The CinemaLounge

Started by high-q, July 18, 2011, 14:27:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 22 Guests are viewing this topic.

larzie

Quote from: high-q on March 21, 2012, 12:02:08
Nope ... and non taken  ;)

Zo'n vergelijksessie is best leuk, maar neemt over het algemeen een boel tijd in beslag. De Chord lijkt me sowieso nog wel interessant om eens te beluisteren. Als het binnenkort van de M&G's gaat komen hier, heb ik liever ook niet te veel mensen tegelijk over de vloer.

Dat begrijp ik :) Misschien is dan afzonderlijk uitnodigen een betere optie. Ben wel benieuwd naar het resultaat van beide eindversterkers in jouw setup in jouw ruimte :) Wat die Chord kan daar was ik behoorlijk van onder de indruk. Ben ook benieuwd hoe deze het icm jouw TD12's doet. En ook wat die vanderLeur eindversterker van Pim doet met jouw TD12's en of het geluid minstens even aangenaam is als met de Chord SPM 2400/ Marantz SR8002 combinatie.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

Leuke test inderdaad, ik ben zelf ook wel erg benieuwd. Afgezien van het feit dat ik nu een bass probleem heb, ben ik over het algemeen best tevreden. Daarnaast heb ik nog wat onderdelen op mijn to-upgrade-list staan die voorrang hebben tav een nieuwe receiver of eindversterking.

Zo heb ik onlangs met BB&G contact gehad over de Prismasonic HD5000-R waar ik erg veel belangstelling voor had. Helaas gaan zij deze binnenkort nog niet vervangen, anders was dit wel één van de eerste upgrades geweest. Van HighendPassion heb ik een mooi aanbod gekregen voor de Prismasonic HD5000-M, maar ik zie het niet echt zitten om iedere keer naar de beamer te lopen en aan de knop te draaien.

De TV-lift zou voor zeer binnenkort wel een optie zijn, want de TV mis ik echt in de ruimte. Toch makkelijk als je snel even iets wil instellen en je daar niet speciaal de beamer aan moet zetten. De lift moet echter ook in een kast komen en dat duurt ook wel even voor die af is. 
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

Quote from: high-q on March 21, 2012, 12:59:38
De TV-lift zou voor zeer binnenkort wel een optie zijn, want de TV mis ik echt in de ruimte. Toch makkelijk als je snel even iets wil instellen en je daar niet speciaal de beamer aan moet zetten. De lift moet echter ook in een kast komen en dat duurt ook wel even voor die af is. 

Waarom was een eenvoudig touchscreen monitor ook alweer geen optie? Lijkt me een goedkopere optie en als je de touchscreen zonder voet op een mooie stand voor je plaatst lijkt het nog luxer ook of wilde je ook het gemak van de tv erbij?

Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

Quote from: larzie on March 21, 2012, 14:14:30
Waarom was een eenvoudig touchscreen monitor ook alweer geen optie? Lijkt me een goedkopere optie en als je de touchscreen zonder voet op een mooie stand voor je plaatst lijkt het nog luxer ook of wilde je ook het gemak van de tv erbij?

Voor het tv kijken en om snel even een serie kijken in een niet geheel verduisterde ruimte. Over licht in de ruimte gesproken, vorige week belden ze dat de shutters deze week geleverd zouden worden maar ik heb er nog niks over gehoord. Zal er nog eens achter aan bellen.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

high-q

#1104
Alsof ze mee zaten te lezen ... gister aan het eind van de middag werd ik gebeld met de vraag of ze vandaag langs konden komen met de shutters voor de installatie. Een beetje kort dag, maar ik heb direct maar een afspraak met ze gemaakt.

Eergisteren had ik een leuk pakket bij de post zitten. Omdat ik zelf niet thuis was, zijn de buren zo vriendelijk geweest om deze voor mij in ontvangst te nemen. Wel grappig dat mijn buurman vroeg wat ik nou achter gebouwd had omdat hij een grote doos in de gang had staan met de opdruk: Sound Stage Studio. Ik heb het antwoord vrij kort gehouden: Ik ben wat aan het hobbyen met geluid  :D

Daarna snel aan de slag gegaan en de gramma onder de sub geplaatst. Hoefde gelukkig niet te tillen, de sub op zn zij kantelen was voldoende. Helaas heb ik tot nu toe nog niet echt kunnen testen. Gisteren met een maat "The three musketeers" gekeken en daar viel me wel op dat de sub nog te hard staat. Moet binnenkort toch maar eens gaan meten, want op het gehoor afstellen is echt niks. Port-tuning staat naast optimale plaatsing ook nog op mijn to-do-list.



Sub op z'n kant met de gramma er naast



Sub op de riser



... en het frontje er weer voor



HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

HTip

Wow wat een sub is dat toch. Hij neemt de hele Great Gramma in beslag. Nog een tip. De Gramma werkt het beste als de sub zoveel mogelijk contact maakt met de plaat. Dus als het kan de pootjes/dopjes verwijderen.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

high-q

Quote from: HTip on March 23, 2012, 10:04:24
Wow wat een sub is dat toch. Hij neemt de hele Great Gramma in beslag. Nog een tip. De Gramma werkt het beste als de sub zoveel mogelijk contact maakt met de plaat. Dus als het kan de pootjes/dopjes verwijderen.

Mooie tip en het is inderdaad een groot gevaarte, haha! Valt nog genoeg uit te halen, ben er nooit serieus mee aan de slag geweest eigenlijk. Ik moet echt gaan verdiepen in de materie over sub-integratie. Aankomende zondag komt Maurits langs met een anti-mode, ben benieuwd wat dat gaat doen. 

HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Martijnst1990

Wat een sub inderdaad :o Ik wist dat die groot was, maar zó groot? :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

rallufff

Die sub is gewoon prachtig!

Die hoop ik ook nog is een keer aan te schaffen...!  :clapping:
| Panasonic TX-P50VT30 | Harman Kardon AVR 460 | Sonos Connect | Focal Chorus 836V (Front) | Focal Chorus CC 800V (Center) | SVS SB12-NSD + Bettercables Silver Serpent | Cisco 8485DVB HD | PlayStation 3 320gb | Canare 4S11 / W&M BS-512 |

'Dance Department'

high-q

Quote from: Martijn90 on March 23, 2012, 10:55:56
Wat een sub inderdaad :o Ik wist dat die groot was, maar zó groot? :D

Ik moet eerlijk zeggen dat ik er ook erg van schrok toen die een paar jaar geleden werd bezorgd. En dan te bedenken dat ie gewoon in de woonkamer stond. Mijn vriendin was ook niet bepaald amused toen ze thuis kwam  :ph34r:

Mijn moeder zei toen ze hier kwam: Wat een rare tafel is dat, die past helemaal niet bij je interieur  :D


Quote from: rallufff on March 23, 2012, 11:02:10
Die sub is gewoon prachtig!
Die hoop ik ook nog is een keer aan te schaffen...!  :clapping:

Is je PB12 NSD niet genoeg??
Als je tzt zo ver bent, misschien eerst even komen beluisteren ;)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Martijnst1990

Quote from: high-q on March 23, 2012, 11:51:14
Ik moet eerlijk zeggen dat ik er ook erg van schrok toen die een paar jaar geleden werd bezorgd. En dan te bedenken dat ie gewoon in de woonkamer stond. Mijn vriendin was ook niet bepaald amused toen ze thuis kwam  :ph34r:

Mijn moeder zei toen ze hier kwam: Wat een rare tafel is dat, die past helemaal niet bij je interieur  :D



:clapping:
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

rallufff

Quote from: high-q on March 23, 2012, 11:51:14

Is je PB12 NSD niet genoeg??
Als je tzt zo ver bent, misschien eerst even komen beluisteren ;)

Jawel.. ben uiterst tevreden over de PB12 NSD alleen weet ik gewoon al zeker dat ik dan toch weer een stapje verder wil. Voorlopig blijft de PB12 gewoon hier en onderneem ik verder geen stappen richting de SB13. Eerst andere updates doorvoeren dit jaar  8).

Luisteren is prima... Alleen woon jij niet in het zuiden toch? Noorden?  :D
| Panasonic TX-P50VT30 | Harman Kardon AVR 460 | Sonos Connect | Focal Chorus 836V (Front) | Focal Chorus CC 800V (Center) | SVS SB12-NSD + Bettercables Silver Serpent | Cisco 8485DVB HD | PlayStation 3 320gb | Canare 4S11 / W&M BS-512 |

'Dance Department'

high-q

Quote from: rallufff on March 23, 2012, 12:16:02
Jawel.. ben uiterst tevreden over de PB12 NSD alleen weet ik gewoon al zeker dat ik dan toch weer een stapje verder wil. Voorlopig blijft de PB12 gewoon hier en onderneem ik verder geen stappen richting de SB13. Eerst andere updates doorvoeren dit jaar  8).

Luisteren is prima... Alleen woon jij niet in het zuiden toch? Noorden?  :D

Ik ken het, heb al een paar keer een Velodyne mogen ervaren en een JL Audio F113 ben ik ook wel benieuwd naar, komt allemaal later wel.
Klopt, inderdaad in het noorden waar bijna geen andere forumleden wonen  :nopompom: 
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

rallufff

Quote from: high-q on March 23, 2012, 12:48:25
Ik ken het, heb al een paar keer een Velodyne mogen ervaren en een JL Audio F113 ben ik ook wel benieuwd naar, komt allemaal later wel.
Klopt, inderdaad in het noorden waar bijna geen andere forumleden wonen  :nopompom: 

Velodyne DD10+ € 3.440,- DD12+ € 3.790,- DD15+ € 4.840, DD18+ € 5.890....  :hehe:. Dat vind ik gewoon veel te veel geld. Misschien dat ik er later anders tegenaan kijk. € 2.100,- voor een PB13 Ultra is eigenlijk al erg veel voor alleen een subwoofer. Maargoed, niet iedereen denkt er zo over blijkbaar  :D.
| Panasonic TX-P50VT30 | Harman Kardon AVR 460 | Sonos Connect | Focal Chorus 836V (Front) | Focal Chorus CC 800V (Center) | SVS SB12-NSD + Bettercables Silver Serpent | Cisco 8485DVB HD | PlayStation 3 320gb | Canare 4S11 / W&M BS-512 |

'Dance Department'

high-q

Quote from: rallufff on March 23, 2012, 13:45:11
Velodyne DD10+ € 3.440,- DD12+ € 3.790,- DD15+ € 4.840, DD18+ € 5.890....  :hehe:. Dat vind ik gewoon veel te veel geld. Misschien dat ik er later anders tegenaan kijk. € 2.100,- voor een PB13 Ultra is eigenlijk al erg veel voor alleen een subwoofer. Maargoed, niet iedereen denkt er zo over blijkbaar  :D.

Heb je helemaal gelijk in! De meeste mensen beginnen ook klein en upgraden eens in de zo veel tijd en/of kopen tweedehands. Op die manier is het nog enigszins te behappen. Mijn PB-13 Ultra met Bash-amp was ook goedkoper dan de Sledge versie van nu. Bekijk het ook eens van de andere kant: Je hebt er wel (bijna) iedere dag plezier van en ze schrijven ook niet zo hard af  :happy:

Zoals ik al aan gaf heb ik op het gebied van sub-integratie nog veel te leren en dat kan prima met de sub die ik heb  :smile:
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

rallufff

De Bash-amp is 800 WATT RMS en de sledge versie 1000 WATT RMS toch?

800 is nog ruimvoldoende  8). 2X meer dan mijnes  :D.

Op het gebied van sub-integratie heb ik ook nog veel te leren... Komt nog wel een keer dat ik mn eigen daar goed in ga verdiepen.
| Panasonic TX-P50VT30 | Harman Kardon AVR 460 | Sonos Connect | Focal Chorus 836V (Front) | Focal Chorus CC 800V (Center) | SVS SB12-NSD + Bettercables Silver Serpent | Cisco 8485DVB HD | PlayStation 3 320gb | Canare 4S11 / W&M BS-512 |

'Dance Department'

high-q

Quote from: rallufff on March 23, 2012, 15:21:51
De Bash-amp is 800 WATT RMS en de sledge versie 1000 WATT RMS toch?

800 is nog ruimvoldoende  8). 2X meer dan mijnes  :D.

Op het gebied van sub-integratie heb ik ook nog veel te leren... Komt nog wel een keer dat ik mn eigen daar goed in ga verdiepen.

750W vs 1000W, qua power maak ik me ook niet zo druk. Eigenlijk had ik me er al meteen in moeten verdiepen.
In de vorige ruimte heb ik de gain in het begin op 10u gezet om de sub in te laten spelen, daarna heb ik er nooit meer aan gezeten omdat het naar mijn mening wel OK was  ;D
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

high-q

#1117
Gisteren werden na een wachttijd van 12 weken de shutters geleverd die ik voor deze ruimte (en de ruimte er boven) had besteld.
Niet echt een ingewikkeld verhaal, de monteurs kwamen rond een uur of twee in de middag en gingen twee uurtjes later weer weg.
Hieronder het resultaat.



Shutters uitgepakt en klaar voor montage



Twee uurtjes later



en 's avonds





Weer een klusje afgevinkt  :happy:
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

denoontje

sfeervol hoor,

maar is het nu ook een echte batcave?

erik s.

<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

larzie

Mooi hoor T. zo met die shutters! Sluit mooi aan bij de rest van je interieur :)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

HTip

Het heeft wel "even" geduurd, maar dan heb je ook wat. Past erg mooi in je inrichting, maar ja dat was natuurlijk ook de bedoeling ;) Kan je de ruimte hiermee overdag volledig verduisteren?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

high-q

Quote from: denoontje on March 24, 2012, 12:09:14
sfeervol hoor,
maar is het nu ook een echte batcave?

Thanks. Batcave als in helemaal donker als de film aan gaat? In die zin niet direct, want alle witte onderdelen reflecteren wel.
Ik let er zelf niet zo op, dus heb er ook geen last van.


Quote from: erik s. on March 24, 2012, 12:10:47
chic hoor.  :pompom:

Dankje  :satisfied:


Quote from: larzie on March 24, 2012, 13:28:05
Mooi hoor T. zo met die shutters! Sluit mooi aan bij de rest van je interieur :)

Thanks, binnenkort maar weer even komen kijken. Misschien volgende week met Pim?
Als jij jouw receiver weer terug hebt kan je je kabels ook weer meenemen.


Quote from: HTip on March 24, 2012, 14:13:31
Het heeft wel "even" geduurd, maar dan heb je ook wat. Past erg mooi in je inrichting, maar ja dat was natuurlijk ook de bedoeling ;) Kan je de ruimte hiermee overdag volledig verduisteren?

Dat was zeker de bedoeling, zal eens kijken of ik de schets naast de foto kan zetten  ;D
Ik verduister nu voorlopig even met een workaround (steenwolplaten in het kozijn) .
De compleet verduisterende cassetterolgordijnen staan nog op de planning.




HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

skyfox

Kijk aan, heel gaaf! Je ruimte wordt echt tot in de puntjes afgerond. Echt heel gaaf!!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

rallufff

Mooi met die shutters! Duur grapje he?

Ik wilde ze ook maar ze konden bij mij in huis niet worden gemonteerd op 1 of andere manier. Nu houten jaloeziën hangen... Ook echt sfeervol vind ik. Blij mee!

Zeker niet helemaal donker als je ze dicht doet?
| Panasonic TX-P50VT30 | Harman Kardon AVR 460 | Sonos Connect | Focal Chorus 836V (Front) | Focal Chorus CC 800V (Center) | SVS SB12-NSD + Bettercables Silver Serpent | Cisco 8485DVB HD | PlayStation 3 320gb | Canare 4S11 / W&M BS-512 |

'Dance Department'