A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 33 gasten bekijken dit topic.

YamahaRXV

Citaat van: Jumping Jack op maart 14, 2012, 20:07:26
Zoiets is moeilijk te omschrijven, maar een laag fundament is voor mij niet meteen hetzelfde als bass. De PMC gaan laag en dat "tapijt" herken ik wel maar bv in het nummer Private Investigations van Dire Straits (wat iedereen wss wel kent) knallen de drums lekker droog en kort, zonder te blijven hangen. Dat is voor mij 'strak'. Of Charles Mingus' contrabas: gaat laag, maar je hoort wel elke pluk aan een snaar, het is geen brij van lage tonen...
Mss moet ik eens een filmpje proberen te maken ofzo...

@JJ  Hier nog een filmpje van een set zoals ik hem thuis wel wil hebben..... ;) :o
Alhoewel er ''overmodulatie'' hoorbaar is door de geluidsopname van de camera is wel het potentieel van de set goed hoorbaar.

http://www.youtube.com/watch?v=-CLGajtv-CA&feature=related

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

ChrisV

Citaat van: YamahaRXV op maart 14, 2012, 19:01:58

Er staat een nette set PMC OB1i te koop op MP in de kleur ''Oak''

Ben wel benieuwd hoe deze 3-weg PMC,s klinken.....


Ik zou sowieso eerder voor de OB1's gaan dan voor de FB1's, ook al is er in de nieuwprijs een flink verschil. Het verschil in weergave is best groot, met name op het punt van het middengebied.

Jumping Jack

Ik heb gisterenavond ook nog geprobeerd om eens een filmpje te maken, maar met mijn crappy Sony Handycam trekt het op niks, veel te veel ruis...
Het prijsverschil tussen de OB en de FB loopt wel flink op (+/- 2500). Sowieso mikken op tweedehands of een andere mooie aanbieding (zo heb ik ook mijn Signatures binnengehaald)...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

Citaat van: YamahaRXV op maart 14, 2012, 22:31:51
@JJ  Hier nog een filmpje van een set zoals ik hem thuis wel wil hebben..... ;) :o
Alhoewel er ''overmodulatie'' hoorbaar is door de geluidsopname van de camera is wel het potentieel van de set goed hoorbaar.

http://www.youtube.com/watch?v=-CLGajtv-CA&feature=related


Hoor ik daar PMC aan die andere M-power "zuigen" :headbanging:  Impressive die opstelling Jan!

Deleted Member 2

Citaat van: twani op maart 15, 2012, 23:06:29
Hoor ik daar PMC aan die andere M-power "zuigen" :headbanging:  Impressive die opstelling Jan!

Hij zou absoluut eerst maar eens bij jou op bezoek moeten en/of bij JJ. >:(
Ik heb het idee dat Jan zijn akoestiek wil verbeteren met een andere luidspreker.

twani

Citaat van: Onder013 op maart 16, 2012, 06:59:48
Hij zou absoluut eerst maar eens bij jou op bezoek moeten en/of bij JJ. >:(
Ik heb het idee dat Jan zijn akoestiek wil verbeteren met een andere luidspreker.
Dat weet ik niet Onder, ik denk dat Jan iig. eens zou bij JJ en mij zou moeten komen luisteren om zodat hij 2 compleet verschillende sets kan horen. Dán ook wordt het misschien iets duidelijker óf Jan wel iets mist in z`n huidige set, en zo ja wat spreekt dan meer aan, mijn set of die van JJ, alle twee fijne sets denk ik (ahum....  ;D)

Groet,
Theo.

Deleted Member 2

Citaat van: twani op maart 16, 2012, 10:47:51
1. Dat weet ik niet Onder, ik denk dat Jan iig. eens zou bij JJ en mij zou moeten komen luisteren om zodat hij 2 compleet verschillende sets kan horen.
2. Dán ook wordt het misschien iets duidelijker óf Jan wel iets mist in z`n huidige set, en zo ja wat spreekt dan meer aan, mijn set of die van JJ,
3. alle twee fijne sets denk ik (ahum....  ;D)

Groet,
Theo.

Eens met 1, 2 en met 3 ;D

YamahaRXV

Citaat van: twani op maart 16, 2012, 10:47:51
Dat weet ik niet Onder, ik denk dat Jan iig. eens zou bij JJ en mij zou moeten komen luisteren om zodat hij 2 compleet verschillende sets kan horen. Dán ook wordt het misschien iets duidelijker óf Jan wel iets mist in z`n huidige set, en zo ja wat spreekt dan meer aan, mijn set of die van JJ, alle twee fijne sets denk ik (ahum....  ;D)

Groet,
Theo.

Zoals jij het omschrijft Theo, zo zie ik het dus ook  ;)
Zoals al eerder aangegeven door mij ben ik zeker niet ontevreden over het totale klankbeeld; als de akoestiek bij mij zo slecht zou zijn dan zou m.i. het klankbeeld ook niet op het niveau kunnen zitten als waar het nu op zit. :-X
Met speakers je akoestiek wijzigen is natuurlijk niet mogelijk, wat wel kan is e.e.a. aanpassen in of AAN de huidige situatie binnen de aanvaardbare (cosmetische/optische) grenzen. De dingen die ik nog wil veranderen binnen deze ''marge'' zijn b.v. het plaatsen van wat ''modern art'' canvas op de muur achter de luisterpositie (in mijn optiek een groot reflectiepunt en dus nadelig, zeker bij het spelen op hogere volumes ;)
Verder heb ik geen zin om meer aanpassingen te gaan doen, want het betreft nog steeds een huiskamer en geen studio !
Bovenstaand verhaal heb ik ook uitvoerig besproken met de PMC dealer in mijn regio en deze gaf al aan dat mijn huidige situatie qua akoestiek niets minder is dan de gemiddelde luisterruimte (woonkamer) bij de meeste audio liefhebbers zolang er maar kan worden voldaan aan een aantal primaire voorwaarden qua plaatsing van speakers. (afstanden vanaf zijwanden en achterwanden).
Het argument dat een gepoorte (basreflex) speaker hier gevoeliger voor is dan een gesloten speakerkast of een transmissionline speaker is in mijn optiek zeker geen gezwets van deze dealer en is aan de hand van de vele luisterervaringen die er te vinden zijn op het web zeker een feit.
Zoals er bekend is dat bepaalde componenten goed met elkaar matchen (of ''mismatchen''), zo geloof ik ook in het feit dat een bepaalde speaker beter of minder goed kan matchen met de ruimte waar hij in staat opgesteld.
Mocht het zo zijn dat b.v. een PMC in mijn situatie net dat kleine beetje kan geven waarnaar ik op zoek ben dan bestaat er grote kans dat er een switch volgt, maar niet eerder voordat ik het zelf ervaren heb in MIJN situatie.
Als een dealer beweert dit (vrijblijvend)te kunnen bieden, dan is er maar één optie en dat is luisteren en vergelijken ;)


Daar is toch niets mis mee.....?!!















Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Héé Jan, 100 posts en Junior Member áf! kunnen we je eindelijk voor vol aanzien :P

Deleted Member 2

Citaat van: YamahaRXV op maart 16, 2012, 18:35:36

Daar is toch niets mis mee.....?!!


Daar is helemaal niks mis mee Jan.

Toch denk ik dat het interessant is om eens bij Theo langs te gaan een ook bij JJ.

Je bouwt dan wat referenties op.

YamahaRXV

Citaat van: twani op maart 16, 2012, 19:08:51
Héé Jan, 100 posts en Junior Member áf! kunnen we je eindelijk voor vol aanzien :P

Dank je Theo, krijg ik nu een lintje....? ;) ;D ;D


Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Citaat van: YamahaRXV op maart 16, 2012, 20:52:35
Dank je Theo, krijg ik nu een lintje....? ;) ;D ;D



Jij hebt géén decoratie nodig Jan, ging zónder ook al uitstekend ;) ;D

Deleted member

Citaat van: AbZ op maart 14, 2012, 13:40:20
Van VonS wordt wel eens gezegd dat ze te 'braaf' zijn of zo.  Dat zal je over PMC niet zo snel horen.
Heeft idd niets met de TL te maken.  Die is er alleen om lager te kunnen komen.

Toevallig heb ik dat zelf ook een keer gezegd maar ik denk persoonlijk dat dat komt door de KR versterkers waarmee ze in de regel gedemoot worden.  :) Het klinkt hier alles behalve 'braaf' namelijk maar heel levendig en life als de opname/productie het toestaat.  :)

edit: Von Schweikert noemt zijn ontwerp trouwens geen 'echte' transmission line. De VR serie heeft een zogenaamde "triple-chambered quasi-transmission line". Dat betekent dat er drie aparte "kamers" zijn in de baskast die ook onderling zijn verbonden en allemaal eindigen in een poort maar dit is dus iets anders uitgevoerd dan de "labryrint" transmission lines zoals van een PMC. Daar is de "lijn" in de regel veel langer. Ik begrijp 't zelf nog niet helemaal maar ik kon er wel iets over terugvinden in een beschrijving over de VR-2:

Citaat
The woofers are loaded by a unique method that Von Schweikert calls the Triple-Chambered Hybrid transmission line. On his website, he states, "Many non-engineers confuse the transmission line speaker with the older design called a labyrinth; while it is true that several companies use the labyrinth design to achieve a transmission line, a labyrinth is not necessary to achieve true transmission line performance. What defines a transmission line speaker is a non-resonant enclosure, with highly damped impedance peaks. The transmission line in the VR-2 uses custom-engineered woofers with suitable Theile/Small parameters for a tuned pipe/short-line with 100% stuffing density to eliminate cavity resonance and damp the impedance peaks of the drivers. Three separate woofer loading chambers using the Distributed Resonance principle: one highly damped chamber for the upper woofer, a large chamber for the second woofer utilizing 30% less density than the first chamber; the third chamber is formed by a combination of the two separate chambers; here is where we place the exit port tube. Note that these chambers are not formed by a section of labyrinth; they are formed by the inclusion of stuffing blankets."

twani

Citaat van: Antoine op maart 17, 2012, 13:39:30
Toevallig heb ik dat zelf ook een keer gezegd maar ik denk persoonlijk dat dat komt door de KR versterkers waarmee ze in de regel gedemoot worden.  :) Het klinkt hier alles behalve 'braaf' namelijk maar heel levendig en life als de opname/productie het toestaat.  :)

edit: Von Schweikert noemt zijn ontwerp trouwens geen 'echte' transmission line. De VR serie heeft een zogenaamde "triple-chambered quasi-transmission line". Dat betekent dat er drie aparte "kamers" zijn in de baskast die ook onderling zijn verbonden en allemaal eindigen in een poort maar dit is dus iets anders uitgevoerd dan de "labryrint" transmission lines zoals van een PMC. Daar is de "lijn" in de regel veel langer. Ik begrijp 't zelf nog niet helemaal maar ik kon er wel iets over terugvinden in een beschrijving over de VR-2:

Wel vind ik het jammer Antoine, dat Von Schweikert geen mooie luidsprekers meer maakt, de jouwe vond ik eigenlijk de laatste écht mooie VSèn...
Antoine , ik heb inmiddels Monique ontzettend op haar donder gegeven ;D ze had nog niets met de betaling gedaan :crazy: nou vraag ik je...Straks sta ik hier op het forum nog als wanbetaler te boek...

AbZ

Citaat van: twani op maart 13, 2012, 21:25:13Ter onderbouwing van Xanders betoog moet ik echter wel bekennen dat ABZ tijdens een korte luistersessie bij mij thuis, opmerkte dat hij ze heel mooi vond klinken maar dat we maar niét moesten gaan meten, hiermee waarschijnlijk netjes aangevende dat de Bass extensie toch wel van behoorlijke omvang was. Het was iets dat MIJ alleen opviel bij luider spelen, op gematigder volume vond ik het altijd wel mooi rond en vol klinken.....
Laat ik dit nog even nuanceren.  Wat ik hoorde was vooral een akoestisch probleempje dacht ik (plaatsing, room mode).  Ik zou dat niet alleen aan de speaker wijten.  Die is goed, en het was een extreem goede deal.

Citaat van: Antoine op mei 17, 2010, 20:11:22Daarnaast weet ik van Wimck, ook actief op dit forum dat hij dezelfde VR4's niet in een woonkamer maar in een kleine luisterkamer had staan zonder problemen.
Als ik Wimck goed begrepen heb was de zware bas toch een belangrijke overweging om de VR4 weer te vervangen.  (Toen ik commentaar gaf op de VR4 chez twani wist ik dat nog niet.)  Hmm, toch een 'lastige' speaker?

Inmiddels ook de VonS chez chansig gehoord, heel gunstig geplaatst in een ruimte met akoestisch plafond maar zonder bass traps.  Die vond ik heel mooi (en niet te braaf).  Versterking was trouwens ook prima  :)

twani

Citaat van: AbZ op maart 17, 2012, 19:50:20
Laat ik dit nog even nuanceren.  Wat ik hoorde was vooral een akoestisch probleempje dacht ik (plaatsing, room mode).  Ik zou dat niet alleen aan de speaker wijten.  Die is goed, en het was een extreem goede deal.
Als ik Wimck goed begrepen heb was de zware bas toch een belangrijke overweging om de VR4 weer te vervangen.  (Toen ik commentaar gaf op de VR4 chez twani wist ik dat nog niet.)  Hmm, toch een 'lastige' speaker?

Inmiddels ook de VonS chez chansig gehoord, heel gunstig geplaatst in een ruimte met akoestisch plafond maar zonder bass traps.  Die vond ik heel mooi (en niet te braaf).  Versterking was trouwens ook prima  :)
Al met al zijn deze Vons toch wel "Big Toys for Big Boys" echter wel voor diegenen die ze lekker kunnen plaatsen.
Als lastig heb ik ze nimmer ervaren, ik doel hierbij op een behoorlijke "Ease to Drive" (worden ook wel met buizen gevoerd!) geven de niet overmatige gevoeligheid voor de opstelling. Waarvoor ze echt goed voldeden was mijn gecombineerde HT/Stereo opstelling, allebei 2.0 overigens, want vanwege de "Groundstroking Bass" en de "Virtual Reality Tweeter" aan de achterzijde (welke oa voor het goede loskomen van de speaker en het kamervullende geluid zorgt)  kon ik in het  geval van films kijken (blurayspeler via DAC aan stereo set) zeer wél leven zónder Sub(s?) center en rears.....Das wel weer goed voor de WAF en de Portomonaie ;), het is maar dat potentieële kopers dat weten als ze deze geweldenaren gaan beluisteren bij BB&G ;)

Oh ja, het volume van deze Ambiënt tweeters kun je via een hoogwaardige draaiknop op de (2e) terminal aan de achterzijde aanpassen aan akoestiek en persoonlijke smaak, en natuurlijk de klankkleur van je bestaande set....eveneens een niet te onderschatten voordeel en bovendien een veel goedkopere manier van tweaken dan het dure "trial and error" traject  met stroom, speaker en signaal kabels.
Hier geef je gewoon een slinger aan de knop :bigsmile: zorgt er ook voor dat je in geval van een andere bron of versterker niet weer aan andere kabels moet, gewoon fijntunen met de eerder genoemde knop.....  

YamahaRXV

Zojuist nog even met de M1 Clic aan het spelen geweest en zag dat er weer een firmware versie update was ???
Volgens mij is hij redelijk ''vers''........?  @Theo heb jij onderstaande versie er ook al op staan of loop ik gewoon achter ? ??? ;D

De succesvolle Musical Fidelity M1 Clic heeft nieuwe software beschikbaar, versie 3.0.9.24

Via het menu in de M1 Clic kunt u deze software online ophalen en instaleren.
Met deze update komen er een aantal functies bij en zijn een aantal punten weer verbeterd: zeker de moeite waard!
• Further flash optimizations.
• FLAC176/24 supported.
• Support of Linn's uncompressed FLAC192 files (bit rate 9000 kbit/s) via Ethernet.
• Improvements of FLAC192 via USB.
• Dramatically improved overall system behaviour with FLAC192.
• Improvements with External Control Points.
• Dramatically improved system stability (fixed hang-ups and handling issues).
• Fixed some bugs with gapless playback.
• Displaying Album Art embedded in AAC files.
• Implemented anti aliasing for much better quality in Album Art and picture viewer.
• Album Art shown bigger.
• Increased text area in play view.
• Display optimizations.

Heb de set inmiddels even warm gespeeld en ik heb sterk het idee dat ik wat verschil in klank hoor...... :angel: :huh2:

Woensdagavond gaan we eens uitgebreid wat PMC,s aan de tand voelen met een M6i als versterker om eens te kijken wat die combi voor moois op kan leveren.
Op de lijst staan o.a. de OB1i, de FB1i, en de Twenty serie 23/24.


Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Moet niet gekker worden Jan, heb gisterenavond hetzelfde gedaan.... Stilletjes hoopte ik erop dat deze update bedoeld was om de Clic voor te bereiden op de beloofde bedieningspaneel App.. Inmiddels is dit mijn 2e update waar ik gisteren overigens bij toeval achterkwam omdat ik, net als jij, wat zat te pielen met het ding. Eigenlijk zou de Clic een melding in het scherm moeten geven als er een update beschikbaar is ( en hij zou de favorit lijst
lijst niet moeten wissen!) de klank ga ik op letten....ben overigens nog steeds heel happy met de bediening en de stabiliteit van het ding, geen enkele dropout of wat ook.

Deleted Member 2

Veel plezier en succes bij de PMC-dealer Jan. Weer dezelfde in het oosten van rotterdam? Als ik het assortiment zo zie is het een andere dealer.

Is je speler al verkocht? Er is een kleine kans dat ik een belangstellende weet. Hij is op jacht naar een model xx11xx voor weinig >:(

YamahaRXV

Citaat van: twani op maart 19, 2012, 22:16:16
Moet niet gekker worden Jan, heb gisterenavond hetzelfde gedaan.... Stilletjes hoopte ik erop dat deze update bedoeld was om de Clic voor te bereiden op de beloofde bedieningspaneel App.. Inmiddels is dit mijn 2e update waar ik gisteren overigens bij toeval achterkwam omdat ik, net als jij, wat zat te pielen met het ding. Eigenlijk zou de Clic een melding in het scherm moeten geven als er een update beschikbaar is ( en hij zou de favorit lijst
lijst niet moeten wissen!) de klank ga ik op letten....ben overigens nog steeds heel happy met de bediening en de stabiliteit van het ding, geen enkele dropout of wat ook.

Hahaha, grappig te lezen dit ;) ;D  Ik had ook gehoopt (of stiekem verwacht ;)) dat het een update was m.b.t. een mooie bedieningsapp, maar zover is het nog niet :-X
Ook hier volledig tevreden over het bedieningsgemak en de stabiliteit van de Clic :clapping:

Ik heb het idee dat de Clic na de update ietsje meer detail en een wat transparantere klank laat horen bij het afspelen van mijn FLAC bestanden.
Ook het contrast van het display lijkt toch wel weer wat verbeterd te zijn.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op maart 19, 2012, 23:24:37
Veel plezier en succes bij de PMC-dealer Jan. Weer dezelfde in het oosten van rotterdam? Als ik het assortiment zo zie is het een andere dealer.

Is je speler al verkocht? Er is een kleine kans dat ik een belangstellende weet. Hij is op jacht naar een model xx11xx voor weinig >:(

Hoi Henk, neen het is niet dezelfde dealer ;)  Deze zit wat verder rijden (+- 45 min.) bij mij vandaan en is ook Musical Fidelity dealer. (denk maar even aan een nummer van Blof, iets van de zeeuwse kust ;))
Hij heeft de M6i al luisterklaar staan in z,n demoruimte en heeft zelf al aardig wat indrukken opgedaan met de PMC FB1i - MF M6i combi en is hier naar eigen zeggen erg enthousiast over :angel:
Het voordeel is dat ik hier gewoon s,avonds ook op m,n gemak kan luisteren en ik heb in het verleden hier al wat aankopen gedaan ;)
De nieuwere Twenty serie van PMC zou met de M6i wat minder goed matchen dan met de oudere, maar goed bekend staande FB1i serie..... ???

Enfin, we zullen het allemaal wel gaan beleven; er staan nog vele opties open en ik heb geen haast, tenzij ik laaiend enthousiast wordt :angel:

De Marantz SA KI Pearl is nog te koop hoor. Met de prijs is mogelijk nog wel iets te doen denk ik ;)
De mogelijk geinteresseerde hoeft zich echt niet zorgen te maken over de staat van de speler. Die is gewoon perfect en in nieuwstaat 8)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Citaat van: YamahaRXV op maart 19, 2012, 23:47:24

De Marantz SA KI Pearl is nog te koop hoor. Met de prijs is mogelijk nog wel iets te doen denk ik ;)
De mogelijk geinteresseerde hoeft zich echt niet zorgen te maken over de staat van de speler. Die is gewoon perfect en in nieuwstaat 8)

Weet jij iets van hoe de spelers zich tot elkaar verhouden? ik heb ergens gelezen dat de Pearl in detail weergave ietsje beter presteert. De markt voor Cd spelers is wel heel erg lastig. Je zou die mooie speler in wat andere tijden al lang kwijt zijn. Zo heb ik een Teac loopwerk in de vMedevoort uitvoering te koop. het is schandalig wat ze daar voor durven te bieden. En dan zijn ze ook nog kwaad als ik nee zeg ;D


YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op maart 20, 2012, 00:10:27
Weet jij iets van hoe de spelers zich tot elkaar verhouden? ik heb ergens gelezen dat de Pearl in detail weergave ietsje beter presteert. De markt voor Cd spelers is wel heel erg lastig. Je zou die mooie speler in wat andere tijden al lang kwijt zijn. Zo heb ik een Teac in de vMedevoort uitvoering te koop. het is schandalig wat ze daar voor durven te bieden. En dan zijn ze ook nog kwaad als ik nee zeg ;D



De SA KI Pearl klinkt in tegenstelling tot de SA 11 (S2) wat pittiger (dynamischer) en wat minder Marantz laid back.
Heb een tijdje terug nog een review (6 Moons ?) gelezen van de SA KI Pearl en de reviewer in kwestie verkoos de SA KI Pearl uiteindelijk boven de SA 11 (S2), mede door de betere detaillering van de SA KI Pearl ;)


Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Citaat van: YamahaRXV op maart 20, 2012, 00:28:50
De SA KI Pearl klinkt in tegenstelling tot de SA 11 (S2) wat pittiger (dynamischer) en wat minder Marantz laid back.
Heb een tijdje terug nog een review (6 Moons ?) gelezen van de SA KI Pearl en de reviewer in kwestie verkoos de SA KI Pearl uiteindelijk boven de SA 11 (S2), mede door de betere detaillering van de SA KI Pearl ;)


De Cayin speler heb ik kort geleden aangeschaft, maar vertoont kuren. Hij slaat over ondanks dat er een nieuwe laser in is geplaatst. De dealer in het verre oosten van Nederland is al bezig maar het duurt wel erg lang. Als het nog langer gaat duren wil ik ontbinding van de koop, ondanks dat het een heel erg mooie speler is. Wie weet kom ik dan nog eens bij je shoppen... 8)

de speler heeft ook een digitale ingang als ik me niet vergis? optisch en Coax?

YamahaRXV

Citaat van: YamahaRXV op maart 20, 2012, 00:28:50
De SA KI Pearl klinkt in tegenstelling tot de SA 11 (S2) wat pittiger (dynamischer) en wat minder Marantz laid back.
Heb een tijdje terug nog een review (6 Moons ?) gelezen van de SA KI Pearl en de reviewer in kwestie verkoos de SA KI Pearl uiteindelijk boven de SA 11 (S2), mede door de betere detaillering van de SA KI Pearl ;)




@Henk  De zeer positieve review van de SA KIPearl is te lezen op Stereophile.com  ;)

Hieronder een klein stukje tekst uit de review ;)

But however the SA-KI-Pearl measures, it definitely did not sound the same as the SA-11S2. The Pearl produced a far more involving, lively, detailed sound. Though its transient performance was faster and cleaner, it managed to be just as free of grain and etch as the SA-11S2, which seemed to achieve that desirable result by softening and warming the sound.

The Pearl was also free of the SA-11S2's slightly syrupy overlay, which produced a warm, rich, relaxed tonal balance and an attack character that was "a bit soft and almost tube-like." Instead, the Pearl was refreshingly lighter, tighter, and faster, and definitely more involving. While the SA-11S2's decays "dropped off before being fully resolved," the Pearl's were far better resolved at low levels.

Not surprisingly, the SA-KI-Pearl's perceived resolution and especially its transparency, appeared to be far greater. I returned to the reference tracks I'd used for the SA-11S2 review: The Pearl delivered "Rainy Day Women #12 & 35," from Bob Dylan's Blonde on Blonde (SACD, Columbia), with far greater clarity and resolution, beginning with the opening syncopated drums—which, while still sounding appropriately deep and resonant, were less lumpy and thick, and were easily placed and separated within an acoustic space instead of blending into one another. Dylan's voice stepped forward of the instrumental mix and, because it now sounded less muffled and thick, was more convincing and of a more appropriate size. Instead of sounding merely pleasant, the recording was now more visually enticing without becoming overdetailed.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8