A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 26 gasten bekijken dit topic.

YamahaRXV

#5200
Citaat van: Xander32 op mei 17, 2013, 08:21:38
... en op naar vier!


Maar ik lees dat er al kabel (Belden) is besteld en een deskundige voor het monteren van de connectoren is gemobiliseerd. Er zijn vorderingen.

Jazeker, het blijft niet alleen bij woorden, maar ook zeker daden  ;)
De Belden cat.7 was gisteren binnengekomen en ik heb s,avonds meteen aangepakt en het oude kabelnetwerk weggetrokken.
Daarna de Netgear switch een mooi plekje gegeven aan de wand achter het audiomeubel en vanuit daar de Belden kabel naar NAS en router getrokken, wat nog een zeer tijdrovende klus was omdat de kabel naar de NAS door een gipswand heen getrokken moest worden. Verder nog lekker lopen ''tijgeren'' in de kruipruimte onder het huis met zo,n 11 meter kabel en daarvandaan weer omhoog naar de meterkast waar modem en router geplaatst zijn.

Het kabelnetwerk lag er dus s,avonds laat in, maar het werd te laat om de (in totaal 10 stuks) RJ 45 connectoren te bevestigen.
De twee korte stukken kabel die vanaf de switch naar de MM en Superuniti zouden gaan lopen had ik vandaag mee naar de zaak gebracht om een goede collega (de deskundige  ;D) de Hirose connectoren in ieder geval aan de betreffende stukken kabels te laten monteren.

Op dit punt liep het eigenlijk al snel vast want de Hirose connectoren bleken de AWG 23 aderen van de Belden cat.7 niet te kunnen ''huisvesten''  :-X
Dit was een vette streep door de rekening voor mij, want ik wilde alles perfect hebben voor zaterdag daar een goede forumgenoot zaterdag met zijn Naim Supernait en HiCap naar mij zou komen en er e.e.a. op de planning stond qua streaming en vergelijk  ;)
Na wat ge-google en navraag bleek dat er maar één type connector voldoende ruimte zou bieden aan de diameter van de aderen van de Belden en dat was de mooie maar prijzige Telegartner waar ik onlangs hier nog een foto van heb gepost. Het verkrijgen van deze in nederland nogal exclusieve connectoren bleek niet makkelijk te zijn zonder ze te moeten bestellen, maar uiteindelijk belande ik bij AV Supplies in Utrecht die er ruimschoots voldoende op voorraad had.
Eenmaal in Utrecht aangekomen bleek dat de betreffende zaak een zeer mooi uitgebreid pakket aan Telegartner produkten had en ook nog eens importeur van Belden bleek te zijn...  Als een klein kind in een speelgoedzaak heb ik nog even rondgelopen in het enorme magazijn met de meest uiteenlopende kabels te kust en te keur.

Inmiddels zijn de Telegartner connectoren getermineerd aan de cat.7 kabel en ik moet zeggen dat het zeer degelijke en mooie connectoren zijn (mag ook wel voor de prijs... :()
De opbouw is zeer goed doordacht en wat ook erg mooi is, is het feit dat de 8 connectiepunten lekker ver uit elkaar liggen en dat het termineren echt vlekkeloos gaat.
De twee losse stukken heb ik nog even met de Fluke MicroMapper getest en daarna heb ik alle resterende connectoren bijna routine matig kunnen bevestigen.
Al met al ben ik zeer tevreden met het eindresultaat en er zijn wel degelijk hoorbare verschillen op te merken t.o.v. het oude kabelnetwerk.


Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Erg mooi :worship:  ik ga me er morgen tegenaan bemoeien want heb ook wat spullen binnen inmiddels :pompom:

Xander32

Je weet wel van anpakken J.  :thumbs-up:.


Hier draaid nu alles op het Wifi netwerk, maar gezien er t.z.t. een NAS komt, er toch maar eens over nadenken om dan ook direct alles te bekabelen ::).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

Mooi pionierswerk weer Jan! Ik hoef straks alleen dit topic uit te printen en ik heb een mooie handleiding bij de hand. ;) Jammer alleen dat ik geen kruipruimte heb. :huh2:

Bedankt voor het compliment Theo. Akoestiek zie ik echter niet als procentuele tweak, dus daar ga ik jullie tezijnertijd mee doodgooien. ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Martin!!!

Straks naar Jan met de SuperNait, HiCap en Chord Idigo ik heb er zin...........

Nu maar hopen dat Jan wakker blijft gezien zijn late post en het feit dat hij vanmorgen nog moest werken ook  ;D
mainly British stuff

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

garmtz


Xander32

Citaat van: Martin!!! op mei 18, 2013, 09:47:00
Straks naar Jan met de SuperNait, HiCap en Chord Idigo ik heb er zin...........

Nu maar hopen dat Jan wakker blijft gezien zijn late post en het feit dat hij vanmorgen nog moest werken ook  ;D
Veel plezier mannen, ik ben erg benieuwd hoe(/of) Martin m.n. het verschil gaat ervaren van stream middels de Superuniti of middels de MacMini.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

YamahaRXV

#5208
Citaat van: Martin!!! op mei 18, 2013, 09:47:00
Straks naar Jan met de SuperNait, HiCap en Chord Idigo ik heb er zin...........

Nu maar hopen dat Jan wakker blijft gezien zijn late post en het feit dat hij vanmorgen nog moest werken ook  ;D

:wacko:  Het was inderdaad een (erg) late post Martin.... :D  Gelukkig vanmorgen niet hoeven te werken, dus even lekker uit kunnen slapen na de ''overuren'' van gisterenavond/nacht.
Mijn vriendin verklaarde mij zojuist voor gek en noemde mij al de knettergekke ''cable guy'' :angel:

Ben zeer benieuwd hoe de Chord Indigo zich hier manifesteert t.o.v. de Chord Signature en natuurlijk hoe het klankmatige vergelijk zal uitpakken tussen de Supernait en Superuniti. Leuk om weer wat anders uit de Naim stal hier in huis te krijgen; ik heb er zin in  :)

Tot straks  :music:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Citaat van: YamahaRXV op mei 18, 2013, 03:11:15
Jazeker, het blijft niet alleen bij woorden, maar ook zeker daden  ;)
De Belden cat.7 was gisteren binnengekomen en ik heb s,avonds meteen aangepakt en het oude kabelnetwerk weggetrokken.
Daarna de Netgear switch een mooi plekje gegeven aan de wand achter het audiomeubel en vanuit daar de Belden kabel naar NAS en router getrokken, wat nog een zeer tijdrovende klus was omdat de kabel naar de NAS door een gipswand heen getrokken moest worden. Verder nog lekker lopen ''tijgeren'' in de kruipruimte onder het huis met zo,n 11 meter kabel en daarvandaan weer omhoog naar de meterkast waar modem en router geplaatst zijn.

Het kabelnetwerk lag er dus s,avonds laat in, maar het werd te laat om de (in totaal 10 stuks) RJ 45 connectoren te bevestigen.
De twee korte stukken kabel die vanaf de switch naar de MM en Superuniti zouden gaan lopen had ik vandaag mee naar de zaak gebracht om een goede collega (de deskundige  ;D) de Hirose connectoren in ieder geval aan de betreffende stukken kabels te laten monteren.

Op dit punt liep het eigenlijk al snel vast want de Hirose connectoren bleken de AWG 23 aderen van de Belden cat.7 niet te kunnen ''huisvesten''  :-X
Dit was een vette streep door de rekening voor mij, want ik wilde alles perfect hebben voor zaterdag daar een goede forumgenoot zaterdag met zijn Naim Supernait en HighCap naar mij zou komen en er e.e.a. op de planning stond qua streaming en vergelijk  ;)
Na wat ge-google en navraag bleek dat er maar één type connector voldoende ruimte zou bieden aan de diameter van de aderen van de Belden en dat was de mooie maar prijzige Telegartner waar ik onlangs hier nog een foto van heb gepost. Het verkrijgen van deze in nederland nogal exclusieve connectoren bleek niet makkelijk te zijn zonder ze te moeten bestellen, maar uiteindelijk belande ik bij AV Supplies in Utrecht die er ruimschoots voldoende op voorraad had.
Eenmaal in Utrecht aangekomen bleek dat de betreffende zaak een zeer mooi uitgebreid pakket aan Telegartner produkten had en ook nog eens importeur van Belden bleek te zijn...  Als een klein kind in een speelgoedzaak heb ik nog even rondgelopen in het enorme magazijn met de meest uiteenlopende kabels te kust en te keur.

Inmiddels zijn de Telegartner connectoren getermineerd aan de cat.7 kabel en ik moet zeggen dat het zeer degelijke en mooie connectoren zijn (mag ook wel voor de prijs... :()
De opbouw is zeer goed doordacht en wat ook erg mooi is, is het feit dat de 8 connectiepunten lekker ver uit elkaar liggen en dat het termineren echt vlekkeloos gaat.
De twee losse stukken heb ik nog even met de Fluke MicroMapper getest en daarna heb ik alle resterende connectoren bijna routine matig kunnen bevestigen.
Al met al ben ik zeer tevreden met het eindresultaat en er zijn wel degelijk hoorbare verschillen op te merken t.o.v. het oude kabelnetwerk.



Mooi werk Jan.
Ik ben een nachtbraker, maar jij spant de kroon zeg. Een normaal mens ligt omstreeks die tijd in zijn bed in plaats van in zijn kruipkelder. ;D

Ben je van plan om vanmiddagmet martin te testen of je het verschil hoort tussen de belden en de vorige cat-kabel? Ik bedoel dus het laatste stuk van switch naar SU en MM.

Veel plezier,

Henk

twani

Citaat van: Martin!!! op mei 18, 2013, 09:47:00
Straks naar Jan met de SuperNait, HiCap en Chord Idigo ik heb er zin...........

Nu maar hopen dat Jan wakker blijft gezien zijn late post en het feit dat hij vanmorgen nog moest werken ook  ;D
Gewoon het volume een paar strepen omhoog :P

twani

Citaat van: YamahaRXV op mei 18, 2013, 03:11:15
Jazeker, het blijft niet alleen bij woorden, maar ook zeker daden  ;)


Geen woorden maar "draden" bij Jan :laugh:

Welk type Belden is het uiteindelijk nu geworden Jan ? (mag ook pm)

YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op mei 18, 2013, 11:46:25
Mooi werk Jan.
Ik ben een nachtbraker, maar jij spant de kroon zeg. Een normaal mens ligt omstreeks die tijd in zijn bed in plaats van in zijn kruipkelder. ;D

Ben je van plan om vanmiddagmet martin te testen of je het verschil hoort tussen de belden en de vorige cat-kabel? Ik bedoel dus het laatste stuk van switch naar SU en MM.

Veel plezier,

Henk

Henk, gisterenavond was wel een beetje een uitzondering hoor, maar ik wilde persé alles aangesloten hebben en dan ga ik gewoon vrolijk door als nachtbraker die ik ben  :smile:  De drukke werkdag en het lang doorgaan tot vannacht eiste wel z,n tol want ik had heel de dag last van zware hoofdpijn en had een beetje moeite met goed technisch kunnen luisteren vandaag  :(
Vannacht heb ik nog zo,n 1,5 uur uitgebreid zitten luisteren en hoorde wel degelijk verschillen t.o.v. de ''oude'' cat. 5 bekabeling.
Vrijwel direct hoorde ik verschil in weergave, alleen kon ik voor mijzelf niet echt plaatsen hoe ik de verschillen moest omschrijven....
Vanmorgen heb ik weer zitten luisteren en ook nu vielen mij weer dezelfde verschillen op, ondanks dat het in beginsel meer nuance verschillen leken.
Wat mij opval is dat de weergave wat losser en ''speelser'' is met daarbij ook sterk het gevoel dat er een stukje meer separatie (afstand) is tussen de plaatsing van vocalen en instrumenten, en wat meer microdetail (hetzij subtiel).

De Cat 7 kabel (die nu in het gehele netwerk ligt) hebben we niet meer vergeleken met een Cat. 5 kabel omdat we nog een flink aantal andere dingen op het schema hadden staan, maar daar over later meer ;)

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Citaat van: twani op mei 18, 2013, 19:36:25
Geen woorden maar "draden" bij Jan :laugh:

Welk type Belden is het uiteindelijk nu geworden Jan ? (mag ook pm)

;D   De Belden kabel die ik nu in het gehele netwerk (provider modem > TP-Link router > Netgear switch > Mac mini/Naim Superuniti/QNap NAS ) heb liggen i.c.m. de fraaie Telegartner connectoren is deze: http://www.avsupplies.nl/images/stories/romalpdf/1885ENH.pdf
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

#5214
Citaat van: YamahaRXV op mei 18, 2013, 21:43:24

Vrijwel direct hoorde ik verschil in weergave, alleen kon ik voor mijzelf niet echt plaatsen hoe ik de verschillen moest omschrijven....
Vanmorgen heb ik weer zitten luisteren en ook nu vielen mij weer dezelfde verschillen op, ondanks dat het in beginsel meer nuance verschillen leken.
Wat mij opval is dat de weergave wat losser en ''speelser'' is met daarbij ook sterk het gevoel dat er een stukje meer separatie (afstand) is tussen de plaatsing van vocalen en instrumenten, en wat meer microdetail (hetzij subtiel).

Ik merkte hetzelfde Jan: lastig om te omschrijven, maar je wilt niet meer terug ;)

Goed resultaat dus van een nachtje door halen. 8)

YamahaRXV

#5215
Het was vandaag een gezellig, interessant en leerzaam dagje met de komst van Martin!!! hier met z,n Naim Supernait, Naim HiCap, en de Chord Indigo dig. interlink.
Gewapend met een aantal dozen met grote Naim logo,s en een mooi houten kistje met Chord logo er op kwam Martin hier vanmiddag aan.

Een aantal vooraf afgesproken vergelijkingen stonden op ons dagmenu, te weten:

* Een luisterimpressie voor Martin met de MM als streamer, gekoppeld aan de interne dac van de Superuniti en interne versterker.

* Een vergelijk van de mooie en erg goed klinkende Chord Indigo dig. tegen mijn ook goed klinkende, maar aantrekkelijker geprijsde Chord Signature dig.

* Een vergelijk tussen de MM als streamer en de interne streamer van de SU op Martin zijn Supernait/HiCap combi, en gebruik makend van de interne dac van de Supernait.

De eerst genoemde impressie van de MM laat ik aan Martin over v.w.b. zijn bevindingen, want ik kan niet voor een ander spreken natuurlijk  ;)

Nadat wij een tijdje naar de MM met Chord Signature hebben zitten luisteren, werd het tijd om de Chord Indigo te plaatsen en te kijken of de klankmatige verschillen die destijds op Martin z,n set te horen waren nu ook weer aanwezig zouden zijn in mijn set. Wat mij in het begin als eerste opviel, was dat ik het volume van de SU een stukje hoger moest zetten om dezelfde geluidsdruk te kunnen realiseren als met de Chord Signature.
Aanvankelijk leken mij de klankmatige verschillen tussen beide Chords niet zo groot als voorheen, maar na het beluisteren van een aantal nummers kwamen toch de zeer goede kwaliteiten van deze prachtige kabel wel weer naar voren. Waar de Signature al zeer goed klinkt gaat de Indigo nog een stapje verder met een zeer realistische weergave, een nog wat meer helder en doortekend beeld en vooral veel controle in het hoog, voornamelijk goed te merken bij zangeressen met flinke ''uithalen'' (denk aan Anouk, Glennis Grace etc.)

Nadat we dus de gehele tijd de MM als streamer op de SU hadden ingezet en we er al aardig wat luisteruurtjes op hadden zitten hebben we de Supernait met MM ingezet, waarbij de interne dac van de SN werd benut. Deze combi klonk ook zeker niet verkeerd, maar m.i. kwamen de kwaliteiten van de SN pas echt naar voren nadat de HiCap werd ingezet als voedingupgrade voor de SN.
De klankmatige verschillen met de HiCap toegevoegd zijn niet meer in de orde van nuance verschillen, maar in de order van significante verschillen.
Het lekkere ritmische en krachtige karakter van de SN was er nog steeds, alleen het gehele plaatje klonk veel meer in balans, gepolijster, en gedetailleerder.
De SN liet een zeer goede en ritmische weergave horen waarbij ik eerlijk moet zeggen dat ik niet verwacht had dat de interne dac van de SN zo goed zou zijn...
Ondanks dat beide versterkers hetzelfde vermogen hebben laat de SN toch een wat krachtiger karakter naar voren komen (de invloed van de HiCap ??) en dit is met name te horen in de zeer strakke laagweergave bij lage volume standen. De SU klinkt zeker ook strak in de aansturing van het laag, maar dan wel met een beduidend hoger ingesteld volume.
Qua (micro)detail weergave verkies ik de SU boven de SN, maar de SN is weer erg goed in het weergeven van melodielijnen en mogelijk nog wat ''Naimser'' als we praten over een stukje PRaT.
Al met al zou ik zeer goed kunnen leven met een Supernait/HiCap combi en de interne dac van de SN, ''gevoed'' door een digitaal signaal van de.........MM  ;)

Laatstgenoemde deed het op de SN dus erg goed, maar wij waren ook erg benieuwd wat Martin z,n SN zou laten horen als de interne streamer van de SU via dig. out op de interne dac van de SN zou worden aangesloten (een stukje ''synergie'' zullen we maar zeggen  ;D)   Zo gezegd, zo gedaan en bij de eerste 5 minuten luisteren kwamen wij al tot een conclusie waarvan ik de uitkomst eigenlijk al had verwacht maar voor Martin waarschijnlijk nog meer verbazing opleverde  :angel:

Al met al was het een zeer leuke en leerzame dag waar ik erg van genoten heb en waar voor mij weer een stukje bevestiging uit naar voren is gekomen  ;)







Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Xander32

Cool, al vooruitlopende op het gerslag van Martin; ik dien t.z.t. dus uit te gaan zien naar een MM :D.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani


YamahaRXV

Citaat van: Xander32 op mei 18, 2013, 23:44:02
Cool, al vooruitlopende op het gerslag van Martin; ik dien t.z.t. dus uit te gaan zien naar een MM :D.

Jij verwacht nogal wat positieve feedback van Martin dan.... :P :D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

vanzomereng

Mooi verslag en vooral de voetjes met kurk? onder de Naim-componenten trok mijn aandacht.

Bij "kurk" geen mijn gedachten naar tweaks waar vooral het groene forum bekend om is  ;)
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Deleted Member 2

Waar blijft het verslag van Martin?! >:(

Ben zeer benieuwd naar zijn ervaringen en specifiek naar hoe hij de mm en het verschil tussen de twee Chord digitale interlinks heeft ervaren;D

Gr,

Henk

twani


Joris1971

#5223
Citaat van: twani op mei 19, 2013, 09:56:11
Martin zit in z'n kruipruimte :P


twani