A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 25 gasten bekijken dit topic.

Deleted Member 2


twani

Grappig, géén van de grote Duitse Audiobladen had eerder een Leben getest...

Gauw kopen dat blad :tounge2:

twani

Citaat van: Onder013 op januari 13, 2014, 21:25:32
Theo, heb je de nieuwe StereoPlay al gezien?

stereoplay Testurteil
Klang
absolute Spitzenklasse 57 Punkte
Gesamturteil
gut – sehr gut 73 Punkte
Preis/Leistung sehr gut

Sensationell räumlich klingender
Geheimtipp für Röhrenfans,
die einen gediegen gebauten
Verstärker im alten Stil haben
wollen und bereit sind, sorgfältig
passende Lautsprecher zu kombinieren.
Tonal sehr offen und
detailverliebt.
Met 57 "klangpunkten" zit de Leben tussen de groten der aarde, voor zover je daar wat mee moet....

Binnenkort maar eens naar Rhenen afreizen, "just for fun".

Hebben ze daar ook een paar mooie échte NOS EL84 buizen voor me denk je Henk?

twani


twani

#8104

Maximus_Aurelius

#8105
Citaat van: twani op januari 13, 2014, 21:56:23
Grappig, géén van de grote Duitse Audiobladen had eerder een Leben getest...

Toch wel hoor!!  ;D En meerdere Lebens  :clapping:

Citaat van: Onder013 op januari 13, 2014, 21:43:52
Klopt. De Leben CS-300F

De voorversterker, gebruiken ze dan ook de eindversterker van Leben? Of een algemene eindversterker? Morgen even de grens over om Stereoplay te kopen. Had van de week wel Stereo gekocht maar Stereoplay was nog niet binnen. Scheelt dat ik maar 800 meter van de grens woon  ;D

Edit: Ik zie dat de 300F Pre-main amplifier is. Dus kan ook als geïntegreerde  versterker spelen en als voorversterker gebruikt worden.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

twani

#8106
Citaat van: Maximus_Aurelius op januari 14, 2014, 16:07:45
Toch wel hoor!!  ;D En meerdere Lebens  :clapping:

De voorversterker, gebruiken ze dan ook de eindversterker van Leben? Of een algemene eindversterker? Morgen even de grens over om Stereoplay te kopen. Had van de week wel Stereo gekocht maar Stereoplay was nog niet binnen. Scheelt dat ik maar 800 meter van de grens woon  ;D

Edit: Ik zie dat de 300F Pre-main amplifier is. Dus kan ook als geïntegreerde  versterker spelen en als voorversterker gebruikt worden.
Door de jaren heen zijn er meerdere "subversies" geweest van de CS300, vooral ingegeven door de beschikbaarheid van bepaalde buissoorten en minuscule wijzigingen.

De laatste in deze serie  heeft dan de toevoeging "F"


Wel degelijk geïntegreerd.


Maximus_Aurelius

Citaat van: twani op januari 14, 2014, 19:14:39
Door de jaren heen zijn er meerdere "subversies" geweest van de CS300, vooral ingegeven door de beschikbaarheid van bepaalde buissoorten en minuscule wijzigingen.

De laatste in deze serie is heeft dan de toevoeging "F"


Wel degelijk geïntegreerd.

Zie mijn edit. Alleen vind ik wel een klein beetje misleidend zie link [ur]lhttp://lebenhifi.com/products/cs300f.html[/url]
Ze duiden hem aan als CS-300F Pre-Main Amplifier, terwijl de 300(XS) en CS600 aangeduid wordt als  Integrated Amplifier.
Dus vandaar uit denk ik dat je deze ook als voorversterker kunt gebruiken want met de 300(XS) gaat dit niet, wel met de 600. Maar bekijk je de foto van de 300F van de achterkant zeg je weer van nee  ::). Pre is bij mij toch Voor.

Verder over Leben hoeft je me niets te vertellen  ;D, ik ben op de hoogte met dit merk. Heb er wel een zwak voor en ik had bijna ook een Lebentje staan, maar hij viel op een bepaald punt qua klank door de mand  ;D ;) en niet zo zuinig ook  ;)
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Deleted Member 2

Citaat van: Maximus_Aurelius op januari 14, 2014, 19:25:14
Verder over Leben hoeft je me niets te vertellen  ;D, ik ben op de hoogte met dit merk. Heb er wel een zwak voor en ik had bijna ook een Lebentje staan, maar hij viel op een bepaald punt qua klank door de mand  ;D ;) en niet zo zuinig ook  ;)

Op welk aspect of in welke zin viel hij door de mand?

twani

Ze vinden het helemáál niet leuk om hárd te moeten draaien ;). Dan loopt de boel snel dicht.....

Nou ben ik een "easy listener", daar zijn ze erg goed in.....  Volume nooit voorbij 10.00uur, is voor mij al aardig hard trouwens....

Robiwan

Citaat van: twani op januari 14, 2014, 19:51:00
Ze vinden het helemáál niet leuk om hárd te moeten draaien ;). Dan loopt de boel snel dicht.....

Nou ben ik een "easy listener", daar zijn ze erg goed in.....  Volume nooit voorbij 10.00uur, is voor mij al aardig hard trouwens....

Slechte versterker!........ :D
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | Rega P2+Carbon mm | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Neat Motive SX2

Deleted Member 2

Citaat van: twani op januari 14, 2014, 19:51:00
Ze vinden het helemáál niet leuk om hárd te moeten draaien ;). Dan loopt de boel snel dicht.....

Nou ben ik een "easy listener", daar zijn ze erg goed in.....  Volume nooit voorbij 10.00uur, is voor mij al aardig hard trouwens....

Met de juiste luidspreker (juiste rendement, etc) kunnen ze ook knallen hoor. Maar ik kreeg de indruk dat naast dit effect dat samenhangt met vermogen er nog iets specifiek voor de Leben is.

Gr
Henk

Maximus_Aurelius

Citaat van: twani op januari 14, 2014, 19:51:00
Ze vinden het helemáál niet leuk om hárd te moeten draaien ;). Dan loopt de boel snel dicht.....

Nou ben ik een "easy listener", daar zijn ze erg goed in.....  Volume nooit voorbij 10.00uur, is voor mij al aardig hard trouwens....

Ik ben ook een easy listener. We draaien niet allemaal op plus minus 90Db en harder  :D Nu met mijn Lindemann draai ik ook niet hard, lekker smooth  :D draaien.
De boel loopt ook snel dicht met bepaalde muziek genre en passage's. Mijn ervaring.

Citaat van: Onder013 op januari 14, 2014, 19:41:51
Op welk aspect of in welke zin viel hij door de mand?

Met bepaalde genre liep hij heel snel dicht, dat resulteerde in rommelig midden. Daarbij mistte ik bepaalde snelheid vooral bij Progressive Rock met name Dream Theater. Je hoorde toen goed dat de leben niet meekomt. Bepaalde songs merkte je heel goed dat de weergave mid/hoog rommelig werd en daardoor mist je enorm veel muziek.De snelheid die geboden moet worden in bepaalde passage's bleef hangen aan de rechterkant terwijl hij snel over moet gaan van rechts naar links en uiteindelijk hoor je twee stemmen eentje links en andere rechts. Dit was niet aanwezig. (zijn kleine details maar voor mij wel belangrijk)
Waar de leben helemaal moeilijk mee heeft is klassiek en dan waar symfonie orkest speelt waar veel kracht geboden is. Het komt er wel uit maar er zit dan geen klank meer in. Getest met album Mephisto & Co. Staat bekend om zijn energie en geweld. Waarschuwen niet voor niets als men een zwak hart heeft op eigen risico luisteren  ;)
Het slipt gewoon dicht, de detaillering van andere instrumenten hoor je niet. Zelfs een triangel ertussen geeft het dan niet weer. Dat is merkwaardig want een triangel komt overal overheen. Maar ik miste het. Nu treed ik in hele kleine details  ;D

Getest op WB ARC's wat niet hele moeilijke luidsprekers zijn om aan te sturen. Na dat ik dit vernomen had wilde ik toch eens op hele gemakkelijke luidsprekers dit testen, mijn Cabasse Io2, heel hoog rendement luidsprekers en ook zeer open qua klank karakter.. Idem ervaren.

Zo is de Leben een pracht versterker die heel veel kan, maar in mijn ogen niet all-round, maar iemand anders ervaart het misschien anders.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

twani

Citaat van: Maximus_Aurelius op januari 14, 2014, 20:44:00
Ik ben ook een easy listener. We draaien niet allemaal op plus minus 90Db en harder  :D Nu met mijn Lindemann draai ik ook niet hard, lekker smooth  :D draaien.
De boel loopt ook snel dicht met bepaalde muziek genre en passage's. Mijn ervaring.

Met bepaalde genre liep hij heel snel dicht, dat resulteerde in rommelig midden. Daarbij mistte ik bepaalde snelheid vooral bij Progressive Rock met name Dream Theater. Je hoorde toen goed dat de leben niet meekomt. Bepaalde songs merkte je heel goed dat de weergave mid/hoog rommelig werd en daardoor mist je enorm veel muziek.De snelheid die geboden moet worden in bepaalde passage's bleef hangen aan de rechterkant terwijl hij snel over moet gaan van rechts naar links en uiteindelijk hoor je twee stemmen eentje links en andere rechts. Dit was niet aanwezig. (zijn kleine details maar voor mij wel belangrijk)
Waar de leben helemaal moeilijk mee heeft is klassiek en dan waar symfonie orkest speelt waar veel kracht geboden is. Het komt er wel uit maar er zit dan geen klank meer in. Getest met album Mephisto & Co. Staat bekend om zijn energie en geweld. Waarschuwen niet voor niets als men een zwak hart heeft op eigen risico luisteren  ;)
Het slipt gewoon dicht, de detaillering van andere instrumenten hoor je niet. Zelfs een triangel ertussen geeft het dan niet weer. Dat is merkwaardig want een triangel komt overal overheen. Maar ik miste het. Nu treed ik in hele kleine details  ;D

Getest op WB ARC's wat niet hele moeilijke luidsprekers zijn om aan te sturen. Na dat ik dit vernomen had wilde ik toch eens op hele gemakkelijke luidsprekers dit testen, mijn Cabasse Io2, heel hoog rendement luidsprekers en ook zeer open qua klank karakter.. Idem ervaren.

Zo is de Leben een pracht versterker die heel veel kan, maar in mijn ogen niet all-round, maar iemand anders ervaart het misschien anders.

Bovenstaande klopt eigenlijk wel, zware kost is niet per defintie "des Lebens stiel".  Gelukkig draai ik vooral ambiënt (Psy, deep, mystic, Space), Lounge en kleine bezettingen, mooie solo damesstemmen.

Per definitie géén zware rock. PF is wel haast het heftigste wat er voorbij komt :tounge2:


Dus "all round" ? Neen, gelukkig bestaat er ook nog zoiets als een Anthem: kan alles, doet alles en is nog referentie ook :D


twani

Iets eerder kwam de vraag voorbij waarop mijn MacMini is aangesloten.... Ik antwoordde de 55" Sony waarvan hier dan nog een fotooke....

Mitch--

netjes hoor theo! mooi systeem zo bij mekaar, en helemaal naar je zin volgens mij ;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

twani

Citaat van: Mitch-- op januari 14, 2014, 21:18:52
netjes hoor theo! mooi systeem zo bij mekaar, en helemaal naar je zin volgens mij ;)
Hier zit een tevreden "gast" op de bank ;)

twani

Citaat van: Mitch-- op januari 14, 2014, 21:18:52
netjes hoor theo! mooi systeem zo bij mekaar, en helemaal naar je zin volgens mij ;)
Heb ik nu al eens ergens een foto van jouw set voorbij zien komen Mitch? Of heb ik daar gewoon overheen gekeken.... :blush:

lynch1979


twani

Heeft wel indruk gemaakt hé. (Sstttt, t klopt :D)


"selected studies vol. 1 lloyd cole & hans-joachim roedelius" streamt zijn weg door de electronica...

Jumping Jack

Sssst, straks krijgen we daar weer een foto van  ;D.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

lynch1979

Citaat van: Jumping Jack op januari 14, 2014, 21:33:22
Sssst, straks krijgen we daar weer een foto van  ;D.

Ik heb zelf nu ook mijn "Twani" pak aan  :D

twani


Mitch--

Citaat van: twani op januari 14, 2014, 21:27:04
Heb ik nu al eens ergens een foto van jouw set voorbij zien komen Mitch? Of heb ik daar gewoon overheen gekeken.... :blush:

Heb een showcase topic hoor theo ;) (tijdje al weinig activiteit, alles tevreden hier)

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

twani

Citaat van: Mitch-- op januari 14, 2014, 21:39:02
Heb een showcase topic hoor theo ;) (tijdje al weinig activiteit, alles tevreden hier)
Dat dacht ik al maar zag "m niet zo snel :blush: