The CinemaLounge

Started by high-q, July 18, 2011, 14:27:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Maurits

Surround: HTPC Ubuntu en Kodi / Marantz SR-7011 Receiver / Meridian G57 & G55 / Tannoy Definition D700 Fronts / Tannoy Profile 638 Sides / Tannoy Profile 637 rears / Tannoy Definition D750 Center / SVS SB13 Ultra Subwoofer / Epson TW7200 Full HD Beamer
Stereo: Marantz SR-8002 met Dynaudio Focus 380

high-q

Quote from: Etiennevh on June 22, 2012, 20:33:47
Ik ben inderdaad wel geïnteresseerd in het systeem en ook heel erg benieuwd naar je ruimte in het echt! En ik denk dat ik niet de enige ben ;) Zou leuk zijn als er te zijner tijd een M&G is.. maar uiteraard alleen als je het zelf ook leuk vind en het jou uitkomt.

Lijkt me heel leuk. Moet dan even een goed moment zoeken om het te houden. Er zijn sowieso nog wat dingen die ik voor elkaar wil hebben in de ruimte. Ik weet nu al dat ik me eraan kan storen als ik bezoek heb en ik die klusjes nog niet heb gedaan ;)

Ik merk bijvoorbeeld dat volledig verduisteren overdag nu vrij lastig is. Het licht wat op een zonnige dag vanuit de ruimte boven de HT door het trapgat naar beneden lekt, beïnvloedt het beeld op een negatieve manier. Hetzelfde met lichtlekkage door de tijdelijke achterdeur.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

high-q

Quote from: larzie on June 23, 2012, 10:59:10
Gister even bij High-q gezeten. Wel vet dat het beeld door die lens over het hele scherm geprojecteerd wordt. Echt groot het beeld nu!  :D
Kwamen er ook achter dat Media Player Classic met MadVR nog steeds een scherper en beter gekleurd beeld geeft dan XBMC. Eerst Flowers of War gekeken. Vervolgens heb ik High-q geadviseerd om de DVD van Jean Michel Jarre eens te downloaden. Zitten leuke surround effecten in. Dat er een vogel van de ene speaker naar de andere vliegt of een dikke tropische regenbui. Erg vet!
Daarna nog even Speed Racer gekeken.

Het was gister erg gezellig en we hebben uiteindelijk toch meer gedaan dan ik had verwacht. Ook leuk dat je hetzelfde hebt ervaren met de winst in het beeld door de voorzetlens, al hebben we alleen maar 2.35:1 content gekeken :happy:

Inderdaad erg opvallend wat uit de test tussen MPC-HC + MadVR en XBMC kwam. Ik hoop voor alle XBMC gebruikers dat ze in de toekomst MadVR gaan integreren. Dan heb je een geweldig totaalpakket met het gemak en de gelikte userinterface van XBMC en de beeldkwaliteit van MadVR. Jammer dat TeamXBMC zo moeilijk doet over de code van Madshi :nopompom:

De DVD van Jean Michelle Jarre was nieuw voor mij. Moet daarbij wel zeggen dat ik voornamelijk onder de indruk was van de intro's van alle nummers waarbij er van alles om je heen gebeurde. De muziek die er na kwam was niet echt helemaal mijn ding  :sleepy:

The Flowers of War vond ik een mooie film. Er zaten mooie scenes tussen met fantastische surround effecten. De sub had het er af en toe ook best druk mee, haha! Ook grappig dat we door die film snel uit moesten zoeken hoe we de ondertiteling in 2.35:1 goed in beeld moesten krijgen.
Speed Racer was een aparte kinderfilm, maar hierbij ging het meer om hoe bij deze film de kleuren van je scherm af lijken te spatten. Een aanrader om je nieuwe TV of beamer mee te testen. 

HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

high-q

Quote from: Maurits on June 23, 2012, 11:07:58

Quote from: BernHardN on June 22, 2012, 14:41:02
Kan maar één ding zeggen...... dat wil ik ook...

dit.  ;D

Don't get it:

dit wil ik ook?

dat wil ik ook ... dit?

ditto?

:laugh:
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

Oh ben mijn db-meter ook vergeten. Nou ja, kun je misschien eindelijk eens proberen om je set ermee in te stellen om te luisteren of het dan nog beter klinkt.  :D

Idd die Jean Michel Jarre heeft een paar nummers waar een lekkere beat in zit. Voor de rest lijkt het afgezien van de koele intro's een beetje foute jaren 80 synthesizer muziek :P
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

Quote from: larzie on June 24, 2012, 15:05:09
Oh ben mijn db-meter ook vergeten. Nou ja, kun je misschien eindelijk eens proberen om je set ermee in te stellen om te luisteren of het dan nog beter klinkt.  :D

Idd die Jean Michel Jarre heeft een paar nummers waar een lekkere beat in zit. Voor de rest lijkt het afgezien van de koele intro's een beetje foute jaren 80 synthesizer muziek :P

Die ligt al een nog steeds op dezelfde plek. Ik heb al een tijdje niks meer aan de instellingen veranderd, kunnen we volgende keer evt doen. Heel eerlijk gezegd vind ik het prima zoals het nu is. Zo lang er geen meting is gedaan en grafisch wordt weergegeven waar de bumps en dips zitten, ga ik me ook niet onnodig druk maken :laugh:

Ik weet niet meer welk nummer het op de DVD was, maar dat fragment waarop er zo hard op de deur werd gebonsd was best freaky  :ph34r:
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

high-q

De afgelopen paar dagen flink wat 2.35:1 content herbeleefd in full screen.  Ik kan alleen maar zeggen dat ik echt ontzettend blij ben met deze upgrade! In het begin dacht ik dat de voorzetlens als nadeel had dat er scherpte verloren zou gaan. Daar wil ik dus even op terug komen, want dat is absoluut niet zo. Het beeld ziet er op en top uit :happy:

Aangezien we nu gebruik maken van Cinemascope in de ruimte en dit een behoorlijke impact heeft op de belevenis, heb ik besloten de ruimte een nieuwe naam te geven. En de nieuwe naam is geworden .... trommelgeroffel .....


...~--::|| The CinemaLounge ||::--~...


O0
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Martijnst1990

Gaaf dat het zo bevalt hey 8) En ook nog eens een toffe naam  O0
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

williams

QuoteDe afgelopen paar dagen flink wat 2.35:1 content herbeleefd in full screen.  Ik kan alleen maar zeggen dat ik echt ontzettend blij ben met deze upgrade! In het begin dacht ik dat de voorzetlens als nadeel had dat er scherpte verloren zou gaan. Daar wil ik dus even op terug komen, want dat is absoluut niet zo. Het beeld ziet er op en top uit


Blij te lezen dat alles nu goed staat bij je ,ik neem aan de tips en truuks je een eind op weg geholpen hebben .
Staat de pass through funtie nu ook goed afgesteld bij 16/9 aspect ratio ?

Williams.
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

Etiennevh

Gefeliciteerd met het verbluffende resultaat! En een passende naam :)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

Mooi gekozen naam. Dekt prima de lading. Je kan lekker loungen en daarnaast genieten van cinemascope film. Helemaal goed!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

larzie

#1336
En dan nog afkorten naar TCL  :D
Zat net wat op marktplaats te kijken, moest zo lachen om deze advertentie:

http://link.marktplaats.nl/573140000

Die meneer heeft wat moeite met het woord "onberispelijk".  :D Staat zowel in de header fout als in zijn begeleidende tekst.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

#1337
Thanks allemaal heren!  ;D

Quote from: williams on June 27, 2012, 21:58:49
Blij te lezen dat alles nu goed staat bij je ,ik neem aan de tips en truuks je een eind op weg geholpen hebben .
Staat de pass through funtie nu ook goed afgesteld bij 16/9 aspect ratio ?

Williams.

De tips hebben zeker geholpen. De volgende keer dat ik de boel op moet hangen en in moet stellen zal een stuk sneller gaan. Ik krijg alleen op één of andere manier de passthgrough nog niet helemaal goed. Het lijkt erop dat de motortjes die de prisma's laten draaien niet synchroon lopen. Wat je dan krijgt, is dat het beeld OF in passthrough niet in het midden staat OF scope stand niet in het midden staat.

Ik denk dat de oplossing is: de voorzetlens los halen, de FE lens los halen, de stopschroefjes helemaal uitdraaien en dan met de hand alles goed zien te krijgen. Allemaal dingen die ik ga doen nadat de Epson z'n schoonmaakbeurt heeft gehad .... which reminds me to call Epson Service  ::)

Ik laat de HD5000R meestal in de scope stand staan. Gisteren heb ik een film in 16/9 gekeken en heb ik de lensshift gebruikt om in passthrough het beeld goed te krijgen. Beetje omslachtig ... maar ja.

Quote from: larzie on June 29, 2012, 13:16:09
En dan nog afkorten naar TCL  :D
Zat net wat op marktplaats te kijken, moest zo lachen om deze advertentie:

Die meneer heeft wat moeite met het woord "onberispelijk".  :D Staat zowel in de header fout als in zijn begeleidende tekst.

TCL lijkt te veel op JCL (Job Control Language voor IBM mainframes)  ... te veel slechte herinneringen aan :P
Ik denk dat die adverteerder te veel heeft vertrouwd op z'n automatische woordenboek.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

skyfox

Topnaam!!

Mooi dat die voorzetlens zo bevalt. Happy viewing!!  :popcorn:
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Peerless Monster

Quote from: high-q on June 30, 2012, 17:49:20
TCL lijkt te veel op JCL (Job Control Language voor IBM mainframes)  ... te veel slechte herinneringen aan :P
Ik denk dat die adverteerder te veel heeft vertrouwd op z'n automatische woordenboek.

Oh heerlijk... Het vertrouwde JCL.
Een scripting taaltje waar ik mijn hart aan heb verknocht.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

high-q

#1340
Het is hier een tijdje stil geweest i.v.m. met de vakantieperiode, dus vandaar even een kickje. Ben voor een weekje aan de andere kant van de wereld geweest en kwam daar weer in aanraking met een genre waar ik nog steeds wel erg graag naar kijk: Anime. Geen idee of er nog meer liefhebbers op het forum zijn, maar vind het wel leuk om te delen dat het in Tokyo echt leeft.

Voornamelijk in de districten Akihabara, Shibuya en Harajuku ben ik mooie "kunstwerken" tegengekomen die soms meer dan levensgroot op de torenhoge gebouwen zijn geplaatst. Ook erg grappig om te zien dat sommige subculturen er voor lijken te leven, bijvoorbeeld de Mori-, Schoolgirls, Emo's en Harajuku Rebels die er uit zien alsof ze uit een tekenfilm ontsnapt zijn.

Ook ben ik erg veel actionfigures en borstbeelden tegen gekomen waar je je HT mee zou kunnen versieren. Je moet er alleen wel van houden. Hieronder enkele foto's:



Kunstwerk langs het JR-Line spoor op Tokyo Central Station


Het standbeeld van Hachiko op station Shibuya
http://www.imdb.com/title/tt1028532/


Anime actionfigures


Dragonball-Z action figures


Avengers borstbeeldjes


Poster @ TCS - Lijkt me een leuke film  :D



HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Etiennevh

Haha die Goku Supersaijan 2 of 3 is wel vet :)

Was altijd heel erg fan van Dragonball Z, maar dat is denk ik alweer bijna 10 jaar geleden haha.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

high-q

Quote from: Etiennevh on August  1, 2012, 11:27:48
Haha die Goku Supersaijan 2 of 3 is wel vet :)

Was altijd heel erg fan van Dragonball Z, maar dat is denk ik alweer bijna 10 jaar geleden haha.

Speciaal voor jou nog eentje :D:


Das 300eu voor een "poppetje" :wacko:

Dragonball-Z is alweer 20 jaar oud, maar volgens mij was het zo rond 2000 voor het eerst op de Nederlandse televisie. Op CartoonNetwork als ik me niet vergis.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

beatbrother

Ik heb het net nog eens allemaal doorgelezen ivm je prismasonic lens, maar ik heb het gevoel dat ik het nog altijd
niet echt snap.   :withstupid:
Dus verbeter me even aub waar ik fout zit :
Als je nu bv. een 16:9 scherm hebt van 3 meter breed en je kijkt een 16:9 film, dan is dat scherm-vullend.
Als je dan een 21:9 film gaat bekijken heb je boven en onder balken.
Wanneer je dan een masking boven en onder doet zodat je een 21:9 scherm hebt, is dat dan hetzelfde resultaat als
dat je hebt met een voorzetlens ?
Waar zit dan het verschil of waarom koopt men dan een voorzetlens, want zoiets is ook niet echt goedkoop hè ?  :bigsmile:

high-q

#1344
Quote from: beatbrother on August  1, 2012, 14:32:04
Ik heb het net nog eens allemaal doorgelezen ivm je prismasonic lens, maar ik heb het gevoel dat ik het nog altijd
niet echt snap.  :withstupid:

Ik volg je topic en ik had al in de gaten dat het niet helemaal duidelijk was ;)

Quote from: beatbrother on August  1, 2012, 14:32:04
Als je nu bv. een 16:9 scherm hebt van 3 meter breed en je kijkt een 16:9 film, dan is dat scherm-vullend.
Als je dan een 21:9 film gaat bekijken heb je boven en onder balken.

Correct.

In dit geval maak je gebruik van Constant Image WIDTH: Het geprojecteerde beeld blijft in beide gevallen 3m breed. Als je wilt maskeren, doe je dat met 21:9 content HORIZONTAAL, dus boven en onder het geprojecteerde beeld. Persoonlijk vraag ik me af waarom je dat zou willen, volgens mij doen maar weinig mensen dat.

Quote from: beatbrother on August  1, 2012, 14:32:04
Wanneer je dan een masking boven en onder doet zodat je een 21:9 scherm hebt, is dat dan hetzelfde resultaat als
dat je hebt met een voorzetlens?

De verhouding is in principe hetzelfde, alleen heb je op een 21:9 scherm met lens effectief gezien meer oppervlakte: Je hebt geen balken meer en benut het hele scherm.

Quote from: beatbrother on August  1, 2012, 14:32:04
Waar zit dan het verschil of waarom koopt men dan een voorzetlens.

In mijn opstelling maak ik gebruik van een vast 21:9 scherm ipv een 16:9 scherm, dit scherm is dus in verhouding breder. Met het projecteren in beide verhoudingen blijft de hoogte gelijk, vandaar: Constant Image Height. Content in 16:9 heeft op een 21:9 scherm balken aan de zijkanten die je VERTICAAL kunt masken. 

Bij 21:9 content doet een 16:9 native beamer de verticale stretch, zodat de zwarte balken boven en onder verdwijnen. Op een 16:9 scherm zou je nu het beeld scherm vullend hebben, maar nog niet in de juiste verhouding. Wat dan over blijft op het 21:9 scherm, zijn de balken aan de zijkant die "opgevuld" moeten worden. Hierbij komt de lens om de hoek kijken. Deze doet de horizontale stretch, zodat het 21:9 scherm ook in de breedte compleet gevuld wordt met beeld.

De belangrijkste functie van de lens bij de horizontale stretch, is dat deze (bij juiste plaatsing) het beeld in de correcte verhouding weergeeft.

Visuele ondersteuning en verder uitleg over het verhaal hierboven:

Topic: Constant Image Height projectie

Quote from: beatbrother on August  1, 2012, 14:32:04
want zoiets is ook niet echt goedkoop hè ?  :bigsmile:

Heb je de prijzen van de alternatieven (ISCO, Panamorph) bekeken? Deze lens was nog te doen ivm de komst van de nieuwere modellen  :wacko:

Wat het voornamelijk toe voegt, is meer belevenis. Bij het aanschaffen van een dergelijke lens moet je jezelf de vraag stellen op welke van de beeldverhoudingen je in je HT de nadruk wilt leggen. Ik heb zelf niet veel content in 16:9. Over het algemeen bestaat het overgrote deel uit series, maar die kijk ik wel op m'n TV ;)

Hoop dat het nu wat duidelijker is!
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

Koel die foto's van Japan. Mis alleen wel die foto's van die verschillende types daarzo. Die mangagirls/cosplaytypes en die crossplay figuren :D
Snap niet dat die actionfigures altijd zo duur moeten zijn. Zal wel te maken hebben dat sommig spul volledig handwerk is en andere figures fabriekswerk.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

#1346
Quote from: larzie on August  1, 2012, 23:12:24
Koel die foto's van Japan. Mis alleen wel die foto's van die verschillende types daarzo. Die mangagirls/cosplaytypes en die crossplay figuren :D
Snap niet dat die actionfigures altijd zo duur moeten zijn. Zal wel te maken hebben dat sommig spul volledig handwerk is en andere figures fabriekswerk.

Thanks, ik zal je de rest wel een andere keer laten zien. Foto's maken van mensen was wat lastig, aangezien ze daar vrij kwaad kunnen worden als je ze ongevraagd op de foto zet. Kan ik me overigens erg goed voorstellen.

Tsja, laten we het er maar op houden dat het zeldzame collectables zijn ...
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Etiennevh

Quote from: high-q on August  1, 2012, 13:21:31
Speciaal voor jou nog eentje :D:


Das 300eu voor een "poppetje" :wacko:

Dragonball-Z is alweer 20 jaar oud, maar volgens mij was het zo rond 2000 voor het eerst op de Nederlandse televisie. Op CartoonNetwork als ik me niet vergis.
Tering, 300 euri.. Naja ik dacht dat de koers daar drie keer zo hoog is dan in Europa dus is ergens wel te begrijpen. Normaal 100 euro, ook al een hoop geld :P
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

high-q

Quote from: Etiennevh on August  2, 2012, 14:20:25
Tering, 300 euri.. Naja ik dacht dat de koers daar drie keer zo hoog is dan in Europa dus is ergens wel te begrijpen. Normaal 100 euro, ook al een hoop geld :P

Alleen die van dat laatste type waren zo duur. Figuren zijn best groot en ze hebben er ongelooflijk veel details in verwerkt. Die kleinere figuren op de eerste foto kosten rond de 40eu. Leuk om te zien, maar de vraag blijft nog steeds wat je ermee moet  ;D
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

high-q

#1349
In mijn laatste week vakantie ook nog leuke HT-gerelateerde dingen gedaan:

Gamen

Afgelopen week had ik mijn broertje op bezoek die zijn XBOX en PS3 mee had genomen. Vroeger gamede ik erg fanatiek op de pc, ps1 en xbox1, maar heb dat vanwege mijn studie en later werk eigenlijk een beetje laten liggen. De xbox heb ik nog een tijdje gebruikt als mediaplayer toen XBMC voor het eerst uit kwam, maar met de komst van HD-content was dit systeem niet meer goed genoeg en ben ik overgestapt naar een HTPC met eerst Mediaportal en later weer XBMC.

Moet zeggen dat ik toch wel erg leuk vond om op een groot scherm een spelletje te spelen. Moest wel weer heel erg wennen aan het gebruiken van een controller, maar dat mocht de pret niet drukken. Helaas was mijn broertje er niet heel erg lang, dus hebben we maar twee spelletjes kunnen spelen: Burnout 2 en Call of Duty 3. De meeste gamers die ik ken zijn echt heel erg te spreken over die laatste, dus daar zijn we het langst mee bezig geweest. Nou ja, voornamelijk ik vanwege het feit dat ik de besturing eerst onder de knie moest krijgen.   

Eigenlijk hoor je dit soort games in het originele 16:9 aspect ratio te spelen, maar vond het voor het effect wel even leuk om het complete scherm te gebruiken Hieronder een aantal screenshots:









XBMC

Voor de bediening van mijn HTPC gebruik ik voornamelijk mijn Logitech DiNovo Mini keyboard. Van de week heb ik wat met de app Constellation zitten experimenteren om XBMC vanaf mijn iPhone te bedienen. Moet zeggen dat ik het een erg aangename app vind. Commando's doorgeven via de knoppen werkt erg snel en gemakkelijk. De userinterface werkt erg gebruikersvriendelijk en spreekt eigenlijk voor zich. Thumbnails, fanart en overige informatie wordt prima weergegeven, alleen vind het op de iPhone net iets te klein. Kan me heel goed voorstellen dat deze app op een tablet fijner werkt.



Daarnaast nog een poging gedaan om de XBMC-database te centraliseren, zodat vanaf elke computer in huis de database exact hetzelfde is en je bijvoorbeeld vanaf iedere willekeurige computer een film of serie verder kunt kijken bij waar je gebleven was. Verder gewoon erg handig als je meerdere apparaten hebt waarop je XBMC gebruikt. In mijn geval: HTPC in de HT, MacBook die aan de televisie hangt, PC in de computerkamer en de laptop van mijn vriendin.

High bitrate lossless audio

Aangezien er steeds meer 24bit audio content beschikbaar komt, ben ik mij hierin eens in gaan verdiepen. Al snel liep ik tegen een aantal hardwarematige beperkingen aan. Mijn Squeezebox Duet geeft namelijk 24/88Khz of 24/96Khz niet bit-perfect door aan mijn externe dac die het wel aan kan en via XBMC 11 Eden is het nog niet mogelijk om deze content bit-perfect te streamen naar een receiver die met deze data om kan gaan. Erg jammer! Aan het laatste wordt gewerkt, dus daar wil ik in principe wel op wachten.

Wat mijn Squeezebox betreft zit ik met het volgende, deze is gemodificeerd door Audiocom welke de volgende aanpassingen gedaan heeft op het digitale gedeelte:

- Upgrading the digital 3.3V regulator with a Super-regulator 3
- Upgrading the regulation bypass
- Upgrading input bypass capacitors
- Adding a Bybee slipstream for the digital output


Dit heeft geresulteerd in een geluidskwaliteit waar ik over het algemeen prima over te spreken ben. De beperking zit hem puur in het bit-perfect doorgeven van 24bit materiaal. Nu zit ik mezelf af te vragen of ik, om toch gebruik te maken van de genoemde content, deze streamer (binnen budget) moet upgraden voor een Squeezebox Touch die dit wel kan, maar met ander 16/44.1 Khz materiaal minder goed klinkt dan mijn huidige Squeezebox.

Iemand die hier ideeën over heeft? Software heeft natuurlijk eerst de voorkeur. Qua hardware lijkt me de Linn Majik DS een geweldig apparaat, maar afgezien van de prijs is mijn receiver dan de bottleneck. Ben benieuwd!

Naar de bios

Met Larzie ben ik deze week "The Dark Knight Rises" wezen kijken. Een absolute topper met een geweldig verhaal wat zo goed als naadloos aansluit op de eerste twee delen ondersteund met prachtige beelden en geluid om de film de juiste impact te geven die je van tevoren had kunnen verwachten. Verder wijk ik niet uit over de film, ik zou zeggen: "Ga hem lekker zelf kijken"  :thumbs-up:

Waar het me het bij dit bezoek voornamelijk om ging, was het feit dat we ons gingen beseffen hoe goed onze eigen HT's waren en hoe tevreden we zijn met onze eigen opstellingen. Moest er wel een beetje om lachen toen we tijdens de film zeiden:"Hmmm, bassmanagement had ook wat beter gekund, ik hoor daarvoor iets kraken" of "Jammer dat ze niet alle lichten compleet dimmen, want dat gaat wel ten koste van je zwart-waarden"  ::)

Iets anders waar ik op heb gelet is het curved screen, dat lijkt me op de lange termijn ook wel een mooie upgrade ;D

Al met al de laatste week van mijn vakantie toch nog lekker aan het hobbyen geweest :D
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge