A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 30 gasten bekijken dit topic.


YamahaRXV

#5226
Citaat van: twani op mei 19, 2013, 09:56:11
Martin zit in z'n kruipruimte :P

;D LOL   De geplaatste foto met tekst van Joris had meer van toepassing geweest op mijn situatie..... Martin heeft namelijk geen kruipruimte  ;) (voor zover ik weet...)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Citaat van: VANZOMERENG op mei 19, 2013, 09:23:06
Mooi verslag en vooral de voetjes met kurk? onder de Naim-componenten trok mijn aandacht.

Bij "kurk" geen mijn gedachten naar tweaks waar vooral het groene forum bekend om is  ;)

Ik weet wat jij bedoel G.J. v.w.b. de discussies rondom kurk op het groene forum, iets met ''gehakt'' modificaties  :angel:

Laten we het er op houden dat ik er inmiddels heel veel over weet (dicht bij ''het vuur'') maar dat ik er hier niet teveel over ga uitweiden. (komt alleen maar onrust door....)  Een (zeer) beperkt aantal mensen hier op het forum weten over het ''hoe en wat''  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

vanzomereng

Citaat van: YamahaRXV op mei 19, 2013, 11:18:14
Ik weet wat jij bedoel G.J. v.w.b. de discussies rondom kurk op het groene forum, iets met ''gehakt'' modificaties  :angel:

Laten we het er op houden dat ik er inmiddels heel veel over weet (dicht bij ''het vuur'') maar dat ik er hier niet teveel over ga uitweiden. (komt alleen maar onrust door....)  Een (zeer) beperkt aantal mensen hier op het forum weten over het ''hoe en wat''  ;)

Heel verstandig  ;)

Bij mij klinkt het hier nu, zonder wat voor modificaties dan ook, gewoon magisch  :wub: en ja, ook bij jullie is dit mogelijk

Hiero gewoon weer terug naar de orde van de dag en mensen die meer willen weten,
worden maar lid v/h groene forum en kunnen daar de discussie voeren...



 
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

YamahaRXV

#5229
Citaat van: VANZOMERENG op mei 19, 2013, 11:28:49
Heel verstandig  ;)

Bij mij klinkt het hier nu, zonder wat voor modificaties dan ook, gewoon magisch  :wub: en ja, ook bij jullie is dit mogelijk

Hiero gewoon weer terug naar de orde van de dag en mensen die meer willen weten,
worden maar lid v/h groene forum en kunnen daar de discussie voeren...


Gelukkig ben ik ook (zeer) tevreden met mijn set zoals die nu klinkt, maar dat neem niet weg dat ik open sta voor modificaties die hem evt. nog beter kunnen maken, zolang het maar binnen de (voor mij) acceptabele grenzen blijft en ik er nog plezier uit kan halen. Dat laatste lukt mij overigens nog zeer goed, en de klankmatige resultaten gaan nog steeds in stijgende lijn naar boven dus helemaal tevreden  ::)
Binnenkort hoop ik nog de bestelde lineare voeding voor de MM binnen te krijgen en daar mee aan de gang te gaan. Mijn handjes jeuken nu al om daar mee aan de slag te kunnen gaan en daarna moet het voorlopig maar even goed zijn  :)

De discussies op het groene forum ontstaan door twee categorieën leden: de ''believers'' waarvan een aantal mensen hun verhaal vertellen op basis van eigen daadwerkelijke ervaringen en de ''non believers'' waarvan er een aantal zijn die zeer radicaal reageren en er echt met de botte bijl in hakken.
Een stukje begrip, respect, en sympathie voor de medemens is er bij dit soort figuren niet bij en ik vind het persoonlijk doodzonde om hier enige tijd in te gaan steken. Het zijn discussies van het type ''mission impossible'' waarbij de sfeer er niet bepaald gezelliger op wordt.... :( 

Nee, dan maar liever ''hier'' actief zijn en de gemoedstoestand (op een enkele uitzondering na...) rustig houden  ::)

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op mei 19, 2013, 09:46:36
Waar blijft het verslag van Martin?! >:(

Ben zeer benieuwd naar zijn ervaringen en specifiek naar hoe hij de mm en het verschil tussen de twee Chord digitale interlinks heeft ervaren;D

Gr,

Henk

Tromgeroffel.........Martin!!! is ''actief'' zag ik zojuist, dus wie weet kan je straks nog iets lezen over zijn ervaringen Henk... ::)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Martin!!!

Citaat van: YamahaRXV op mei 19, 2013, 12:11:27
Tromgeroffel.........Martin!!! is ''actief'' zag ik zojuist, dus wie weet kan je straks nog iets lezen over zijn ervaringen Henk... ::)

Een ogenblikje heren er wordt gewerkt aan het verslag  :coffee:
mainly British stuff

garmtz


vanzomereng

Citaat van: Martin!!! op mei 19, 2013, 12:13:15
Een ogenblikje heren er wordt gewerkt aan het verslag  :coffee:

Bas, was al ook niet zo vlot met het schrijven van reviews..
blijkbaar zijn al die Harbeth-bezitters niet van die vlotte types  ;)
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Martin!!!

Citaat van: VANZOMERENG op mei 19, 2013, 12:27:21
Bas, was al ook niet zo vlot met het schrijven van reviews..
blijkbaar zijn al die Harbeth-bezitters niet van die vlotte types  ;)

Ik ben een stuk vlotter, let jij maar eens op.....  :yawnee:
mainly British stuff

Deleted Member 2

Citaat van: Martin!!! op mei 19, 2013, 13:43:47
Ik ben een stuk vlotter, let jij maar eens op.....  :yawnee:

Neem nog maar een lekker bakkie :)

YamahaRXV

http://www.channld.com/support-troubleshooting.html

Dit verklaart ook het probleem wat ik nu heb na die kl*te update van iTunes 11.0.3 vanmorgen....... :-X

Inmiddels blijkt (zoals op computer audiophile te lezen is)  dat ook Amarra en Audirvana gebruikers problemen hebben met de recente 11.0.3 versie  >:(

Hmm, oude versie maar weer terug zetten tot dat er een goede oplossing geboden kan worden voor het ''handshake'' probleem met de div. optimalisatie programma,s ??
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Martin!!!

#5237
Gisteren (18-05) een bezoek gebracht aan JF bepakt en bezakt met m'n SuperNait, HiCap en Chord Indigo Plus Digital arriveerde ik zo rond kwart voor twee bij huize F.

Na elkaar eerst de handen geschud te hebben en mijn gear binnengesjouwd te hebben ben ik eerst is op mijn gemak om mij heen gaan kijken naar de veranderingen sinds mijn laatste bezoek aan Jan  :coffee:  Allereerst viel het absorptie-paneel aan het plafond boven de salontafel in het midden van de luisterruimte mij op. Een mooi met halfronde kanten afgewerkt paneel voorzien van twee dimbare inbouwspots. De 'handjeklaptest' leverde het bewijs van diens nut.

En daar stond ze dan de hier veel beschreven MM in haar glorie te pronken ter rechterzijde van de SuperUniti, voorzien van de benodigde kwaliteitsbekabeling, spikes en een twee centimeter dikke aluminium baseplaat. Een apparaat dat bij het zien meteen hoge verwachtingen oproept.   :pompom:

Achter het audiomeubel van Jan zag ik plots het resultaat van zijn nachtelijke activiteit van de vorige nacht, de zacht groene (haast Naim-achtige) lampjes flikkerden in een rustig tempo in de NetGear Prosafe GS 105 (dus niet de FS zoals eerder in dit topic vermeldt). De hierin gestoken 8 mm. dikke Belden cat.7 kabels zijn voorzien van de zeer fraaie Telegärtner RJ 45 connectoren, die een kabel een kabel maken. Feitelijk verdienen dergelijke utp kabels alleen uit optisch oogpunt al zo'n mooie RJ 45 connector. Verder heb ik nog even om me heen gekeken maar het klankschaaltje van Jan's vriendin heb ik niet zien staan......  :huh2:

Zoals door Jan al beschreven luisterden we eerst naar de combi SU en MM met de Chord Signature, voor zover ik het mijn van mijn vorige bezoek nog kon herinneren klonk het nu allemaal iets vriendelijker, smoother, rijker en grootser. De Adam Audio Pencil MK3's brachten het met zoveel gemak. Of dit nu lag aan het paneel, de cat.7 bekabeling of de combi SU en MM (of het toch op subtiele verstopte klakschaaltje) op dat moment had ik nog geen idee.  8)

Vervolgens de Chord Indigo Plus Digital er tussen geplaatst en dat gaf een nog mooier ietwat meer analoog geluidsbeeld de set leek het allemaal net iets makkelijker weer te geven. Wat volgens mij voor Jan aanleiding was om het volume steeds verder op te schroeven. De Indigo houdt het geheel beter onder controle, strakkere drogere bas en het hoge hoog blijft gecontroleerd en slaat op hoger volume niet door naar schel.  ;)

Vervolgens werd de MM wat rust gegund en verliep het streamingsproces via de SU. Binnen een aantal seconden was voor mij het verschil al bepaald. De door Jan geconfigureerde MM speelt de streamer van de SU naar huis. De MM is superieur aan de SU. Werkelijke een klasse beter. Op dat moment realiseerde ik me dat de MM de grootste verbetering in de set was ten opzichte van mijn vorige bezoek. Bijkomend voordeel van de MM is voorts haar veelzijdige karakter je kunt haar echt als multimedia unit inzetten (audio, videostreaming, internet etc.).

Vervolgens was mijn SuperNait aan de beurt in combinatie met de MM en Indigo. Met groots gemak deed de SN zijn werk en liet net wat meer het rauwe Prat randje van Naim horen. De SN heeft ten opzichte van de SU een krachtigere versterker en laat de set op een wat lager volume 'meer' horen aan de luisteraar.

Vervolgens de HiCap aan de SN en MM combi gekoppeld en toen begon het grote genieten. Beter ging het niet worden vandaag  :thumbs-up:  De uurtjes die volgden hebben we nog diverse keren de set veranderd van en naar de laatst genoemde combi (BB&G mochten jullie nog een paar handige jongens nodig hebben voor klantbezoek voor Naim demo's, we zijn beschikbaar).

Ook hebben we de SU als streamer ingezet met de SN als dac/versterker, zonder meer mooi maar ten opzichte van de MM leek er een sluier over het geluidsbeeld te liggen, zoals eigenlijk al eerder deze middag al ervaren met de SU als bron/versterker.

Inmiddels liep de klok al tegen achten en na een vette hap hebben we mijn gear maar weer ingepakt. Met weemoed zag Jan mijn Idigo in het houten doosje verdwijnen.  :devil:

Het was een zeer geslaagde middag/avond waarbij de conclusie mag zijn dat het MM-project van Jan meer dan geslaagd is, als de bestelde TeraDak voeding nog iets extra's kan toevoegen ben ik benieuwd bij welke highend streamer deze MM in de buurt komt of zelfs (ver) achter zich laat. Natuurlijk kost deze configuratie ook de nodige euro's waarmee ook meteen een kant- en klare highend streamer had kunnen worden aangeschaft. Maar de hobby en uitdaging om e.e.a. zo te laten presteren is natuurlijk vele malen leuker......   :clapping: :pompom: :worship:

Jan bedankt en op naar de volgende testronde, die voor later dit jaar ingepland staat!



mainly British stuff

Deleted Member 2

Mooie review Martin met duidelijke weergave van je ervaring. Dank daarvoor.

Dat wordt weer overwerken Jan. ;D Zo'n SN met HiCap + de Chord Indigo ......

Complimenten voor het niveau wat je bereikt hebt met de MM. De shoot-out met een Linn streamer hoog in het assortiment lijkt mij zeer interessant.

Martin: kan je iets zeggen hoe de Touch, mits goed geconfigureert zich verhoudt tot de MM?

Groet,

Henk

Martin!!!

Citaat van: Onder013 op mei 19, 2013, 14:03:25
Martin: kan je iets zeggen hoe de Touch, mits goed geconfigureert zich verhoudt tot de MM?

Nee nog niet, we gaan het hier zeker nog uitproberen dit jaar...... maar de MM zal zo als ik nu inschat zeker beter presteren heb ik het idee. We zullen het zien uhhh horen  ;)
mainly British stuff

YamahaRXV

Martin, allereerst complimenten voor de heerlijk weglezende en zeer gedetailleerde uiteenzetting van jouw ervaringen hier gisteren  :clapping:
Zoals jij het geheel omschrijf, zo heb ik het gisteren ook ervaren alleen blijft het vooraf natuurlijk altijd de vraag of een ander het ook zo ervaar.
Uiteraard moet je zelf het meest content zijn met de weergave van de set die je in jouw woning met de aanwezige akoestiek heb, maar het is wel prettig (zoals nu weer blijkt) om een bevestiging te krijgen op je eigen beeldvorming.

De door mij aangebrachte wijzigingen in de set zullen zeker allemaal wel een positieve klankmatige bijdrage hebben geleverd sinds jouw laatste bezoek, maar zoals jij ook al aangaf heeft de MM de grootste stap bewerkstelligd.  De Chord Indigo voegde nog net even wat mooiers toe in de set; wat een topkabel is dat toch zeg, en inderdaad keek ik met weemoed naar het houten kistje met die mooie paarse kabel toen die weer mijn woning verliet... :D

De Supernait mét HiCap heeft ook nu weer een zeer goede indruk achtergelaten bij mij en ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat de interne dac toch nog op zo,n niveau zou kunnen spelen. De combi met de MM was gewoon een heerlijk klinkende, kan niet anders zeggen.
De Superuniti is wat smoother en gepolijster, maar persoonlijk hou ik toch ook wel erg van een versterker die zich lekker krachtig en potent presenteert.

Voor wat betreft de interne UPnP streamer van de SU, die klinkt zeker niet slecht maar het verschil met de MM was gisteren (zoals jij ook al aangaf) weer erg goed te horen en is eigenlijk niet toebedeeld aan een aantal kleine puntjes, maar over de gehele linie als het aan komt op het een stukje resolutie, natuurlijke weergave en het meer kunnen ''kijken'' in de opname en het daardoor ook beter verkrijgen van het ''live'' gevoel.  De vele melodie lijnen, gebruikte instrumenten en het aanwezige gejuich en applaus in de div. (live opname) nummers die wij beluisterd hebben waren daar wel een mooi voorbeeld van  ;)

Ik heb Naim persoonlijk erg hoog staan qua versterker en dac klankkarakteristiek, maar ik denk eerlijk gezegd dat ze op streamingsgebied erg hun best moeten gaan doen om geen (of meer  :angel:) achterstand op te gaan lopen op de gevestigde orde (o.a. Linn) op streamingsgebied.

Martin, zoals gezegd vond ik het een zeer leuke,gezellige en interessante dag en ik wil je nogmaals bedanken voor je komst en het meebrengen van je componenten.
Voor wat betreft het uitproberen bij jou; dat gaan we zeker nog doen  ;)

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Martin!!!

#5241
Citaat van: Onder013 op mei 19, 2013, 14:03:25
Martin: kan je iets zeggen hoe de Touch, mits goed geconfigureert zich verhoudt tot de MM?

Ik heb over deze vraag toch nog even (al fietsend) zitten nadenken, als ik in termen van LUISTERPLEZIER spreek dan ervaar/waardeer ik deze voor gisteren als volgt; de setup:

SN+HiCap+Indigo+MM+Adam een absolute 10,
SU+MM+Indigo+Adam een 9,5,
Idem met Signature 9,
SN+HiCap+SBT+Indigo+H30.1 (= eigen set) een 8,
SU+Adam een 7.

:satisfied:

Moeilijk hoor cijfers geven... pff
mainly British stuff

Deleted Member 2

Citaat van: Martin!!! op mei 19, 2013, 17:07:33
Ik heb over deze vraag toch nog even (al fietsend) zitten nadenken, als ik in termen van luisterplezier spreek dan ervaar/waardeer ik deze voor gisteren als volgt; de setup:

SN+HiCap+Indigo+MM+Adam een absolute 10,
SU+MM+Indigo+Adam een 9,5,
Idem met Signature 9,
SN+HiCap+SBT+Indigo+H30.1 (= eigen set) een 8,
SU+Adam een 7.

:satisfied:

Moeilijk hoor cijfers geven... pff

Los van de absolute waarde van de rapportcijfers geeft het wel een waardering aan.
Voor mij als niet-naim kenner is de 7 voor de SU + Adam wel een verrassing.

Ook het relatief kleine verschil tussen de eerste twee (9 <--> 9,5) valt op. Niet de extra investering waard zou ik zeggen. In het verslag wordt het overigens wel als een stap vooruit aangegeven.
Ben benieuwd naar de scores door Jan voor zover hij natuurlijk de door jou gegeven varianten kent.

Dank en groet,

Henk


Martin!!!

#5243
Citaat van: Onder013 op mei 19, 2013, 17:26:50
Los van de absolute waarde van de rapportcijfers geeft het wel een waardering aan.
Voor mij als niet-naim kenner is de 7 voor de SU + Adam wel een verrassing.

Ook het relatief kleine verschil tussen de eerste twee (9 <--> 9,5) valt op. Niet de extra investering waard zou ik zeggen. In het verslag wordt het overigens wel als een stap vooruit aangegeven.
Ben benieuwd naar de scores door Jan voor zover hij natuurlijk de door jou gegeven varianten kent.

Dank en groet,

Henk

Je trekt het uit zijn verband Henk.

Ik heb nu al spijt dat ik cijfers heb gegeven (doe ik dus echt nooit meer) je moet er geen absolute waarden aan hechten. Ik was al bang dat ze uitgepeuterd zouden gaan worden.  Alle combi's scoren eigelijk 'gewoon'hoog!

Ik heb ze gegeven op basis van mijn LUISTERPLEZIER er zitten dus geen geheimzinnige varianten in!

Lees het rijtje dan maar op basis van hoog naar laag ervaren luisterplezier.....

Ik denk dat de verschillen tussen de diverse componenten en kabels zeker hun investering waard zijn. Als je het er voor over hebt natuurlijk! Ze geven allen een meer dan significant verschil...
mainly British stuff

Deleted Member 2

Het is ook ontzettend lastig met die rapportcijfers. Daarom gaf ik al aan dat ik het relatief vind.

Martin!!!

#5245
Citaat van: Onder013 op mei 19, 2013, 17:54:27
Het is ook ontzettend lastig met die rapportcijfers. Daarom gaf ik al aan dat ik het relatief vind.

Nogmaals je moet er geen absolute waarden aan geven en het zijn GEEN rapportcijfers, ik heb overigens niet gelezen dat je het relatief vind in je vorige post (edit: behalve het verschil 9 -> 9,5).

Het is een uitdrukking van genoten LUISTERPLEZIER!!!!!!
mainly British stuff

YamahaRXV

#5246
Citaat van: Onder013 op mei 19, 2013, 17:26:50
Los van de absolute waarde van de rapportcijfers geeft het wel een waardering aan.
Voor mij als niet-naim kenner is de 7 voor de SU + Adam wel een verrassing.

Ook het relatief kleine verschil tussen de eerste twee (9 <--> 9,5) valt op. Niet de extra investering waard zou ik zeggen. In het verslag wordt het overigens wel als een stap vooruit aangegeven.
Ben benieuwd naar de scores door Jan voor zover hij natuurlijk de door jou gegeven varianten kent.

Dank en groet,

Henk

Ik kan heel goed leven met de waardering van Martin die hij aan de hand van cijfers tot uitdrukking laat komen en vind het buiten de prestaties van de MM ook een compliment naar de Adam,s toe want die moeten het toch allemaal maar kunnen weergeven, en dat op een aangename manier  ;)

Zoals al eerder aangegeven maakte de Chord Indigo het plaatje geheel af en was naar onze beleving ''de kers op de taart''.
Verder hebben beide Naim,s hun eigen klankkarakteristiek, waarbij ik persoonlijk vind dat de Superuniti wat meer finesse en detail laat horen, maar als het op muzikaliteit en drive aankomt hij in de Supernait met HiCap de meerdere moet bekennen.
De Supernait met zijn krachtige, ritmische en muzikale weergave was zeer lekker om naar te luisteren en deed mij sterk denken aan de klankkarakteristiek van de Burson dac, en zoals de  meeste weten hier was ik daar erg gecharmeerd van  :inlove:
Martin tot zover kennende denk ik dat hij een wat meer muzikale weergave verkiest boven een meer gedetailleerde en dan kan ik zeer goed het verschil in waardering begrijpen.
De verrassing van de relatief lage waardering voor SU+Adam komt m.i. louter en alleen op basis van de (grote) klankmatige verschillen die Martin hier hoorde tussen de UPnP streamer van de SU en de MM.  Mogelijk zijn er nu mensen die ons voor gek of slechthorend aanzien, maar het verschil wat Martin als een ''sluier'' aanduidde was er wel degelijk en kan je eigenlijk alleen geloven als je de verschillen hier zou kunnen horen.

edit:  Als ik vooraf geweten had dat de MM klankmatig zover zou komen was er i.p.v. de Superuniti zeer waarschijnlijk wel een Supernait met HiCap aangeschaft... :angel:

 
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Citaat van: Martin!!! op mei 19, 2013, 17:59:11
Nogmaals je moet er geen absolute waarden aan geven en het zijn GEEN rapportcijfers, ik heb overigens niet gelezen dat je het relatief vind in je vorige post (edit: behalve het verschil 9 -> 9,5).

Het is een uitdrukking van genoten LUISTERPLEZIER!!!!!!

"Los van de absolute waarde van de rapportcijfers geeft het wel een waardering aan."
Die waardering is uiteraard het luisterplezier.

Ik begrijp je terughoudendheid om al te veel waarde toe te kennen aan cijfers. Daar geef ik je gelijk in omdat het gaat om nogal subjectieve zaken zoals "luisterplezier". Wat voor de een ultiem plezier is, is voor de ander niet te genieten.
Na veel training en onderling afstemmen + een set met heldere normen kan je ook subjectieve zaken heel betrouwbaar van een oordeel voorzien.
Dit zou kunnen werken voor professionele reviewers, echter voor de gemiddelde audioliefhebbers gaat het zeker niet op.

Ondanks dat dank voor het inzicht dat je hebt gegeven.

Henk

Martin!!!

Citaat van: YamahaRXV op mei 19, 2013, 18:15:11
Martin tot zover kennende denk ik dat hij een wat meer muzikale weergave verkiest boven een meer gedetailleerde en dan kan ik zeer goed het verschil in waardering begrijpen.
De verrassing van de relatief lage waardering voor SU+Adam komt m.i. louter en alleen op basis van de (grote) klankmatige verschillen die Martin hier hoorde tussen de UPnP streamer van de SU en de MM.  Mogelijk zijn er nu mensen die ons voor gek of slechthorend aanzien, maar het verschil wat Martin als een ''sluier'' aanduidde was er wel degelijk en kan je eigenlijk alleen geloven als je de verschillen hier zou kunnen horen.

Amen....  :thumbs-up:

mainly British stuff

Deleted Member 2

Citaat van: YamahaRXV op mei 19, 2013, 18:15:11

Zoals al eerder aangegeven maakte de Chord Indigo het plaatje geheel af en was naar onze beleving ''de kers op de taart''.


Ik heb zonder afbreuk te willen doen aan de ingezette onderdelen, sterk het vermoeden dat de chord digitale interlink zeer bepalend is voor de kwaliteit van het geheel.
In meerdere sets heb ik gehoord wat een collega van de chord - de wireworld starlight gold - brengt.

Een dergelijke kabel stelt de bron in staat om te laten horen wat deze kan. Noem het een kers op de taart, maar zonder die kers is de taart een stuk minder lekker.