The CinemaLounge

Started by high-q, July 18, 2011, 14:27:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

high-q

Quote from: RubenV. on January 22, 2013, 19:14:16
Ik was dit topic even uit het oog verloren, maar wat is je ruimte waanzinnig mooi geworden zeg  O0
En met de laatste upgrade zet je wel stevig de puntjes op de i! Ik ben benieuwd bij welke versterker je uiteindelijk uit gaat komen.
Ik heb hier op het forum al eens gelezen dat Chord het goed zou doen op de TD-reeks, maar dat is van horen zeggen.

Thanks! Je kent de TD's zelf ook, dus ik denk dat je je wel voor kunt stellen dat ik ontzettend blij ben dat ik met deze speakers in full
surround kan draaien! Toen ik de TD8's vorige week ophaalde voelde ik me haast schuldig dat ik ze als rears ging gebruiken :-[

Vorig jaar had ik de kans om een Chord 5-kanaals versterker op de Tannoys te beluisteren, alleen was deze al verkocht voordat
we een sessie konden plannen. Gelukkig heb ik deze versterker nog wel bij Larzie kunnen horen op zijn D700's. Misschien loop ik
ooit nog wel eens tegen zo'n kans aan.

Zoals je misschien wel weet ben ik erg gecharmeerd van de Arcam sound, maar wie weet wat mijn pad allemaal nog kruist. Ik weet
pas zeker wat ik wil hebben als ik het hier eens goed beluisterd heb.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

RubenV.

Hoe vond je de Chord bij Larzie?  Wat betreft zulke "koopjes" moet je idd af en toe geluk hebben. Maar zo valt er genoeg te ontdekken en uit te proberen. Anders waren we hier allemaal snel klaar met de HT-hobby ben ik bang.
Ik heb zelf een tijdje geleden mijn emotiva pre/pro geupgrade met een Arcam AV9, en dat is een mooie match. Maar ik gebruik dan wel nog steeds de Emotiva eindtrappen.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

high-q

#1827
Ik vond de Chord bij Larzie lekker klinken. In ieder geval een noemenswaardig verschil met de versterking van de Marantz.
Emotiva heb ik ook naar gekeken in het begin, maar ik durfde het niet aan om ze blind te kopen.

Ik heb het afgelopen half jaar geleerd dat de voorversterker het geluid voor het grootste gedeelte bepaald, zal eens kijken waar ik de komende tijd allemaal tegen aan loop.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

Wel jammer dat Spijkie z'n pa de Chord niet meer heeft. Was wel benieuwd wat hij had gedaan op mijn Anthem :)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

Waarschijnlijk hetzelfde plus Vik zijn verhaal erbij.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Raymond187

Geduld is een schone zaak. Op een dag loop je tegen een advertentie aan en je staat dezelfde avond bij de persoon op de stoep en je komt thuis met een perfecte EV  :headbanging:


high-q

Quote from: Raymond187 on January 24, 2013, 08:26:13
Geduld is een schone zaak. Op een dag loop je tegen een advertentie aan en je staat dezelfde avond bij de persoon op de stoep en je komt thuis met een perfecte EV  :headbanging:

Is ook zo, maar dan moet je op dat moment er ook budget voor hebben.
Nu heb ik het budget, maar ik weet dat dat langzaam op kan gaan aan andere dingen als ik het niet reserveer.

Quote from: high-q on January 23, 2013, 22:49:35
... plus Vik zijn verhaal erbij.

Dat ging over de optie Anthem MRX700 + de Statement A5 die in de marktsectie staat.
De verkoper was er vrij duidelijk over dat de MRX700 niet het uiterste uit de A5 kon halen.
Dan vind ik het zonde van het geld. Een D2V zit er voorlopig niet in.


HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

high-q

.... ik zie een Arcam AV888 staan in de marktsectie  :-X
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Martijnst1990

Quote from: high-q on January 25, 2013, 10:38:12
.... ik zie een Arcam AV888 staan in de marktsectie  :-X
Oei.. :D Lijkt me wel een prachtige machine ;)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

high-q

Quote from: Martijn90 on January 25, 2013, 11:32:46
Oei.. :D Lijkt me wel een prachtige machine ;)

Mij ook, alleen niet de goede kleur en niet iets te duur. Vorig jaar eens gevraagd wat het ombouwen
van zilver naar zwart kost. De schatting was inclusief btw rond de 700eu :blink:

In UK/DE gaan ze voor minder van de hand, maar dan zit er geen garantie bij en kan je volgens mij
ook niet bij de importeur terecht als er iets aan mankeert.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Martijnst1990

Quote from: high-q on January 25, 2013, 11:47:03
Mij ook, alleen niet de goede kleur en niet iets te duur. Vorig jaar eens gevraagd wat het ombouwen
van zilver naar zwart kost. De schatting was inclusief btw rond de 700eu :blink:

In UK/DE gaan ze voor minder van de hand, maar dan zit er geen garantie bij en kan je volgens mij
ook niet bij de importeur terecht als er iets aan mankeert.
700eu :o Dat is wel heel extreem zeg. Ik baalde eerst ook een beetje dat mijn Marantz zilver is, maar vind het nu toch wel mooi staan eerlijk gezegd, zou hem denk ik niet eens meer willen ruilen voor een zwarte.

Tja, keuzes, keuzes. Gunstigere prijs of gunstigere voorwaarden..

Overigens wel perttig dat de prijs niet iets te duur is :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

high-q

Quote from: Martijn90 on January 25, 2013, 11:50:00
700eu :o Dat is wel heel extreem zeg. Ik baalde eerst ook een beetje dat mijn Marantz zilver is, maar vind het nu toch wel mooi staan eerlijk gezegd, zou hem denk ik niet eens meer willen ruilen voor een zwarte.

Tja, keuzes, keuzes. Gunstigere prijs of gunstigere voorwaarden..

Dat vond ik ook, dus liever een apparaat direct in de juiste kleur. Daarnaast komt ook nog eens kijken dat er een bijpassende versterker (P7/P777) bij moet komen.
Zilver is op zich niet zo erg, maar dan wel beide apparaten zilver.

En die 700eu is ook een beetje een terugkomend bedrag, want stel dat je ik nu wel een zwarte zou vinden, dan kost een HDMI 1.4 module ook weer dat bedrag
als die er nog niet in zit. Kans is vrij klein dat het én de juiste kleur heeft én de module ingebouwd heeft.

Twee maand geleden op ebay.co.uk een AV888 in het zwart mét de HDMI 1.4 module voor 2500eu ... toen had ik helaas geen geld. Nog iets meer dan een jaar geleden
een set AV888 + P777 van forumlid Ultima zonder de 1.4, maar is voor heel weinig weg gegaan.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Martijnst1990

Quote from: high-q on January 25, 2013, 12:12:51
Dat vond ik ook, dus liever een apparaat direct in de juiste kleur. Daarnaast komt ook nog eens kijken dat er een bijpassende versterker (P7/P777) bij moet komen.
Zilver is op zich niet zo erg, maar dan wel beide apparaten zilver.

En die 700eu is ook een beetje een terugkomend bedrag, want stel dat je ik nu wel een zwarte zou vinden, dan kost een HDMI 1.4 module ook weer dat bedrag
als die er nog niet in zit. Kans is vrij klein dat het én de juiste kleur heeft én de module ingebouwd heeft.

Twee maand geleden op ebay.co.uk een AV888 in het zwart mét de HDMI 1.4 module voor 2500eu ... toen had ik helaas geen geld. Nog iets meer dan een jaar geleden
een set AV888 + P777 van forumlid Ultima zonder de 1.4, maar is voor heel weinig weg gegaan.
Dan word het inderdaad best een lastig en/of duur verhaal. Dat beide apparaten dezelfde kleur moeten hebben lijkt me inderdaad logisch én dan ook nog eens het juiste board erin. Lastig, succes in ieder geval met de zoektocht! ;)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

RubenV.

Quote from: high-q on January 25, 2013, 12:12:51
Dat vond ik ook, dus liever een apparaat direct in de juiste kleur. Daarnaast komt ook nog eens kijken dat er een bijpassende versterker (P7/P777) bij moet komen.
Zilver is op zich niet zo erg, maar dan wel beide apparaten zilver.

En die 700eu is ook een beetje een terugkomend bedrag, want stel dat je ik nu wel een zwarte zou vinden, dan kost een HDMI 1.4 module ook weer dat bedrag
als die er nog niet in zit. Kans is vrij klein dat het én de juiste kleur heeft én de module ingebouwd heeft.

Twee maand geleden op ebay.co.uk een AV888 in het zwart mét de HDMI 1.4 module voor 2500eu ... toen had ik helaas geen geld. Nog iets meer dan een jaar geleden
een set AV888 + P777 van forumlid Ultima zonder de 1.4, maar is voor heel weinig weg gegaan.

Wow, dat was wel een koopje dan op Ebay. Hopelijk komt zoiets nog een keer voorbij. Wel een hoge prijs voor dat ombouwen zeg, gevoelsmatig zou ik dat liever aan zo'n HDMI-board besteden dan aan de kleur.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

denoontje

Gewoon kopen, genieten en komt er een zwarte deze verkopen ;-)

Of gewoon uit het zicht zetten, heb je ook geen last van de display

LuPo

Quote from: Martijn90 on January 25, 2013, 11:50:00
700eu :o Dat is wel heel extreem zeg. Ik baalde eerst ook een beetje dat mijn Marantz zilver is, maar vind het nu toch wel mooi staan eerlijk gezegd, zou hem denk ik niet eens meer willen ruilen voor een zwarte.

Tja, keuzes, keuzes. Gunstigere prijs of gunstigere voorwaarden..

Overigens wel perttig dat de prijs niet iets te duur is :D

Ik baalde eerst ook dat de SR5005 in Champagne was. Maar nu vind ik het eigenlijk wel chique staan. Ik zag laatst weer een foto van m'n zwarte 5004 en dan vind ik de nieuwe 5005 beduidend mooier!

high-q

Thanks guys, maar ben afgehaakt. Vraagprijs is mij te hoog :nopompom:
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Martijnst1990

Quote from: high-q on January 26, 2013, 11:17:05
Thanks guys, maar ben afgehaakt. Vraagprijs is mij te hoog :nopompom:
Is inderdaad best een flinke prijs zag ik. Dan te bedenken dat daar nog een EV bij komt.

Heb je zoektocht overigens niet helemaal gevolgd, maar je bent nu toch nog best tevreden met je Marantz? Is die nieuwe VV+EV combi van Marantz niks? Kost je iets meer als de AV888, maar dan ben je wel klaar.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

larzie

Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Martijnst1990

Quote from: larzie on January 26, 2013, 12:12:18
Wellicht dat dit wat voor je is?

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=130437.0
Die bedoelde ik ja, lijkt mij een prachtige set. Maar misschien ben je de Marantz sound een beetje zat?
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

high-q

Thanks,

Had ik inderdaad al gekeken. Voor wat betreft deze nieuwe Marantz pre/pro/pow combi wacht ik de ervaringen nog even af. Is misschien een optie, maar ik denk dat er te veel toeters en bellen op zitten waar ik toch geen gebruik van ga maken.

Mijn shortlist was:

*. Arcam , goed met film en muziek maar had last van bugs
*. Primare, goed met film en muziek maar had een probleem met hoog
*. Anthem, heeft ARC maar ik weet nog niet hoe het in mijn opstelling klinkt

Ook in deze volgorde. Uitgangspunt is dat de receiver of pre/pro/pow goed moet zijn in surround en stereo. Ik wil in mijn ruimte beiden kunnen combineren, maar hoef niet per sé van beiden het beste te hebben wat er is. Tot nu toe is Arcam het beste wat ik heb gehoord wat het op beide gebieden goed doet alleen heb ik twee keer een demo gehad, waarbij ik last kreeg van de voor Arcam eigenaren bekende bugs.

Afgelopen weekend bij Denoontje heb ik juist weer een hele goede ervaring gehad met Arcam, vandaar dat ik er met een schuin oog weer even naar ben gaan kijken. De sessie met Primare van een poosje terug heb ik als positief ervaren alleen zat het probleem in het hoog me niet helemaal niet lekker en wilde daarom ook de Anthem nog een kans geven.

Morgen heb ik met Larzie een sessie met de Anthem MRX700 om te zien wat er uit de ARC-metingen komt en om te horen hoe deze receiver in mijn opstelling presteert. Het is niet dat ik heel ontevreden ben met de Marantz die ik nu heb, maar die haalt lang niet uit mijn speakers wat er in zit. Als ik dan ga upgraden dan wil ik ook gelijk dat het een flinke verbetering is.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

denoontje

Slim om direct een grote sprong te maken...beter eerts sparen dan 2maal geld uitgeven

RalphH

Staar je enkel niet blind op de resultaten met ARC, vergelijken moet je naar mijn idee doen zonder EQ. Als het dan al een stuk beter klinkt, is ARC the icing on the cake ;) en naar mijn idee een stuk beter dan Audyssey omdat je tenminste kunt zien wat de EQ aanpast en dit nog kan finetunen.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

Tja eens met ralph....de basis moet goed zijn

Martijnst1990

Quote from: high-q on January 26, 2013, 15:33:34
Thanks,

Had ik inderdaad al gekeken. Voor wat betreft deze nieuwe Marantz pre/pro/pow combi wacht ik de ervaringen nog even af. Is misschien een optie, maar ik denk dat er te veel toeters en bellen op zitten waar ik toch geen gebruik van ga maken.

Mijn shortlist was:

*. Arcam , goed met film en muziek maar had last van bugs
*. Primare, goed met film en muziek maar had een probleem met hoog
*. Anthem, heeft ARC maar ik weet nog niet hoe het in mijn opstelling klinkt

Ook in deze volgorde. Uitgangspunt is dat de receiver of pre/pro/pow goed moet zijn in surround en stereo. Ik wil in mijn ruimte beiden kunnen combineren, maar hoef niet per sé van beiden het beste te hebben wat er is. Tot nu toe is Arcam het beste wat ik heb gehoord wat het op beide gebieden goed doet alleen heb ik twee keer een demo gehad, waarbij ik last kreeg van de voor Arcam eigenaren bekende bugs.

Afgelopen weekend bij Denoontje heb ik juist weer een hele goede ervaring gehad met Arcam, vandaar dat ik er met een schuin oog weer even naar ben gaan kijken. De sessie met Primare van een poosje terug heb ik als positief ervaren alleen zat het probleem in het hoog me niet helemaal niet lekker en wilde daarom ook de Anthem nog een kans geven.

Morgen heb ik met Larzie een sessie met de Anthem MRX700 om te zien wat er uit de ARC-metingen komt en om te horen hoe deze receiver in mijn opstelling presteert. Het is niet dat ik heel ontevreden ben met de Marantz die ik nu heb, maar die haalt lang niet uit mijn speakers wat er in zit. Als ik dan ga upgraden dan wil ik ook gelijk dat het een flinke verbetering is.
Duidelijk verhaal :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT