The CinemaLounge

Started by high-q, July 18, 2011, 14:27:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

RubenV.

Mooie upgrade, dat zal de surround bubble ten goede komen. Maar dat kan ook niet anders met zulke mooie speakers  :D
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

larzie

Maar 2x TD12 en 2x TD8 is geen 4G... Dan moet je 4x TD12 hebben :P
Denk niet dat High-q de TD8's heeft gekocht. Dan had hij het vast wel laten weten.

Komende zaterdag naar Ralph en Tuur toe in Den Bosch. Ben erg benieuwd wat zij voor mooie spulletjes hebben staan. En als het goed is hoor ik dan voor het eerst de Arcam AVR600.
Ben erg benieuwd. Hoe die AVR600 van Thuur op een pc als bron reageert, maar meer nog naar de sound. 
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

denoontje

We gaan het horen en zien of er beeld uitkomt.

Waarom nietbgewoon een dune dan...nooit gezeur...(he ralph ;-))

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187

Zal hij geen 4G bedoelen met mobiel intenet  O0

Bedoel ronmdom Tannoy TDs. Dat wil toch geen mens  :nopompom:


:D hehehe I whish  O0

high-q

Quote from: larzie on January 16, 2013, 22:15:36
Maar 2x TD12 en 2x TD8 is geen 4G... Dan moet je 4x TD12 hebben :P
Denk niet dat High-q de TD8's heeft gekocht. Dan had hij het vast wel laten weten.

Als ik nog niks heb, valt er weinig te laten weten ;)

Quote from: larzie on January 16, 2013, 22:15:36
Komende zaterdag naar Ralph en Tuur toe in Den Bosch. Ben erg benieuwd wat zij voor mooie spulletjes hebben staan. En als het goed is hoor ik dan voor het eerst de Arcam AVR600.
Ben erg benieuwd. Hoe die AVR600 van Thuur op een pc als bron reageert, maar meer nog naar de sound.

Naar aanleiding van Hoekie zijn topic het idee van HTip om eens vanuit de source uit te sturen met (L)PCM, zodat de decoders in de AVR600 niet hoeven te locken op de DD- of DTS-stream en zo in theorie het ploppen wordt voorkomen.

@Ralph:
Draai jij een XBMC versie die LPCM uit kan sturen?

@Denoontje:
Als er geen problemen zijn met de AVR600 gaat ie mee terug in mijn rugzak  :D
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

high-q

Quote from: Raymond187 on January 17, 2013, 07:34:58
Zal hij geen 4G bedoelen met mobiel intenet  O0

Bedoel ronmdom Tannoy TDs. Dat wil toch geen mens  :nopompom:

:D hehehe I whish  O0

Ik weet in ieder geval één iemand hier in huis die het helemaal niks vindt qua looks  :-X
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

denoontje


RalphH

Klopt, los erbij kopen, net een pc ;D.
Kost ook nog eens €140,-...

Quote from: high-q on January 17, 2013, 11:49:03
@Ralph:
Draai jij een XBMC versie die LPCM uit kan sturen?

Yep. Frodo momenteel. Ben benieuwd.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

Quote from: RalphH on January 17, 2013, 13:45:00
Klopt, los erbij kopen, net een pc ;D.
Kost ook nog eens €140,-...

Yep. Frodo momenteel. Ben benieuwd.

nope check de Dune HD Smart B1.....

larzie

Quote from: high-q on January 17, 2013, 11:50:04
Ik weet in ieder geval één iemand hier in huis die het helemaal niks vindt qua looks  :-X

Geen probleem hoor. Je mag ze gerust bij mij neerzetten dan tot ze ze mooi begint te vinden qua looks!  :laugh:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Raymond187


RalphH

Quote from: larzie on January 18, 2013, 00:17:30
Geen probleem hoor. Je mag ze gerust bij mij neerzetten dan tot ze ze mooi begint te vinden qua looks!  :laugh:

Mooi, kom ik ff de D700's lenen, iedereen blij ;D ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje


high-q

HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

high-q

#1790
CinemaLounge  Update ...

Ik had het in de titel van mijn topic al een beetje verklapt, maar ik heb deze week toch besloten om "mijn" rears te upgraden. Waarom? Ik heb al eens eerder in dit topic geschreven dat ik de Tannoy 637 al een hele tijd te leen heb van Maurits. Aangezien hij plannen had voor een audioruimte in zijn huis, heeft hij mij een half jaar geleden gevraagd alvast rekening te houden dat hij ze rond deze tijd weer terug wilde. Afgelopen week heeft hij laten weten dat hij inmiddels zo ver is en dat hij de 637's graag weer een plekje in zijn eigen huis wilde geven.

Dit betekende voor mij dat ik vrij snel op zoek moest gaan naar een stel vervangende luidsprekers. Omdat één van de stelregels in het 4G verhaal luidt dat de front- en surround  speakers gelijk moeten zijn, ben ik rond de eerste periode dat Maurits aan gaf zijn speakers weer terug te willen op zoek gegaan naar een stel waardige vervangers. Dus via verschillende tweedehands audio sites een gezocht: TD10 of TD8 –advertentie geplaatst.

Vrij snel kreeg ik van een aantal mensen reacties dat ze een setje TD10 of TD8 in de aanbieding hadden, alleen niet voor het bedrag wat ik aan deze upgrade wilde besteden. Daarom had ik besloten het voorlopig even te laten liggen. Wachten tot het aanbod en de prijzen wat gunstiger waren en me daarnaast te richten op een eventuele upgrade op versterker gebied. Voor dat laatste ben ik, na het laatste Arcam drama, opnieuw in de oriënterende fase en heb daarvan het idee dat het ook nog wel even kan duren.

Aangezien de huidige rears op korte termijn weer terug moeten naar hun rechtmatige eigenaar (ik hou er niet van als mensen twee keer om hun spullen moeten vragen), betekende dat voor mij dat ik rap op zoek moest naar vervangers. Via het Tannoy luidspreker topic wist ik dat een forum-genoot zijn TD8's te koop had staan, dus heb ik met hem contact opgezocht. Best grappig dat dit ook één van de mensen was die een half jaar geleden had gereageerd op mijn gezocht-advertentie. Overigens vond ik het gisteren toen ik de luidsprekers bij hem op kwam nog grappiger dat hij zelf die link nog niet had gelegd.

Zoals ik hierboven al heb verklapt, hebben we een mooie deal kunnen maken en heb ik de luidsprekers van hem over gekocht. Na een ontzettend leuke vier uur durende M&G (BWolke heeft zelf een ontzettend mooie Naim/Roksan set die naar mijn mening mooi in balans is), ben ik een setje luidsprekers uit de Dimension serie rijker. De TD12's en TDC zullen vast ontzettend blij zijn dat er een familiaire tweeling in de vorm van de TD8's ze komt vergezellen in The CinemaLounge.

Ik was rond middernacht weer thuis en kon het niet laten om de luidsprekers meteen op hun nieuwe plek te zetten en er wat foto's van te maken. Ik liep hierbij tegen het probleem aan dat de top-plaat van de Atacama SL 20 stands te klein was voor de TD8's. De quick-fix hiervoor was om de stands te ontdoen van hun spikes , ze om te keren en de speakers op de bodemplaat te zetten.  Voor het mooie moet ik de bodemplaten nog even omdraaien en de boel waterpas zetten, maar dat komt vandaag na werktijd. Toen ik hiermee klaar was, was ik te moe om de set nog eens een slinger te geven om te horen hoe het klonk. Ik ben daarom maar snel mijn bed in gedoken rond 01:45, want ik moest vandaag wel op tijd op werk zijn. Hopelijk kan ik na vandaag vertellen wat de eerste indrukken zijn van de nieuwe opstelling.

Hierbij wil de familie Wolke ontzettend bedanken voor hun gastvrijheid en de leuke gesprekken die we hebben gehad. Nogmaals complimenten voor de set, want deze klonk naar mijn mening ontzettend goed en mooi in balans. Als jullie mee lezen: Ik hoor graag wanneer jullie tijd hebben om langs te komen!

Hierbij de eerste foto's:










HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

clockwork

het blijft een prachtige ruimte!  :clapping: Mooie foto's ook.

Veel plezier met deze prachtige upgrade. :coffee:
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Raymond187

Q...... O0

feli met deze uber vette upgrade  :worship:

Volgens mij moet het geluid ook modderVET zijn zo.

Wat is de eerste film die je gaat opzetten?

Enjoy  :popcorn:


Etiennevh

Donders wat sjiek zeg deze upgrade! Wauw! En weer mooie foto's :)

Gefeliciteerd!
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

larzie

Binnenkort al je TD's maar even voorstellen aan mijn Anthem MRX700!  :thumbs-up:
Gefeliciteerd met de mooie upgrade!  :pompom:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

rovinggecko

Mooie ruimte, mooie fotos en een mooie upgrade! Mooi Mooi Mooi
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Raymond187

Quote from: larzie on January 18, 2013, 12:24:51
Binnenkort al je TD's maar even voorstellen aan mijn Anthem MRX700!  :thumbs-up:
Gefeliciteerd met de mooie upgrade!  :pompom:
Zou haast om een m&g aka shoutout roepen  O0

Martijnst1990

JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

high-q

Ontzettend bedankt mannen! Ook voor de mensen die al door hadden wat ik van plan was
voordat ik het nadrukkelijk had gepost ;)

Quote from: clockwork on January 18, 2013, 11:04:58
het blijft een prachtige ruimte!  :clapping: Mooie foto's ook.

Jouw ruimte mag er ook zeker wezen. Je weet het hè, we wonen niet ver van elkaar uit de buurt.

Quote from: Raymond187 on January 18, 2013, 11:44:58
Q...... O0

feli met deze uber vette upgrade  :worship:
Volgens mij moet het geluid ook modderVET zijn zo.
Wat is de eerste film die je gaat opzetten?

Enjoy  :popcorn:

Thanks. Blijf jij ook maar gewoon bij Tannoy ;)

Geen idee wat ik straks als eerste op ga zetten. Ik zag net in het "Vanavond kijk ik .." topic Halo staan, had op IMDB wel een goede rating. Ik ben ook heel erg benieuwd naar DVD-A en Concerten op Blu-Ray.

Quote from: Etiennevh on January 18, 2013, 11:52:56
Donders wat sjiek zeg deze upgrade! Wauw! En weer mooie foto's :)
Gefeliciteerd!

Dankje! Foto's maken is ook een hele kunst merk ik wel. Wil ik ook meer tijd aan gaan besteden om dat in de vingers te krijgen.

Quote from: larzie on January 18, 2013, 12:24:51
Binnenkort al je TD's maar even voorstellen aan mijn Anthem MRX700!  :thumbs-up:
Gefeliciteerd met de mooie upgrade!  :pompom:

Dankjewel man!
Ik denk dat het een aangename kennismaking zal worden ;D
Binnenkort maar ff dagje prikken. Ik zie je sowieso morgen in het zuiden des lands.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

denoontje