A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 29 gasten bekijken dit topic.

twani

#13500
Citaat van: YamahaRXV op januari 28, 2016, 22:17:05
Mooi dat de PM14 het zo goed doet in je set  :thumbs-up:  Wat ik overigens wel een opvallend en toch ook wel grappig detail vind is dat je nu dus gewoon met een transistorversterker draait en het ook nog eens goed bevalt, het kan dus wel...  :D

Ik snap je opmerking en moet je gelijk geven Jan :). Lange tijd niet gedacht dat een transistor de meerdere zou kunnen zijn aan een buis.

Zo zie je maar weer, zélfs ík kan nog bijleren :D

Zonder gekheid, het zal aan de match en aan de exquise kwaliteit van deze PM liggen dat het zo goed gaat.

Er komt waarachtig een buizenachtig geluid uit de set, op te vatten als een compliment in dit geval :D

En dan te bedenken dat het kreng me nog niet eens 7 flappen heeft gekost...

Eigenlijk zijn we compleet gek met z'n allen zulke enorme bedragen neer te tellen, het hoeft dus niet..

Ik bedenk me tevens opeens dat ik me weer (een heel klein ietsiepietsie en meer ook zeker niet  :D :D :D) in Chansie z'n liefde voor de oude Kenwood kan verplaatsen.  Oud is niet altijd slechter blijkt maar weer....

Sirius666

Citaat van: twani op januari 28, 2016, 20:21:35
Misschien blijft ie wel een tijdje, ik vind 'm fijn.



Een zilverkleurige variant gaat gigantisch mooi staan!!

twani

Citaat van: Sirius666 op januari 28, 2016, 22:47:44
Een zilverkleurige variant gaat gigantisch mooi staan!!

Zilver of zwart, vind ze beiden "knetter lellûk" :D.  Maakt mij verder niet uit dus....

Lion of Judah

Mooie bak hoor. Ook altijd een liefhebber geweest van deze/dit type(s). Kon ze toen niet betalen dus heb toen maar een PM6010KI aangeschaft.

Is deze gerecapd Theo, voor zover je weet?
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Musical Fidelity MX-Vnyl met Plixir BDC, Rega P6 met AT VM-540ML

twani

Citaat van: Lion of Judah op januari 28, 2016, 23:24:24
Mooie bak hoor. Ook altijd een liefhebber geweest van deze/dit type(s). Kon ze toen niet betalen dus heb toen maar een PM6010KI aangeschaft.

Is deze gerecapd Theo, voor zover je weet?

Denk 't niet. Zou het nodig zijn denk je?

chansig

Citaat van: twani op januari 28, 2016, 22:29:58
Ik bedenk me tevens opeens dat ik me weer (een heel klein ietsiepietsie en meer ook zeker niet  :D :D :D) in Chansie z'n liefde voor de oude Kenwood kan verplaatsen.  Oud is niet altijd slechter blijkt maar weer....

Het is Kennie en Chansig... :D

Van de week al iemand uitgenodigd om zijn dure versterker te vergelijken met die van mij. Ik denk niet dat het er ooit van gaat komen...

Maar gefeliciteerd met je versterker...recappen kan geen kwaad..geen idee hoe oud de versterker is.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Robiwan

Citaat van: twani op januari 28, 2016, 20:21:35
Inmiddels hangt de PM14 in de set.  Zwaar vintage weliswaar, flink op leeftijd ook, maar "hell" wat een apparaat zeg....

Dikke bak jonguh.... :headbanging: :headbanging:

Hoe klinkt deze dan ná (inderdaad Frank) een zeer (op versterkergebied iig) teleurstellende eerdere Marant ervaring met de PM11.

Een apparaat waarvan vooral de digitale volumeregeling me enorm irriteerde trouwens.  Maar ook van de klank werd ik niet warm of koud, doods en timide, dat was het eigenlijk wel kortweg omschreven..

Om maar met de deur in huis te vallen, de PM 14 lijkt er een te zijn van het kaliber waaraan Marantz z'n naam en faam heeft te danken.

Als er dan toch al sprake is van een traditionele Marantzklank waarover zovelen al eens hebben gesproken/geschreven, moet dit 'm wat mij betreft toch zijn....

Wat een warmte, wat een opgeruimdheid, wat een controle en wat een enorme "gloed" ook....

Het kan natuurlijk aan de eerdere match liggen maar ik vind niets van de teleurstellende PM11 klank terug in de PM14.

Dit is gewoon een versterker uit de hoogtijdagen van HiFi zoals ik het leuk vond/vind.

Vol, rijk, romantisch, gewoon een heerlijke "ouwe lullen klank". :D

Misschien blijft ie wel een tijdje, ik vind 'm fijn :)







tuurlijk klonk de pm11 niet, dat kwam door de Harbeths :D
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

Robiwan

#13507
Heb in 1998-2000 een PM66KI samen met een CD63KI gehad in combi met Kef Q35. Klonk wel lekker maar eerlijk is eerlijk echt hoog of laag was er niet. Vervolgens een Sony, ja een Sony, TAFK30ES versterker en 920 XS cd-speler, en die speelde de Marantz Award combi volledig weg :D
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

djoeri

De huidige marantz heeft toch een hele andere sound gekregen, naar mijn mening wat commerciëler.
Nu nog die oude cd 17 of cd 14 erbij en je bent klaar haha.

Ik zat eens naar de binnenkant te kijken en zitten er nu black gate tegen de zijkant en elna silmic in?
Dan kan dat goed de sound verklaren, toch wat anders dan de huidige 12 in een dozijn condensatoren.

Groet Djoeri

twani

Citaat van: djoeri op januari 29, 2016, 08:20:47
De huidige marantz heeft toch een hele andere sound gekregen, naar mijn mening wat commerciëler.
Nu nog die oude cd 17 of cd 14 erbij en je bent klaar haha.

Ik zat eens naar de binnenkant te kijken en zitten er nu black gate tegen de zijkant en elna silmic in?
Dan kan dat goed de sound verklaren, toch wat anders dan de huidige 12 in een dozijn condensatoren.

Groet Djoeri

Kan ik dat ook zien bij mijn exemplaar?

Overigens klinkt het ding hemels dus voorlopig doe ik er dan maar niets aan.....  Toch?

twani

Citaat van: LPlover op januari 29, 2016, 07:38:06
tuurlijk klonk de pm11 niet, dat kwam door de Harbeths :D

Ah shit, dat was het natuurlijk :D   Gelukkig zijn die krengen de deur uit :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

twani

#13511
Citaat van: chansig op januari 29, 2016, 07:34:06
Het is Kennie en Chansig... :D

Van de week al iemand uitgenodigd om zijn dure versterker te vergelijken met die van mij. Ik denk niet dat het er ooit van gaat komen...

Maar gefeliciteerd met je versterker...recappen kan geen kwaad..geen idee hoe oud de versterker is.

Gr Hans

Ze durven niet :D   10 a 15 jaar volgens mij.....

Robiwan

Citaat van: twani op januari 29, 2016, 09:55:22
Ah shit, dat was het natuurlijk :D   Gelukkig zijn die krengen de deur uit :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

ha ha, zonder gein waarschijnlijk gewoon geen goed matchende combi punt! De PM14 is andere koek wat een beest!

In de jaren 90 werd je helemaal doodgegooid met SE versies, KI versies, MKII versies, MKIII versies, SEII versies van al bestaande versies, en noem maar op. Heb zelf een PM32 (1993), PM62 MKII (1995) en PM63KI (1998) gehad. De laatste uiteraard het beste.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

Lion of Judah

Citaat van: twani op januari 29, 2016, 07:08:10
Denk 't niet. Zou het nodig zijn denk je?

Ligt een beetje aan de leeftijd. Kap eraf en even kijken naar (bollende) elco's en slechte  verbindingen en je weet het snel genoeg.
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Musical Fidelity MX-Vnyl met Plixir BDC, Rega P6 met AT VM-540ML

morca

Citaat van: twani op januari 28, 2016, 22:29:58
Ik snap je opmerking en moet je gelijk geven Jan :). Lange tijd niet gedacht dat een transistor de meerdere zou kunnen zijn aan een buis.

Zo zie je maar weer, zélfs ík kan nog bijleren :D

Zonder gekheid, het zal aan de match en aan de exquise kwaliteit van deze PM liggen dat het zo goed gaat.

Er komt waarachtig een buizenachtig geluid uit de set, op te vatten als een compliment in dit geval :D

En dan te bedenken dat het kreng me nog niet eens 7 flappen heeft gekost...

Eigenlijk zijn we compleet gek met z'n allen zulke enorme bedragen neer te tellen, het hoeft dus niet..

Ik bedenk me tevens opeens dat ik me weer (een heel klein ietsiepietsie en meer ook zeker niet  :D :D :D) in Chansie z'n liefde voor de oude Kenwood kan verplaatsen.  Oud is niet altijd slechter blijkt maar weer....
Als je daar de spec,s van bekijkt,kan menig merk nu nog niet aan tippen.
Plus dat kenwood in die tijd ook erg goeie voedingen gebruikte.

Ik draai zelf met 2 denons poa 6600,30 jaar oud maar wat een sound  :music:
En dan nog niet te spreken over de opbouw en voeding ed.

twani

Citaat van: morca op januari 29, 2016, 15:53:26
Als je daar de spec,s van bekijkt,kan menig merk nu nog niet aan tippen.
Plus dat kenwood in die tijd ook erg goeie voedingen gebruikte.

Ik draai zelf met 2 denons poa 6600,30 jaar oud maar wat een sound  :music:
En dan nog niet te spreken over de opbouw en voeding ed.

Ik begin langzaam iets mee te krijgen van de charme van de kwaliteitsbakken uit de 80'er en 90'er jaren.

De POA's heb ik trouwens altijd al prachtig gevonden.. :inlove:

twani

Dit is het binnenwerk van mijn PM14...





Iemand? ::)

Leeuwarden




djoeri

Ik zie twee verschillende versies de condensatoren die richting de trafo in het midden wijzen zijn op de onderste elna silmic en rechts boven in zitten een aantal kleine rode condensatoren welke mogelijk black gate kunnen zijn.

De foto's zijn net niet gedetailleerd genoeg om te zien of het black gate zijn, elna kun je gewoon lezen.

Gr Djoeri

Robiwan

Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

djoeri

ik heb nog even gezocht zijn denk ik toch elna silmic en elna duorex II.

Koper is vooral voor reductie van elektromagnetische straling door die trafo in het midden.

Gr Djoeri

twani

Citaat van: LPlover op januari 29, 2016, 19:49:14
al dat koper is net zulke onzin als inspelen ;)

Helemaal mee eens.  Maar het doet het zo lekker marketingtechnisch gezien....

Koper is een redelijk dure grondstof hetgeen fabrikanten legitimeert om exorbitante verkoopprijzen te rekenen...

Mijn diy DAC zit in een "houten kissie" zónder deksel en klinkt hemels.....

Ach er zijn altijd lieden zat die al die wazige lulkoek over straling en afscherming slikken als zoete uhhhhh....koek.........

Feit blijft dat de PM14 het bij mij excellent doet.  Zal ook te maken hebben met mijn klankmatige voorkeur, een voorkeur waar de Classic Marantz sound kennelijk heel erg nauw bij aansluit...

Nooit gedacht overigens ná de totale blamage van de PM11  die hier thuis timide en zélfs wel wat amuzikaal klonk.  Nog los van die brakke volumeregeling die gewoon irritant is....

Op de PM14 zit gewoon een traditionele "pot"....



twani

Citaat van: djoeri op januari 29, 2016, 20:23:40
ik heb nog even gezocht zijn denk ik toch elna silmic en elna duorex II.

Koper is vooral voor reductie van elektromagnetische straling door die trafo in het midden.

Gr Djoeri

Dank Djoeri :worship:  Goed spul dus?