A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 20 gasten bekijken dit topic.

twani

Citaat van: VANZOMERENG op januari 17, 2016, 12:59:10
De Heco-Direct en ook de Unison Max 1 ,  lekker op je shortlist zetten.

Waar ik zeer gecharmeerd van ben en waarover je in dit forum nooit iemand over hoort zijn speakers van Blumenhofers.
Als je in de wat duurdere prijsklasse aan het shoppen gaat en wat met buizen wilt doen, heeft Blumenhofers
zeer fraaie hoog rendement-speakers, die ondanks hun wat grotere afmetingen het ook in wat kleinere ruimtes, opvallend goed doen

Bijvoorbeeld: Blumenhofer Acoustics Tempesta 20   (5.900 euro p/pr) of Blumenhofer Acoustics Genuin FS 3.2  (ca. 9.700 euro p/paar)

De Blumenhofers zijn in beeld geweest, erg mooi!  Net als Devore bijvoorbeeld.  Beiden liggen buiten de range qua bedragen die ik voor speakers wil neerleggen.

twani



chansig

Heb je toevallig een foto van de speaker ?

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Maikel_audionerd

Citaat van: chansig op januari 17, 2016, 15:58:48
Heb je toevallig een foto van de speaker ?

Gr Hans
:clapping: hahaha erg grappig
Maar vind t erg leuk voor twani, volgens mij is ie er best happy mee  :headbanging:
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Robiwan

Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

chansig

Ik vind het prachtige speakers om te zien...dus wat mij betreft: Laat de foto's maar komen.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

twani

Citaat van: chansig op januari 17, 2016, 15:58:48
Heb je toevallig een foto van de speaker ?

Gr Hans

Welke kant denk jij nog níet gezien te hebben Hans? :D

Binnenzijde bassreflexpoort? Verpakkingsmateriaal?  Bodem?   Je zegt het maar hoor :tounge2:

twani

Moet ook zeggen dat ik ze af en toe meer als meubelstukken bekijk dan als luidsprekers.

Gekke gewaarwording is dat.... :wacko:

twani

Citaat van: Maikel_audionerd op januari 17, 2016, 16:03:07
:clapping: hahaha erg grappig
Maar vind t erg leuk voor twani, volgens mij is ie er best happy mee  :headbanging:


YES!!!!

Jumping Jack

Citaat van: twani op januari 17, 2016, 15:51:46
De Blumenhofers zijn in beeld geweest, erg mooi!  Net als Devore bijvoorbeeld.  Beiden liggen buiten de range qua bedragen die ik voor speakers wil neerleggen.

Devore OrangUtan  :inlove:. Die staan erg hoog op mijn droomlijstje...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

Citaat van: Jumping Jack op januari 17, 2016, 16:14:15
Devore OrangUtan  :inlove:. Die staan erg hoog op mijn droomlijstje...

Terecht Nick, terecht ;)


En dat is ook precies het model ik bedoelde...

twani

Qua filosofie erachter ook veel overeenkomsten met de Heco's




Ik bedoel dan Hoorn om de tweeter heen, tweeweg, op een onderstel, brede Baffle, hoge (bijna dezelfde) gevoeligheid, woofer van kraftpapier, de maatvoering....  Écht alles...

Ik verdenk Heco er zelfs sterk ervan deze speaker als voorbeeld te hebben gebruikt....

scrutinizer

Beetje crea&doorborduren op Snell Acoustics zoals ook AudioNote
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

twani


Alex Groningen

Duidelijk te zien dat je enorm trots bent op je nieuwe aanwinsten. Gewoon 3 pagina's vol met foto's ;D.

Wens je heel veel luisterplezier met deze mooie luidsprekers!

twani

Citaat van: Alex Groningen op januari 17, 2016, 17:34:33
Duidelijk te zien dat je enorm trots bent op je nieuwe aanwinsten. Gewoon 3 pagina's vol met foto's ;D.

Wens je heel veel luisterplezier met deze mooie luidsprekers!

THX Alex :thumbs-up:   Ze zijn ook écht gaaf🎉🎉🎉🎉🎉

Contour



Staaled

Voor hoorns zijn ze m.i. te compact.
Ik zie het eerder als waveguides.

Fijn dat het goed "uitpakt". ;) :thumbs-up:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

twani

Citaat van: Staaled op januari 17, 2016, 18:06:07
Voor hoorns zijn ze m.i. te compact.
Ik zie het eerder als waveguides.

Fijn dat het goed "uitpakt". ;) :thumbs-up:

Inderdaad noemt Heco ze zelf ook waveguides, je hebt helemaal gelijk :)

RZeemering

Ik vind ze mooi om te zien. Wellicht niet in ieder interieur maar in die van jullie passen ze perfect.
En met de klank is het zo te lezen ook genieten.
Gefeliciteerd! :D
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.


advr

Citaat van: Raphie op januari 17, 2016, 10:36:40
is ook een mythe dat een basspoort directioneel is, dat beetje lucht uit de poort laat je vloer niet meer of minder trillen als dat aan de voor, achter of onderkant zit :D
Hoogstens heb je wat poortruis, wanneer de poort 2cm van een reflecterend oppervlak zou zitten
Ja en nee[emoji4] , de lucht verplaatsing gaat natuurlijk wel richting vloer dat je daarna geen richting aan het geproduceerde laag kunt ontdekken heeft daar weinig mee te maken.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Hans47

Ik vind ze mooi!!!!!!
Persoonlijk vind ik de zwarte uitvoering passen in mijn woninghok :-)
(donkere houten vloer etc)

Lijken mij mooie speakers om af te wisselen met de LS50 / REL T5i combi die ik momenteel heb (op versterkers van Duitse origine: Abacus Preamp 14 met Abacus 60-120D Dolifet eind).
Ik voel een aankoop aankomen :-)

(alhoewel de XTZ Master M2 mij ook nog steeds trekt als afwisseling met de Kefs, ik heb de Masters mogen horen en was er erg onder de indruk van)