A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 28 gasten bekijken dit topic.

twani


Mitch--

Das wel een stevig muziekje om op de relaxen Theo, of hou je een illegale rave bij je thuis  ;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

twani

Citaat van: Mitch-- op oktober  4, 2014, 22:03:36
Das wel een stevig muziekje om op de relaxen Theo, of hou je een illegale rave bij je thuis  ;)

Ik wissel zéér drukke buien af met hele "flexe moods".  Zo ben ik nou eenmaal, zit in de aard van het beestje  :)

Was trouwens een waanzinnig drukke dag weer, helemaal total loss nu :nopompom:

"Red" heeft al een nieuwe accu trouwens ;)

Mitch--

Citaat van: twani op oktober  4, 2014, 23:15:11
Ik wissel zéér drukke buien af met hele "flexe moods".  Zo ben ik nou eenmaal, zit in de aard van het beestje  :)

Was trouwens een waanzinnig drukke dag weer, helemaal total loss nu :nopompom:

"Red" heeft al een nieuwe accu trouwens ;)

Sweet !  :pompom:
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

twani


twani

#10505
Het "Baby NAS-je" is al helemaal gewend aan z'n nieuwe omgeving.

Itt de oude Netgear ReadyNAS kan deze prima in de huiskamer staan.

Zó stíl.....ongelooflijk :blink:


Verder is deze Single Bay méér dan snel genoeg voor ons en blijkt de DSM "bedienings-software" inderdaad superieur te zijn aan die van de eerdere Netgear.


Voor nog géén €150 incl een 1T WD "RED" schijf een wereldaankoop :pompom:

twani

.

twani

Van dit soort "tools" wordt een "computerkluns" als ík toch wel erg blij :pompom:

Jumping Jack

Heb jij een nieuwe speakerkabel liggen Twani?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

#10509
Citaat van: Jumping Jack op oktober  6, 2014, 10:02:51
Heb jij een nieuwe speakerkabel liggen Twani?

Ik kijk wel beter uit :tounge2:   Ligt al vele jaren de Atlas Equator MK2 Bi-Wire. (Oa ook door Linn gebruikt als kloonkabel met eigen opdruk)

Ik koop NOOIT kabels :D.

(Behalve toen ik recent van geïntegreerd naar gescheiden pré/power ging kon ik niet anders, maar ook toen ben ik met twéé Wireworld Luna interlinkjes ruim ónder de 100 euro gebleven)


twani

 :music:   Rillingen over de rug via Spotify.

Jumping Jack

Citaat van: twani op oktober  6, 2014, 10:47:38
Ik kijk wel beter uit :tounge2:   Ligt al vele jaren de Atlas Equator MK2 Bi-Wire. (Oa ook door Linn gebruikt als kloonkabel met eigen opdruk)

Ik koop NOOIT kabels :D.

(Behalve toen ik recent van geïntegreerd naar gescheiden pré/power ging kon ik niet anders, maar ook toen ben ik met twéé Wireworld Luna interlinkjes ruim ónder de 100 euro gebleven)

Ik dacht al... Ik weet dat je de Atlas al lang gebruikt, maar de mantel was me nog nooit opgevallen vandaar  ;)
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Kingpin

De interface van de Syn. lijkt idd op die van de Qnap.

Deze is ook super:

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Maximus_Aurelius

Citaat van: twani op oktober  6, 2014, 09:12:29
Het "Baby NAS-je" is al helemaal gewend aan z'n nieuwe omgeving.

Itt de oude Netgear ReadyNAS kan deze prima in de huiskamer staan.

Zó stíl.....ongelooflijk :blink:


Verder is deze Single Bay méér dan snel genoeg voor ons en blijkt de DSM "bedienings-software" inderdaad superieur te zijn aan die van de eerdere Netgear.


Voor nog géén €150 incl een 1T WD "RED" schijf een wereldaankoop :pompom:

Een mooi 'baby'nasje ;).
Maar eventjes een vraagje. Jij streamt audio naar je Macmini maar gebeurd dit zonder hapering, dus probleemloos. Ik vind deze interessant qua prijs, alleen twijfel ik over maar 256mb geheugen.
Zelf heb ik alleen Aif bestanden en ook genoeg Hi-Res audio. Vandaar dat ik het even vraag aan een persoon die hem zelf heeft  ;D
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Mitch--

Citaat van: Maximus_Aurelius op oktober  6, 2014, 16:11:39
Een mooi 'baby'nasje ;).
Maar eventjes een vraagje. Jij streamt audio naar je Macmini maar gebeurd dit zonder hapering, dus probleemloos. Ik vind deze interessant qua prijs, alleen twijfel ik over maar 256mb geheugen.
Zelf heb ik alleen Aif bestanden en ook genoeg Hi-Res audio. Vandaar dat ik het even vraag aan een persoon die hem zelf heeft  ;D

Zou je er niet te druk om maken, ik heb gedraaid met een ds207 (64mb geheugen geloof ik) en zelfs dat ging prima zonder haperingen met een hi-res bestand (verder moet je er dan natuurlijk niet teveel mee doen, dan werkt het prima)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

YamahaRXV

Citaat van: Maximus_Aurelius op oktober  6, 2014, 16:11:39
Een mooi 'baby'nasje ;).
Maar eventjes een vraagje. Jij streamt audio naar je Macmini maar gebeurd dit zonder hapering, dus probleemloos. Ik vind deze interessant qua prijs, alleen twijfel ik over maar 256mb geheugen.
Zelf heb ik alleen Aif bestanden en ook genoeg Hi-Res audio. Vandaar dat ik het even vraag aan een persoon die hem zelf heeft  ;D

Mijn vorige NAS was een QNap single bay met 256 mb geheugen en een processorsnelheid van 800 mhz en die vond ik persoonlijk met de iTunes server/Mac Mini configuratie toch wel traag hoor... Heb daarna een Synology DS112+ (eveneens single bay) met 2,0 ghz en 512 mb werkgeheugen gekocht en dat was werkelijk een verademing qua snelheid. Vind sowieso Synology qua menu structuur een fijnere en makkelijkere NAS dan een QNap, maar dat kan ook persoonlijk zijn.

De iTunes server vraagt nog niet zo heel veel snelheid van een NAS, maar als je gebruik maakt van bijv. LMS (Logitech Media Server) merk je dat een snellere processor en groter werkgeheugen echt een must is  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

De 2015 modellen schijnen al weer sneller met dit wat krappere werkgeheugen om te kunnen gaan.

Méér zal altijd vlotter gaan, hier gaat ie in ieder geval als een tierelier.

Opgemerkt moet worden dat mijn "losless files" niet meer dan een 150G bestandsruimte innemen.

De fotookes doen ook nog eens zo,n 200G, dat is het wel zo ongeveer.


Verder speel ik toch alleen Spotify en zeker geen LMS die wél een flinke aanslag op CPU en RAM schijnt te doen.

Raid doe ik ook niet (scheelt ook weer in de snelheid), heb je verder toch weinig aan als de bliksem inslaat bijv. (Ja, heb ik gehad ;)) Beter af en toe een externe Backup denk ik dan altijd maar....


In geval van grotere hoeveelheden muziek, files en foto's kan ik me de hang naar een snellere NAS goed voorstellen overigens.

Zal met het iTunes server verhaal nog eens extra opletten op de snelheid van het systeem ;)

Xander32

Goede tip idd., al is het mij nog nooit gelukt deze geheel af te luisteren in één luisterbeurt.

Citaat van: Kingpin op oktober  6, 2014, 12:15:17
De interface van de Syn. lijkt idd op die van de Qnap.

Deze is ook super:


Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

#10518
Exemplaar nummer 2 uit de B&O serie op de kop getikt.

Dit is de Beomaster RG 900 Compact, zijnde verreweg het meest gezocht model


Vanavond uit Dordrecht opgehaald.  Bouwjaar 1967 en in perfecte staat.

De serie bestaat uit de volgende modellen:

-RG 900
-RG 900 De Luxe. (Is mijn 1e Beomaster, foto's staan eerder in dit topic en gaat niet meer weg)
-RG 900 Compact (lang naar gezocht, zeldzaam en gewild maar nu toch in bezit)
-RG 1200 De Luxe. (Staat niet echt op de wensenlijst, is de minst mooie)

1e foto is van mijn eigen exemplaar zojuist bij mij thuis aangekomen en in afwachting van "Special Treatment" net als mijn andere exemplaar.

De andere foto's zijn van het net.

Ben er heel erg blij mee :pompom:

twani

.

RZeemering

je kan me heel veel vertellen maar dit is geen woman's nightmare ;)
Zeker dit oud spul ziet er fantastisch uit! grats!
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

scrutinizer

Citaat van: RZeemering op oktober  8, 2014, 00:35:43
je kan me heel veel vertellen maar dit is geen woman's nightmare ;)
Zeker dit oud spul ziet er fantastisch uit! grats!

Ja hoor!!
En al zeker als je ze allemaal wilt verzamelen vanaf die tijd. ;D


Nice, twani. ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

twani

#10522
Citaat van: scrutinizer op oktober  8, 2014, 09:04:13
Ja hoor!!
En al zeker als je ze allemaal wilt verzamelen vanaf die tijd. ;D


Nice, twani. ;)

Whaha, zeker ja :)    Gelukkig is het souterrain voorlopig groot zat om de meubels op een "statige" en passende wijze te kunnen presenteren.

Monique ("de Woman" uit de topictitel  :D) begint zelfs een zekere sympathie voor de meubels te ontwikkelen. Dit echter pas ná dat een aantal van haar vriendinnen zich spontaan liet ontvallen dat ze het een mooi meubel vonden :tounge:

Werkt kennelijk toch mee in het acceptatieproces bij vrouwen :D

Deze "Compact"" uitvoering in het Rosewood is wel degelijk behoorlijk zeldzaam in deze conditie, ben er ook echt ongelooflijk happy mee ;)

 

twani

De bovenste (slechte gisterenavond láát genomen)foto is mijn Rosewood exemplaar. De onderste foto`s zijn Teak varianten. Minder zeldzaam en ook minder mooi wat mij betreft.

RubenV.

2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie