A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 27 gasten bekijken dit topic.

twani

Citaat van: Hans47 op januari 18, 2016, 09:41:11
Ik vind ze mooi!!!!!!
Persoonlijk vind ik de zwarte uitvoering passen in mijn woninghok :-)
(donkere houten vloer etc)

Lijken mij mooie speakers om af te wisselen met de LS50 / REL T5i combi die ik momenteel heb (op versterkers van Duitse origine: Abacus Preamp 15 met Abacus 60-120D Dolifet eind).
Ik voel een aankoop aankomen :-)

(alhoewel de XTZ Master M2 mij ook nog steeds trekt als afwisseling met de Kefs, ik heb de Masters mogen horen en was er erg onder de indruk van)

Jij bent uiteraard van harte welkom, we PM'en Hans :)

twani

Vandaag staat het van Bi > Single Wire  "terúgconfectioneren" van de ouwe trouwe Atlas Equator Biwire MK2 op het program..


Ook de sleeving gaat eráf omdat de Atlas van zichzelf parelmoerwit van kleur is, welke excellent harmonieert met de verdere voornamelijk witte inrichting én vloer.

Voor de goed oplettenden onder ons.  Deze kabel verkoopt Linn dus ook onder eigen naam voor veel meer geld......






twani


twani

Één klaar, ingewikkelder gaan we het niet maken :nowink:


Een paar Hifituning adereindhulzen gebruikt om de BiWires bij elkaar te knijpen....   Voor een luttele paar euro's zitten we weer op de 1e rij :)





scrutinizer

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Maximus_Aurelius

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.
Ik vind het mooie luidsprekers.
En de Duitse degelijkheid is hier ook weer goed te zien.
Ik kan er over mee praten, o nee heb geen Duitse apparatuur  :D.
Ich habe Audio Geräte aus Freistaat Bayern :D. Is toch even anders haha.

APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

twani

Citaat van: Maximus_Aurelius op januari 18, 2016, 12:48:40
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.
Ik vind het mooie luidsprekers.
En de Duitse degelijkheid is hier ook weer goed te zien.
Ik kan er over mee praten, o nee heb geen Duitse apparatuur  :D.
Ich habe Audio Geräte aus Freistaat Bayern :D. Is toch even anders haha.
Lindemann zou ook zomaar op mijn lijstje kunnen staan :)


Und Deutschland......Ja Deutschland is Deutschland nicht mehr.  Das war früher meine Heimat, das war einmal.......😰


Ik vernam dat er in Düsseldorf gewoon al jaren een wijk is welke inmiddels Maghreb is geheten.

Het zogeheten Maghreb kwartier. Man man man, hoe heeft het zover kunnen komen :nopompom:

twani

Enfin, quiet de droeftoeterij, verder met de kabeltjes...


Ik hou van simpel en doeltreffend, dussszzz





dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.


twani


twani

Citaat van: dre73 op januari 18, 2016, 13:19:04
Zit er katoen in de kabel?

Zeker Dré :)

Hier nog wat restanten/afval ter inzage..





dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

twani

Citaat van: dre73 op januari 18, 2016, 13:23:19
Mooi!
Dan ga ik maar even op de website kijken. :angel:

Future Shop in UK is per meter en goedkoop Dré ;)

scrutinizer

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

dre73

Citaat van: twani op januari 18, 2016, 13:21:39
Zeker Dré :)

Hier nog wat restanten ter inzage..






Met 6 pond p/m prima te doen zelfs.
Bedankt voor de tip! 8)
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Jumping Jack

Citaat van: scrutinizer op januari 18, 2016, 13:27:16
Hoe is de afbeelding van de Heco's, Theo?

Heb we al niet genoeg afbeeldingen gezien van de Heco's?  ;D
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

scrutinizer

Citaat van: Jumping Jack op januari 18, 2016, 13:33:07
Heb we al niet genoeg afbeeldingen gezien van de Heco's?  ;D

;D ....wilde nog ff droeftoeteren ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

scrutinizer

Maar ....een snapshot van het geluidsbeeld is nog niet geplaatst. :)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

twani

Citaat van: Jumping Jack op januari 18, 2016, 13:33:07
Heb we al niet genoeg afbeeldingen gezien van de Heco's?  ;D

Er staan er bij mij in m'n topic inmiddels méér dan op de officiële website van de fabrikant zélf :D

twani

Citaat van: scrutinizer op januari 18, 2016, 13:27:16
Hoe is de afbeelding van de Heco's, Theo?

Dat is een goede vraag Scrut :).  De HECO's doen het op dat facet uitstekend, het beeld stáát als een huis en is daarin zeker niet de mindere van de Harbeths.

Wél doen ze het iets anders, moet nog eens even analyseren waarin nu precies de (best wel kleine) verschillen zitten.

Overigens gaan ze (nu al) met enorm gemak erg "diep", kost kennelijk erg weinig moeite want óók het allerlaagste láág blijft volkomen stressvrij.  Geen gerommel, gedreun of anderszins....

Er bestaat nog immer geen subsitute for cubic inches zegt men in automotorenland wel eens.

Dat geldt hier dan evenzo voor het grote conusoppervlak....

advr



Citaat van: twani op januari 18, 2016, 12:06:42
Vandaag staat het van Bi > Single Wire  "terúgconfectioneren" van de ouwe trouwe Atlas Equator Biwire MK2 op het program..

Voor de goed oplettenden onder ons.  Deze kabel verkoopt Linn dus ook onder eigen naam voor veel meer geld......




Zou zomaar kunnen echter weet ik niet hoe de Linn Silver eert van binnen uit ziet[emoji4]



Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

scrutinizer

#13398
Citaat van: twani op januari 18, 2016, 13:53:22
Dat is een goede graag Scrut :).  De HECO's doen het op dat facet uitstekend, het beeld stáát als een huis en is daarin zeker niet de mindere van de Harbeths.

Wél doen ze het iets anders, moet nog eens even analyseren waarin nu precies de (best wel kleine) verschillen zitten.

Overigens gaan ze (nu al) met enorm gemak erg "diep", kost kennelijk erg weinig moeite want óók het allerlaagste láág blijft volkomen stressvrij.  Geen gerommel, gedreun of anderszins....

Er bestaat nog immer geen subsitute for cubic inches zegt men in automotorenland wel eens.

Dat geldt hier dan evenzo voor het grote conusoppervlak....

"Lukt nog weleens wanneer ik niet TE vaag ben.... ;D

Doel je op "diep" in zin van frequentie of het geluidsbeeld qua afbeelding, Theo?

Mijn vraag is gezien de breedte van de baffle, of het geluidsbeeld wat meer upfront plaatst dan de Harbeths?
Of ....ben ik nu te vaag ::)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

twani

Citaat van: scrutinizer op januari 18, 2016, 14:01:00
"Lukt nog weleens wanneer ik niet TE vaag ben.... ;D

Doel je op "diep" in zin van frequentie of het geluidsbeeld qua afbeelding, Theo?

Mijn vraag is gezien de breedte van de baffel, of het geluidsbeeld wat meer upfront plaatst dan de Harbeths?
Of ....ben ik nu te vaag ::)

Diep in zin van frequentie :).

Zoals ook de vele reviews opmerken zou je denken dat de brede Baffle de ruimtelijkheid wat in de weg zou kunnen zitten, hetgeen (evenals de reviews uiteindelijk vermelden) geenszins het geval is.

Zónder te willen zeggen dat ze exact éénder klinken zijn overeenkomsten met de Harbeths best opvallend eigenlijk. 

Wellicht een fractie mínder ruimtelijk aber tonal viel mehr Strahlkraft.  Nu is de SHL5 óók al een monitor met een erg brede Baffle alsmede een hoge gevoeligheid. Wellicht steekt daarin een stukje van het verhaal Harbeth/Heco.

Wel laten de Heco's iets méér horen van "whats going on".  Ook weer opvallend omdat de Heco's het itt de Harbeths zónder supertweeter moeten doen.

De Heco's heb ik echter nog geen enkele keer op té veel frisheid of scherpte kunnen betrappen, gelukkig.......   Ben ik serieus allergisch voor namelijk....