Aankoopadviezen stereoset, budget €7000. Luxe is vanaf morgen een vaste bewoner!

Gestart door Bas Akkerman, juni 9, 2011, 21:45:44

Vorige topic - Volgende topic

Martin!!!

Citaat van: garmtz op april  1, 2012, 18:10:28
De SuperNait is geprobeerd, zelfs met HiCap. Ook de Harbeth SHL5, maar ook niet genoemd. Beiden maakten dan ook weinig indruk.

Bij Bas dan neem ik aan  :o
mainly British stuff

Joris1971

Citaat van: AbZ op april  1, 2012, 16:55:02
Ik denk dat 20k bijna 3x zoveel is als 7k.  Er zijn ook weer sets te bedanken van 3x20= 60k, enzovoort.  So what?  Dit kan ik toch echt niet als probleem zien.  Je wil geld uitgeven?  Have fun!  Anderen kunnen meer uitgeven?  Get used it.

Dan moet Bas niet stellen dat het budget 7.000 euro is....

Bas Akkerman

Citaat van: AbZ op april  1, 2012, 17:53:39
Ik meende ook dat dit al gepasseerd was.
Daarom was ik ook verbaasd dat Garmt "het dilemma" wat jou betreft weer bespreekbaar herhaalbaar maakte.
Anderzijds begrijp ik ook wel dat het voor jou veel uitmaakt wie dat doet  ;)
Ik reageerde wel wat te pinnig op je AbZ, sorry daarvoor. Vanochtend om 4.00u op, naar Duitsland en om 16.00u weer thuis om anderhalf uur bij de reserves te moeten trainen. Maar daar moet jij niet de wrange vruchten van plukken.
Je hebt ook wel gelijk dat Garmt dat dilemma weer bespreekbaar maakte, maar het maakt mij niet uit of het van Garmt, jou of een ander is. Wat ik zeg, ik heb het nu eenmaal beluisterd, ook al besef ik me erg goed dat ik naar iets duurders heb geluisterd dan ik me bij voorbaat had voorgenomen. Dat gevoel brachten Garmt en jij weer naar boven en dat wringt. Wat ik heb gehoord is me alleen zo goed bevallen!  :wacko:

Kwartjes vallen vandaag wel erg laat heren... Natuurlijk is er nog altijd de optie om alleen met de cd/speler te gaan spelen. Een streamer kan op een later moment altijd nog. Iets om nog eens goed over na te denken dus.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

garmtz

Laten we het bij deze wijze woorden houden. Rust even lekker uit joh! ;)

Bas Akkerman

Citaat van: skyfox op april  1, 2012, 16:18:10
Zie ik in de marktsectie toch maar mooi een demo-Majik DS in de aanbieding door Bjorn... Iets voor jou, Bas? Kan je thuis de hele set op demo laten zetten en tegen een aantrekkelijke prijs kopen  :music:

Of natuurlijk nog even rustig naar Magnepan gaan luisteren. Wellicht zijn daar ook nog mooiere dingen mogelijk dan wat je al gehoord hebt.  :D
Ik heb hem ook gezien... zuuucht. Lol. Eerst überhaupt maar eens goed gaan overleggen met het thuisfront. Die trouwens not amused was toen ik thuis kwam met mijn verhaal en vertelde dat ik een set had gehoord die duurder was. Eerst maar eens een baan, dat zal schelen en dan kan ik ook makkelijker een keuze maken.

Citaat van: garmtz op april  1, 2012, 18:10:28
De SuperNait is geprobeerd, zelfs met HiCap. Ook de Harbeth SHL5, maar ook niet genoemd. Beiden maakten dan ook weinig indruk.
Citaat van: Martin!!! op april  1, 2012, 18:13:35
Bij Bas dan neem ik aan  :o
Ook dat zal ik nog even vermelden, ben ik inderdaad ook vergeten.
@Martin, je moet het wel in vergelijk met de andere sets zien. De Nait XS vond ik een "soepelere" versterker dan de SuperNait en SuperUniti. De SuperNait heb ik een tijdje erg mooi gevonden, juist door de schwung en het rauwe. Na een paar keer horen, ging me dat echter ook tegenstaan. Maar ik kan me goed voorstellen dat dat stoere, rauwe, krachtige geluid goed kan bevallen. Bij de "kleinere", intieme liedjes ging mij dat karakter alleen wat tegenstaan. Omgekeerd bij de "lieve" Linn die voor mij pit te kort kwam bij de rauwe liedjes. Smaak dus!

Citaat van: Joris1971 op april  1, 2012, 18:37:21
Dan moet Bas niet stellen dat het budget 7.000 euro is....
Zie mijn vorige reactie.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

vanzomereng

Goed bezig Bas...

Denk er aan 21 dec.2012 vergaat de wereld (kalender v/d Azteken houdt dan op)
zal je voor die tijd nog van je nieuwe set kunnen genieten  ;D
Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

Bas Akkerman

Citaat van: VANZOMERENG op april  1, 2012, 20:16:17
Goed bezig Bas...

Denk er aan 21 dec.2012 vergaat de wereld (kalender v/d Azteken houdt dan op)
zal je voor die tijd nog van je nieuwe set kunnen genieten  ;D
Wat mij betreft wel!

AbZ

Citaat van: Bas Akkerman op april  1, 2012, 20:10:41Omgekeerd bij de "lieve" Linn die voor mij pit te kort kwam bij de rauwe liedjes. Smaak dus!
Daar ik wel enigzins inkomen.  (Laat ik ook ff lekker subjectief doen... :) )  Bij de Linn streamers die ik heb gehoord in verschillende sets (zeker niet de minste) is mij ook opgevallen dat het met alle rust en kwaliteit ook wat behoedzaam overkomt.  In directe vergelijking zal een andere set allicht sneller (maar dan ook korter?) kunnen pleasen.  Anderzijds valt ook op dat Linn gebruikers zo'n akelig tevreden indruk maken, wat misschien meer zegt mbt de langere termijn.

Bas Akkerman

Citaat van: AbZ op april  1, 2012, 20:44:20
Daar ik wel enigzins inkomen.  (Laat ik ook ff lekker subjectief doen... :) )  Bij de Linn streamers die ik heb gehoord in verschillende sets (zeker niet de minste) is mij ook opgevallen dat het met alle rust en kwaliteit ook wat behoedzaam overkomt.  In directe vergelijking zal een andere set allicht sneller (maar dan ook korter?) kunnen pleasen.  Anderzijds valt ook op dat Linn gebruikers zo'n akelig tevreden indruk maken, wat misschien meer zegt mbt de langere termijn.
Heb ik ook over gedacht hoor, of dat geluid voor de langere tijd niet "beter" is. Regelmatig wil ik echter ook eens lekker "rocken" en dan zou het gemis zich toch wel laten voelen.

Oh, wel grappig om te vermelden. Ik ben donateur van het HTforum geworden. Ben vandaag precies een jaar lid en vond het wel leuk wat terug te doen.
Op deze plaats ook nog naar jullie mijn dank voor alle tips, advies, suggesties, luisterende oren, luisterbezoekjes, eigenwijze opmerkingen, discussies, maar bovenal (muziek)plezier!!!

Zo, en nu ga ik lekker naar bed. Met de Sony en Shure nog eventjes lekker wegdromen. Naar waar? Oh, dat merk ik vanzelf wel...

Martin!!!

Hup hup Bas nog steeds on-line schiet op naar bedje toe..............

mainly British stuff

Bas Akkerman

Daar ben ik weer! In het vorige verslag heb ik even wat aanpassingen gedaan. In het kort heb ik mijn ervaring met de SuperNait en mijn ervaring met de Harbeth Super HL5 toegevoegd. Hieronder heb ik het verslagje gezet van het luisterbezoek bij Hifi Studio Zwaard.

Bas Akkerman

Tweede luistersessie Hifi Studio Zwaard

Aan het einde van de zomer ging ik met forumlid Poldo naar Hifi Studio Zwaard. Het was mijn tweede luisterbezoek en ik was nóg groener achter mijn oren als het gaat om "hifi" dan nu, alhoewel het nu nog wel vrij nat achter mijn oren is. ;) De luidspreker die die keer en de keer erop indruk op mij maakte, was de Manger Zerobox 109. Nu ik aan het einde van mijn luistersessies kom, wilde ik deze monitor nog graag een keer horen.

Wat later dan gepland (ja, ik ben daar erg slecht in opgevoed) kwam ik aan bij Michel. Des te vervelender was het dat ik hem niet kon bellen. In de buurt van Rotterdam heb je niet alleen leuke audiozaken, blijkbaar zit er ook een centrale van de Vodafone. Michel nam het rustig op en zei dat alles al klaar stond. Omdat ik vergeten was te melden dat ik wilde gaan streamen, heb ik in eerste instantie met een cd-speler gespeeld, later ook met een streamer. Op zich was dit geen probleem, ik kan ook mijn USB-stick niet meer vinden.

De eerste set bestond uit de Sugden Audio CD21, de Sugden Audio A21a en de Manger Zerobox
Synergie – 6 Definiëring – 6,5 Spreiding – 8 Bas – 7
Het eerste nummer van Buena Vista Social Club is een vrij warm nummer en haast een caféopname, alsof je over straat loopt en uit één van de cafés muziek hoort. Op deze set is deze band echter behoorlijk scherp en er lijkt ook een heesje op de stem te zitten. Verder valt me op dat er in de toch wat kleinere ruimte sprake lijkt te zijn van een staande golf. Tenminste als dat het idee opwekt dat de basweergave twee keer is; de eerste keer uit de luidspreker daarna nog een keer een soort rollende echo.
Ik wacht het nummer verder niet af en ga meteen naar Waiting for the night. Ook dit hoort een vrij zwoele opname te zijn en weer valt het scherpe en felle hoog op. Daardoor zijn stemmen half en hoor ik alleen de hoogste noten van de stemmen. Dat leidt al snel tot luistermoeheid en wat op me afkomt is een vrij hard en digitaal geluid. Het geluid loopt een beetje in elkaar over en over het algemeen kan de scheiding een stuk beter, zoals de inmiddels befaamde 2e stem. Een positief punt vind ik de ruimtelijkheid van deze luidspreker, het staat los van de luidsprekers en heeft een behoorlijke diepte, alleen een wat minder breedte.
Smells like teen spirit... ik houd mijn hart vast. En terecht, anders was hij weggesprongen. Dit al felle nummer is niet te doen: geen klankkast, krijsende gitaren, nee dit is een brij.
Around the fish voor de spreiding nog heel eventjes. Dat gaat goed en is heel ruimtelijk met erg veel diepte. Echter ook halve stemmen en teveel nadruk op het midhoog.

De Van Medevoort MA240 neemt de plaats in van de versterker.
Synergie – 6,5 Definiëring – 7 Spreiding – 8 Bas – 7
Waiting for the night wordt wat meer naar achteren geplaatst en is wat compacter in geluidsbeeld. Het komt me wat gemoedelijker en softer over, de stemmen en instrumenten komen wel wat meer los. Maar ondanks dat het wat softer is, is het mij nog steeds wat te fel.
De electrische gitaar klinkt al wat natuurlijker en heeft meer klankkast. Ook de stem van Cobain is beter getroffen en heeft meer nuance. Het midhoog wordt nu echter nog steeds benadrukt, waardoor er meer vel van de drum dan lucht onder het vel is en de gitaren blijven krijsen. Kortom, nog steeds luistermoeheid. En dat is jammer, want de luidspreker is wel snel en geeft daardoor de benodigde energie aan het nummer.
Around the fish heeft op deze luidsprekers een prachtige diepte en ook hoogte, echt een sterk punt van deze weergevers. Met de verstaanbaarheid van de stemmen is niks mis. Halve stemmen moet ik zeggen, want er is geen sprake van borstkas.
Een zelfde effect is er bij Blaudzun. Door de hoge zang valt het gebrek aan laag in de borstkas niet zo op, maar wel bij het handenklappen. Alhoewel niet al te best opgenomen, klinkt dit toch echt als plastic op plastic en haast 'zweepachtig'.
Ik zet expres een nummer op waar de hoog-informatie mooi tot zijn recht kan komen en dat gebeurt. De bekkens in Come to me klinken prachtig en lijken wel uren uit te klinken. Guðmundsdóttirs stem staat mooi los en heeft veel lucht. Zou je alleen dit nummer horen, dan zou je deze set meteen kopen.

Tegen beter weten in wil ik toch wel verder met deze set, nu alleen met een koperen luidsprekerkabel.
Synergie – 7 Definiëring – 6,5 Spreiding – 7,5 Bas – 7
Stuivertje wisselen, dat is hoe ik het beste kan omschrijven wat er in de set gebeurt. Ik lever in op details en iets in op ruimtelijkheid waardoor het allemaal wat moffelig klinkt, maar de tonale balans is meer mijn smaak.
Waiting for the night wordt wat minder scherp en alleen de t/s-klanken zijn dat nog. Iets dat in de opname zit, dus dat vergeef ik nu wel. De 2e stem hoor ik nu ook beter. De set schrikt me nu wat minder af en daardoor begin ik ook langzamerhand meer in de muziek te komen.
Iets dat ik al vaker heb mee gemaakt en dat nu ook gebeurt, is dat ik mijn gehoor meer open stel als ik intens luister. Al staat de muziek op aardig volume, ik kijk vreemd op als ik links van me geklik hoor. Dat zit toch niet in de opname? Nee, het is Michel die achter de glazen wand, 4 meter verderop met zijn pen aan het klikken is. Raar gehoor heb ik toch. Maar jullie zitten niet te wachten op rare oren en geklik van pennen, hoe presteert de set verder?
Met de koperen kabel hoor ik wat meer hout in de gitaar en het nummer is iets minder krijsend. Wat me meteen opvalt is het basloopje dat ik beter kan volgen. Nirvana wordt haast nog muziek zo.
Eenzelfde met Around the fish. De piano die meer van hout wordt en daardoor letterlijk meer gewicht in het geluidsbeeld krijgt. De tinkeltjes maken het weer een feestje om naar dit nummer te luisteren en ik verbaas me daar een beetje over. De rustige nummers, bedenk ik me, die doen het best aardig op deze set.
Een druk nummer dan om mijn vermoeden te testen. Sweetest perfection dat snel dicht dreigt te lopen. En mijn vermoeden klopt, het wordt een brij en de stemmen en instrumenten lopen helemaal in elkaar over.

Van Michel hoor ik goede verhalen over de combinatie van een buizenversterker op de Mangers, dus we sluiten de Synthetis Flame aan op de Sugden cd-speler.
Synergie – 7,5 Definiëring – 7,5 Spreiding – 8 Bas – 6,5
Een softere bas, dat is wat ik meteen hoor in Waiting for the night. Een tweede dat me opvalt is de wat minder grote spreiding. Wat ik nu hoor is een geluidsbeeld iets achter de luidsprekers en er iets voor. Tonaal is de set wel veel meer in balans en ben ik terug in de flow die dit nummer heeft. Ondanks de softere bas hoor ik in de rest van het geluid wel meer details, zoals het bespelen van de gitaar of... ja, de 2e stem inderdaad die nu meer fluistert en een dieper bereik heeft.
Nog weer meer een betere electrische gitaar waar ik het naklinken van het hout beter hoor. Nou ja, de trillingen van de snaren door het hout dan. Ook de stem van Kurt is beter en heeft daardoor meer zeggingskracht. Het basloopje mag wel een stuk strakker, dat zwabbert nu.
Het nummer van The Nits is gedetailleerder en ik hoor dat sommige tinkeltjes gemaakt zijn door instrumenten van hout. Het geluidsbeeld is nog net wat beter geworden en ik hoor meer diepte- én hoogte informatie. Eerst de drum, dan de piano, de zang en op het hoogst de verschillende geluiden. De piano, die is krachtig, maar de lage tonen ook wat slap.
Voor de gein gooi ik Nil Sen La in de cd-speler en dit nummer laat de kracht van deze set horen. De echo in de zaal en het naklinken van de instrumenten zijn positieve punten. Het grote nadeel is dat de set meer nadruk legt op de houten instrumenten dan de overige. Om de Mangers voor mij lekker te laten klinken is dus een kleurende buizenversterker nodig. Verre van ideaal dus!

Ten slotte besluiten we de M1 Clic streamer van Musical Fidelity aan de Synthetis en Manger toe te voegen.
Synergie – 7 Definiëring – 7,5 Spreiding – 7,5 Bas – 6,5
Tsja, ik heb van alles beluisterd. Van Dire Straits tot Diana Krall. De "tsja" komt door het oneerlijk vergelijk dat ik maak met de DAC van de Resolution Audio Opus 21 cd-speler. Over het algemeen komen de bevindingen overeen met de vorige set, maar de M1 Clic levert wel wat in op de cd-speler van Sugden. Ten opzichte van die speler is deze weergave me veel te vlak, een vergelijk met de Opus durf ik niet eens te maken. Het klinkt niet eens echt digitaal met scherpe randjes, maar er lijkt over alle instrumenten en stemmen een dekentje te liggen. Haast laid-back en lui. Ik vind het lastig uit te leggen en zo klinkt het (zoals dat snel gebeurt) wat overdreven. Maar de muziek betrekt me niet, ook al ken ik Dire Straits echt wel en verwacht ik daar op zijn minst wat PRAT. Nee, dit is niet mijn set.

Zijn het dan wel mijn luidsprekers? Dat antwoord lijkt me duidelijk. De Mangers zijn snelle luidsprekers die in staat zijn een diep en hoog geluidsbeeld op te werpen. Maar ze hebben ook een geheel eigen, fel karakter dat ik op deze dag heb proberen te temmen. In mijn zoektocht heb ik gemerkt dat ik een luidspreker zoek die zo min mogelijk toevoegt of weghaalt van de keten ervoor. Die eerlijk laat horen wat de voorgaande set met de muziek doet. De Mangers lukt dat niet en vallen daardoor in mijn shortlist af. Ik denk op de terugweg aan één van de adviezen van een forumlid. Ik weet de naam van diegene niet meer en misschien waren het wel meerdere forumleden, maar die zei: "Pas op met luidsprekers die meteen opvallen. Die klinken leuk aan het begin, maar vermoeien op den duur." Voor mij een treffende beschrijving van de Manger Zerobox 109.

Bas Akkerman

Citaat van: StefaanD op april  6, 2012, 12:50:46
Bas altijd leuk je luisterverslagen te lezen zeer uitgebreid en to-the-point  :clapping:
Haha, dank je. Zit ik een beetje met dit weer binnen een luisterverslag te maken. :plain: Dan ben je niet goed ook. ;D
Ik verwacht trouwens nog wel wat reactie op mijn ervaring met de Clic. [droommodus] Of misschien is iedereen het wel met me eens... :blink: [/droommodus]

Poldo

Wat doet Zwaard eigenlijk allemaal met zijn sets/ruimte dat daar alles zo fel klinkt? Ik vond daar eigenlijk ook alles hard/fel klinken, terwijl dit bij andere zaken niet het geval was? Volgens mij zit daar iets niet helemaal lekker.
Leuk setje avi adm 9.1 rs met spotify premium, iphone 4s en apple tv.

Bas Akkerman

Citaat van: Poldo op april  6, 2012, 13:43:34
Wat doet Zwaard eigenlijk allemaal met zijn sets/ruimte dat daar alles zo fel klinkt? Ik vond daar eigenlijk ook alles hard/fel klinken, terwijl dit bij andere zaken niet het geval was? Volgens mij zit daar iets niet helemaal lekker.

Goede vraag, ik denk dat het vooral ook door het glas komt in de luisterruimte. En eerlijk gezegd denk ik ook dat het smaak is, de beginnende set (bekabeling, versterker én luidspreker) was van nature al fel. Maar mij is het al snel te fel en schel hoor, dat klikken van die pen zegt ook wel wat denk ik. Dus zie ook dit verslag als een weergave van hoe ik het ervaren heb en vooral ook in relatie tot wat ik eerder heb gehoord. Voor een ander kan deze set bijvoorbeeld weer op een goede manier pittig zijn.

Poldo

Xander32

Citaat van: Poldo op april  6, 2012, 16:44:27
Heb je de Ovators al gehoord?

:withstupid:

Voorts weer mooie verslagen Bas, hulde. Als ik het laatste verslag lees (Zwaard) dan kan jij weer een optie wegstrepen, dan rest nu alleen nog de ... Harbeth Monitor 30 !

Ben benieuw waar jouw euris naar toe gaan (Harbeth & .¿.).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Bas Akkerman

Citaat van: Poldo op april  6, 2012, 16:44:27
Heb je de Ovators al gehoord?
Nee, nog niet. Ik weet ook niet zeker of ik ze nog ga beluisteren. Heb jij ze beluisterd? En zo ja, hoe vond je ze?

Citaat van: Xander32 op april  6, 2012, 18:55:11
:withstupid:

Voorts weer mooie verslagen Bas, hulde. Als ik het laatste verslag lees (Zwaard) dan kan jij weer een optie wegstrepen, dan rest nu alleen nog de ... Harbeth Monitor 30 !

Ben benieuw waar jouw euris naar toe gaan (Harbeth & .¿.).
... en Blumenhofer wil ik nog eens horen. De Magnepan wil ik nog mooi gaan matchen met apparatuur, dat is ook een mooie luidspreker, maar dat is genoegzaam bekend.

Poldo

Ik heb de s400 heeeel even gehoord, ik had helaas geen tijd meer, om ze echt goed te beluisteren, ik fixeer mijzelf ook niet meer echt op speakers die van mij zijn wel blijvertjes. Misschien binnenkort wanneer ik wat kabels ga halen dan ga ik ze nog even beluisteren.

Bas Akkerman

Citaat van: Poldo op april  6, 2012, 19:34:24
Ik heb de s400 heeeel even gehoord, ik had helaas geen tijd meer, om ze echt goed te beluisteren, ik fixeer mijzelf ook niet meer echt op speakers die van mij zijn wel blijvertjes. Misschien binnenkort wanneer ik wat kabels ga halen dan ga ik ze nog even beluisteren.
Omdat je zo vroeg of ik ze gehoord had, dacht ik dat ze indruk hadden gemaakt of zo en dat het een tip is ze te beluisteren. Leuk om te lezen dat je van je set geniet Poldo!

Martin!!!

Ik heb Overtor s400 wel beluisterd en bij mij hebben ze geen al te grote indruk achtergelaten, de s600 vond ik daarentegen wel weer heel erg mooi, maar dat is meteen danook weer een geheel andere prijsklasse.

Tsja de Harbeth'tjes :inlove:
mainly British stuff

Poldo

Citaat van: Martin!!! op april  6, 2012, 19:52:11
Ik heb Overtor s400 wel beluisterd en bij mij hebben ze geen al te grote indruk achtergelaten, de s600 vond ik daarentegen wel weer heel erg mooi, maar dat is meteen danook weer een geheel andere prijsklasse.

Tsja de Harbeth'tjes :inlove:

Waarin viel de s400 tegen? En met welke apparatuur heb je ze beluisterd?

Martin!!!

Citaat van: Poldo op april  7, 2012, 16:00:00
Waarin viel de s400 tegen? En met welke apparatuur heb je ze beluisterd?

De s400 heb ik beluisterd op de NAC 282 en NAP 250 en de CDX 2. Vond ze nogal vlak en emotieloos klinken, ik  had veel meer van deze combi verwacht. Ligt misschien ook wel aan de luisterruimte, vierkant, hoog harde vloer en aan 1-zijde veel glas. Ik kreeg er eigelijk gewoon geen 'gevoel' bij ondanks het feit dat ik er toch minstens een uurtje mee aan het spelen ben geweest.
mainly British stuff

Poldo

Citaat van: Martin!!! op april  7, 2012, 17:04:27
De s400 heb ik beluisterd op de NAC 282 en NAP 250 en de CDX 2. Vond ze nogal vlak en emotieloos klinken, ik  had veel meer van deze combi verwacht. Ligt misschien ook wel aan de luisterruimte, vierkant, hoog harde vloer en aan 1-zijde veel glas. Ik kreeg er eigelijk gewoon geen 'gevoel' bij ondanks het feit dat ik er toch minstens een uurtje mee aan het spelen ben geweest.

ok duidelijk, ik ga ze binnenkort toch ook eventjes luisteren dan, ik was er altijd al erg benieuwd naar, zeker omdat ik de "naim" sound van de apparatuur altijd wel lekker vind.