A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 32 gasten bekijken dit topic.

RubenV.

#3900
zo een?


:wub:

Ik mag regelmatig meerijden in een e30 met een m10-2.0ltr blok, schrick nokkenas, max. 10.000 rpm (door de beste man zelf hoog toerig gemaakt), spaghetti uitlaatspruitstuk en met 1.8-2.0 bar op de turbo. Zonder turbo is zo'n auto al redelijk vlot. Maar met deze turbo en op deze druk noem ik het altijd gekscherend: de tijdmachine. Rond de 500 pk met een gewicht van 1100kg  8)

Edit: je was me net voor met de plaatjes
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

twani


RubenV.

Nee, helaas. Staat wel nog op mijn bucketlist, evenals een PPL.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

YamahaRXV

#3903
Citaat van: twani op februari  1, 2013, 23:09:47
Één van mijn favorieten (en die van Jan weet ik). De laatste met de jankende 6 in lijn.

Absoluut  één van mijn favorieten, dat heb je goed onthouden Theo  :)
Een CSL heb ik helaas nooit in mijn bezit gehad, maar mijn ''gewone''  M3 e46 met sequentiële SMG bak was al een heerlijke machine om in te rijden.
343 pk uit een atmosferische 3,2 liter motor en dan voor de (sound) beleving ook nog een Supersprint uitlaatsysteem er onder gemonteerd  :pompom:

Ik vergeet nooit meer de ''dollemansrit'' van Nederland naar het Oostenrijkse Sankt Anton am Arlberg met die wagen  :crazy:
Samen met mijn zwager (die niet echt snelle wagens gewend is ) een persoonlijk record zien te vestigen om op de plaats van wintersportbestemming aan te komen.
Jan uiteindelijk zo fris als een hoentje en met brede grijns op het gezicht uitstappend en mijn zwager doodmoe en met bezwete handen naast mij  :D

Ik zal hier maar niet vermelden wat de ''kruissnelheden'' waren anders krijg ik weer wat over mij heen :angel:

Voor de liefhebbers van de M3 CSL nog even een filmpje  ;)
http://www.youtube.com/watch?v=dizd3I8fLaY


Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

RubenV.

2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Pjotr27

Citaat van: YamahaRXV op februari  1, 2013, 21:55:47
Mooi om te lezen dat er hier mensen bekend zijn met de prestaties van de Astin Trew dac  ;)
Het is niet zo dat ik ser. interesse heb in deze dac, maar in het verleden heb ik erg veel plezier gehad van de erg muzikale en betrokken sound van Astin Trew.
De AT 2000+ en de AT 3500+ cd speler waren een mooie combi qua looks, maar ook gewoon heerlijk klinkend.
Mijn enige bezwaar over de set destijds was gebaseerd op de niet echt strakke en gedefinieerde laagweergave en een ietsje te weinig detailweergave.

Het merk was goed op weg m.i. , maar op één of andere manier heeft het bij Astin Trew een flinke tijd stilgestaan met de ontwikkelingen  :(
De AT 3500 + was een cd speler die overal goede recensies kreeg en de verwachtingen dat het merk zich in opgaande lijn verder zou gaan ontwikkelen waren eigenlijk bij iedereen aanwezig.
Toen dit uitbleef zag je op een gegeven moment verschillende dealers die componenten van dit merk tegen bodemprijzen gingen verkopen.
Eeuwig zonde, want persoonlijk vind ik dat het merk best wel potentie heeft.

Ik ben het wel met Theo en Pjotr eens dat de Concord dac te hoog geprijst is. Zeker gezien het imago wat toch wel wat deuken heeft opgelopen...... :(
Wel mooi te lezen dat deze dac dus wel degelijk goed presteerd.

Ik mag me tot een van de vrienden van de ontwerper / eigenaar van Astin Trew rekenen ( Michael Osborn).
Een van de redenen dat het imago wat deuken heeft opgelopen is de hele slechte marktsituatie van hifi in europa. Er wordt de afgelopen twee jaar amper wat door consumenten uitgegeven. Met als gevolg dalende prijzen en winkels die hun voorraad ten gelde willen maken. Als kleine fabrikant heb je het dan heel snel erg moeilijk. De Concord'dac was in eerste instantie ingezet in de prijsklasse tot zo'n 3000 euro. Maar door meer wensen, dure onderdelen zeker bij een kleine productie is de prijs flink gestegen. Toch als ik het vergelijk met een dac als Weiss valt de prijs wel mee. Een Weiss kost bijna 7000 euro en presteerd minder. Ook een  Meitner legt het af tegen de Astin Trew.
Krijg je een kans om een Astin Trew dac te beluisteren dan zou ik dat zeker doen.
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

unknown

Jongens, jongens: hier nog een autoliefhebber, maar dan wel van het enige echte merk: Mercedes-Benz  ;)

Dit bijvoorbeeld blijft een plaatje:


Ps: Wat een gezellig topic dit! ;D
TV: Samsung LE46C630 Pre: Emotiva UMC-1 Eindversterker: Emotiva XPA-5 Bronnen: PS3 en PC DAC: Cambridge Audio DacMagic
Fronts: KEF Q700 Rears: KEF Q800ds Center: KEF Q600c Subwoofer: Velodyne CHT-8Q (op een Auralex Subdude)
Luidsprekerkabel: Fronts: Canare 4s11 Center en Surrounds: Canare 4s8 Subwooferkabel:   Audioquest Sub-X
Rack: Solidsteel 6.2 Zilver Remote: Logitech Harmony 700

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

LeonArdusS

Citaat van: twani op februari  1, 2013, 22:15:58
Ook one of my favorites
Ik heb een Burmester naast een Cary gehoord in Rotterdam, vond het ontzettend klinisch en zonder emotie klinken, een vrouwenstem, jazz, klonk mooi maar levenloos.
Was een machine van 14k die me niet kon bekoren.
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

Deleted Member 2

#3909
Citaat van: Bas Akkerman op februari  2, 2013, 09:02:45
Aaargh, niet wéér die auto's!? :butbut: :laugh:

+10

Quote: Ik haak af , stelletje "zwevers"  :yawnee:

Hobbelaars zal je bedoelen in die duitse........ :-X

Toch een groet, ;D

Henk

Jumping Jack

Ik durf hier bijna niet meer te komen met mijn oude-lullen-Volvo....  ;)
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

Volvo heeft absoluut auto`s gemaakt waar ik `t "op zou kunnen"  En let op de bestuurder in dit geval, dorpsgenoot van me....

Deleted Member 2

Citaat van: twani op februari  2, 2013, 09:50:17
Volvo heeft absoluut auto`s gemaakt waar ik `t "op zou kunnen"  En let op de bestuurder in dit geval, dorpsgenoot van me....

Hij kan er niks van: twee wielen van de grond! gevaarlijk snel door de bocht :police:

frank2

Citaat van: Onder013 op februari  2, 2013, 09:18:01

Hobbelaars zal je bedoelen in die duitse........ :-X


Volledig mee eens, auto rijden alsof je op een houten plank zit met 130 km/u is geen prettige ervaring, gelukkig zijn er ook mensen en fabrikanten die wat meer van comfortabel houden
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

eddy135

Citaat van: Jumping Jack op februari  2, 2013, 09:21:20
Ik durf hier bijna niet meer te komen met mijn oude-lullen-Volvo....  ;)

Nou, de hedendaagse BMW rijder weet 't pedaal doorgaans ook niet echt meer te raken.... :devil:
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Jumping Jack

Mijn trouw ros ziet er wat doordeweekser uit Twani:

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

vanzomereng

#3916
ach houdt toch eens op met die slome auto's  :D

ik rijd altijd met 2 wielen op de grond, soms zelfs met 1  :nervous:

This my one....  :bigsmile:


Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

twani

Citaat van: Onder013 op februari  2, 2013, 10:07:07
Hij kan er niks van: twee wielen van de grond! gevaarlijk snel door de bocht :police:
Minder rolweerstand :D

YamahaRXV

Citaat van: VANZOMERENG op februari  2, 2013, 11:45:45
ach houdt toch eens op met die slome auto's  :D

This my one....  :bigsmile:



Niets te zien bij mij helaas  ???
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

YamahaRXV

Citaat van: frank2 op februari  2, 2013, 10:31:09
Volledig mee eens, auto rijden alsof je op een houten plank zit met 130 km/u is geen prettige ervaring, gelukkig zijn er ook mensen en fabrikanten die wat meer van comfortabel houden

Dat valt echt nog wel mee hoor Frank.
Zelf noem ik het niet comfortabel maar ''communicatief''  :P
Uiteraard moet je niet uit de auto bonken, maar persoonlijk vind ik het heel fijn om in een wagen te rijden die goede wegligging en stuureigenschappen heeft en mij als bestuurder voldoende feedback en respons geeft over hetgeen er gebeurt onder de wagen en in de wagen.
Een goed onderstel hoeft per definitie zeker niet oncomfortabel te zijn en kan zelfs een goed compromis bieden tussen sportief/communicatief en comfortabel.
Voor mij biedt BMW dat, maar ik kan mij voorstellen dat er mensen zijn die dit nog te oncomfortabel vinden.
Daarbij is dit niet persé duits gerelateerd, want ik moet eerlijk zeggen dat een merk als Peugeot mij bijvoorbeeld ook vaak verbaast als het gaat over een mix van goed stuurgedrag en een stukje comfort. Een tijdje terug was ik gevraagd om wat testritten te maken met een Peugeot 208 (i.v.m. aanschaf van evt. nieuwe bedrijfswagens) en ik verbaasde mij echt over de rijeigenschappen van het ding.

Om het niet teveel een auto topic te maken vergelijk ik het maar met de weergave van (micro)details in de muziek.
De één wil een set die tegen het analytische aanzit en zoveel mogelijk aan detail moet kunnen weergeven, en de ander verkiest een set die een minder detailrijk, maar muzikaler, warmer beeld weet neer te zetten  ;)
Een compromis tussen beiden is misschien nog wel het mooiste, maar ook hier spelen persoonlijke voorkeuren uiteraard weer een grote rol.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Cyreg

Af-en-toe ook wel lekker om even snel door 'n 20-tal reacties heen te kunnen vliegen  ;)
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

Jumping Jack

Mijn wagen is eigenlijk best wel on topic want het is daar waar ik de laatste tijd het vaakst naar muziek luister  ;D.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

YamahaRXV

Citaat van: VANZOMERENG op februari  2, 2013, 11:45:45
ach houdt toch eens op met die slome auto's  :D

ik rijd altijd met 2 wielen op de grond, soms zelfs met 1  :nervous:

This my one....  :bigsmile:



Ah, nu wel zichtbaar  :clapping:
Mooi hoor, zeker het merk  :P

Maarre, graag appels met appels vergelijken en peren met peren ;)
Motoren met auto,s vergelijken is een vergelijking die compleet mank gaat als we praten over pk/gewicht verdeling en in mijn optiek niet echt een eerlijke...
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Citaat van: Cyreg op februari  2, 2013, 12:49:24
Af-en-toe ook wel lekker om even snel door 'n 20-tal reacties heen te kunnen vliegen  ;)

Selectief lezen heet dat  :D  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8