Aankoopadviezen stereoset, budget €7000. Luxe is vanaf morgen een vaste bewoner!

Gestart door Bas Akkerman, juni 9, 2011, 21:45:44

Vorige topic - Volgende topic

RubenV.

Citaat van: Bas Akkerman op januari 15, 2012, 12:57:03
Wat me nou overkomt... :blink:

We zijn aan het ontbijten, beetje tv kijken. Zeg ik tegen mijn vrouw: "Wat zou je er van vinden als we de tv verplaatsen naar een ander gedeelte van de huiskamer?" Mijn vrouw: "Oh, wat mij betreft gaat ie helemaal weg uit de woonkamer. Dan kijken we wel in de slaapkamer of HT ruimte." Ik vraag haar vervolgens of we dan ook de loveseat kunnen verplaatsen en zo meer mogelijkheden hebben om luidsprekers te plaatsen. Mijn vrouw antwoordt letterlijk: "Ja, je moet toch het huis inrichten naar je luidsprekers en niet andersom."

Waar kan ik haar nomineren voor WAF-vrouw van het jaar? ;)

Nou zijn er weer wat (edit:) meer mogelijkheden om luidsprekers te plaatsen.

Of was dit sarcasme?  ;D
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Bas Akkerman

Haha, nee. Ik dacht ook dat ze een grapje maakte, maar ze meende het echt. 15 minuten later ook nog...!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

S@m

Citaat van: Bas Akkerman op januari 15, 2012, 15:52:26
Haha, nee. Ik dacht ook dat ze een grapje maakte, maar ze meende het echt. 15 minuten later ook nog...!

Daar moet iets achter zitten. Als dat niet de stok achter de deur is om snel een stereoset aan te schaffen dan is het waarschijnlijk territoriumdrift voor het HT gebeuren...

Bas Akkerman

Citaat van: S@m op januari 15, 2012, 15:59:11
Daar moet iets achter zitten. Als dat niet de stok achter de deur is om snel een stereoset aan te schaffen dan is het waarschijnlijk territoriumdrift voor het HT gebeuren...
Territoriumdrift voor het HT-gebeuren...  :clapping:

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

skyfox

Maarre, wanneer ga je terug om te luisteren naar de Maggies op de andere Lavardin te luisteren en heb je al een datum voor het bezoekje aan BB&G?

En zoals we al eerder zeiden, we hebben allebei echt een topvrouw :)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Bas Akkerman

Weet ik nog niet. Wil eerst nog naar ACF Audio en misschien nog een andere winkel waar ik nog niet ben geweest. Daarna ga ik even voor mezelf samenvatten wat ik waar nog een keer wil horen.
Klopt, hebben we ook. Nou ja, die van jou kan ik moeilijker weten, maar ik geloof je op je woord. ;)

johnhifi

Draaitafels, cd spelers, dvd spelers, een laserdisc speler, een streamer, veel te veel versterkers en speakers, ditjes en datjes.... 3500 cd's, een paar honderd lp's en dvd's... Nu nog een plan bedenken om het allemaal logisch neer te zetten (of een groter huis kopen).

Bas Akkerman

Citaat van: johnhifi op januari 29, 2012, 09:40:01
En, hoe is 't er nog mee?
Goed, heb het gewoon (te) druk en daardoor weinig tijd. Ik heb ook relatief weinig vakantie-uren vanwege een half jaarcontract. En de uren die ik heb, gaan op aan sport. Over anderhalve week ga ik vijf dagen naar Malmo voor een sledgehockeytoernooi. Het is trouwens maar de vraag of dat contract verlengd wordt. Dus wie weet binnenkort toch weer meer tijd. :dozingoff:

Ik sta wel te springen om weer ergens te gaan luisteren. Mooie, wellicht nieuwe spulletjes om te ervaren. Het is dus niet dat ik de interesse verloren heb!

Xander32

Wel tijd maar geen inkomsten (door arbeid) lijkt mij ook geen goede basis voor een nieuwe set a € 7000,-  ???.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

Citaat van: Xander32 op januari 29, 2012, 10:14:26
Wel tijd maar geen inkomsten (door arbeid) lijkt mij ook geen goede basis voor een nieuwe set a € 7000,-  ???.
Klopt, helaas. (zuuuuucht :confused:)
Het zal dan ook later zijn dat ik alles zal kunnen kopen. Nu is die €7000,- al lang beschikbaar, maar als je werkeloos bent, ga je dat niet uitgeven. Nou ja, voer voor een ander topic...

Xander32

Citaat van: Bas Akkerman op januari 29, 2012, 10:31:02
Klopt, helaas. (zuuuuucht :confused:)
Het zal dan ook later zijn dat ik alles zal kunnen kopen. Nu is die €7000,- al lang beschikbaar, maar als je werkeloos bent, ga je dat niet uitgeven. Nou ja, voer voor een ander topic...
Ach, het is ook mooi (beter?) om een droom na te jagen (en daar een tijdje voor te moeten sparen), toch?

Enne; je hebt dan een goed excuus om nog veel en lang luistersessies aan te gaan en daarvan jouw uitgebreide en boeiende verslagen hier te posten! " Ieder nadeel heeft ..."

;)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

Die verslagen blijven nog wel even komen hoor! En ik hoef niet meer te sparen voor de set, dat geld was al beschikbaar voordat ik aan de zoektocht begon. Het is gewoon dat ik geen €7000,- uit ga geven als ik geen eigen steentje bijdraag aan de inkomsten. Dat vind ik niet fair naar mijn vrouw.

Bas Akkerman

Weer even een kleine update. Morgen is mijn laatste werkdag en dan moet ik weer solliciteren. De tijd dat ik geen werk heb, ga ik optimaal gebruiken om mijn stereospeurtocht te vervolgen.

Te beginnen met aanstaande vrijdag, dan is er de Harbeth-show bij BB&G. Nou heb ik niet zozeer problemen om daar naar toe te komen, als wel op een christelijk tijdstip thuis te komen. Vandaar het volgende verzoekje;
Wie-o-wie komt er uit de buurt van Den Haag, gaat er naar de Harbethshow op vrijdag én vindt het goed dat ik met diegene meerijd? Graag je reactie!

garmtz

Je mag wat mij betreft ook met mij meerijden, maar dan ga je wel echt als laatste weg... ;)

Bas Akkerman

Citaat van: garmtz op februari 28, 2012, 19:52:22
Je mag wat mij betreft ook met mij meerijden, maar dan ga je wel echt als laatste weg... ;)
Zoals de landgenoten van Harbeths makers zo mooi zeggen: That's an offer I can't refuse!

garmtz

Citaat van: Bas Akkerman op februari 28, 2012, 20:20:15
Zoals de landgenoten van Harbeths makers zo mooi zeggen: That's an offer I can't refuse!

Die staat dan sowieso!

Bas Akkerman

Top! Mocht er iemand deze clown op de heenweg naast zich dulden, ik hoor het graag. Altijd gezelliger samen dan alleen in de trein.

skyfox

Heel veel plezier bij de Harbeth show! Ik ben best wel benieuwd geworden hoe ze klinken, maar heb helaas al andere plannen. Nou ja, helaas, heb een verjaardag, best gezellig natuurlijk.

Ik kijk alweer uit naar je luisterverslag!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Mordante

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Bas Akkerman

Citaat van: skyfox op februari 28, 2012, 20:35:19
(...)Ik kijk alweer uit naar je luisterverslag!
Wie zegt dat dat er komt!?

Ok, vooruit dan ;)

Citaat van: Jumping Jack op februari 28, 2012, 20:47:35
Luxe heeft geen haast Mordante  :D

Juist! Hoewel ik soms best meer tijd zou willen hebben. Ongevraagd krijg ik dat nu, zodat de tocht weer verder kan gaan.

Bas Akkerman

Hier een verslagje van hoe ik de Harbeth-avond heb ervaren.

Dr.Bedlo

Quad vintage.

Martin!!!

Nog volop in de onderzoekfase dus...... Ga ik volgen.....
mainly British stuff

Bas Akkerman

Citaat van: Martin!!! op maart  7, 2012, 16:56:41
Nog volop in de onderzoekfase dus...... Ga ik volgen.....
Inderdaad, binnenkort ga ik weer wat luistersessies doen. De keuze wordt wel steeds gerichter wat luidsprekers betreft. Dus over niet al te lange tijd ga ik mixen en matchen om de keten vóór de gekozen luidsprekers optimaal te maken. Hoewel "over niet al te lange tijd" bij mij een rekbaar begrip is... ;)