A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 25 gasten bekijken dit topic.

Jumping Jack

Citaat van: YamahaRXV op mei 20, 2012, 17:51:03
De vingerafdrukken van de hifi.nl medewerkers zitten er nog op......... ;)
Het exemplaar wat ik hier heb staan komt van de importeur en is gebruikt voor de recensie die te lezen was op hifi.nl  8)
(net als de set van Jumping Jack trouwens ;D)
:D

Ik moet bekennen dat ik het wel fijn vind om te zien hoe de set door anderen wordt beoordeeld. Donderdag een beperkte luistersessie gehad met een, niet zo actief, forumlid (EL34) om de voordelen van streaming te demonstreren. Hij vond de set heel erg goed en dat voor alle genres, alleen houdt hij meer van een warmere sound...

Ik lees graag de bevindingen over de essensio Jan!
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

YamahaRXV

Citaat van: twani op mei 20, 2012, 20:14:30
Jan, heb je nu ook Squeezeserver draaien? en waarop?   Veel plezier, ziet er spannend uit!
Bedankt ook nog voor je aanbod mbt de Kimber kabels maar ik wil geen jumperachtige oplossing, daarvoor heb ik juist de Atlas aangeschaft.

@Theo  Ja, ik heb Squeezeserver hier draaien op een simpele QNAP NAS TS 112 Turbo en dat werkt (tot op heden) zeer goed en probleemloos.
De Squeezeserver was niet voorgeinstalleerd, maar kon via een ''plug-in'' optie van de QNAP heel makkelijk geinstalleerd worden.
Wat dat betreft vind ik de QNAP,s zeer fijn in bediening en werking ;)
In het begin hield ik mijn hart vast met zo,n Squeezebox Touch (zeker na sommige schrikbarende verhalen.....), maar het is mij 100% meegevallen.
Door het mogen lenen van Henk z,n Touch was ik eigenlijk echt overtuigd van de gemakkelijke installatie.
De M1 Clic is niet te overtreffen op dit gebied, maar het is absoluut een ''makkie'' met de Touch.

Op mijn iPhone heb ik nu de app van Logitech voor de Touch en dat werkt ook zeer overzichtelijk en foutloos eigenlijk.

Jammer van de Kimber,s maar ik begrijp jouw argumenten hoor ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Citaat van: Jumping Jack op mei 20, 2012, 22:10:00
:D

Ik moet bekennen dat ik het wel fijn vind om te zien hoe de set door anderen wordt beoordeeld. Donderdag een beperkte luistersessie gehad met een, niet zo actief, forumlid (EL34) om de voordelen van streaming te demonstreren. Hij vond de set heel erg goed en dat voor alle genres, alleen houdt hij meer van een warmere sound...

Ik lees graag de bevindingen over de essensio Jan!

Ik had niet anders verwacht Nick  ;) ;D
Hoe is het met je plannen voor een andere versterker ?
Wat je eens zou moeten beluisteren op PMC is Leema Acoustics. Ik heb onlangs de Tucana gehoord en dat vond ik een wel erg goed klinkende versterker.
Enorm veel vermogensreserves, zeer open en gedetailleerd klinkend en ontzettend snel en ritmisch in de weergave.
De PMC,s hebben toch wel een versterker met ''ballen'' nodig vind ik.
Het heeft qua uiterlijk wel wat overeenkomsten met Roksan ;)
Goedkoop zijn ze niet; nieuw zitten ze rond de € 5000,00  :P

Nu het Northstar Design dac verhaal:

Voor alle duidelijkheid (om allerlei mogelijke reacties over luisterervaringen met deze dacs van anderen te voorkomen), onderstaande bevindingen zijn gebaseerd op mijn set, mijn akoestiek,etc.,etc.  >:(
Ik had hier al een week de USB DAC 32 staan en goed kunnen beluisteren en sinds vrijdagavond j.l. dus de Essensio Plus dac.

USB DAC 32:

** Veel hoorbaar (micro)detail (hoge resolutie) en een brede stage met goede plaatsing van stemmen en instrumenten.
** Veel ''lucht'' hoorbaar in het klankbeeld.
** Gedetailleerd, maar lekker muzikaal en vloeiend klinkend zonder scherpe randjes (gepolijst is misschien de goede benaming ??)
*   Goede laag + hoogweergave, maar in het middengebied soms ietsje te weinig body, waardoor deze dac wat minder ''pittig'' kan klinken.
     (hierdoor wel relaxed in de weergave, dus nooit luistermoeheid)

Essensio (plus versie met voorversterker mogelijkheid)

*    Goed gedetailleerd klinkend, maar ietsje minder (marginaal) dan de grote en duurdere broer.
**  Veel body en pit door een duidelijk grotere aanwezigheid van de middentonen weergave ( stemmen worden meer de ruimte in gebracht)
** 3 D weergave zeer goed te noemen (beter nog dan van de USB DAC 32, mogelijk door meer body en pit in het mid ??)
** Lekker ''actief'', pittig en ritmisch klinkend, maar nimmer luistermoeheid gevend.

De voorversterker functie heb ik even kunnen testen, maar die haalde het in mijn optiek niet bij die van de M6i.
De klank was wat meer laidback en digitaler qua klank.

In eerste instantie vond ik de Essensio wat tegenvallen en kwam het geluid niet zo los van de speakers als bij de USB DAC 32.
Na wat metingen met de multimeter kwam ik er achter dat de polariteit niet correct was en het stekker draaien leverde een bizar groot verschil op.

Typisch te noemen dat de USB DAC 32 wel de goede polariteit aangaf voor het stekker draaien; blijkbaar nemen de fabrikanten het niet zo nauw met de interne aansluitingen  :(

Mijn conclusie is dus dat de USB DAC 32 een heerlijk klinkende dac is met veel hoorbaar detail en een zeer aangename sound.
Met name in sets die wat pittig en met (te) veel attack spelen is dit een zeer goede dac.
Sets die wat meer pit en venijn zouden kunnen gebruiken zijn m.i. beter af met de Essensio.
Persoonlijk vind ik in mijn set de Essensio de fijnere dac. Het prijsverschil tussen de USB DAC 32 en de Essensio (plus) is het mij niet waard in ieder geval.
De voorversterkerfunctie op de plus versie is een mooie gadget, maar is voor mij niet noodzakelijk.
Wat wel mooi is op de plus versie is dat de uitgangsspanning perfect in te stellen is in 3 standen.

Een tijdje terug was ik met Henk (Onder013) flink in de weer om het 3D beeld nog wat te optimaliseren.
De USB DAC 32 speelde hier toen en naar mijn idee was de 3D weergave die deze dac liet horen goed te noemen, maar om een of andere (akoestische) reden kwam het nog niet helemaal perfect los....
In mijn situatie hangt er redelijk dicht (zo,n 80 cm) naast de linkerspeaker een vitrage die bijna over de gehele breedte van het huis de raampartij en de glazen schuifpui bedekt en naar mijn gevoel het afstraalgedrag van de linkerspeaker te veel benadeeld waardoor het 3D beeld mogelijk verstoord raakt.
Vanmiddag heb ik tijdens een uitgebreide luistersessie de vitrage compleet teruggetrokken en hoorde bij het beluisteren van de geijkte tracks van Roger Waters meteen wat de invloeden van de vitrage zijn.
De vitrage werkt als een soort absorber die het afstraalgedrag van de linkerspeaker dusdanig  negatief beïnvloed dat het ten koste van het 3D beeld gaat :o












Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Mooi verslag Jan. Die "pit/venijn" die je noemde was inderdaad wat minder via de usb dac. Dat gordijn was abosoluut verdacht, maar een kale raampartij is dat ook altijd. En dan heb je uiteraard ook nog te maken met de WAF-factor ;D

Zit er nu een kandidaat bij die het gaat worden, of ga je nog verder op jacht? In je vorige opzet met de clic was het en beetje venijn dat je miste. Zo te lezen is dat opgelost. Geen andere nadelen voor in de plaats gekomen? De wet van de voortdurende, maar verschuivende ellende heet dat ;)

ik ben zeer benieuwd wat of welke het uiteidelijk gaat worden.

Groet,

Henk

Bas Akkerman

Mooi hoe je je bevindingen hebt beschreven, heel duidelijk! Ga je ook nog de NAD M51 thuis testen?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Jumping Jack

Citaat van: YamahaRXV op mei 21, 2012, 00:52:39
Ik had niet anders verwacht Nick  ;) ;D
Hoe is het met je plannen voor een andere versterker ?
Wat je eens zou moeten beluisteren op PMC is Leema Acoustics. Ik heb onlangs de Tucana gehoord en dat vond ik een wel erg goed klinkende versterker.
Enorm veel vermogensreserves, zeer open en gedetailleerd klinkend en ontzettend snel en ritmisch in de weergave.
De PMC,s hebben toch wel een versterker met ''ballen'' nodig vind ik.
Het heeft qua uiterlijk wel wat overeenkomsten met Roksan ;)
Goedkoop zijn ze niet; nieuw zitten ze rond de € 5000,00  :P


Mooi en helder geschreven verslag, knap werk!
Mijn versterker-plannen staan op een heel laag pitje wegens te veel te doen en te weinig tijd. Ik ga binnenkort wel eens naar Alpha High End in Antwerpen om de SuperUnity te beluisteren en met een beetje geluk kan ik er ook de Majik DSM vergelijken. Die twee hebben mijn aandacht omdat ze komaf maken met alle toestellen en kabels die er nu staan... Beetje orde op zaken stellen, maar alleen op voorwaarde dat ik niet aan kwaliteit inboet natuurlijk. En de Plinius 9200 wil ik ook nog wel eens aan de tand voelen, waarschijnlijk overkill in mijn set maar ik vind hem zó mooi  :wub:.

We zien wel wat er uit komt, ik steek er niet al te veel energie in omdat het geen echte noodzaak is. Ik ben wel benieuwd hoe de all-in-ones presteren...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Bas Akkerman

Jack, het is een gok, maar als ik je set zo bekijk, is dat een "rock set". Dan zal Naim je wel aantrekken vermoed ik.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Jumping Jack

Ik speel nochthans niet zo vaak rock hoor Bas. Vooral jazz en singer/song, roots en americana (denk bv aan Lambchop, Calexico, Woven Hand, Tom Waits, Dylan). Obv een beschrijving die Garmt vorige week gaf, denk ik dat de Linn mij gaat bevallen door het open karakter. Ik hou wel van een transparante weergave, terwijl Naim toch het midden wat meer aanzet... Maar we zullen het moeten horen om het te weten!
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Bas Akkerman

Hoe mis kan ik het hebben? ;)
Maar ik zal wel verder op jouw topic gaan. Of Theo moet een drukke koffiecorner wel leuk vinden met, naast jouw ervaringen, de ervaringen van Jan en Henk erbij. ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Jumping Jack

Even welkom in mijn eigen topic Bas! En nu ga ik me in real life een koffietje zetten (Nespresso, alleen nog een kleurtje kiezen)  :coffee:
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

Citaat van: Bas Akkerman op mei 21, 2012, 09:21:19
Hoe mis kan ik het hebben? ;)
Maar ik zal wel verder op jouw topic gaan. Of Theo moet een drukke koffiecorner wel leuk vinden met, naast jouw ervaringen, de ervaringen van Jan en Henk erbij. ;D
Ja, vind ik zeker leuk, smaakt mijn koffie niet meer? ;D

Bas Akkerman

Je weet het, ik houd niet van koffie. Van het heerschap in dit topic des te meer hoor! ;)
Ik zal echt even gaan kijken wanneer ik langs kan komen. Benieuwd naar de set en de man achter de set.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Citaat van: Bas Akkerman op mei 22, 2012, 16:59:56
Je weet het, ik houd niet van koffie. Van het heerschap in dit topic des te meer hoor! ;)
Ik zal echt even gaan kijken wanneer ik langs kan komen. Benieuwd naar de set en de man achter de set.
Zit geen kwaad bij Bas ;D

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Citaat van: YamahaRXV op mei 21, 2012, 00:52:39
Ik had niet anders verwacht Nick  ;) ;D
Hoe is het met je plannen voor een andere versterker ?
Wat je eens zou moeten beluisteren op PMC is Leema Acoustics. Ik heb onlangs de Tucana gehoord en dat vond ik een wel erg goed klinkende versterker.
Enorm veel vermogensreserves, zeer open en gedetailleerd klinkend en ontzettend snel en ritmisch in de weergave.
De PMC,s hebben toch wel een versterker met ''ballen'' nodig vind ik.
Het heeft qua uiterlijk wel wat overeenkomsten met Roksan ;)
Goedkoop zijn ze niet; nieuw zitten ze rond de € 5000,00  :P

Nu het Northstar Design dac verhaal:

Voor alle duidelijkheid (om allerlei mogelijke reacties over luisterervaringen met deze dacs van anderen te voorkomen), onderstaande bevindingen zijn gebaseerd op mijn set, mijn akoestiek,etc.,etc.  >:(
Ik had hier al een week de USB DAC 32 staan en goed kunnen beluisteren en sinds vrijdagavond j.l. dus de Essensio Plus dac.

USB DAC 32:

** Veel hoorbaar (micro)detail (hoge resolutie) en een brede stage met goede plaatsing van stemmen en instrumenten.
** Veel ''lucht'' hoorbaar in het klankbeeld.
** Gedetailleerd, maar lekker muzikaal en vloeiend klinkend zonder scherpe randjes (gepolijst is misschien de goede benaming ??)
*   Goede laag + hoogweergave, maar in het middengebied soms ietsje te weinig body, waardoor deze dac wat minder ''pittig'' kan klinken.
     (hierdoor wel relaxed in de weergave, dus nooit luistermoeheid)

Essensio (plus versie met voorversterker mogelijkheid)

*    Goed gedetailleerd klinkend, maar ietsje minder (marginaal) dan de grote en duurdere broer.
**  Veel body en pit door een duidelijk grotere aanwezigheid van de middentonen weergave ( stemmen worden meer de ruimte in gebracht)
** 3 D weergave zeer goed te noemen (beter nog dan van de USB DAC 32, mogelijk door meer body en pit in het mid ??)
** Lekker ''actief'', pittig en ritmisch klinkend, maar nimmer luistermoeheid gevend.

De voorversterker functie heb ik even kunnen testen, maar die haalde het in mijn optiek niet bij die van de M6i.
De klank was wat meer laidback en digitaler qua klank.

In eerste instantie vond ik de Essensio wat tegenvallen en kwam het geluid niet zo los van de speakers als bij de USB DAC 32.
Na wat metingen met de multimeter kwam ik er achter dat de polariteit niet correct was en het stekker draaien leverde een bizar groot verschil op.

Typisch te noemen dat de USB DAC 32 wel de goede polariteit aangaf voor het stekker draaien; blijkbaar nemen de fabrikanten het niet zo nauw met de interne aansluitingen  :(

Mijn conclusie is dus dat de USB DAC 32 een heerlijk klinkende dac is met veel hoorbaar detail en een zeer aangename sound.
Met name in sets die wat pittig en met (te) veel attack spelen is dit een zeer goede dac.
Sets die wat meer pit en venijn zouden kunnen gebruiken zijn m.i. beter af met de Essensio.
Persoonlijk vind ik in mijn set de Essensio de fijnere dac. Het prijsverschil tussen de USB DAC 32 en de Essensio (plus) is het mij niet waard in ieder geval.
De voorversterkerfunctie op de plus versie is een mooie gadget, maar is voor mij niet noodzakelijk.
Wat wel mooi is op de plus versie is dat de uitgangsspanning perfect in te stellen is in 3 standen.

Een tijdje terug was ik met Henk (Onder013) flink in de weer om het 3D beeld nog wat te optimaliseren.
De USB DAC 32 speelde hier toen en naar mijn idee was de 3D weergave die deze dac liet horen goed te noemen, maar om een of andere (akoestische) reden kwam het nog niet helemaal perfect los....
In mijn situatie hangt er redelijk dicht (zo,n 80 cm) naast de linkerspeaker een vitrage die bijna over de gehele breedte van het huis de raampartij en de glazen schuifpui bedekt en naar mijn gevoel het afstraalgedrag van de linkerspeaker te veel benadeeld waardoor het 3D beeld mogelijk verstoord raakt.
Vanmiddag heb ik tijdens een uitgebreide luistersessie de vitrage compleet teruggetrokken en hoorde bij het beluisteren van de geijkte tracks van Roger Waters meteen wat de invloeden van de vitrage zijn.
De vitrage werkt als een soort absorber die het afstraalgedrag van de linkerspeaker dusdanig  negatief beïnvloed dat het ten koste van het 3D beeld gaat :o
Fantastische omschrijving weer Jan, ik ga mijn abonnement op het Blad "Stereo" maar opzeggen denk ik ;D
Één ding vraag ik me opeens heel erg af, dit heeft betrekking op "de Slee" als één van de referentienummers welke Henk en jij veelvuldig gebruiken ter beoordeling van alle passerende apparatuur. Ik herinner me dat een ander forumlid mij vertelde dat juist "Amused to Death" is opgenomen met een speciale techniek waardoor dit 3D effect zo sterk aanwezig is. Het brengt bij mij de gedachte naar boven dat juist dit album misschien helemaal niet geschikt is om de klank te beoordelen.
Jullie mening?

Bas Akkerman

#1015
Ik zou altijd meerdere nummers testen, zo verschillend mogelijk. Zelf heb ik rustige muziek met veel lagen (Waiting for the night van Depeche Mode), akoestische muziek (Dos Gardienas, Buena Vista Social Club), een rotte opname (Smells Like Teen Spirit, Nirvana), cymbals (Come To Me, Björk), bas (Silent Shout, The Knife). Kortom, van alles wat.

Aangezien Henk een week lang heeft getest, denk ik wel dat ie met meerdere nummers heeft getest. ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

YamahaRXV

Citaat van: twani op mei 22, 2012, 22:04:34
Fantastische omschrijving weer Jan, ik ga mijn abonnement op het Blad "Stereo" maar opzeggen denk ik ;D
Één ding vraag ik me opeens heel erg af, dit heeft betrekking op "de Slee" als één van de referentienummers welke Henk en jij veelvuldig gebruiken ter beoordeling van alle passerende apparatuur. Ik herinner me dat een ander forumlid mij vertelde dat juist "Amused to Death" is opgenomen met een speciale techniek waardoor dit 3D effect zo sterk aanwezig is. Het brengt bij mij de gedachte naar boven dat juist dit album misschien helemaal niet geschikt is om de klank te beoordelen.
Jullie mening?

Dank je voor het compliment Theo, maar zeg dat abonnement op ''Stereo'' nog maar niet op, zo goed ben ik er nou ook niet echt in 8)
Ik zie dat er weer e.e.a. aan reply is geplaatst, altijd interessant.  Ik heb de laatste dagen weinig tijd gehad om te lezen en posten door zeer actieve bezigheden op de zaak. (de schoorsteen moet tenslotte ook blijven roken  :P)

Wat betreft de cd van Roger Waters moet ik eerlijk melden dat ik de beste man niet kan bewonderen om zijn zangkunsten; vind het eigenlijk helemaal niets ;D
De akoestische effecten in de meeste nummers (met name Too much rope; ''de slee van Henk'' ;D en Perfect Sense part 1) zijn daarentegen wel weer interessant om de set (en de akoestiek) te testen op 3D weergave,detail/plaatsing.
Wat mij opvalt bij het vaak beluisteren van deze nummers is dat iedere verandering in de set hoorbaar wordt. Opstelling van de speakers, een andere interlink, akoestische ingrepen/veranderingen en ga zo nog maar even door.
Ik zie de betreffende nummers niet als muziek, maar meer als een hulpmiddel of controle ''tool''. Mijn vriendin en zoontje kunnen de horror film achtige stem in het nummer van Perfect Sense en de gehakte houtsplinters in Too much rope niet meer horen en lopen van ellende maar de huiskamer uit..... :o ;D
Verder ben ik het met jou eens Theo dat de muziek op de cd van Amused to Death helemaal niet geschikt is om een set te kunnen testen op een ''overall'' klankbeeld; daar is zeker wel andere (betere) muziek voor te vinden.
Zelf ben ik een bv. een liefhebber van vrouwelijke vocalen.

Om Henk z,n vraag nog even te beantwoorden: nee Henk, ik heb zeker nog geen definitieve keus gemaakt voor wat/welke dac.
Zoals al omschreven klinken beide Northstars in mijn set zeer prettig, maar ik zou toch graag bv. nog een NAD M51 of misschien wel een Wadia 121 dac hier willen horen voordat ik een definitieve keus maak.
Wadia heeft (zoals volgens mij al door Theo aangegeven) ook een riante ervaring op digitaal gebied.
De Wadia 121 dac is nog aardig vers want ik lees nog zeer weinig over deze dac. Ondanks dat het toch redelijke bekendheid geniet in high-end audio kringen is de verkrijgbaarheid ervan niet echt groot te noemen..... :o

Mochten jullie meer wetenswaardigheden hebben over deze Wadia dan hoor ik het graag ;)
Mijn interesse voor dit mooie ietwat eigenzinnige merk is in ieder geval gewekt.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

De slee en andere tracks van Amused zijn inderdaad niet bij uitstek geschikt om een set op muzikaliteit te beoordelen. Zoals Jan al aangaf kan je de componenten van je set (luidsprekers en interlinks en netkabels) wel redelijk op elkaar afstemmen. Daarna komt het afstemmen met muzikaliteit als eerste insteek.

De wadia komt in de test van het duitse audio er heel goed uit: 120 punten.
Zie ook: « Reply #932 on: May 14, 2012, 16:37:46 »

Test ontvangen?

groet,

Henk

YamahaRXV

@Henk, zag zojuist mail van we-transfer, bedankt nog hiervoor ;)
Zal straks op de zaak even de test downloaden en uitprinten.
Ben benieuwd wat er precies geschreven wordt over de Wadia.

Groet,

Jan
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Bas Akkerman

#1019
Dat is ook de reden dat ik 'Amused to death' nog niet heb. Waters vertelt meer op een zangerige toon dan dat hij zingt, brrr. Alle tinkeltjes ten spijt, dat maakt dat maakt dat ik er echt niet van kan genieten. Eigenlijk had de cd instrumentaal moeten zijn.
Wederom ben ik nieuwsgierig naar jullie toekomstige ervaringen met de Wadia. Puntentelling in een tijdschrift is grappig, jullie mening veel waardevoller.
Het liefst lees ik geen reviews en ga ik zo onbevooroordeeld mogelijk een test in.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted Member 2

Citaat van: Bas Akkerman op mei 23, 2012, 07:39:14
Dat is ook de reden dat ik 'Amused to death' nog niet heb. Waters vertelt meer op een zangerige toon dan dat hij zingt, brrr. Alle tinkeltjes ten spijt, dat maakt dat maakt dat ik er echt niet van kan genieten. Eigenlijk had de cd instrumentaal moeten zijn.
Wederom ben ik nieuwsgierig naar jullie toekomstige ervaringen met de Wadia. Puntentelling in een tijdschrift is grappig, jullie mening veel waardevoller.
Het liefst lees ik geen reviews en ga ik zo onbevooroordeeld mogelijk een test in.
Waters kan niet zingen. Wat hij wel kan is sfeer maken in de muziek. Het is allemaal een kwestie van smaak, maar voor iemand die niet van vooroordelen houdt hoor ik hier toch wel iets doorklinken. 8) Heb je zijn werk al eens een objectieve kans gegeven?

Bas Akkerman

Citaat van: Onder013 op mei 23, 2012, 09:19:07
Waters kan niet zingen. Wat hij wel kan is sfeer maken in de muziek. Het is allemaal een kwestie van smaak, maar voor iemand die niet van vooroordelen houdt hoor ik hier toch wel iets doorklinken. 8) Heb je zijn werk al eens een objectieve kans gegeven?
Dat moet ik ook nog wat meer doen. Mijn vooroordeel is dat ik iedereen zo lyrisch hoor doen over de cd en dan valt ie naar mijn idee tegen. Ik moet het dus meer op zichzelf zien.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

YamahaRXV

Citaat van: YamahaRXV op mei 23, 2012, 06:49:14
@Henk, zag zojuist mail van we-transfer, bedankt nog hiervoor ;)
Zal straks op de zaak even de test downloaden en uitprinten.
Ben benieuwd wat er precies geschreven wordt over de Wadia.

Groet,

Jan

Inmiddels contact gehad met Audiac (o.a. Wadia import) en de eerste exemplaren van de 121 zijn vandaag uitgeleverd aan een aantal dealers ;)
Laat ik toevallig uitgenodigd zijn bij een Wadia dealer om een eerste klankmatig vergelijk bij te wonen tussen de M51 van NAD en de Wadia 121 dac ;D
De dealer in kwestie is zeer enthousiast over de M51 en gaat morgen min of meer voor zich zelf een vergelijk trekken tussen beide dacs. :angel:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Bas Akkerman

Tof man! Heb je nog een derde luisteraar nodig? ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted Member 2

Dat wordt een spannende strijd tussen volgens mij nogal verschillend klinkende dac's als ik de North Stars er uiteraard bij neem.  :o

Veel plezier en wijsheid ::)

Henk