A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 27 gasten bekijken dit topic.

Pjotr27

Ik ken de Aston Trew DAC erg goed. Hij is echt prachtig, heb hem gehoord tegen een Weiss en die overklast hij compleet. Ik vind alleen de prijs te hoog. Dik 5000 euro is veel geld en je hebt alleen nog maar een DAC. Maar als geld geen rol speelt zou ik hem zeker op mijn shortlist zetten.
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

twani

Als je de M2 Young en de Astin Trew moest waarderen met een rapportcijfer, hoeveel verschil zit daar dan in?  Of klinken ze alleen en vooral ánders?

Pjotr27

Aston Trew is iets analoger qua sound door met name de buisjes. Verschillen in procenten is lastig ik heb ze niet allebei hier gehoord. Mijn m²tech vindt ik zonder Palmer voeding gelijk aan de marantz sa-7, met Palmer voeding is hij beter. De Astin Trew is met name in het laag veel beter als de sa-7. Ik heb nog niet het gevoel dat de Astin Trew heel veel beter  is als mijn young / Palmer combi. Dus zo iets van 8,5 voor young / Palmer, een 9 voor de Astin Trew. Maar goed 5500 om 1950 is ook veel prijsverschil. Dat zou ik graag investeren dan in een mooie platenspeler. Dan zijn beide dac's meteen kansloos...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

twani

Citaat van: Pjotr27 op februari  1, 2013, 20:52:00
Dat zou ik graag investeren dan in een mooie platenspeler. Dan zijn beide dac's meteen kansloos...
Dat vind ik nou zoooh geweldig aan jullie "plastic boys"  ;D. Als het om het zwarte goud gaat zijn jullie altijd oprecht en "genadeloos" enthousiast, heerlijk vind ik dat.... :pompom:

Pjotr27

Tja zwart goud heeft gewoon heel veel meer... Ik dacht altijd dat het wel meeviel tot ik tegen een oud Thorens draaitafeltje aanliep. Een mooi element erin, phonotrap erbij gekocht en draaien maar. Technisch wint een streaker of cd het makkelijk maar op het gebied van muzikaliteit en beleving...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

YamahaRXV

Citaat van: Pjotr27 op februari  1, 2013, 18:40:40
Ik ken de Aston Trew DAC erg goed. Hij is echt prachtig, heb hem gehoord tegen een Weiss en die overklast hij compleet. Ik vind alleen de prijs te hoog. Dik 5000 euro is veel geld en je hebt alleen nog maar een DAC. Maar als geld geen rol speelt zou ik hem zeker op mijn shortlist zetten.

Mooi om te lezen dat er hier mensen bekend zijn met de prestaties van de Astin Trew dac  ;)
Het is niet zo dat ik ser. interesse heb in deze dac, maar in het verleden heb ik erg veel plezier gehad van de erg muzikale en betrokken sound van Astin Trew.
De AT 2000+ en de AT 3500+ cd speler waren een mooie combi qua looks, maar ook gewoon heerlijk klinkend.
Mijn enige bezwaar over de set destijds was gebaseerd op de niet echt strakke en gedefinieerde laagweergave en een ietsje te weinig detailweergave.

Het merk was goed op weg m.i. , maar op één of andere manier heeft het bij Astin Trew een flinke tijd stilgestaan met de ontwikkelingen  :(
De AT 3500 + was een cd speler die overal goede recensies kreeg en de verwachtingen dat het merk zich in opgaande lijn verder zou gaan ontwikkelen waren eigenlijk bij iedereen aanwezig.
Toen dit uitbleef zag je op een gegeven moment verschillende dealers die componenten van dit merk tegen bodemprijzen gingen verkopen.
Eeuwig zonde, want persoonlijk vind ik dat het merk best wel potentie heeft.

Ik ben het wel met Theo en Pjotr eens dat de Concord dac te hoog geprijst is. Zeker gezien het imago wat toch wel wat deuken heeft opgelopen...... :(
Wel mooi te lezen dat deze dac dus wel degelijk goed presteerd.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani


BuSpu


Mitch--

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

twani


RubenV.

Mooie set Twani! Met toch een redelijke WAF-factor of vergis ik mij daarin?
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Mitch--

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

twani

Citaat van: RubenV. op februari  1, 2013, 22:43:22
Mooie set Twani! Met toch een redelijke WAF-factor of vergis ik mij daarin?
Mijn set is volledig WAF "approved" ;D. "Miss Monika" luistert iedere avond vanaf 10.00uur met me mee naar de muziek.

Zij zit dan lekker te rommelen op de laptop en ik op het forum en op Spotify, lekker muziek ontdekken...

Ze mist het ook echt als we s'avonds géén muziek kunnen luisteren :clapping:   


RubenV.

Citaat van: twani op februari  1, 2013, 22:47:42
Mijn set is volledig WAF "approved" ;D. "Miss Monika" luistert iedere avond vanaf 10.00uur met me mee naar de muziek.

Zij zit dan lekker te rommelen op de laptop en ik op het forum en op Spotify, lekker muziek ontdekken...

Ze mist het ook echt als we s'avonds géén muziek kunnen luisteren :clapping:

Dat is leuk om te horen. Samen naar muziek luisteren heeft toch iets extra's tov. alleen vind ik. Ik moet nu nog eens tijd vinden om al die 150+ pagina's hierdoor te gaan spitten, want uit de eerste pagina kan ik opmaken dit je huidige set niet hetgeen is waarmee je begonnen bent. Ik vind het altijd leuk om dit soort zoektochten terug te lezen. Met 150+ pagina's span je wel de kroon hier op het forum denk ik  ;) Heb ik iig weer wat leesvoer.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

twani

Citaat van: Mitch-- op februari  1, 2013, 22:43:48
ook altijd een mercedes en een rolex ? ;)
Ook op dat gebied heb ik mijn vrouw smaak "bijgebracht" ;). Ze sputtert niet meer tegen :D

Mitch--

Citaat van: twani op februari  1, 2013, 22:52:46
Ook op dat gebied heb ik mijn vrouw smaak "bijgebracht" ;). Ze sputtert niet meer tegen :D

:clapping:
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

RubenV.

Citaat van: twani op februari  1, 2013, 22:52:46
Ook op dat gebied heb ik mijn vrouw smaak "bijgebracht" ;). Ze sputtert niet meer tegen :D

Nog een BMW liefhebber hier, nice!
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

twani

Tja, ik ben mijn hele werkzame leven al autoverkoper/autogek dus dan kom je hier gemakkelijk op uit....

BMW is voor mensen die begrijpen dat autorijden leuk is... :P

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Deleted member


twani

Één van mijn favorieten (en die van Jan weet ik). De laatste met de jankende 6 in lijn.

RubenV.

Citaat van: twani op februari  1, 2013, 23:01:10
Tja, ik ben mijn hele werkzame leven al autoverkoper/autogek dus dan kom je hier gemakkelijk op uit....

BMW is voor mensen die begrijpen dat autorijden leuk is... :P

Toevallig, ik heb ook als autoverkoper gewerkt. De e46 m3 is nog altijd een all time favorite, hoewel ik zo'n hoog toerig 4pittertje als in de e30 m3 ook wel lekker vind  :D
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

twani

Dat is favoriet no. 2, haalden in volle racetrim 10500 rpm....  Heel af en toe rijdt er bij mij "achter op de baan" nog wel eens een ex DTM e30 :headbanging:

twani


twani