Aankoopadviezen stereoset, budget €7000. Luxe is vanaf morgen een vaste bewoner!

Gestart door Bas Akkerman, juni 9, 2011, 21:45:44

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Xander32

Citaat van: Bas Akkerman op april 11, 2012, 22:47:35
Missen is een groot woord. Ik heb echter wel ervaren dat een subwoofer monitor luidsprekers mooi kan ondersteunen. Vloerstaanders ook trouwens. Dus de meerwaarde van een subwoofer zie ik wel.

:withstupid:

Tot op heden heb ik m`n subs altijd goed kunnen integreren en deze altijd van meerwaarde ervaren, ongeacht of deze nou monitoren of zuilen moesten aanvullen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

Citaat van: Xander32 op april 12, 2012, 19:21:13
:withstupid:

Tot op heden heb ik m`n subs altijd goed kunnen integreren en deze altijd van meerwaarde ervaren, ongeacht of deze nou monitoren of zuilen moesten aanvullen.
Vanwaar de "I'm with stupid"? Dan zijn we het toch met elkaar eens? ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Mordante


garmtz

Juist als je de sub parallel aan de speakers hangt, krijg je vaak de beste match.

Bas Akkerman

Daarbij komt dat ik een subwoofer in de stereo-opstelling mee wil laten spelen, dat is denk ik toch wel anders dan in een HT-setup.

Overigens heb ik aanstaande donderdag misschien een tweede luisterbezoek aan Studio Alkmaar, ik houd jullie op de hoogte...!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

skyfox

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Bas Akkerman

Citaat van: skyfox op april 24, 2012, 12:25:41
Ik ben benieuwd naar je ervaringen in Alkmaar!  :pompom:
Die laten nog even op zich wachten. Het wachten is nog op de Lavardin IS Reference, die wil ik nog in combinatie met de Magnepan horen.
Op 18 mei heb ik in ieder geval al een afspraak staan bij Beter Beeld en Geluid. Linda is dan ook vrij en dan heeft ze eindelijk eens de mogelijkheid te horen waar ik nou steeds zo enthousiast over doe!  :smile:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Dr.Bedlo

Wordt wel steeds nieuwsgieriger of en wanneer Bas tot een definitieve aanschaf overgaat?
Quad vintage.

Bas Akkerman

Citaat van: fred19633 op april 25, 2012, 12:02:27
Wordt wel steeds nieuwsgieriger of en wanneer Bas tot een definitieve aanschaf overgaat?
Ja en in de zomer. ;)
Edit: van dit jaar welteverstaan.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Jumping Jack

Haha, goed dat je die edit er bij hebt geplaatst. Een mens zou nog gaan twijfelen  ;)!

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Bas Akkerman

Citaat van: Jumping Jack op april 25, 2012, 12:17:57
Haha, goed dat je die edit er bij hebt geplaatst. Een mens zou nog gaan twijfelen  ;)!


Meer voor mezelf dan voor anderen hoor. Lol.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Naast de afspraak om op 18 mei met mijn vrouw te gaan luisteren bij BB&G, heb ik nu ook een afspraak staan voor 10 mei bij Studio Alkmaar.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

skyfox

Pfff, dat duurt dan nog wel even totdat we weer mooie verslagen kunnen gaan lezen...   :omg:

Ben benieuwd hoe je vrouw het audiogeweld gaat ervaren. Ik hoop dat ze er (bijna) net zo enthousiast over is als jij!!  :thumbs-up:
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Bas Akkerman

Citaat van: skyfox op mei  3, 2012, 13:45:56
Pfff, dat duurt dan nog wel even totdat we weer mooie verslagen kunnen gaan lezen...   :omg:

Ben benieuwd hoe je vrouw het audiogeweld gaat ervaren. Ik hoop dat ze er (bijna) net zo enthousiast over is als jij!!  :thumbs-up:
Dat duurt wel even inderdaad... ;)
Ze zal niet zoveel interesse hebben in de spulletjes, maar ik hoop dat ze de ene cd na de andere (Mika, Paul McCarthney, Nick Astley, Adele en Simple Red, Caro Emerald) gaat luisteren omdat het zo lekker klinkt. ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

skyfox

Aan haar muzieksmaak zal het in ieder geval niet liggen... Leuk luisterrijtje!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Bas Akkerman

Nog even een update voordat het forum twee dagen gesloten is.

Morgen ga ik naar Alkmaar om daar de Magnepan weer aan de tand voelen. Versterking gaan we sowieso testen met Lavardin IS Reference en Lyngdorf.  Wellicht is er ook nog een klein beetje (financiële) ruimte voor demo-modellen van Nagra en Spectral.

Daarnaast wil ik uitgebreid luisteren naar verschillende DAC's. Zodra ik tijd heb, zal ik natuurlijk weer mijn ervaringen door middel van dichtvorm met jullie delen. ;) Verwacht dit echter niet eerder dan maandag, want wederom heb ik van het weekend rolstoelhockey (beker en NL team).
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Wat later dan gedacht, maar ik verwacht het verslag vandaag online te hebben. Ik ben gisteren nogmaals naar Alkmaar gegaan, dus ik zal ook die ervaringen erin meenemen.

Morgen naar BB&G voor de tweede referentieset. Ik ben erg benieuwd hoe me dat weer zal bevallen. Ik heb het zo kort op elkaar gepland, om te proberen een soort A-B vergelijk te kunnen uitvoeren. De sets staan immers niet naast elkaar, dus het is vertrouwen op mijn audiogeheugen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

skyfox

Oe, spannend!! Ben erg benieuwd. Was Linda ook mee naar Alkmaar?
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

chansig

Tsja en dat audiogeheugen is te vergelijken met die van een goudvis...evengoed veel plezier.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

Citaat van: chansig op mei 17, 2012, 10:42:51
Tsja en dat audiogeheugen is te vergelijken met die van een goudvis...evengoed veel plezier.

Gr Hans
?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

chansig

Een goudvis heeft een geheugen van 2 seconden (als ik niet overdrijf) en het audio geheugen, na ik heb begrepen, is hier dus enigszins mee te vergelijken.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Bas Akkerman

Citaat van: chansig op mei 17, 2012, 11:55:00
Een goudvis heeft een geheugen van 2 seconden (als ik niet overdrijf) en het audio geheugen, na ik heb begrepen, is hier dus enigszins mee te vergelijken.

Gr Hans
Dat wordt dus heeel snel naast elkaar luisteren dus. :P

Wel interessant om te weten hoe je verschillen in geluid kan horen zonder auditief geheugen. Hoe werkt dat dan?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Citaat van: skyfox op mei 17, 2012, 10:40:52
Oe, spannend!! Ben erg benieuwd. Was Linda ook mee naar Alkmaar?
Nee, die moest werken. Ze voelt zich nu alleen niet lekker en is hondsmoe, dus het is maar de vraag of ze morgenochtend mee gaat. :(
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

chansig

Citaat van: Bas Akkerman op mei 17, 2012, 12:10:49
Dat wordt dus heeel snel naast elkaar luisteren dus. :P

Wel interessant om te weten hoe je verschillen in geluid kan horen zonder auditief geheugen. Hoe werkt dat dan?

Ik zeg niet dat het er niet is...alleen (om het een beetje scherp neer te zetten de goudvis erbij gehaald) ons geheugen op auditief niet zo heel erg sterk is.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.