat betreft de beamer heb ik op de planning staan dat ze hem aankomende woensdag van mijn werk op kunnen komen halen. Ben benieuwd hoe lang ik hem kwijt ben. De laatste keer was dat niet heel veel langer dan 10 dagen.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

high-q

Quote from: high-q on March 25, 2013, 10:01:55
Voor wat betreft de beamer heb ik op de planning staan dat ze hem aankomende woensdag van mijn werk op kunnen komen halen. Ben benieuwd hoe lang ik hem kwijt ben. De laatste keer was dat niet heel veel langer dan 10 dagen.

Afgelopen woensdag de beamer opgestuurd om de lamp onder garantie te laten vervangen. Dacht vanmorgen eens te kijken naar de status, stond er dat de beamer gister in ontvangst is genomen en de klacht afgehandeld is. Kreeg ik net een telefoontje van de vrouw dat de beamer alweer bij haar op kantoor is bezorgd! Met een beetje geluk kan ik de boel vanavond weer ophangen en misschien zelfs al wel een film kijken :pompom:
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

clockwork

Lekker zo vlak voor de paasdagen!  ;D

Altijd leuk zo'n verse lamp. :pompom:
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

bmateijsen

Quote from: high-q on March 29, 2013, 11:55:56
Afgelopen woensdag de beamer opgestuurd om de lamp onder garantie te laten vervangen. Dacht vanmorgen eens te kijken naar de status, stond er dat de beamer gister in ontvangst is genomen en de klacht afgehandeld is. Kreeg ik net een telefoontje van de vrouw dat de beamer alweer bij haar op kantoor is bezorgd! Met een beetje geluk kan ik de boel vanavond weer ophangen en misschien zelfs al wel een film kijken :pompom:

Goede service van Epson! Vandaar ook mijn message om dat bij Epson te checken en niet zomaar direct een nieuwe lamp te bestellen.

RalphH

Dat is lekker snel zeg! Lekker dat je 'm voor het paasweekend weer hebt.
Top tip van Bjorn natuurlijk  :thumbs-up:.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Martijnst1990

JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

high-q

Quote from: bmateijsen on March 29, 2013, 12:03:15
Goede service van Epson! Vandaar ook mijn message om dat bij Epson te checken en niet zomaar direct een nieuwe lamp te bestellen.

Nogmaals erg bedankt! Had niet verwacht dat ik nog garantie zou hebben, dus scheelde mooi weer wat centjes! Had me er ook al op ingesteld
dat ik de projector minimaal een week kwijt zou zijn, dus weer een meevaller!

De rest natuurlijk ook allemaal bedankt ;D
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Maurits

Surround: HTPC Ubuntu en Kodi / Marantz SR-7011 Receiver / Meridian G57 & G55 / Tannoy Definition D700 Fronts / Tannoy Profile 638 Sides / Tannoy Profile 637 rears / Tannoy Definition D750 Center / SVS SB13 Ultra Subwoofer / Epson TW7200 Full HD Beamer
Stereo: Marantz SR-8002 met Dynaudio Focus 380

larzie

Mooi die service en garantie van Epson. Scheelt je inderdaad weer een leuke som geld. Als je nog hulp nodig had. Ik denk dat ik komende vrijdag wel tijd heb.  :)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

Quote from: Maurits on March 29, 2013, 17:32:13
Goed nieuws buddy :-)

Ben er erg blij mee, bedankt nog voor de hulp bij het los halen :thumbs-up:

Quote from: larzie on March 31, 2013, 15:30:43
Mooi die service en garantie van Epson. Scheelt je inderdaad weer een leuke som geld. Als je nog hulp nodig had. Ik denk dat ik komende vrijdag wel tijd heb.  :)

Thanks, kan ik van dat bedrag tzt een calibratie laten doen. Hij hangt trouwens al ;)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

HTip

Fijn dat het allemaal goed is afgelopen. Goede service van Epson!

Zal wel een bak meer licht geven ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Raymond187

Goeie service dan WOW!!

Nou enjoy ;)

Wat is de eerste film?

Maurits

Surround: HTPC Ubuntu en Kodi / Marantz SR-7011 Receiver / Meridian G57 & G55 / Tannoy Definition D700 Fronts / Tannoy Profile 638 Sides / Tannoy Profile 637 rears / Tannoy Definition D750 Center / SVS SB13 Ultra Subwoofer / Epson TW7200 Full HD Beamer
Stereo: Marantz SR-8002 met Dynaudio Focus 380

high-q

Quote from: HTip on March 31, 2013, 23:44:36
Fijn dat het allemaal goed is afgelopen. Goede service van Epson!

Zal wel een bak meer licht geven ;)

Ben inderdaad erg blij met de goede en snelle service van Epson.
Vond 2 weken zonder projector best lang. 

Quote from: Raymond187 on March 31, 2013, 23:49:14
Goeie service dan WOW!!
Nou enjoy ;)
Wat is de eerste film?

Thanks, de eerste film die ik afgelopen vrijdag op had gezet was Django Unchained. Die wilde ik
echt op groot scherm zien. Weet dat de meningen erover verdeeld waren, maar ik vond hem top!

Quote from: Maurits on April  1, 2013, 09:00:07
Ja idd. Hoe ervaar je de hoeveelheid licht?

Ik ben ontzettend blij met de extra lichtopbrengst. Momenteel heb ik de projector op in de Bioscoop Nacht
stand staan en dat geeft al een bak meer licht dan de afgelopen paar maand in high lamp modus  ;D
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge