The CinemaLounge

Gestart door high-q, juli 18, 2011, 14:27:41

Vorige topic - Volgende topic

high-q

HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

DD2

Prima ruimte zo te zien. even de raampjes dichtmetsellen en klaar is kees..! ;)  *ga ik zeker even volgen*

Maurits

Citaat van: larzie op november  9, 2011, 15:19:33
Het spul moet natuurlijk helemaal van Shutter Island komen  :D
hahahahaha!
Surround: HTPC Ubuntu en Kodi / Marantz SR-7011 Receiver / Meridian G57 & G55 / Tannoy Definition D700 Fronts / Tannoy Profile 638 Sides / Tannoy Profile 637 rears / Tannoy Definition D750 Center / SVS SB13 Ultra Subwoofer / Epson TW7200 Full HD Beamer
Stereo: Marantz SR-8002 met Dynaudio Focus 380

high-q

Citaat van: DD2 op november  9, 2011, 16:16:01
Prima ruimte zo te zien. even de raampjes dichtmetsellen en klaar is kees..! ;)  *ga ik zeker even volgen*

Rolluiken heb ik in het begin naar gekeken, maar kreeg ik niet door de schoonheidscommissie. Ik zal thuis maar niks roepen over dicht metselen  :ph34r:

;D
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

high-q

The CinemaLounge

skyfox

Citaat van: high-q op november  9, 2011, 18:16:22

Rolluiken heb ik in het begin naar gekeken, maar kreeg ik niet door de schoonheidscommissie. Ik zal thuis maar niks roepen over dicht metselen  :ph34r:

;D
Zonde dat ze niet door de schoonheidscommissie kwamen. Ik heb het ook geprobeerd, maar ze kwamen niet door de financiele commissie ;)

Ondanks de tegenslagen ben je een geweldige ruimte aan het bouwen. Blijf moed houden!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

larzie

Ipv rolluiken kun je ook nog screens doen. Is allemaal wat strakker. Maar in het geval van High-q zijn huis weet ik dat shutters mooier staan. Past er beter bij :) Maar screens kun je de kamer denk ik nog donkerder maken :P
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

Citaat van: skyfox op november  9, 2011, 20:00:02
Zonde dat ze niet door de schoonheidscommissie kwamen. Ik heb het ook geprobeerd, maar ze kwamen niet door de financiele commissie ;)

Ondanks de tegenslagen ben je een geweldige ruimte aan het bouwen. Blijf moed houden!

Die commissie gooit ook wel eens roet in het eten inderdaad!
Thanks btw, had gister even een baaldag .... nu gaat het wel weer  ;D

Citaat van: larzie op november  9, 2011, 22:16:54
Ipv rolluiken kun je ook nog screens doen. Is allemaal wat strakker. Maar in het geval van High-q zijn huis weet ik dat shutters mooier staan. Past er beter bij :) Maar screens kun je de kamer denk ik nog donkerder maken :P

Screens heb ik ook naar gekeken idd, maar heb bij die dingen het idee dat de stof snel verkleurt/groezelig wordt en het er na een tijdje niet meer uit ziet.

Hetzelfde idee had ik voor aan de binnenkant van de ramen: cassetterolgordijnen

The CinemaLounge

Jean Sibelius

Citaat van: high-q op november  9, 2011, 15:06:26
... zo, dat lucht op. Hopelijk kan ik er over een paar maand om lachen als ik het terug lees  :laugh:

Als je in mijn topic onder 'Lesson's learned' kijkt dan zie dat iedereen dit soort problemen kent en er tegen aanloopt (ik heb 'slapeloze' nachten gehad mbt het gezeur met vloerplaten waardoor het hele project weken stilstond).
Helaas is daar helemaal niets aan te doen en zelfs met een prima voorbereiding krijg je af en toe tegenslag (hoort erbij zullen we maar zeggen).

Vwb het bedrijf met de shutters... ik zou ze wel 100% duidelijk maken dat je wegens nalatigheid van hun kant, niet langer gebruik wilt maken van hun diensten. Anders staan ze straks met een extra set op je stoep :-\

Het is wat je zegt... als je straks nog eens terugleest, dan ben je toch blij dat je bent doorgegaan en dat je het uiteindelijk allemaal hebt afgekregen :)

Succes!

Groetjes, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

high-q

Citaat van: Jean Sibelius op november 11, 2011, 06:53:11
Als je in mijn topic onder 'Lesson's learned' kijkt dan zie dat iedereen dit soort problemen kent en er tegen aanloopt (ik heb 'slapeloze' nachten gehad mbt het gezeur met vloerplaten waardoor het hele project weken stilstond).
Helaas is daar helemaal niets aan te doen en zelfs met een prima voorbereiding krijg je af en toe tegenslag (hoort erbij zullen we maar zeggen).

Vwb het bedrijf met de shutters... ik zou ze wel 100% duidelijk maken dat je wegens nalatigheid van hun kant, niet langer gebruik wilt maken van hun diensten. Anders staan ze straks met een extra set op je stoep :-\

Het is wat je zegt... als je straks nog eens terugleest, dan ben je toch blij dat je bent doorgegaan en dat je het uiteindelijk allemaal hebt afgekregen :)

Succes!

Groetjes, Jan

Bedankt Jan,

Inderdaad, in elk project komen zulke dingen voor waar niet tegen te plannen valt. Het blijft gewoon vervelend als je lekker in de flow zit en plotseling word opgehouden door iets lulligs als levertijd of een partij die slecht communiceert. Nu valt het bij mij op zich nog mee, maar ik kan me voorstellen dat je in jouw geval slapeloze nachten hebt gehad.

Ik zal zo eens een mailtje sturen dat de order geannuleerd mag worden als ze niet binnen een week contact opnemen, ben benieuwd.

The CinemaLounge

high-q

Vandaag heb ik overigens de schetsen van mijn radiatorkasten ontvangen. Als ik de maten door heb gegeven gaan ze gemaakt worden.
Hieronder de afbeeldingen van hoe ze er ongeveer uit komen te zien:

Grote versie voor de lange radiator

Kleine versie voor de korte radiator

De plekken waar ze komen te hangen:

Links de lange, rechts van de deur de korte

Preview onbewerkt

Preview geschilderd

:smile:

The CinemaLounge

Martijnst1990

Nette oplossing voor de radiators :) Inderdaad jammer van de tegenslag, maar dat hoort er inderdaad bij en het gaat erom dat het uiteindelijk toch afkomt en daar heb ik alle vertrouwen in  :thumbs-up:
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

high-q

Citaat van: Martijn90 op november 11, 2011, 12:52:34
Nette oplossing voor de radiators :) Inderdaad jammer van de tegenslag, maar dat hoort er inderdaad bij en het gaat erom dat het uiteindelijk toch afkomt en daar heb ik alle vertrouwen in  :thumbs-up:

In zijn geheel heb ik er zeker nog wel vertrouwen in, alleen in die man op Shutter Island niet meer :P

Mocht het zo ver komen dat ik deze week niks meer van hem hoor, dan zal ik mijn planning ook moeten gaan aanpassen. Sowieso houdt dat in dat ik de ruimte dit jaar niet verduisterd ga krijgen, een beamer ophangen heeft dan bijvoorbeeld ook nog geen nut.

Ik ga even nadenken of ik ga voor een tussenoplossing om de ruimte te verduisteren of dat ik de beamer uit stel. Misschien is dat laatste sowieso wel een goed idee, aangezien de nieuwe epsons er aan zitten te komen.

The CinemaLounge

larzie

Dat ziet er sjiek uit T. :clapping: Ik ben op zoek naar sjieke gordijnen op het moment. Denk dat het gordijnen in de kleur taupe gaan worden en waarschijnlijk velours vanwege een wat luxere uitstraling. Maar moet ook nog op zoek naar speciale bochtjes om het mooi in mijn erker te laten vallen. Kan wel bochtjes verder gaan buigen, maar het moet ook wat soepel blijven lopen :)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

Citaat van: larzie op november 13, 2011, 19:26:59
Dat ziet er sjiek uit T. :clapping: Ik ben op zoek naar sjieke gordijnen op het moment. Denk dat het gordijnen in de kleur taupe gaan worden en waarschijnlijk velours vanwege een wat luxere uitstraling. Maar moet ook nog op zoek naar speciale bochtjes om het mooi in mijn erker te laten vallen. Kan wel bochtjes verder gaan buigen, maar het moet ook wat soepel blijven lopen :)

Thanks! Hopelijk wordt het ook zoals ik het in mijn hoofd heb.

Een tijdje geleden heb ik zwarte velours gordijnen besteld bij de Hema ivm masking van het scherm en demping achter de speakers. Ze zijn inmmiddels binnen, maar ik kan ze nog niet ophangen. Eens in de zo veel tijd heeft de hema een gordijnen actie, hou het in de gaten zou ik zeggen.

Wat betreft de bochtjes, Maurits heeft ze ook. Een tijdje geleden heb je ze bij onze m&g ook gezien als het goed is  ;)

The CinemaLounge

skyfox

Die radiatorombouw wordt erg mooi, zo aan de preview te zien  :thumbs-up:

Begrijp ik goed dat je Hema zwarte velourgordijnen gaat gebruiken voor een soort zelfbouw masking systeem? Hoe moet ik me zo'n systeem voorstellen dan (rails aan de zijkant van je scherm ofzo)?
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

high-q

Citaat van: skyfox op november 13, 2011, 21:46:49
Die radiatorombouw wordt erg mooi, zo aan de preview te zien  :thumbs-up:

Begrijp ik goed dat je Hema zwarte velourgordijnen gaat gebruiken voor een soort zelfbouw masking systeem? Hoe moet ik me zo'n systeem voorstellen dan (rails aan de zijkant van je scherm ofzo)?

Ik heb me laten inspireren door het Autogordijn wat Htip in zijn ruimte gebruikt heeft. Als je dit combineert met CIH (Constant Image Height) op een 21:9 scherm, kan je het gordijn als masking gebruiken. Bij 16:9 materiaal heb je dan zwarte balken aan de zijkant die je vervolgens bedekt met het gordijn. Rails hangen aan het plafond en gordijnen gaan van buiten naar binnen en andersom :)

Dit betekent dat ik naast de beamer een prisma nodig heb en dat ik bij 16:9 materiaal minder oppervlakte van het 21:9 scherm gebruik.

The CinemaLounge

larzie

Citaat van: high-q op november 13, 2011, 19:36:47
Thanks! Hopelijk wordt het ook zoals ik het in mijn hoofd heb.

Een tijdje geleden heb ik zwarte velours gordijnen besteld bij de Hema ivm masking van het scherm en demping achter de speakers. Ze zijn inmmiddels binnen, maar ik kan ze nog niet ophangen. Eens in de zo veel tijd heeft de hema een gordijnen actie, hou het in de gaten zou ik zeggen.

Wat betreft de bochtjes, Maurits heeft ze ook. Een tijdje geleden heb je ze bij onze m&g ook gezien als het goed is  ;)

Waar heeft Maurits die bochtjes vandaan dan? Moet weer een speciale hoek zijn natuurlijk in mijn jaren 30 huis :blink: De standaard 90 en 135 graden hoekjes zijn geen optie :) Wil het in 1x goed. Dan maar iets duurder. Zal ook eens kijken bij de Hema.

PS: Keek net nog eens naar die laatst geposte foto's van je. Die bloemetjes mogen ook wel eens wat water hebben :D (Ja ja... ik weet dat dat zo hoort, voor je serieus er op in gaat)

Larzie HT

VlisChris

De laatste pagina heb ik niet meer doorgelezen, maar hou je er rekening mee dat radiatorkasten die zo opgebouwd zijn gigantisch veel warmte tegenhouden?
Mijn ouders hebben in hun vakantiewoning ook van zulke kasten gehad (verder open zelfs), en dat huis was niet heel lekker warm te stoken. Tot ze er afgehaald werden omdat er andere kozijnen geplaatst werden. Radiatoren staan nu open en bloot, en het huis is probleemloos op temperatuur te krijgen.
Maar het ziet er wel mooi uit in ieder geval, zulke behuizingen 8)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

larzie

Citaat van: Christiaan S op november 14, 2011, 07:33:26
De laatste pagina heb ik niet meer doorgelezen, maar hou je er rekening mee dat radiatorkasten die zo opgebouwd zijn gigantisch veel warmte tegenhouden?
Mijn ouders hebben in hun vakantiewoning ook van zulke kasten gehad (verder open zelfs), en dat huis was niet heel lekker warm te stoken. Tot ze er afgehaald werden omdat er andere kozijnen geplaatst werden. Radiatoren staan nu open en bloot, en het huis is probleemloos op temperatuur te krijgen.

Als ik het goed zie is de "vensterbank" open. Zitten sleuven in. Aangezien warmte opstijgt lijkt het me met het warmteverlies wel mee te vallen. Maar ik kan me vergissen.

Larzie HT

VlisChris

Dat dachten we in dat huis dus ook.
Die waren aan de bovenkant iets open, en aan de voorkanten. Dus inderdaad wel iets anders, maar de totale oppervlakte die open was, was groter.
Maar ik kan me natuurlijk ook vergissen hoor :) Voor hetzelfde geld maakt het de hoofdprijs verschil dat het hier hoofdzakelijk de bovenkant is.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

high-q

Citaat van: larzie op november 14, 2011, 07:20:13
Waar heeft Maurits die bochtjes vandaan dan? Moet weer een speciale hoek zijn natuurlijk in mijn jaren 30 huis :blink: De standaard 90 en 135 graden hoekjes zijn geen optie :) Wil het in 1x goed. Dan maar iets duurder. Zal ook eens kijken bij de Hema.

PS: Keek net nog eens naar die laatst geposte foto's van je. Die bloemetjes mogen ook wel eens wat water hebben :D (Ja ja... ik weet dat dat zo hoort, voor je serieus er op in gaat)

Misschien eens vragen bij die ene zaak waar we toen geweest zijn (aan de Schrans)? Misschien dat zij een bepaald systeem aan kunnen raden.

Haha, die bloemetjes hebben we nu toevallig ook al in de vensterbank staan :P

The CinemaLounge

high-q

Citaat van: Christiaan S op november 14, 2011, 07:33:26

Bedankt voor de tip! In de huidige woonkamer hebben we al zulke kasten staan, dus ik weet precies wat je bedoelt. Het duurt inderdaad iets langer voordat het warm is, maar uiteindelijk lukt het wel. Ook mede dankzij de warmteproductie van de apparatuur :)

De nieuwe ruimte is ook erg goed geïsoleerd. Ik hoop dat de warmte daardoor ook beter blijft hangen als het eenmaal verspreid is. Tegen de tijd dat de ruimte af is kom ik er nog wel op terug  :smile:

The CinemaLounge

larzie

Citaat van: high-q op november 14, 2011, 08:56:32

Misschien eens vragen bij die ene zaak waar we toen geweest zijn (aan de Schrans)? Misschien dat zij een bepaald systeem aan kunnen raden.

Haha, die bloemetjes hebben we nu toevallig ook al in de vernsterbank staan :P

Oh ja idd, daar zou ik ook nog even kunnen informeren. Mijn ouders zouden ook nog informeren bij een gordijnwinkel in Harlingen geloof ik deze week. Dus dat komt allemaal vast wel goed. Bij de kwantum ga ik zoals het nu staat mijn gordijnen halen. Daar hebben ze ontzettend veel keus.
Ben overigens gister ook nog bij Vesta geweest in Heerenveen. Die sluit z'n deuren en heeft straks alleen nog een vestiging in Groningen. Allemaal designspul voor de helft van de prijs. Maar ze hadden geen gordijnen. Zag nog wel een redelijk betaalbare bank die afgeprijsd was met een verstelbare rugleuning, zodat je er ook met je hoofd tegenaan kon leunen en een zitvlak wat je in lounge stand naar voren kon schuiven. Deze was afgeprijsd van 2200 naar 1100 ofzo. Helaas geen geld ;) De overige meubels waren veelal zelfs na 50% korting nog ontzettend duur. Misschien dat ze later de prijzen nog verder naar beneden halen ... wie weet :)

Larzie HT

Xander32

Citaat van: Christiaan S op november 14, 2011, 08:00:24
Dat dachten we in dat huis dus ook.
Die waren aan de bovenkant iets open, en aan de voorkanten. Dus inderdaad wel iets anders, maar de totale oppervlakte die open was, was groter.
Maar ik kan me natuurlijk ook vergissen hoor :) Voor hetzelfde geld maakt het de hoofdprijs verschil dat het hier hoofdzakelijk de bovenkant is.
Die radiatorkasten vind ik er super chique uitzien maar ik had ook direct mijn twijfel betreft warmte-afgifte. Het principe van een radiator is stralingswarmte. Hoe groter het oppervlak van de radiator des te groter de afgifte van warmte ...
Al heb ik ook gelezen dat het rendement van betreffende stralingswarmte erg beperkt is, dat veel van de warmte direct al opstijgt ("convectieluchtstromen") en je min of meer kwijt bent (lees: geen / nauwelijks een bijdrage leveren aan een gevoel van welbehagen).

Back on topic: wat duidelijk is dat jullie de lat betreft afwerking erg hoog leggen, prachtig :thumbs-up:.

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT